2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: "Zelená" energetika

Stále častěji se nám fanoušci Evropské unie a lidé vydělávající na "zelené energetice" snaží namluvit, že žádný zákaz žárovek vlastně neexistuje. Jejich argumenty se ale soustředí zejména na to, že neexistující zákaz je správný a nezbytný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 13.4.2014 11:06

Re: Jo, jo, jako za komouše.

Představte si, pane Pavlíku, že tuto informaci mám i já. Přečtu-li si ale Váš příspěvek, je mi jasno. Předpokládám, že takových duševních gigantů jako Vy tady máme víc a potom se nelze divit, že tady máme takový blbákov. To Vám ještě nedošlo, že plést Hitlera a srovnávat ho s alespoň papírově edemokratickými politiky je nebetyčná pitomost? Jen tak pro informaci - snažte si analyzovat, jak Vás taková pitomost vůbec mohla napadnout a odpovězte si prosím na otázku, jakou má vaše informace relevanci..

J. Šimek 13.4.2014 8:29

Re: Nepotřebuji žádná moudra EÚ pane Šimek.

Nesouhlasím, hloupí zákazníci si prostě kupují levné žárovky, ať pak provoz klidně stojí řádově víc peněz. Na to jim už mozek nestačí.

J. Šimek 13.4.2014 8:26

Re: Nepotřebuji žádná moudra EÚ pane Šimek.

No to mě rozesmálo. Nepotřebujete žádná moudra a pak tady vykládáte o zkušenosti s čínským šmejdem a vyvozujete z toho nějaké obecné soudy :o) :o) :o)

Sedíte před LED minitorem nebo nedáte dopustit na CRT technologii ? :o) :o) :o)

J. Šimek 13.4.2014 8:21

Re: Ale houbeles. Se žárovkami je to vzorový příklad

Tu žárovku si tam klidně nechte. A uznejte, že jste vybral extrémní příklad, který s průměrem nemá společného naprosto nic.

J. Šimek 13.4.2014 8:17

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistick zabedněnocti

Je ten 80ník ten rozhodující vzorek zákazníků? Jinak souhlas.

F. Kusák 13.4.2014 7:02

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

Proboha, kolik těch stowatových  žárovek doma máte. Většinou vystačíte s 40, resp. žárovkou 60 W.

Jinak, mně se také zákazy moc nelíbí. Na druhou stranu, někteří lidi jsou nepoučitelní a nebýt   hrubé síly při nařízení katalyzátorů u automobilů a zavedení bezolovnatých benzínů, tak se asi otrávíme a udusíme. A také, pokud někdo není technik a nemá základy fyziky, což je bohužel naprostá většina uživatelů, tak ty technické parametry o svítivosti a dalších údajích stejně nepochopí a naučí se jen hodnoty srovnávat, což koneckonců platilo i pro příkony žárovek. Měl by také něco vědět o účinnosti takových svítidel. A z ekonomického hlediska je jasné, že teprve masovost a konkurence zavedení nějakého výrobku vede ke snižování ceny.

J. Vyhnalík 13.4.2014 6:59

Re: bacha na ty hrábě...

Ceny cukru v EU jsou cca dvojnásobné proti světovým. Chemicky není mezi řepným a třtinovým cukrem zásadní rozdíl, kulinářsky ano, ale pro většinu použití je to jedno. V EU se příliš cukru z třtiny nevyrábí, naopak ve světě je třtina základní plodinou pro výrobu cukru.

To, o co jde, jsou celní bariéry, kvóty a dotace (například na vývozní ceny, aby byl evropský cukr vůbec konkurenceschopný. Po vstupu do EU stouply ceny cukru a výrobků s velkým podílem cukru velmi výrazně.

K. Pavlik 13.4.2014 4:15

Re: Hosi neblbnete

No Cesi si zase zvolili vladu ktera je vicemene pro EU dokonce i pro Euro.Verim ze mene nez 5% volicu volilo pro strany ktere jsou proti EU. Je to asi blbe ze 95% volicu voli blbe no ale s timk bohuzel musite zit. Mne osobne, buh mne netrestej, nove zarovky vyhovuji. Pokud chce byt nekdo opravdu zasadni at snani baterku se starou zarovkou - to by bylo jako kdyz Tolstoj si sil ty svoje boty.

Samozrejme se nezlobim,. pokud nekdo argumentuje rozumne (=slusne a ne naprosto blbe rad odpovim).

Jak se rika zde - nechod do kuchyne pokud se bojis ze se spalis.

