1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Lidé chtějí ušetřit, ne číst žvásty

Uhlíkovou stopu jsme snížili meziročně o 35 procent apod. Tak se chlubí tuzemské banky a naskakují na vlnu, kterou nastolila EU a jejich poslušné matky. Zajímají vás zprávy tohoto typu, nebo by vás zajímalo, jak v bance ušetřit, nebo jestli by neměla více snížit poplatky?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 28.7.2021 11:52

Začít by měli všichni jmenovaní, především však ti v Bruseli, aby šli příkladem. Jinak do toho lidi nepůjdou.

O. Karen 28.7.2021 9:21

Banky by především měly úročit vklady. To by vyřešilo řadu problémů navázaných na inflaci i přepálené ceny nemovitostí.

P. Milan 28.7.2021 9:47

To začíná u emisních bank a obecně je to problém frakčního bankovnictví.

J. Jurax 28.7.2021 19:40

Proč by to dělaly, když bez účtu v bance prakticky nemůžete existovat ani jako soukromník? Mají tak zákazníky jistě.

L. Písařík 28.7.2021 3:24

Jeden přítel rušil svůj podnikatelský účet u České spořitelny, když předtím vybral většinu hotovosti. Zuby nehty se ČS bránila zrušení na dálku, až se tedy musel dostavit poprvé, pak zjistili, že na účtu není dostaek peněz, aby mohlo být zrušení provedeno, i vložil 100Kč, potom musel přijít podruhé, aby donesl číslo účtu, kam mu mají být případné zbytky peněz zaslány a za cca měsíc, co si odnesl potvrzení o zrušení účtu mu přišla ssm, aby doplatil na již neexistující účet 36 Kč. nekopli byste do takové rádobybanky?;-€!!

R. Langer 28.7.2021 5:30

Kopli. Proto tam nikdy žádný účet mít nebudu. ;-)

V. Mokrý 28.7.2021 6:18

Nesmí se zapomínat na to, že nejen ČS patří zahraničnímu majiteli ( a ten vlastně zneužívá tradiční českou značku, což se děje v mnoha dalších oborech ) a nějak na ty dividendy musí vydělat.

P. Milan 28.7.2021 9:49

Nezapomínejte hlavně na to, že každá banka někomu patří a každý majitel chce mít ze své investice zisk. Aby to moc nepřeháněl, je tu konkurence.

J. Jurax 28.7.2021 19:36

No, zdá se, že konkurence tu - myslím v tuzemsku - moc nefunguje. Nabídky jsou jak přes kopírák a banky tloustnou.

O. Karen 28.7.2021 9:20

Dostat od někoho svoje peníze je vždycky problém, i když jste v právu. Zato přijímat cizí peníze umí každý.

L. Beneš 28.7.2021 9:48

Čemu se divit? Na opravdovém ústředí České spořitelny, které sídlí na rakouské adrese Graben 21, 1010 Wien, (prý tam mají zlaté kliky na záchodech), se zajímají jen o to, co jim akvizice (;-D) v Česku přinese. Problémy českých zákazníků je nezajímají.

P. Milan 28.7.2021 9:50

Pak tedy nechápu, proč by čeští zákazníci nosili do Spořitelny peníze.

L. Beneš 28.7.2021 10:00

To máte stejné i u těch ostatních bankovních domů. Všechny mají ústředí v cizině. Schovávejte si peníze doma do štrózoku. Ale pozor, až ho budete vyklepávat z okna, abyste nedopadl jako ta babka, co tam měla celoživotní úspory.

P. Milan 28.7.2021 9:48

Od Spořitelny jsem odešel okamžitě, jakmile byla jiná alternativa a v současnosti si banky velmi důsledně vybírám.

O. Karen 28.7.2021 10:01

Jenže žádný velký výběr není. Liší se prakticky jenom formátem internetového bankovnictví. Odešel jsem z Uniceredit po excesu, kdy bez zálohy spustili nový systém a na týden jim přestalo fungovat internetové b. Určitý amatérismus tohoto typu cítím i u Reiffeisen, kde se křečovitě snaží implementovat každou novinku, aniž by ji lidi už chtěli, tím méně potřebovali.

R. Langer 28.7.2021 13:07

Ale kdepak. Kdo hledá, najde...

Č. Spořitelna 28.7.2021 9:56

Dobrý den, mrzí nás nepříjemnosti, se kterými jste se setkal. Rádi bychom však obecně vysvětlili, že tato situace může při rušení účtu nastat v případě, kdy v okamžiku rušení účtu existují provedené/nezaúčtované transakce platební kartou nebo kdy je s účtem spojen například kontokorent či jiný úvěrový produkt, na kterém byly ještě vygenerovány úroky z čerpané částky, případně poplatky spojené s využíváním nějakého produktu nebo plánovaná platba, která má odejít z účtu ještě před jeho úplným zrušením.

Při rušení účtu se poradci zobrazí pouze orientační výše částky, která by na účtu měla zůstat na pokrytí těchto zbývajících výdajů a skutečně může nastat situace, kdy je potřeba nějakou sumu doplatit.

Je běžnou praxí, že při rušení účtu bankéř na pobočce zjišťuje, kam má být případný kladný zůstatek přeposlán, nebo jak má být vyplacen. Je nám líto, pokud jsme ve Vašem případě v tomto procesu selhali. Pokud si přejte, můžete nás kontaktovat prostřednictvím některého z našich oficiálních komunikačních kanálů (telefon, chat, e-mail) a necháme Váš případ podrobně prověřit.

Jiřka, ČS

L. Beneš 28.7.2021 10:01

Jiřko, jste přihlášena na George?

L. Písařík 28.7.2021 15:24

Ten známý vám právě 39 Kč poslal a doufá, že opět neobjevíte nějaké další pohledávky. Je nepochopitelné, že v době strojového zpracování dat zjistíte teprve po cca 15ti dnech skutečný stav účtu. Mám za to, že solidní peněžní ústav by neměl požadovat doplatky po zrušení účtu a odepsat částku na vrub své neschopnosti. ( Měli byste se stydět, jako můj pes Azor, když něco provede a já mu řeknu styď se a on sklopí oči, uši a plazí se po zemi a to on dokonale umí.)Ujišˇtuji vás, že já sám, se vám budu po zbytek života vyhýbat. Čest práci každé která dobro plodí.:-/

J. Jurax 28.7.2021 15:51

Čest práci každé která dobro plodí je v případě banky slogan zcela absurdní. Banka má plodit svým majitelům zisk (ano, to je pro ně dobro). Zavedený systém pak zaručuje, že se účtu v bance rozumně nemůžete vyhnout, i když o prachy skrze poplatky a prakticky nulový úrok banka vkladatele jen odírá.