25.5.2024 | Svátek má Viola


Diskuse k článku

GLOSA: Vláda lže, tvrdí iDnes

Vedoucí redaktor ekonomické redakce Mladé fronty Dnes Jiří Štický napsal pod titulkem Lhali před volbami, lhali před rokem a lžou i teď komentář k úspornému balíčku vlády. Vše, co koaliční K 9 navrhla a vláda poté schválila, je stručně řečeno podvod. Vládní strany šly do voleb přeci s ideou nezvyšování daní a to teď dalším úsporným balíčkem zcela popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Fiala 16.4.2012 9:50

Vládami "levicovými" udělaný státní dluh

Ekonom, terý nevnímá náš současný dluh v jeho absolutní výši je . . .., nebo nechápe podstatu jakékoli hospodářské činnosti, nebo ji chápe a je programově zaměřen na udržování masy občanů v chudobě.

Bída masy současných a budoucích občanů ČR je státní (spíše vládní) dluh 1600 miliard Kč, který generovaly vlády od pana Zemana (převzal dluh 170 miliard Kč po panu Klausovi), Špidly, Grose, Paroubka i Fišera. Jen úrok každoroční je z té jistiny 1600 miliard Kč přes 35 miliard Kč, které chybí ve státním rozpočtu na školství, důchody, atd.

Jistina 1600 miliard bude zlikvidována pravděpodobně INFLACÍ či "měnovou reformou" při přechodu na EURO. Občané, vaše Kč uložené ve finančních institucích byly nahrazeny vládními dluhopisy vystavenými "levicovými" vládami, které s těmi vašimi Kč velmi nehospodárně nakládali ve státní správě, ve státních podnicích, a při správě státních majetků vůbec (viz ČEZ, ČSA, MUS, Lesy ČR, atd., atp.).

B. Rybák 17.4.2012 11:20

Re: Vládami "levicovými" udělaný státní dluh

Souhlasím s Vámi. Zabránit pádu do dluhové pasti na jejíž okraj nás v době ekonomického růstu přivedl především pan Špidla (se svým lživým "zdroje jsou" a "důchodový systém netřeba reformovat) a pan Paroubek, velký "přítel" bezohledného zahraničního kapitálu (jehož neuvěřitelné "dluhy se neplatí", by se mělo někam vytesat pro příští generace) je priorita číslo jedna. Protože vzhledem k recesi v EU a pro nás nepříznivému nastavení jejích pravidel nemůžeme svou produkci zvyšovat,měli bychom především snižovat státní výdaje. Protože v současném hysterickém politickém klimatu nelze státní výdaje snížit dostatečně (např. Lotyšsku se mzdy snížily o 30%) musí se zvyšovat daně (což krizi možná trochu odloží a hodně prohloubí).

Každý kdo začne nadávat na zvyšování daní by si měl položit otázku, co udělal pro to, aby vláda mohla v klidu realizovat svá původní správná rozhodnutí. Myslí si někdo, že zvýšení daní je horší alternativa, než lůza v ulicích?

A. Podšer 15.4.2012 12:15

v současné nejisté

době není daňový fundamentalismus jednoduše na místě; vláda kromě snižování daní činí i úsporné kroky v rámci rozpočtů ministerstev, výdajů na státní správu, snahou o lepší kontrolu státních zakázek aj.; takřka každý její krok je doprovázen málem lidovou bouří a jako kolovrátek společností zní stále dokola - nekoncepční, nekoncepční, nekoncepční..; jak může vláda provádět úspornou politiku, když nemá absolutně žádnou podporu veřejnosti; nepoctivé argumenty typu - vláda dostatečně nevysvětluje - neberu; v médiích je dostatek informací o situaci u nás i ve světě, stále dokola se omílají hrozby, které visí nad ekonomikami států, v přímém přenosu sledujeme události v řecku a na podnose jsou nám servírované VŠECHNY souvislosti, které řecko do agónie zavedly - potřebujeme snad ještě něco vysvětlovat? tomu, kdo odmítá chápat, je vysvětlování ztrátou času - velké to části české veřejnosti; ano, vláda nám bere naše peníze na udržení rozbujelého na provoz drahého molochu, ale současně ten moloch zpátky nasypává v řádech stamiliony formou různých dáveček a přilepšeníček; vyberme si - vláda nezvýší daně, ale šlápne na tento sociální penězovod; nebo ho postupně utlumí, ale než k tomu definitivně dojde, bude holt muset peníze na přerozdělování vybrat plus něco navíc, aby nebytněly dluhy; jen tak zkusmo bych na půl roku penězovod přišlápnul, z čistě studijních důvodů - abych si nasál tu neopakovatelnou atmosféru proletářské revoluce

J. Kanioková 15.4.2012 17:02

Řecko je nejlepším příkladem levicové politiky..

