29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

EVROPA: Je ředitel RWE odborník, nebo není?

Německo nemá dost prostoru pro výstavbu obnovitelných zdrojů, které potřebuje na uskutečnění svých zelených plánů. Řekl to ředitel RWE, jedné z největších německých energetických firem. Ví Markus Krebber, co říká, nebo mají pravdu aktivisté jako Luděk Niedermayer?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 1.2.2022 13:13

Já jsem ten projekt Desertec nevymyslel. Já zde pouze cituji informace z Wikipedie.

R. Langer 1.2.2022 13:15

Jo, protože ještě nějak smysluplně ty informace vyhodnotit, to už nezvládneš, ty naše malá hloupoučká UI. ;-D

R. Langer 1.2.2022 13:13

No ale když bude CELÁ Sahara vydlážděná FV panely, tak se ten písek snad ani nebude hýbat... ;-) ;-D

J. Pankovic 1.2.2022 13:55

....nebo ty fotovoltaické panely zasype ;-)

V. Kučer 1.2.2022 13:28

A hlídat to tam budou Tuaregové na velbloudech.

Z. Lapil 1.2.2022 13:42

Přijde mi to jako jeden z méně blbých nápadů, samozřejmě pokud se do toho zamontují nějaké solidní baterie, ať chemické, nebo pro mě za mě vodíkové.

Ale představa spousty a spousty vodíkových balónu šetrných k pozemním komunikacím a stěhujících plyn na místo potřeby - ta se mi vysloveně líbí. Ve smyslu rozveseluje mě, nějak si nedovedu představit, jak by to reálně fungovalo - viz J. Cimrmanova operetní freska Proso: "Díky silnému protivětru nechali brzy Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy".

Velký bonus ale je, že kdyby se nějaké jiskře podařilo odpálit větší meziskládku na začátku trasy, měl bych já - milovník vltavínů dostatek materiálu pro popuštění uzdy své vášně :-).

V. Kučer 1.2.2022 18:40

Tento názor hlásal v televizi Bedřich Moldan. Elektřina se měla vést do Evropy podmořským kabelem ale potom začala občanská válka v Libyi a tak se o tom přestalo mluvit.

M. Pivoda 1.2.2022 10:42

Citace z článku: "... skutečné možnosti pro instalaci fotovoltaických panelů a větrných elektráren, aby se tak vyřešila energetická potřeba celého státu, jsou něco jiného než celková rozloha státu. Na což se, bohužel, docela často zapomíná. ..."

Komentář

Také se zapomíná na skutečnost, že technologický vývoj se zatím nezastavil, což platí i pro stále se zvyšující se efektivnost solárních panelů. A pak také, zlepšují se i další alternativy. Dlouhý seznam.

Takže pro správné rozhodování o naší budoucnosti potřebujeme odborníky na budoucnost, nikoliv na minulost!

R. Langer 1.2.2022 11:37

Nemel zase kraviny, ty naše malá hloupoučká UI. Žádný závratný pokrok ve vývoji FV panelů se nedostavil, nemluvě o tom, že slunce stejně v noci nesvítí. A nejenom v noci. :-D

V. Kolman 1.2.2022 11:55

To jo, ale existují fyzikální meze účinnosti FV panelů (i dalších zdrojů), které nemohou být nikdy překonány. Pouze se jim můžeme pomalu přibližovat.

M. Pivoda 1.2.2022 13:11

Na hranici fyzikálních mezí FV panelů v roce 2022 ještě nejsme. A ty meze zde nikdo nerozporuje.

K těm fyzikálním mezím se přibližujeme pomocí S-křivky.

R. Langer 1.2.2022 13:18

A odkud ty meze znáš, ty naše malá hloupoučká UI, že jsi si tak jistá? Ty se v tom oboru nějak angažuješ, nebo co? ;-D

J. Jurax 1.2.2022 13:01

Ano, voni odborníku. A vědí, kolik energie dopadá na m2 v pravé poledne a kolik o půlnoci a jaká je účinnost fv panelů teoretická a reálná v současnosti dosažená?

Komentář: v současné době má nejvýkonnější UI inteligenci srovnatelnou s inteligencí masařky. Na Vašich příspěvcích je to poznat.

Š. Hašek 1.2.2022 10:36

Niedermayer byl podprůměrný bankéř. Již to nedělá.

Stran výroby a přenosu elektrické energie je holátkem neopeřeným.

Momentálně se věnuje politice.

