19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

GLOSA: Lidé chtějí ušetřit, ne číst žvásty

Uhlíkovou stopu jsme snížili meziročně o 35 procent apod. Tak se chlubí tuzemské banky a naskakují na vlnu, kterou nastolila EU a jejich poslušné matky. Zajímají vás zprávy tohoto typu, nebo by vás zajímalo, jak v bance ušetřit, nebo jestli by neměla více snížit poplatky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Johnová 28.7.2021 22:38

Raiffeisen bank požaduje poplatek 19 Kč za každý měsíc, ve kterém provedete aktivní operaci, která je potvrzená SMS kódem. Tomu říkám absurdní poplatek.Rv

Z. V. 30.7.2021 15:49

Je to minimální částka, která má svůj smysl. Každý má možnost využít přihlašování zdarma přes RB klíč. Každá schopná banka se posouvá kupředu a inovuje. Tahle banka tím motivuje své klienty, aby šli s dobou a využívali stále lepší služby. Přihlašování přes SMS je již dávno za zenitem. RB klíč je pro klienta daleko bezpečnější a komfortnější.

Z. V. 30.7.2021 15:49

Je to minimální částka, která má svůj smysl. Každý má možnost využít přihlašování zdarma přes RB klíč. Každá schopná banka se posouvá kupředu a inovuje. Tahle banka tím motivuje své klienty, aby šli s dobou a využívali stále lepší služby. Přihlašování přes SMS je již dávno za zenitem. RB klíč je pro klienta daleko bezpečnější a komfortnější.

R. Johnová 30.7.2021 20:39

A vy jste navedená nebo vás za to platí?

Z. V. 2.8.2021 14:34

Jen mám ráda pokrok, nesedět na jednom místě, nestěžovat si, vzdělávat se, koukat dopředu, mít radost ze života... Nemělo Vás to urazit, jen ukázat jiný pohled na problém. Píšete do diskuze a konstruktivní kritika k diskuzi patří.

P. Molík 28.7.2021 20:06

Děsivá je uhlíkově-neutrální konformita. Padouši a prodejné duše lokajské se už vezou na módní vlně uhlíkové neutrality. Čím více nesmyslný projekt či dogma, tím větší módnější vlna.

J. Řezníček 28.7.2021 16:31

Po převratu vznikl bankovní socializmus. Následovalo

poplatkové bankovnictví. Teď přišly nulové úroky z vkladů - velice chytré, přišlo se na to, že banky naše peníze nepotřebují, vyrobí si je samy z ničeho. Tím se ale problém nevyřeší, jen odsune trochu do budoucnosti.

P. Hatina 28.7.2021 16:50

Bohužel, jest to ještě horší, pokud narážíte na ty nulové úroky, jde o to, že banky ty naše peníze samotné zúročit nedovedou (třeba bezpečnými půjčkami), takže si je sami ukládají u centrální banky, jenomže ta jim sama víc než tu nulu nedá.

No a pokud jde o tu schopnost "..že banky si vyrobí peníze z ničeho", tak to jest velice riskantní činnost, založená na maximální důvěře vkladatelů - pokud se rozhodnou si své peníze ve velkém vybrat, tak se pak zjistí, že už jich tam tolik není...:-/

J. Jurax 28.7.2021 15:28

No, na bance mne zajímá výhradně jak úročí mé peníze, které jsem jí svěřil. A v tomto punktu stojí dnes všechny za veliký exkrement.

A zelenost banky, její účast na boji proti zločinnému kysličníku jsou pro mne dobrým důvodem, abych ji své prachy nesvěřil. Bankovnictví řízené zelenou ideologií úrok z mého vkladu leda sníží až do záporných hodnot.

P. Hatina 28.7.2021 15:01

Pročpak vyčítat bankám těch pár poslaných papírů, když daleko větší (i eko) škodu- udělaly v případě změny potvrzování plateb kartou při nákupu přes internet?

Ještě donedávna to šlo potvrzovat kódem poslaným v sms, což zvládla i stará tlačítková Nokia. Kdežto teď, dle doporučení z Brusele, pouze skrze smartkey/aplikaci ve smartphone? Kolik pak klientů asi muselo kvůli tomu vyhodit svůj starší, leč ještě fungující tlačítkový mobil a koupit si místo něj moderní smartphone? Tisíce? Deseti tisíce?

J. Jurax 28.7.2021 15:30

Pokrok se nedá zastavit, i když pokrokem není.