Prvá vážna skúška čaká Úniu 6. mája, keď o zložení svojho parlamentu rozhodujú v rámci predčasných volieb Gréci. Nie je totiž vôbec isté, či strany súčasnej vládnej koalície, odvekí rivali Nová demokracia (ND) a Panhelénsky socialisticky zväz (PASOK), získajú väčšinu poslaneckých kresiel.

Sú totiž jedinými formáciami na politickej scéne v krajine, ktoré sú ochotné pokračovať v súčasnej politike vládnych škrtov. Podľa posledných prieskumov by ND získala 17 a PASOK len 10 % hlasov.

Komunistickú stranu Grécka by podporilo 11,5 percenta, novo vytvorenú Demokratickú ľavici 15,5 percenta a ľavicovú koalíciu 12 percent respondentov. (Čistá levice = 10+11,5+15,5+12+4...53%, zelení levicí JSOU. No a ti ostatní...?)

Do parlamentu by sa ešte dostali Nezávislí Gréci s 6,5 percenta, nacionalistická Ľudová ortodoxná výzva (LAOS) s 4,5 percenta, Zelení so štyrmi percentami voličskej podpory.

A kecy o pravicovosti ND - Nová demokracie (ND), je hlavní středopravicovou politickou stranou Řecka 2004 vyhrála a do roku 2009 byla hlavní vládní stranou. Je členem Evropské lidové strany, Mezinárodní demokratické unie a Křesťanské demokratické internacionály. PRAVICE JAKO BIČ, uff...!

J. Vacek 15.4.2012 9:34

Bartoň = socan

Byl jsem členem ODS do r. 2009 a odešel jsem právě kvůli takovým ksindlům, jako je Bartoň. Tito jsou schopni "vysvětlit" kdejakou prasárnu, lež, zlodějinu, podvod...

Ozubená pleš - Bohouš Sobotků od socanů musí být velice nasr@nej, když mu ODS a TOP09 vykrádají program....

D. Švik 15.4.2012 11:10

Re: Bartoň = socan

Přesně. Kolikrát tu Bartoň žvanil o pravicové politice... z toho by jeden zvracel!

J. Blažek 14.4.2012 20:56

Lže i-dnes i Bartoň .........

........ a to tehdy, když bez jakýchkoliv důkazů straší tím, že v případě vlády ČSSD by to bylo ještě horší. Historie České republiky hovoří o něčem jiném - když po vládě ODS nastoupila vláda ČSD (Miloš Zeman), došlo k ekonomickému růstu a to díky investičním pobídkám. Například k výstavbě nových automobilek v Kolíně a Nošovicích. Mnozí pravicoví vrtichvostové je tehdy nazývali hanlivě montovnami - dnes můžeme být rádi, že ty montovny v Česku  máme.

M. Kosejk 14.4.2012 21:50

Re: Lže i-dnes i Bartoň .........

Jediná rozumná éra ČSSD byla za Zemana. I když i o tom mnozí pochybují. A růst ekonomiky není zásluhou politiků. To je zásluha soukromých podniků. A ani HDP není moc zajímavý ukazatel. Když stát narve do systému velké prachy z erárního, tak HDP poroste - ale neporoste zdravě.

J. Jurax 15.4.2012 15:48

Re: Lže i-dnes i Bartoň .........

No jo, dnes můžeme být rádi, že tu ty montovny máme. A až montovny vyčerpají pobídky a odtud odejdou, protože podíl kvalifikované práce je u nich malý a někde v Moldávii budou moci montovat za polovic, co potom?

J. Kanioková 15.4.2012 16:39

Ajajaj.... investiční pobídky.... zaklínadlo, uff...

a odkud na ně brát, to byste měl vysvětlit....? Když už není ani na "běžný" provoz státu...

V. Venc 14.4.2012 19:04

Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Pane Šviku, p. Bartoň nežvaní, ale polemizuje s článkem "ekonoma" iDnes, co je možno a co je přiměřené nebo úměrné, učinit s naším zadluženým euro-sociálním státem.

