4.12.2021 | Svátek má Barbora


Diskuse k článku

FEJETON: Ohlédnutí za revoltou

V neděli 12. září se zavřely brány čehosi v Mnichově, co částečně oprávněně neslo název autosalon. Automobil je dnes sprosté slovo, takže oficiálně to byl salon mobility. Celý následující týden se rozebíralo, co se vlastně na tom autosalonu a kolem něho odehrálo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 23.9.2021 16:11

UI se nepovšimla, že jsme v EU, která je s tržní ekonomikou na štíru. Neboť dotace.

J. Jurax 23.9.2021 16:09

Těžko říct.

Chtělo by to pečlivý technický a ekonomický rozbor. Ten u všech podobných vizí zpravidla chybí.

J. Jurax 23.9.2021 16:07

Víte, ani kancelář online není všelék a nehodí se pro každou kancelářskou práci ... ;-)

J. Jurax 23.9.2021 16:03

To máte těžký. Když chcete na vsi existovat, bez auta to jde těžko. Jednotu zavřeli, poněvadž se nevyplatila, takže pro každý rohlík musíte autem nebo si udělat celodenní výlet veřejnou dopravou, pokud ji tam vůbec máte, obtížně se dostáváte do práce, k lékaři a děti do škol a tak dál a podobně.

J. Jurax 23.9.2021 15:53

Přesně. O realizaci nerozhodují tvůrčí vědci, technici a konstruktéři, ale názory politiků, což je průser.

F. Brabec 23.9.2021 15:44

To je samozrejme pravda, ale nikdo nerika ze _vsichni_ se prestanou dopravovat, pouze dostatecne velka cast populace (pro zacatek vetsina tech, co doposud pracovali v kancelari), aby to hralo roli v omezeni roztahovacnosti aut, o ktere mluvi autor.

J. Nevrkla 23.9.2021 15:18

Asi bude muset přijít krize, problémy s elektřinou a topením, s nezaměstnanost, život s méně auty pro chudší. A pak vyjdou lidí hromadně do ulic a zacinkaji klíči. Druhý scénář byl v Sovětském svazu, státy neměly už chuť poslouchat Moskvu a rozpadlo se to, docela rychle a bezbolestně.

P. Sura 23.9.2021 14:09

Nepoznala, nepoznala, zato nám ukazuje, jak si ji představuje.

P. Sura 23.9.2021 14:08

Copak "bujnou fantazii", ale je v tom evidentní nedostatek představivosti, kolik energie je potřeba vyrobit, pokud by byla doprava cele elektrická a kolik elektřiny (nebo vodíku) by se spotřebovalo na to ostatní, co 8 miliard lidí používá a kolik zeměplochy by zabralo zařízení, které by takové vize kapacitně uspokojilo.

R. Langer 23.9.2021 14:04

Ano, v podstatě vsechno. ;-D

R. Langer 23.9.2021 14:03

Asi tak. ;-)

P. Sura 23.9.2021 14:02

Myslím že pan Tlustý vám pane Brabče chtěl naznačit, že přesně takhle funguje zákon sraní na hlavu a Vy si to necháte líbit ....

P. Sura 23.9.2021 13:59

Pošle vám ho virtuálně přes Fejsbůk.

R. Langer 23.9.2021 13:58

Cože? 8-o

P. Sura 23.9.2021 13:57

R^R^R^

Žvaněj jak zastydlí bolševici.

R. Langer 23.9.2021 13:57

Inu, naše malá hloupoučká UI zase generuje socialistické nesmysly... ;-D

R. Langer 23.9.2021 13:56

Co to tady zase meleš za nesmysly o tržní ekonomice, ty naše malá hloupoučká socialistická UI!? ;-D

Tys tržní ekonomiku evidentně nepoznala, i když jsi v ní působila minimálně 10 let, po revoluci. Potom přišli politici inteligentní stejně jako ty, a zase tu tržní ekonomiku pomalu zrušili. :-P

P. Sura 23.9.2021 13:54

Kotazi, "Autosalon" je slovo složené a podobného významu jako autoerotika ..... Zkrátka - vystačí si sám.

