9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

GLOSA: Elektromobily jsou zas jen automobily

V mnoha evropských zemích se připravuje nástup elektromobilů. Motivem této revoluce je životní prostředí. Podívejme se na přínosy elektromobilů podrobněji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.7.2019 13:40

Ano, nových elektráren na uhlí a zemní plyn nebo na štěpku dováženou přes půl světa. Jaderky jsou fuj ...

J. Jurax 10.7.2019 13:35

Ano.

A za jak dlouho se rozdíl v ceně mezi srovnatelným klasickým autem a elektroautem či hybridem zaplatí sníženými náklady za pohonné hmoty, resp. pohonnou energii?

J. Jurax 10.7.2019 13:31

Mýlite se, a to tak, že úplně.

Ono elektrický skútr v ceně levné Fabie nebo Citiga je dostupný i u nás, nicméně uvedená auta nenahradí. A taky u nás je občas zima, že, což třeba na Floridě nehrozí.

J. Jurax 10.7.2019 13:25

No to víte, drobné technické detaily typu skladování již vyrobené zelené energie se neřeší, koneckonců politik, zejména nazelenalý až zelený, by je stejně nepochopil.

Hlavní je ušlechtilý záměr!

B. Lukáš 10.7.2019 13:01

Elektromobilita ano, ale jen pro bohaté.

Elektromobilita není jen módní trend, ale i záměr politiků a bohatých snobů, jak řešit přehuštěný provoz ve městech a na veřejných komunikacích. Elektromobily jsou a budou v delším časovém horizontu pro nebohatou klientelu nedostupné. Pokud bude z důvodu zpřísněných emisních limitů mnoha osobním automobilům se spalovacími motory jejich další provoz omezen, dojde sice k částečným úsporám pohonných hmot a lokálnímu zlepšení kvality ovzduší, protože nemajetná část obyvatel a těch je většina, bude muset přejít na veřejnou dopravu. Bohatým s elektromobily se zvýší komfort přepravy, ministerstvu dopravy a policii ubudou problémy, ale úsporu energetických zdrojů ani zlepšení kvality ŽP nelze očekávat. Termodynamické zákony fyziky jsou neúprosné, levnou elektřinu větších požadovaných výkonů zatím vyrobit a přepravovat neumíme a co s nebezpečnými odpady z aku baterií zatím rovněž nevíme.

J. Svoboda 10.7.2019 12:56

Re: Automobily nahradily kočáry

S dobrosery je to bohužel asi stejné, jako s Babišovými voliči. Skutečnost je nezajímá a táhnou tam, kde cítí většinu, která se samozřejmě často mýlí.

M. Veleba 10.7.2019 12:50

Hmm

Běžný spalovací motor: vezmu ropu, přeměním na benzín a ten motor přemění na na hybný moment.

Elektromobil: vezmu uhlí, dovezu do elektrárny. Tam se přemění na teplo, které roztáčí turbínu a vyrobí se elektřina. Ta se pak přenosovou soustavou dostane ke mě do baráku. Tam ji použiji na to, abych v baterce nastartoval chemickou reakci. Až se rozjedu, tak se pustí opačná chemická reakce, která mi zase vyrobí elektřinu a tu přeměním na hybný moment. Můžete mě někdo prosím vysvětlit energetický přínos? A emise dnešních moderních automobilů jsou díky normám tak minimální, že imho ani nestojí za řeč.

P. Janoušek 10.7.2019 12:16

A nevadí...

...že to nebude čoudit ve městě, ale někde jinde z elektrárny?

R. Langer 10.7.2019 11:50

Re: Nezávistlí budeme, když budeme chodit pěšky.

Jo, a na elektrických koloběžkách jezdí dnes kde kdo. Doufám že to nemyslíte vážně?

L. Harvánek 10.7.2019 11:07

Re: Nezávistlí budeme, když budeme chodit pěšky.

A stejně budeme stát v kolonách, protože (jak už je lidskou přirozeností), jsme poněkud přecenili kapacitu baterií.

S. Pavuk 10.7.2019 11:07

zvuk

Blížiace sa auto budeme počuť, lebo úradníci EÚ už špekulujú nad vrčiakmi ktoré budú musieť byť namontované v el. autách. To by ešte malo svoju logiku. Avšak autá na elektrický pohon sú nezmyslom. To sa zakrátko ukáže (batérie). Budúcnosť je v hromadnej doprave.

I. Schlägel 10.7.2019 11:07

Těším se na výrobu baterií

z obnovitelných zdroju.

F. Houžňák 10.7.2019 10:47

Zhruba řečeno, ona hypotéza vzniku ropy

říká, že výchozí látkou jsou uhličitany (sedimenty) zanořené do kůry a posléze pláště tektonickými pohyby desek. Dole je tlak a teplota a nějaký ten vodík, tak se ropa vytvoří. K tomu mohou přistupovat mikroorganismy, které prokazatelně v hloubkách žijí (v kůře). O jádře nikdo nemluví, jde o vcelku tenkou slupku na povrchu, nějakou stovku kilometrů dolů, podle místa. Do centra Země je to 6378 kilometrů. Jak pro, tak proti této hypotéze mluví řada věcí, ovšem fakt je, že ropa je prakticky všude, stačí jenom vrtat dostatečně hluboko.