J. Jurax 13.4.2014 1:16

Re: Dokonce i naši komunisté chtěli ke konci odstavit uhelky

No, ale takový Robespierre by se šiknul, protože voliči sice vezmou rozum do hrsti a zvolí zase nějaké pitrýsky - protože nikdo jiný v politice není - a ti budou na řešení zajštění dodávek elektřiny a vůbec energetické bezpečnosti zase zvysoka razdvatři, protože to přesahuje rámec volebního období.

Totiž politik by do důležitých věcí jako je energetická bezpečnost vůbec neměl mít co kecat. Má jiné priority - koryto získat a udržet - a v energetice je zpravidla ignorant.

J. Jurax 13.4.2014 1:09

Re: Ale houbeles. Se žárovkami je to vzorový příklad

No, pane Šimku, s těmi idioty bych tak nemával - ve sklepě mám žárovku šedesátku již déle než čtvrtstoletí - co jsme si panelák svépomocí postavili. Protože tam svítím měsíčně nanejvýš pět minut.

Až tam dám ledku - za třicetinásobek ceny té žárovky - tak její životnost (tedy pokud dosáhne té halasně slibované, což je celkem otázka) v tom sklepení zaručeně přesáhne životnost celého paneláku - ta je cca 80 let - tedy někam k roku 2067.

Ale té elektřiny co ušetřím já, mí potomci a prapotomci a možná i praprapotomci ... ledaže by EU vydržela až do té doby a zakázala neůsporné a jistě i neekologické ledky ve prospěch ještě onačejší a samozřejmě řádově dražší technologie, jejíž výrobci uplatí - pardon zlobbují - europolitiky oné doby. Protože tohle se nezmění zaručeně.

J. Jurax 13.4.2014 0:52

Re: Nepotřebuji žádná moudra EÚ pane Šimek.

Ano - ideologie zase zvítězila nad rozumem a zase se na tom vybraní napakovali - od politiků přes úředníky až po výrobce,

J. Jurax 13.4.2014 0:49

No, zákaz žárovek

je jednou z mnoha krystalických euroblbostí, jimiž se degenerující EU prezentuje prostému lidu. Diskuze je níže, nebudu ji opakovat.

A specielně ty žárovky jsou tunelovitý kšeft srovnatelný s tunelem fotovoltaickým. Neboť mám experimentem a na vlastní kapse ověřeno, že životnost úsporných žárovek s cenou násobnou desetkrát nedosahuje ani zlomku doby, která se v nadšené propagandě uvádí.

 Totiž - já ty žárovky doma rozvěcím a zase zhasínám - a to prý se nemá, neb jim to škodí - nevím, tohle jsem se dověděl od experta v prodejně specializované na tyto zázraky.

Skoro bych řekl, že kdyby ti blbečkové z brusele neměli mozky prožrané zelenou plísní, tak by jim možná došlo, že tento krok v jejich (ale jenom jejich) očích bohulibý ušetří něco málo elektrické energie, ale naštve občany od mysu Finisterre až po Čiernou pri Čope. A že je to politicky blbě a že postačí počkat, až tzv. úsporné zdroje svou prokazatelnou výhodností samy vytlačí tam, kde je to účelné, klasické žárovky. Ale tohle pachatelé dobra za cizí peníze nepochopí - na to jim chybí mozkové závity a přebývá ideologie.

J. Jílek 13.4.2014 0:45

Re: bacha na ty hrábě...

ty cukerné kvóty jsme si jako první postkomunistická země stanovili sami, retarde... :-) Třtinový cukr je třikrát dražší než řepný, magore :-)

J. Jílek 13.4.2014 0:40

Re: Ad autarkie

nikdo vás nenutil

J. Jílek 13.4.2014 0:39

Re: Ale houbeles. Se žárovkami je to vzorový příklad

1. Prokop neútočí, "Pouze tehdy, je-li donucen útočností osoby dotyčné... "

2. Autor: M. Prokop Datum: 01.03.2013 21: 54.....zatím se mírním a držím se spíše ad rem, možno-li.

3. Autor: M. Prokop Datum: 13.04.2013 21:55 To je u agitátorů dost běžné, že vědí, jakým diskusím se vyhýbat.

J. Jílek 13.4.2014 0:38

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

čím delší, tím víc imbecility jste vypotil...chudák pan Šimek :-)

J. Jílek 13.4.2014 0:35

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

kdo vám za to může, že vám to nepálí? :-)

J. Jílek 13.4.2014 0:34

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

pane Šimku, smiřte se s tím, vy jim berete jejich imbecilní argumenty....to se nedělá :-))))

J. Jílek 13.4.2014 0:30

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistick zabedněnocti

vy jste hovado :-)))

J. Vyhnalík 12.4.2014 21:20

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

No, já si myslím, že jsme zajedno.