Vaše postřehy jsou zcela namístě a leccos bych k nim ještě i přidal. Ale, je třeba se zamyslet, jak to udělat s minimálně 60% Vašich a bohužel i mých spoluobčanů, kteří si "neumí" připustit, že když se zadluží a mají splácet, tak to opravdu musí přinést snížení životní úrovně (včetně důchodců a jiných potřebných). A nejsou sami, v Bruseli jsou další %! Že dluhy neudělali "oni", ale stát, tuneláři, všechny druhy solidarity.., je úplně jedno. Stav je takový, jaký je a žádní investigativní novináři, odboráři, akademičtí činovníci, bruselská věrchuška,.. nejsou schopni, kromě blábolu a revolty nic udělat.

A jestli se divíte, že se nenajde ryze pravdivá a pravicová vláda, která by rázně napravila to, co správně definujete, tak by nepřežila první měsíc a lidové bouře (stejně jako v Libyi, Egyptě, konečně i v Řecku) by určovaly směr dalšího vývoje.

J. Blažek 14.4.2012 20:59

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

A což kdyby si ta současná povedená vláda vzala příklad z Německa - tam mnoho věcí funguje lépe, rozumněji a sociálněji a taky bez takové hrozivé korupce a "malé domů"!

A. Podšer 15.4.2012 11:35

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

dobrý nápad, veškeré "nekoncepční kroky" současné vlády smeteme se stolu, vezmeme si příklad z německa, převezmeme od nich to dobré, do našeho systému to budeme zapracovávat jeden, dva, tři, pět let - za předpokladu, když to půjde dobře a bude naprostá shoda napříč stranami a i celou společností - a od uvedení nových pravidel do života můžeme třeba dalších pět či deset let čekat, než se pozitivní dopady změn projeví; během té doby nám klidně čtyřikrát zhorší rating a dvakrát zbankrotujeme; nebo můžeme dnes občanům napálit daně, zalepit nejdůležitější díry a získat tak čas na postupné (také běh na dlouhé trati) zeštíhlování státního aparátu, provedení důležitých reforem, racionalizaci státních výdajů a vůbec učinit řadu drobných krůčků (opět v závislosti na celospolečenském konsensu - který vlastně ani vůbec žádný není) ve snaze zkrotit své dluhy a vyslat tak finančnímu světu pozitivní signál; zatím ten signál můžeme vyslat pouze daněmi (i když to není tak úplně pravda a děje se to i jiným způsobem) a to je bohužel ten jediný nejrychleji dostupný signál, jaký máme k dispozici; nikdy by mě nenapadlo, že budu obhajovat zvyšování daní; činím tak se skřípěním zubů a do ruda rozpálený

M. Kosejk 14.4.2012 21:41

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Situace je taková, že stát funguje absolutně neefektivně - téměř ve všech aspektech a na všech úrovních. Rozpočty téměř všech veřejných subjektů jsou stanovovány podle šablon minulých let - a nikdo se nenamáhá rozklíčovat, co je potřebné - a co nepotřebné. Všude po státní správě se přesunují obrovské sumy peněz, o nichž rozhodují idioti (nebo rovnou zlodějové).  A do toho Kalousek si dovoluje chtít vytahat prachy z lidí pomocí daní, aby je mohl narvat do té státní díry. Jestli mám tolerovat, že strana , kterou jsem volil, spolupracuje s tou bandou pitomců z VV, tak se tahle vláda nemůže chovat jako socialistická vláda.  Máme jeden z nejneefektivnějších daňových systémů, ale Kalousek s tím nic nedělá a ještě vymýšlí nové daně. Zvednutí daní nepřinese tolik prostředků, aby ospravedlnilo podlomení ekonomiky. A dokonce je otázkou, jestli je třeba takto šahat na sociální výdaje, když by bylo možno uspořit na tolika místech. A důchody bych dál v klidu nechal valorizovat tak, jak doposud.A to, že Kalousek vždy veřejně říká, že Sobotka by dělal to samé, je bohužel pravda - a zároveň to ukazuje šablonovitost Kalouskova myšlení - deficit je podle něj třeba řešit daněmi, čím vyšší očekávaný deficit - tím vyšší daně.

J. Blažek 14.4.2012 23:23

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Je to opravdu zajímavé, že Kalousek i vy tvrdíte, že by Sobotka dělal to samé jako Kalousek. Odkud vy oba to víte?

D. Švik 14.4.2012 21:49

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Bartoň žvaní, protože jsem tu četl nejeden jeho článek "jak by měl" vypadat kapitalismus a pak tu podepíše ten vládní socialismus. Žádné zvýšení daní neudělá ze socialismu něco funkčního. Je třeba socialismus opustit a pokusit se o skutečný tržní systém. Bartoň je prostě jen takový ODSácký blábolista.

J. Blažek 14.4.2012 23:25

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Tak se mi zdá, že mnoho lidí zde se slovy "socialismus" a "kapitalismus" nakládá velmi volně aniž by znali význam těchto slov.