P. Sura 23.9.2021 13:52

Zkuste najít způsob, jak kromě atomovky lze poslat do háje všechny ty EUpanáky, co se volí samosprašně mezi sebou a jejich nápady jsou zákonem.

R. Langer 23.9.2021 13:52

Máte fakt hodně bujnou fantazii. ;-)

P. Sura 23.9.2021 13:49

R^R^R^

P. Sura 23.9.2021 13:47

Pane Pivodo, jak jste tohle myslel? " .... V tržní ekonomice jsou rozhodující ale masy platících zákazníků (ať už pracujících, nebo i kapitalisticky nepracujících) .... " Vy jste viděl nějakého "platícího zákazníka" který by si koupil tu elektrohračku za svoje peníze? Zatím je tenhle vozový park výhradně v rukou státních institucí, případně finančně dostatečných občanů, kteří mají na to, koupit si zdroj dojení státních peněz a funguje z dotací, čerpaných ode všech, kdo se v tom nikdy nesvezou.

P. Selinger 23.9.2021 11:43

Elektromobilita skutečně slepou uličkou je. Budoucnost je ve vodíku, získávaném elektrolyzou vod y na mořském pobřeží pomocí energie větru a přílivu

A. Pakosta 23.9.2021 11:29

Ne, nepletu si to. S výrobci krokoměrů nemám nic společného (ani nic takového nemám). Ten údaj o deseti kilometrech vyplývá z výzkumu chování velkých primátů, s nimiž máme více společného, než by se leckomu líbilo, a z archeologického zkoumání pravěkých lidí.

I. Pávek 23.9.2021 11:23

Cheche, ve výčtu jste zapomněla na plakáty

The Plastic People of the Universe které byly vyvěšeny v míse na věřejných záchodcích.

M. Pivoda 23.9.2021 10:23

Upozorňuji čtenáře, že v Česku by již cca 30 let měla být funkční tržní ekonomika. Tzn., že zde by měl rozhodovat platící zákazník, který sám rozhodne, do čeho bude investovat své pracně vydělané peníze.

1. Ondřej Neff je jen jeden z mnoha potenciálních zákazníků elektromobilů, a píše: " ... Patřím k těm, kdo pokládají aktuální koncept elektromobilů za katastrofální slepou uličku. ..." Na takový názor má stárnoucí český sci-fi spisovatel určitě nárok. Dopřejme mu ho. V tržní ekonomice jsou rozhodující ale masy platících zákazníků (ať už pracujících, nebo i kapitalisticky nepracujících).

2. Obecně se asi shodneme, že ve věcech zdravotních (které jsou příliš složité pro posouzení laickým občanem) by měli rozhodovat odborníci. Jenže! Jenže Česko je dnes na chvostu v pro-očkovanosti proti viru Covid-19.

Závěr: Takže kdo v této zemi fakticky rozhoduje, a o čem?

J. Nevrkla 23.9.2021 10:17

Souhlas, je třeba je poslat do háje, nedá se to reformovat, nemá cenu už ani debata.

H. Kotaz 23.9.2021 10:08

Mě chybí především klasická česká hospoda - národní kulturní památka a v té už byly WC na úrovni.

V. Kain 23.9.2021 10:05

K tomu výčtu negativ je třeba ještě připsat nedýchatelnost v zimním období.

J. Hajský 23.9.2021 10:05

O Green dealu, mezi který elektromobilita spadá, rozhodují politici. Podnikatelské suběkty, které z toho budou mít profit nadšeně tleskají Část vědců, techniků a konstruktérů, kteří se n tom megašvindlu přiživují také tleská. A ti ostatní, kriticky smýšlející jsou ostrakizováni a zesměšňováni.