F. Houžňák 10.7.2019 10:38

Němci zrovna včera přišli se skvělou myšlenkou,

postaví v Severním moři "ostrovy" sloužící jako rozvodné centrály pro proud z větrníků, které budou stát všude kolem, kam oko dohlédne, a odtud se proud povede na pevninu, kde bude, jak několikrát jak v novinách tak v televizi a rádiu opakovali, "zásobovat celou střední Evropu". Jinými slovy, Němci zjevně poté hodlají zakázat nám, Polákům, Slovákům a Maďarům provozovat jakékoli elektrárny, s tím, že nám přece budou posílat "zelený" proud ze Severního moře. Ten samozřejmě můžou kdykoli vypnout. V celém opakovaném vyzpěvování oslavných ód na proud ze Severního moře ovšem ani jednou nezaznělo, jak ho chtějí skladovat, když zrovna nebude foukat.

M. Mikulec 10.7.2019 10:25

Re: Ten článek

Tak proč tu prudíte?

M. Mikulec 10.7.2019 10:23

Re: Nezávistlí budeme, když budeme chodit pěšky.

Na elektrických skútrech jezdí i Mexičani na Floridě. Dokonce i na Kubě se rozmohly el. skútry a malá elektrovozítka, používaná jako taxíky. Kuba je podle nás chudá země.

R. Langer 10.7.2019 10:15

Re: Úvaha obyčana,

Ad 1 - zatím.

Ad 3 - zatím.

V. Čermák 10.7.2019 10:13

Re: Hluk

Tak hluboko zase ne. Zkuste třeba tady: http://www.petroleum.cz/ropa/anorganicky_puvod_ropy.aspx

Ale pravdu má pan Langer, prostě se to pořádně neví.

D. Kolben-Kolář 10.7.2019 9:50

Obtíže s veřejnou dopravou

V diskusi pod jedním článkem o tom, kolik je třeba ujet km, aby se autobaterie po nastartování znovu dobila, napsal jeden automobilista: "Já jezdím denně jen 10 km a to úplně stačí." Načež nějaký veřejnodopravní troll pod to napsal: "Když to máte jen 10 km, proč nejezdíte metrem?" A pán mu odpověděl: "Tak nám ho laskavě přijďte vykopat, pane Pražáku!" Je to tak, na venkově není na veřejnou dopravu úplný spoleh, lidé jezdí stále více auty, čímž ji využívají ještě méně... a jsme v kruhu.

R. Langer 10.7.2019 9:48

Re: Hluk

Páni, vy jste to tam četl? A co ještě?

R. Langer 10.7.2019 9:48

Re: Hluk

Pravda je taková, že se to dodnes pořádně neví.

R. Langer 10.7.2019 9:47

Re: A je to jako obvykle.

To nemá se švejkováním nic společného.

R. Dubravský 10.7.2019 9:46

Re: Úvaha obyčana,

1/ Tesla nebo Hyundai dávají záruku na baterie 8 let.

2/ Praktické zkušenosti s plug-in hybridem Hyundai Ioniq jsou obecně dobré, ovšem za jistých podmínek. V režimu, kdy auto lze dobíjet jak doma, tak v zaměstnání, se jezdí téměř výhradně na elektřinu. Dojezd je cca 60 km. Použití klimatizace jej sníží asi na 50 km. To obojí stačí na denní cestu do práce a zpět. Se zimou, baterkami a vytápěním si auto starosti nedělá, při teplotě pod asi +10°C rovnou startuje spalovací motor a na elektriku přejde až po zahřátí.

3/ Průměrná spotřeba benzínu při kombinovaném použití práce - chata - dovolená je kolem 2,5 l/100 km. Elektřiny to spotřebuje kolem 1 Kč/km.

3/ Za milion - nekup to :-)

R. Langer 10.7.2019 9:46

Re: Kecy

Ano, právě naopak, elektromobily jsou neekonomické a neekologické. Ale na to se zase "přijde časem" až jako to bylo s tou řepkou v naftě.

R. Langer 10.7.2019 9:44

Re: Nezávistlí budeme, když budeme chodit pěšky.

Jak jste přišla na to, že "v USA jsou elektrovozitka finančně dosažitelná už desítky let i pro nizkoprijmove skupiny!" Můžete mi říct, čím konkrétně, tedy jakými auty podle vás ty nízkopříjmové skupiny jezdí?

Opak je pravdou. Jezdí v levných popelnicích na benzín.

J. Kouřil 10.7.2019 9:41

Kecy

Motivem zavádění elektormobilů není, jak tvrdí autor tohoto propagandistického článku životní prostředí ale jen a jen byznys, který se schovává za ekologickou propagandu. Pro životní prostgředí neudělají elektormobily vůbec nic pozitivního.

R. Langer 10.7.2019 9:41

Ten článek

je absolutně o ničem.

R. Dubravský 10.7.2019 9:27

Já bych podporoval MHD...

...ale ona nepodporuje mne. Jedna cesta do zaměstnání vezme 1,5 hodiny se čtyřmi přestupy. A to prosím jen z Prahy 4 do Prahy 5, slavnou údajně kvalitní pražskou MHD. Autem 17 km, 20 minut.

J. Dostál 10.7.2019 9:19

Když vám do vesnice

přijede autobus dvakrát za den, a o víkendu jen jednou, tak je auto docela nutnost. A s eletromobilem to nebude žádná sláva, zejména až budeme po vichřici tři dny bez proudu. Ještě že zatím nikdo nezakázal (benzínové!) elektrocentrály. Jejda, co jsem to napsal, snad se toho nechytnou nějací aktivisté ...

J. Svoboda 10.7.2019 9:12

Re: Hluk

Chcete snad zpochybňovat zaručené zprávy z elitních webů, jako je Sputnik nebo Aeronet? :o)

Pěkný den.