5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

FINANCE: Trh přežije, pár dlužníků ne

Praha věnovala jedenáct milionů na zábrany, jež mají snížit počet těch, kteří používají Nuselský most pro vlastní eutanazii. Tato událost na první pohled nesouvisí s problémy amerických hypoték ani s komentářem Aleše Michla s titulkem Co trh nezabije, to ho posílí (LN 16. 8.) s dovětkem, že problémy se splácením hypoték povedou v konečném důsledku k lepšímu fungování trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AtheusMagnus 5.9.2007 8:33

Re: Re: milý Pašku

Ono v inflační ekonomice je, na druhou stranu, dluh vcelku dobrý způsob jak státem ukradené peníze dostat alespoń z části zpět. (když klesá reálná hodnota peněz, klesá zároveň i reálná hodnota dluhu) Proto, jistá míra zadlužení může být v podstatě racionální, avšak platí u domácností, stejně jako u firem, že výše dluhů NESMÍ být vyšší než velikost majetku.

Dawn 31.8.2007 23:48

Re: Re: Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

http://ekonom.ihned.cz/index.php?

p=000000_save&article%5Bid%5D=21549030&article%5Barea_id%5D=

http://www.creditbureau.cz/cs/ShowPressReleaseNews.aspx?

ID=%7BF8B7ADFE-D7D4-44CE-86C8-D4558C9A53C0%7D

Nechápu, proč to odkaz usekne... Zkouším ho rozdělit na odstavce.

Dawn 31.8.2007 23:45

Re: Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

http://ekonom.ihned.cz/index.php?p=000000_save&article%5Bid%5D=21549030&article%5Barea_id%5D=

http://teplicky.denik.cz/kratce/kratce_region/93424.html

http://www.creditbureau.cz/cs/ShowPressReleaseNews.aspx?ID=%7BF8B7ADFE-D7D4-44CE-86C8-D4558C9A53C0%7D

Omlouvám se za rozepsání do více příspěvků, vcelku se to nepovedlo.

Dawn 31.8.2007 23:43

Re: Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

Lidé se sem po vracejí, pojem patriotismus už tu není cizí. A to vše v

marasmu, který udělali ze severu Čech soudruzi.

Co se týče zadluženosti, asi jsou Teplice výjimkou. Rating CCB by mohl být

vypovídající.

Dawn 31.8.2007 23:42

Re: Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

Nedělám si o p. Kuberovi iluze, je to přeci jen politik. Ale jsou

věci, za kterými stojím. Privatizace bytů v TP v devadesátých letech

vedla k tomu, že byt tu seženete do hodiny a můžete si vybírat. V

městech mnohem ošklivějších tomu tak není. Na ulicích je čisto, domy se

opravují.Novým kašnám se lidé smějí, ale dodávají městu atmosféru.

Dawn 31.8.2007 23:39

Re: Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

Nedělám si o p. Kuberovi iluze, je to přeci jen politik. Ale jsou věci, za kterými stojím. Privatizace bytů v TP v devadesátých letech vedla k tomu, že byt tu seženete do hodiny a můžete si vybírat. V městech mnohem ošklivějších tomu tak není. Na ulicích je čisto, domy se opravují. Novým kašnám se lidé smějí, ale dodávají městu atmosféru. Lidé se sem po vracejí, pojem patriotismus už tu není cizí. A to vše v marasmu, který udělali ze severu Čech soudruzi.

Co se týče zadluženosti, asi jsou Teplice výjimkou. Rating CCB by mohl být vypovídající.

http://ekonom.ihned.cz/index.php?p=000000_save&article%5Bid%5D=21549030&article%5Barea_id%5D=

http://teplicky.denik.cz/kratce/kratce_region/93424.html

http://www.creditbureau.cz/cs/ShowPressReleaseNews.aspx?ID=%7BF8B7ADFE-D7D4-44CE-86C8-D4558C9A53C0%7D

vládík 31.8.2007 17:19

Re: PŘÍKLADY TÁHNOU

Příklady táhnou? Již moje maminka říkala: Když Vašek skočí z pátého patra, skočíš také? (aby mi vysvětlila nesmyslnost výmluvy: "Ale Vašek taky ...").

vládík 31.8.2007 17:16

Re: Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

Nejsou?  Zdroj ze kterého své tvrzení čerpáte.  Byly by výjimkou.

Dawn 30.8.2007 23:12

Re: Podobně se chovají někteří strarostové ....

Ááále, Teplice jsou zadlužené? A v kterépak odborářské příručce to píšou?

válečné dítě. 30.8.2007 16:52

Re: Re: Autore salónní úředníku Kubero, jak můžete dělat současně senátora a starostu ?

Nadpis dostatečně vyjadřuje zádrhely kapitalismu, přes určité přednosti vytváří nezaměstnané,

následně bezdomovce, prostitutky. To vše v důsledku snižování solidarity bohatých s chudými.