M. Pressl 28.7.2021 16:01

Ále, houby s voctem. Každá banka to má trochu jinak, ale nikdy jste nemusel vyhazovat svůj telefon. Vygůglujte si to:

PŘEHLEDNĚ: Od ledna kartou online postaru nezaplatíte. Jaké podmínky má vaše banka?

Zdroj: https://www.idnes.cz/finance/financni-radce/platby-online-silne-overeni-smernice-psd2-podminky-bank.A210114_105458_viteze_frp

P. Hatina 28.7.2021 16:44

Bohužel se pletete v tom " Každá banka to má trochu jinak, ale nikdy jste nemusel vyhazovat svůj telefon." Právě že když si ten článek přečtete podrobně, tak zjistíte že u řady těch bank pro to potvrzení už nezbytně potřebujete aplikaci na smartphonu.

Je tam sice ještě pár světlých vyjímek, kde to lze "postaru jen se sms", leč ač si je každý najde sám, pokud by k nim chtěl kvůli tomu přejít, ať nedělám reklamu..;-D

O. Uživatel 28.7.2021 18:39

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 28.7.2021 19:27

Ano.

Ovšem znakem odlišení od pralidí není smartfoun, nýbrž vzdělání, mentální kapacita a pružnost.

Takže vídám pralidí se smartfounem množství výrazně větší než malé.

Dokonce bych se nebránil popřát sluchu i názoru, že na vzdělání, mentální kapacitu a pružnost má smartfoun vliv nezanedbatelně negativní.

V. Bok 28.7.2021 12:59

No, banky.... Známe. V tomto případě zřejmě zajistili, ze zamestnanci dychaji a vylučují o 35% méně...

J. Pavel 28.7.2021 12:45

Taky si všímám jak nám reklamy zelenají. Asi je to proto, že dorůstá nová generace kreativců, kteří už jsou pevně indoktrinovaní. A tak se úporně snaží v TV představit nové modely elektromobilů jako technologický zázrak, jejich nabíjení je potěšení srovnatelné se souloží, ale hlavně nezmiňovat cenu. Vrcholem je tištěná reklama od Radegastu. Tam se chlubí, že šetří vodou nejen při výrobě, ale že do hospod instalují pisoáry, co nemusí splachovat. A hned pod tím vysvětlují, že když po příchodu z hospody vlezete do sprchy, tak si tam máte i ulevit, tím ušetříte 4380l vody ročně. A to jak? Jedno spláchnutí je 10l vody max. Takže se musím 438x za rok vyčurat ve sprše. :-) Jako spojení Radegastu a chcaní ve sprše mám tímto zafixováno dokonale, děkuji, ale nějak jsem na tuto značku ztratil chuť.

V. Braun 28.7.2021 10:11

No jmenuje se to glosa ale více by tomu seděl název žvást, protože je to naprosto nekonkrétní.

J. Jurax 28.7.2021 15:32

Konkrétno si snadno doplníte.

Ostatně je to glosa, nikoliv reportáž.

J. Ptáček 28.7.2021 9:59

A co takhle začít pokorně u sebe. Snížit na absolutní minimum všechny zbytečné, ale i polozbytečné cesty auty, o letadlech nemluvě. Dovozy omezit jen na to nejnutnější, co nevyrobíme ani nevypěstujeme, ani s pomocí pánaboha. Uskrovnit se a potlačit dopravně nákladné dovolené na minimum. A to nejen pro občany, ale především pro poslance a vládní úředníky, ministry nevyjímaje. Ruku na srdce, opravdu všechny naplánované cesty jsou naprosto nevhnutelné? Pokud by zkolaboval stát, určitě ano.

V. Braun 28.7.2021 10:18

Dobrovolné omezování nefunguje, mám to ověřené přímo v praxi na sobě.

Příklad? Sice trochu mimo CO2 ale s emisemi souvisí. Někdy kolem roku 2006 jsem si kupoval auto. Z důvodu spotřeby jsem šel do dieslu, potud dobré, spotřeba ovlivňuje emise CO2. Jako volitelný prvek asi za 20 tisíc byl filtr pevných částic. Něco jsem si o tom přečetl, třeba že může někdy způsobit problém, ostatně jako každá součástka, a dobrovolně jsem se neomezil a nekoupil ho a vesele kolemjdoucím pouštěl saze pod nos. U dalšího auta se mne nikdo neptal, protože filtr byl dle předpisů povinnou součástí a tak jej v autě mám.