D. Švik 14.4.2012 23:53

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

Souhlasím. Většina evropských "konzervativních" stran praktikuje čiročirý socialismus.

J. Kanioková 15.4.2012 16:41

Přesně !

J. Ryba 15.4.2012 0:20

Re: Vláda lže a " lid " trousí moudra! ad Švik a jiní

je to tak

D. Švik 14.4.2012 16:58

Ano, vláda lže!!!

Prakticky ve všem, ale hlavně v tom, že je pravicová. Její vládnutí je čiročirý socialismus. Jako konzervativní volič jsem od "konzervativní" vlády,očekával konzervativní kroky- privatizaci socialistických molochů, které nás stojí desítky miliard ročně /ČT,pošta,ČD/,rušení neskutečných úřadů,zjednodušení daňového systému,zrušení environmentálního byznysu za erár,stop unijního systému dotací,regulací a zvýhodňování jedněch proti druhým...místo toho ještě šílenější zdanění práce a skutečný socialistický bonbónek- "daň pro bohaté". Takže co to tu pane Bartoni žvaníte?

J. Blažek 14.4.2012 21:01

Re: Ano, vláda lže!!!

Ten socialistický bonbónek existuje v celém vyspělém kapitalsitickém světě - a jde to!

D. Švik 14.4.2012 21:52

Re: Ano, vláda lže!!!

Kapitalismus skončil někde v osmdesátých létech. Žádný kapitalismus nikde není. Proto je taky Evropa v takové pr.eli.

J. Blažek 14.4.2012 23:21

Re: Ano, vláda lže!!!

To jsou mně novinky, tak on v Evropě není žádný kapitalismus?  A že by zrovna například Německo či skandinávské země byly v pr.eli? Tak to je pro mě taky novinka.

D. Švik 14.4.2012 23:59

Re: Ano, vláda lže!!!

V pr.eli je celá Evropa. Všichni sedíme na časované bombě a politici se v ní rýpou šroubováčkem.

J. Vlk 15.4.2012 12:50

Re: Ano, a mohou za to komunisté.

Z. Rychlý 14.4.2012 14:09

Snižování - zvyšování

daní, to je docela prázdný pojem, dokud nevíme, na co budou daně použity. Pokud bude z daní vybudován stát, kde je radost podnikat, a kde je bezpečno a čisto - nemám nic proti vyšší dani. Ale zvyšovat daně jen proto, abych udržel v chodu jakéhosi státního molocha, který už snad není ani k ukočírování, a udržovat ho v chodu jen proto, abych na něm mohl parazitovat, neb o nic jiného při tomto způsobu vládnutí asi nejde - tak tohle není to, co bych od současné vlády požadoval.

Předejte vládu socanům !!

Když už do toho "Řecka" zřejmě musíme, tak tu agónii nezdržujte !  Musíme doufat, že pak z popela a trosek vstane nový Fénix, který si bude vážit spíš člověka s jeho rozdíly, než zglajchšaltovaného kolektivu plného "práv", který si už bez pomoci státu nedokáže ani upr...

M. Stuchlik 14.4.2012 18:00

Re: Snižování - zvyšování

Tomu b|bovi s rovnátkama? To můžete krám zvaný ČR zavřít rovnou

.

Z. Rychlý 14.4.2012 19:17

Re: Snižování - zvyšování

Hrozná představa, ale na druhé straně tento vládní způsob zadržování tsunami žadatelů "práva na blahobyt" je docela na prd. Lidé požadují, aby stát snížil nezaměstnanost - tak jim stát vychází vstříc a vytváří zaměstnance: úředníky, kontrolory a státní zsměstnance v neužitečných státem placených institucích. A jelikož to zatím dělaly a dělají všechny vlády, ať si říkají levicové, nebo pravicové, tudíž jedině nějaká katastrofa jako facka tu lavinu plýtvání zastaví. Všechno směřuje k tomu, že jediným zaměstnavatelem bude stát. Socialismus zadními vrátky. A pokud je to tedy nevyhnutelné (a volební preference to naznačují), tak ať je to co nejdřív - bude pak snazší se z toho vyhrabat. Pokud je to již chronická nemoc - Bůh s námi.

J. Blažek 14.4.2012 23:28

Re: Snižování - zvyšování

Jsem toho názoru, že nadávky a dehonestace osob nejsou argumentem. To už bych mohl hned říci, abyste to vzal do svých rukou vy - všechno víte a to by jistě teprve nastal mohutný rozvoj české ekonomiky.