Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Hloupý nápad Evropské komise
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I. Hermanek 30.7.2021 11:22Zajímal by mě průměrný inteligentcni sociální koeficient evropské komise ty jo timmermans Ursula jourova atd to by bylo velmi zajimave |
P. Szirotný 29.7.2021 22:02Elektromobily jsou slepá větev vývoje, tím jsem si jistý. Nejde ani tak na délku nájezdu na jedno nabití ani o rychlost nabíjení. To by se snad vývojem technologií mohlo změnit k lepšímu. Jsou ale jiné a vážnější důvody, proč je to celé nesmysl: 1. Kde vzít elektřinu na dobíjení elektromobilů ? Před pár dny jsem četl výpočet ČVUT. Kdyby se (teoreticky) všichni řidiči osobních automobilů rozhodli pro elektromobily, k jejich nabíjení by byla nutná kapacita 1,7 výkonu současného Temelína. 2. Cena baterií do elektromobilů nyní činí možná polovinu ceny elektroauta. Baterie vydrží tak 5 let v použítelném stavu (to jsou zkrátka fyzikální zákony). Budeme schopni si každých pět let koupit nové baterie v ceně 200-300 tisíc korun ? 3. V případě nehody se elektroauta nedají uhasit bežným způsobem. Řešením je ponořit elektroauto do přistavené nádrže s vodou, a to na pár dní. Čímž je prakticky zlikvidované. Osobně bych preferoval v současné době vodíkový pohon. Je už technicky vyřešený a auta se již sériově vyrábí. Stačí vybudovat síť tankovacích-vodíkových stanic. Nepochybuju o tom, že technologie se vyvinou a za pár let bude možná i vodík slepou větví. |
Š. Hašek 29.7.2021 21:42Asi problém bude v tom, že Vy, nebo já, nevíme všechno. brusele už ví víc, než je všechno. To bývá znakem největších blbců. Už vynechávám uvozovky ...... nejsme u maturitní písemky. |
J. David 29.7.2021 21:28Jo, ale jak ten bůček ekologticky upéci bez ppm CO2 a pak sežrat? |
T. Hraj 29.7.2021 19:49Nevím, jaká spotřeba je vysoká, nízká nebo jestli je nějaká optimální. Spousta výrobních procesů (drtivá většina) je dnes surovinově a energeticky úspornější (na 1kg výrobku), než před 100 lety. Levná energie přinesla lidem dramaticky vyšší životní úroveň. Jediné v čem s vámi souhlasím je, že plýtvat se nemá. |
Š. Hašek 29.7.2021 19:09Nemám nic proti "fikanostem technickým, praktickým". Novým, na základě chytrosti, zkoušek, bádání. Eklují se mi neštěstí, za kterými stojí komise a "študentky Pehe", ty přes Ampéry, kW nebo kWh. |
Š. Hašek 29.7.2021 19:03Vypadá to, podle selských počtů: Energie a materiály na Edisonky jsou pětinou na výrobu "modernovšeho". Vč. spotřeby na elektroměru při svícení edisonkou. Bude to asi klesat. Kůň taky netahá EC vlaky! Ale nikoliv podle brusele a Biomasové - ale podle toho, zda se narodí zas nějaký Edison, Tesla, Watt, Křižík ....... i třeba Baťa. |
Š. Hašek 29.7.2021 18:59Za 158 let se dostaneme do "naplánovaného klimatického optima". Shodla se na tom paní Biomasová se studentkami DAMU. Na gendermultiworkshopu. Fotosyntéza bude jednoznačně prohlášena za překonanou. Studenti budou operativně vozit led z ledniček někam, nebo budou natahovat černé igelity někde. Vymachruje se to na 1 milióntinu st. C. |
J. Ganaur 29.7.2021 18:55Za ty prachy, co dostávají.... |
J. Ganaur 29.7.2021 18:54A dotacím! |
J. Ganaur 29.7.2021 18:53Rudé Šejno, vy jste vážně demagog.Je dost lidí, co ještě žijí a neztratli paměť ! |
Š. Hašek 29.7.2021 18:53brusele nemyslí. brusele plánuje dvacetiletky. |
Š. Hašek 29.7.2021 18:51Nebudou jezdit. Proč taky. Nafasujete příděl zelí z Belgie, hodiny osvěty podle počítače. Televize půjde, aby oznámila napětí v zásuvkách zítra. Když budete hodný, pojedete kolektivně jednou za čas "s Andělem do Řecka". Někdo častěji, někdo nikdy. Pro "normály" se vplíží přídělový, digitální system. Pro hodnotáře řidicí budou ty Elektromercedesy. Nesmí to být ale jako koncentrák, někomu stačí bůček ve slevě, ve frontě poklábosit. Tak to třeba bude, nevím. |
J. Ganaur 29.7.2021 18:49Ale vítr,Slunce a Číňani! |
J. Ganaur 29.7.2021 18:48Jaký dluh?Ptal se někdo rostlin, co říkají většímu množství CO2? |
J. Ganaur 29.7.2021 18:45Kdyby to mysleli vážně , tak po EU je tranzitní nákladní doprava po železnici! |
Š. Hašek 29.7.2021 18:44Netuší ovšem jistá paní Biomasová. |
V. Kain 29.7.2021 17:53Dneska na hlavním tahu do Polska tisíce nákladních vozů a kamionů.Ty také budou jezdit baterie?Vždyť je to jeden velký nesmysl,který i když už stál miliardy,tak se ukáže jako nerealistický. |
V. Mokrý 29.7.2021 17:47Klasická žárovka je levná a ekologická, na rozdíl od všech jejich náhražek - problémy s recyklací. |
V. Mokrý 29.7.2021 17:44Tak to má být ! |
V. Petr 29.7.2021 17:10Za 15 let přivítáme ruskou či čínskou armádu jako osvoboditele od bruselské diktatury... |
J. Ziegler 29.7.2021 17:09Pro ty, co nechápou význam psaného slova. Nikde nechci zakazovat elektromobily, ale pouze říkám, ať elektromobily zvítězí díky svým přednostem, a ne kvůli direktivním rozkazům. |
V. Petr 29.7.2021 17:07Atom je schopen dodat desetinásobek současné spotřeby elektřiny. Což je známo už 70 let. |
M. Šejna 29.7.2021 16:01Předpokládám, že za 15 let tu budete tvrdit, že v roce 2021 nikdo netvrdil, že elektromobily jsou technický a ekonomický nesmysl. |
R. Langer 29.7.2021 15:58Ona ta "ekologičnost" bezolovnatého benzínu také není nijak slavná... |
R. Langer 29.7.2021 15:57No a? Kdo by chtěl, tak by si je pořídil. Já je třeba k ničemu nepotřebuji. |
R. Langer 29.7.2021 15:55Vy znáte někoho otráveného olovem z aut? Povídejte, přehánějte... |
R. Langer 29.7.2021 15:54Ano, je evidentní, že jste to nepochopil. |
R. Langer 29.7.2021 15:52Přesně tak, plete si koše s baňama. |
R. Langer 29.7.2021 15:52Ne, před 15 lety tady nikdo nic takového NEPSAL. Kecáte. |