M. Prokop 12.4.2014 21:19

Re: Ale houbeles. Se žárovkami je to vzorový příklad

Ano, inteligenční absenci demonstrujete dokonale.

Jen malý dotaz, klasický: Z blbosti, nebo za peníze?

M. Prokop 12.4.2014 21:18

Re: Nepotřebuji žádná moudra EÚ pane Šimek.

No proto také museli ty žárovky zakázat.

Kdyby byly LEDky lepší, lidé by je kupovali sami od sebe.

Třeba jako když začali používat žárovky místo petrolejek nebo plynového osvětlení.

:-P

Takhle to slouží jen k obohacení vybraných producentů a úředníků.

K. Pavlik 12.4.2014 19:49

Re: Jo, jo, jako za komouše.

V Cesku naridil jezdeni vpravo Hitler a ten se tez nikoho na nic neptal. Takze to bylo jeste horsi nez s tema zarovkama. To jen tak pro informaci.

J. Svoboda 12.4.2014 19:46

Re: Hosi neblbnete

Pane Pavlíku, nezlobte se prosím na mne, Vaše argumnety jsou eufemisticky řečeno, úplně blbé. Asi s tím lidé, jako příslušníci nejsvobodomyslnějšího státu USA, souhlasili. Předpokládám, že opravdu souhlasili a v tom případě nám ani Vám do toho zhola nic není. Váš argument mi připomíná kálení krávy do louže.

J. Schwarz 12.4.2014 19:29

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistick zabedněnocti

při vší úctě pane Šimku co je "ekonomického" na tom, když si osmdesátník koupí 50x dráže světelný zdroj, který mu namísto roku "vydrží" sto let. To už tu nejen nebude on, ale nepochybně budou existovat mnohem výhodnější a účinnější zdroje / pokud ovšem svět neovládnou vám podobní mudrcové /.

J. Svoboda 12.4.2014 19:21

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

A nemyslíte, že boj proti debilním příkazům zavání ideologickým útokem?

J. Svoboda 12.4.2014 19:18

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

Pane Vyhnalíku, chladič, nechladič, teplo je tak jako tek třeba odvést.

Daleko důležitější je však fakt, že v článku nešlo o žádné žárovky, nebo LED. Šlo o to, že nikdo nemá mandát strkat nos do toho, co máme nezadatelné právo rozhodnout sami. Jsou bohužel někteří lidé, kteří řeč o fungování EU označují za ideologii a útěk od tématu, v němž si myslí, že jsou doma.

J. Kadeřábek 12.4.2014 19:13

Nepotřebuji žádná moudra EÚ pane Šimek.

LED zdroje používám mnoho let před vydáním spasitelského nařízení EÚ a mám s nimi velké zkušenosti. Pravda, běžný spotřebitel si dříve vystačil s prostým konstatováním "dejte mě 60W" a dnes musíte vědět, že chce světelný tok 600 lumen, barvu 2700 Kelvina a také úhel vyřazování. Donesete si výtvor s hrdým nápisem varm white a dočkáte se nepříjemného modrého světla, které sice slibuje životnost 50 tis. hodin, ale čínské děti to netuší a tak Vám jejich předřadník odejde i po 5 hodinách. To vše bratru za 500 kč. Pravda, pokrok postoupil přes SMD po cree čipy, ale teprve v poslední době se dá mluvit o použitelném LED osvětlení. Ekonomika této technologie v domácnosti je ovšem výrazně negativní. Dokud nebude vynalezena LED pračka, LED myčka nebo LED soustruh je dopad do spotřeby marginální stejně jako výroba elektřiny fotovoltaikou. Je totiž známo, že domácnosti spotřebují pětinu vyrobené energie a z toho jde jen 5% na osvětlení.

J. Svoboda 12.4.2014 19:10

Re: Ale houbeles. Se žárovkami je to vzorový příklad

Vážený pane Udatný, domnívám se, že máte ve všem, co píšete úplnou pravdu. To je jedna věc.

Další věcí, je to, že pláčete moc dobře, ale nad špatným hrobem. V článku o žádné LED nešlo. Šlo totiž hlavně o to, že žádný evropský darmošlap nemá právo nám nařizovat to, co my máme nezadatelné právo rozhodnout sami, protože to platíme. K zuřivosti mne přivádí to, že Barroso si něco poručí a já to mám zaplatit.

J. Svoboda 12.4.2014 19:03

Re: Se žárovkami je to vzorový příklad socialistic zabedněnocti

Snažně Vás prosím, soudruhu Šimku, pamatujete si ještě na Váš požadavek, abych se Vám omluvil? Podle toho, jak reagujezte Vy, si ještě přeberte, kdo je ten debil!