Evropská sociální charta (EU). článek I - Právo na práci  -vydělat si na živobytí prací. (dřív projde velbloud uchem jehly než bohatec do království nebeskébo). Sytý hladovému nevěří - 21.století..

J.G. Pašek 30.8.2007 16:21

Re: milý Pašku

Hele, to jsou velice jednoduché počty a je na každém si to spočítat co si můžu a nemůžu dovolit . . . . stejně jako je na každém se starat o péči a zajistit své rodině zdravotní a zubní péči . . . . a najdou se nezodpovědní gambléři, kterým to je fuk a na rady budou kašlat  . . . . .

Harwey 30.8.2007 16:01

úlek

uf už jsem se lekl že to článek odborníka než jsem si na konci přečetl podpis ....

odborar 30.8.2007 15:30

Zajímavý názor, že?

Takže občané budou spoléhat v sekání dluhů, že jim to projde jako vládě a když ne, budou se cítit vládou podvedeni?;-D>-Není to z dob před rokem 89? Tak trochu Paroubkovský alibismus? Ano ČSSD naučila své občany žít na dluh. Jen jim nevysvětlila, že dluhy i státní / dle Paroubka ekonoma/ se musí splácet, jinak prodělá dlužník v exekuci kalhoty a to platí i při státních dluzích.

odborar 30.8.2007 15:24

Podobně se chovají někteří strarostové ....

zadlužují své město, aby co nejdéle zůstali u funkce starosty, senátora, v placených funkcích minimálně pěti soukromých společností, kupují si  občany za odvoz odpadů, které prý nemusí platit, zatímco jim prošustrovávají městský rozpočet na městských předražených zakázkách a vše vlastně pomalu a jistě spěje ku krachu městských financí. Proč si to dovolí? Přece proto, že důvěra Teličanů je bezbřehá a tak jako na Mostecku si je mohou koupit při volbách tombolou, na Teplicku třeba neplacením poplatků za odvoz odpadů. Rozdíl v obou případech žádný, morálně však markantní...;-D

Ladislav N. 30.8.2007 15:19

Re: vládní vs. osobní dluhy

Pěkná blbost. Občan si dělá dluhy sám na sebe - a buď zaplatí, nebo si taky může vpálit kouli do hlavy.

Politik (vláda) nedělá dluhy sama na sebe, ale na anonymního daňového poplatníka, který ty dluhy bude muset platit i s úroky. Daňový poplatník nemá svobodu volby. Leda se přestěhovat jinam.

nepolitik 30.8.2007 15:09

PŘÍKLADY TÁHNOU

Pokud bude vláda dělat dluhy, potud budou dluhy dělat i občané.

AndyO/XX 30.8.2007 14:10

Ale pane senátore, Vy si koledujete

už jste zapomněl, že Václava Klause sestřelila bankovní mafie, protože chtěl uzákonit vyrovnaný státní rozpočet?Nezapomeňte, že bankovní papír se tiskne proto, protože lidičkové dělají dluhy, a čím víc jich nadělají, tím více je potřeba papírků a tím více jim zůstává za nehty.Silná státní ruka musí tvrdě uhájit zájmy bankovních tiskařských odborů.

brok 30.8.2007 13:59

Re: Re: Re: Autore salónní úředníku Kubero, jak můžete dělat současně senátora a starostu ?

Ještě jednou názorně. Když si koupíte Trabanta, nemůžete čekat výkon Mercedesa. Jestliže za toho Trabanta dáte stejně jako za Mercedesa, máte pořád jenom Trabanta. Můžete na politiky klást v podstatě jakékoliv požadavky. Třeba i to, že musí být impotent, ale musíte to zaplatit. Když vám stačí, že umí malou násobilku, může poslancovat i za pár tisícovek, když chcete, aby byl mistr světa, musí to jít do milionů. Nemůžete chtít vysokou kvalitu za nízkou cenu. To snad by mohlo být jasné i socialismem odchovaným občanům. Mám kolegu, který tvrdí, že nabídka zaměstnání pod 50.000 ho uráží a proto na ní neodpovídá. Má příslušné kvality a vyhovujících nabídek má dost. Jiný se spokojí s 25.000 a moc se nehoní. Vyberte si jakého chcete poslance.

brok 30.8.2007 13:40

Re: Re: dobré, ale

Zastupitelstvo získalo úvěr s předpokladem zachování dosavadních příjmů. Za těch podmínek by úvěr hladce spláceli. Zeman jim sebral příjmy, ale nechal jim na krku úvěry. Proto nemohli splácet. Co je na tom nepochopitelného?

brok 30.8.2007 13:38

Re: Re: Rozumím.

Hlupák vyšším platem nezmoudří, ale při nabídce vyššího platu bude mít o místo zájem i někdo schopnější, kdo zatím raději pracuje v soukromé firmě. Nejde o to současným politikům zvýšit platy, ale nabídnout více, abych vzbudil zájem u lepších. Je to stejně v hospodářství, v politice, ve školství i jinde. Pokud nabídnu malý plat, získám jen to, co nikdo jiný už nechce, nabídnu-li více, získám vyšší kvalitu, ještě více, ještě vyšší kvalita. Je to přece naprosto normální. Př. nabídněte ministrovi o něco vyšší plat (novináři) než má ředitel soukromé televize a ředitel soukromé televize začne přemýšlet o změně zaměstnání. samozřejmě, že ten, kdo na ministerském postu sedí teď za současný plat z místa v konkurenci vypadne.