Podobně to bude bohužel muset být i s emisemi CO2. Regulace se nám nemusí líbit, někdy mohou regulace i šlápnout vedle, ale bez nich to nepůjde.

R. Langer 28.7.2021 10:20

Klidně se zreguluj, von Braune, ale ne*er se do ostatních, bruselouši. :-P

J. Jurax 28.7.2021 15:39

Ano.

Jenže proč vlastně emise kysličníku uhličitého omezovat? Co tím vlastně chceme a co vůbec reálně můžeme dobrého dokázat - tedy pokud vůbec něco? Toť otázky, na něž se odpovědi mimo těch ideologických zelených nedávají, resp. potlačují.

V. Braun 28.7.2021 16:39

Tak to je otázka přístupu k výsledkům vědeckého bádání. Buď můžete vědecké výstupy považovat za věrohodné a podle toho se řídit, nebo můžete vědecké poznatky ignorovat a označovat je za zelenou ideologii, je to na každém. Osobně jsem vyrůstal na samotě u lesa na malém hospodářství a tak se snažím řídit selským rozumem, který mi říká, že vědci mluvící o globální změně klimatu na základě zvýšení obsahu CO2 mají zřejmě pravdu. Také mám osobně dost vysokou averzi k riziku, proto podporuji raději něco dělat než čekat a doufat, že pravdu nemají. Tož tak.

J. Jurax 28.7.2021 19:20

Vědci mluvící o globální změně klimatu na základě zvýšení obsahu CO2 mají zřejmě pravdu. Ano, leč to "zřejmě" je podstatné, poněvadž nalezneme i vědce, co to popírají nebo zpochybňují; těm se ovšem tolik pozornosti nedostává, neboť jdou proti oficiální schválené pravdě.

Nicméně připustíme-li že ano, pak se musíme ptát - je to zvýšení antropogenní? Není-li, nic moc s ním nenaděláme.

Pakliže však antropogenní je, nakolik, pokud vůbec, a za kolik to můžeme ovlivnit, aniž bychom si zdevastovali energetiku a ekonomiku? Neboť EU cca 10% celosvětových emisí.

Dál - jaký obsah CO2 v atmosféře je naším cílem a proč právě ten? Za jak dlouho a za jakou cenu můžeme cíle dosáhnout? Tohle se nejspíš tají :-)

A víme vůbec s rozumnou mírou jistoty, že ten cílový obsah CO2 globální oteplování zastaví, případně zvrátí v ochlazení již otepleného?

Dál bychom se měli ptát, zda to případné globální oteplování nemá kromě hojně publikovaných záporů taky nějaké klady? Jaký je poměr mezi zápory a klady? Lze to nějak nákladově vyhodnotit?

Není lepší a efektivnější místo fanatického boje proti kysličníku kladů využít a na eliminaci záporů se připravit?

Na všechny tyto otázky ve veřejném prostoru nikdo neptá, existují-li výzkumy v tomto směru, nejsou v médiích publikovány. Vtírá se podezření, že proto, že nepotvrzují oficiální alternativlos doktrínu a ohrožují zisky těch, kdož už do oficiální doktríny investovali.

A to už pomíjím ryze politické důvody kysličník oblé hysterie, jež nesporně existují. Ale o těch se mlčí tuplem, konspirativních teorií je ovšem dost, jen si vybrat. A stejně pomíjím iracionální svatou víru greténů a zelených fanatických magorů.

J. Jurax 28.7.2021 19:31

Blbá chytrá klávesnice mi ze slova "kysličníkové" stvořila nesmysl "kysličník oblé" ... sorry :-)

J. Jurax 28.7.2021 19:52

A ještě - také mám osobně jistou averzi k neúměrnému riziku. Proto taky zásadně odmítám grýndýl a jemu na roveň postavené avanturistické peachoviny greténů a zelených magorů.

R. Langer 28.7.2021 10:20

A už jste začal? 8-o

J. Ptáček 28.7.2021 10:29

Začal jsem přibližně kolem roku 2000. Přestože mně dopravu firemním autem platila firma a parkování jsem měl zaplaceno a rezervováno celoročně, raději jsem si za svoje koupil roční průkazku na MHD a denně vstával řekněme o půl hodiny dřív. Ne kvůli nějaké blbé uhlíkové stopě, ale bylo mně to nějak bližší.

Ale stejně bude prima, když mně nebudete věřit.

R. Langer 28.7.2021 11:42

Hm, nic moc. Já prakticky celý život jezdím do práce jenom na kole. Dokonce ani nemám řidičák. Polepšete se! ;-D