Rudolf 30.8.2007 13:19

Re: Re: dobré, ale

První tři slova příspěvku jsou na místě.

Netřeba 30.8.2007 13:00

Re: Rozumím.

A souhlasím.

Když přidáme politikovi pětinásobek, hned bude pětkrát chytřejší, vypatlá ze svého mozku pětinu legislativních paskvilů, důkladně zváží před vobami, za koho bude kandidovat i hlasovat, aby nemusel kupovat během volebního období několikrát nové dresy a svádět to přitom na svoje svědomí.

Kolik ještě podobných pitomostí jste tím broku myslel?

Poslanecká (senátorská) práce je tak náročná a špatně honorovaná, že je jich na kandidátkách několikanásobně víc, než je volitelných míst a posty třeba primátorů se dávají za trest.  Když někdo zlobí hodně, šup s ním do Himalájí. Však mu tam otrne. 

Rudolf 30.8.2007 12:56

Re: Re: velmi pěkně sepsáno

"Zeptejte se lidí z města kde působí."

Ti všichni Vám potvrdí, že Jana H. je nebetyčná husa.

Nesnese, že voliči  již počtvrté způsobili, že Kubera je primátorem města, a nemýlím-li se podruhé senátorem. Zatímco Paroubkáři se přes vynaložené miliony na reklamu a osobní angažování Jyrky do kampaně nedostali ani do druhého kola senátorských voleb.

Jana H 30.8.2007 12:40

Re: Re: Autore salónní úředníku Kubero, jak můžete dělat současně senátora a starostu ?

A já si zase myslím že když se dal někdo na politiku, musí počítat s tím že bude novináře zajímat i to kdy kde a s kým. Je to tak všude. Pokud jim to vadí, ať jdou dělat manažery velkých společností. Mají moc, rozhodují o našich penězích, o celkové atmosféře ve společnosti a proto je dobře vědět i to jaké jsou to osobnosti a o tom hodně vypoví právě jejich soukromí.

Jana H 30.8.2007 12:35

Re: velmi pěkně sepsáno

Jaképak "vyveze"! Už tam jsou. Přímo tenhle pan Kubera. Zeptejte se lidí z města kde působí.

czenda 30.8.2007 12:35

Re: Autore salónní úředníku Kubero, jak můžete dělat současně senátora a starostu ?

Nějaký relevantní názor na článek ? Teda kromě schizofrenních keců na to, že za všechno může ODS, bratře socialisto.:-D Doporučuju více používat vlastní hlavu a ne jenom papouškovat blemty od jiných.

Jana H 30.8.2007 12:32

Re: dobré, ale

A já, hloupá, myslela že je to vina zastupitelstva, ručení za půjčky známých, nerozumných  investicí! A on za to může Zeman.  Tak to jo.

radanova 30.8.2007 12:31

Re: Re: milý Pašku

souhlasím že žádný dluh není dobrý a buď ráda že na bydlení máš, nebo mi prosím sděl jak dlouho jsi byla bezdomovec a jak jsi tuto situaci řešila?

Papouch 30.8.2007 12:19

technicka

banka mozna ostrouha, az bude existovat osobni bankrot, dneska ne

pokud se pri nucenem prodeji bytu/domu neutrzi dost, zbytek dluhu se resi srazkami z platu, duchodu atp

nezvladnuta hypoteka je za soucasneho stavu financni smrt

brok 30.8.2007 12:01

Re: Autore salónní úředníku Kubero, jak můžete dělat současně senátora a starostu ?

Překvapuje mě kolik lidí si myslí jaké, že je to poslanectví (senátorství, starostenství) koryto. Výkon funkce v řízení státu vyžaduje v podstatě stejné schopnosti, jako řízení hodně velké firmy. Lidé s nízkými příjmy vidí platy poslanců, senátorů, ministrů atd. jako obrovské, ale manažeři velkých firem je vidí jako nepatrné až zanedbatelné. Ve vedení státu ovšem nechceme lidi malých a ještě menších schopností, ale naopak špičkové manažery. Aby ten stát za něco stál. Takže je  nutno akceptovat, že platy politiků jsou velmi malé a že za tu drobnou minci nemůžeme požadovat velkou kvalitu. A při tom nízkém platu ještě politika na každém kroku otravují novináři, ptají se ho na blbosti, případně na věci, do kterých jim (a tím i voličům) nic není - např. s kým, kde a jak? Takže politici, kdybychom požadovali opravdovou kvalitu, by museli mít platy vyšší než manažeři velkých firem, protože je třeba ještě kompenzovat novinářské drzosti.