J. Kalina 1.2.2022 10:25

zelení prosazují své (předražené) nápady, které tahají lidem zbytečně peníze z kapes a co více, ještě si svoji činnost nechávají těmito lidmi platit. Namátkou některé méně známé nápady: - bude se skladovat CO2 pod zemí, aby ho nebylo v atmosféře tak mnoho. Již uzákoněno! - Televizní šot, kdy se ukazuje další pokrok v postavení fotovoltaických panelů na svislo s vysvětlením, že sice takto vyrobí za den méně elektřiny, ale za to více při západu slunce, kdy je jí nejvíce třeba.

Jak jsou parazitická chování rozšířená: investor koupí dům v Opletalově ulic - Praha. Chce ho přestavět, renovovat. Okamžitě nastoupí nějaké sdružení milců staré Prahy plus sbor pokrokových architektů a chtějí po tomto podnikateli, aby za vlastní peníze realizoval jejich přání. Všimněme si, že tento dům není na seznamu, aby se před koupí vědělo co kupujícího čeká, ale vyleze se s tím až po koupi.

Naše současná vláda bojuje proti drahým energiím tím, že bude přidávat chudým, aby ji mohli platit. To bude "ohromný" tlak na zlevnění. Přitom by stačilo mrknout proč jiné státy mají energii násobně levnější a zvolit jejich přístup k řešení. Vždyť se to umí, slyším pořád, že něco je zavedeno ve většině států EU jen u nás ne.

P. Sura 1.2.2022 10:49

R^R^R^R^:-)

K. Křivan 1.2.2022 10:13

Tady pomůže jen likvidace levicových politiků. V celé EU. A začít v Německu se stranou ekoteroristů. U nás pověsit Piráty na ráhna.

P. Sura 1.2.2022 10:50

Pozor !

Pravda často bývá banována.

L. Severa 1.2.2022 10:07

Z uvedeného vyplývá jak nezodpovědně vedoucí představitelé států odsouhlasili v ER Green Deal, aniž by si vyžádali studii o reálnosti návrhu.

P. Sura 1.2.2022 10:51

A čemu se divíte? Například Bureš ho odkýval jen proto, že si chce líznout těch podvovných peněz, co EK slibuje.

P. Diviš 1.2.2022 9:37

Tohle je už dávno všem jen trochu uvažujícím lidem jasné, ani nemusí být technici. Tvrdí-li někdo opak, je úplně neschopen uvažování (stručně blbej), což je ještě ten lepší případ, nebo z té lumpárny žije. Zařazení pana Niedermayera je celkem jasné, i z jiných jeho činů.

P. Podhrázský 1.2.2022 9:30

Luděk Nidermayer je ten expert, který se zasadil o to, aby ČNB rozprodala zlatý poklad České republiky.

P. Sura 1.2.2022 10:52

A čemu se divíte? JEHO zlato to nebylo ....

J. Houška 1.2.2022 9:29

Je zajímavé, že ani autor, ani nikdo z diskutujících, neukázal, kde má Luděk Niedermayer ve svých výpočtech v tom článku chybu. Má špatně to množství vyrobitelné elektřiny na km2? Má špatně údaj o celkové roční spotřebě energie? Nebo ta dvě čísla špatně vydělil, případně špatně spočítal stranu čtverce z jeho plochy?

A fakt, že ten výpočet je čistě teoretický a nedává smysl podle něj stavět fotovoltaickou elektrárnu, Niedermayer ve svém článku uvádí, a píše i proč. Ono je ale asi jednodušší prohlásit někoho za aktivistu, než se zabývat fakty, která předkládá.

V. Církva 1.2.2022 10:11

To je pravda i když výzkum s oponenturou asi úplná blbost nebude. Tak nám to tedy vysvětlete kde udělali odborníci z RWE chybu a proč má Niedermeyer pravdu.

Pravda moc konkrétních informací tu není. Tak sem s nimi.

J. Houška 1.2.2022 11:06

Na rozdíl od Niedermayerova článku nemám k dispozici výpočet, na základě kterého to ta studie tvrdí. V odkazovaném článku na studii RWE je pouze to tvrzení. Takže si kvůli nedostatku informací nedokážu udělat názor na to, kdo má pravdu.

Čekal bych ale, že když autor napíše takovýto článek, bude mít pro svá tvrzení lepší argumenty, než že když je někdo ředitel RWE a jiný je prý aktivista, tak to bude mít pravdu určitě ten ředitel RWE . I když ten "aktivista" je bývalý centrální bankéř a výpočtům tohoto druhu rozumí. Já ta data taky nemám a hledat je nebudu, nemám ambice se v této oblasti vydávat za odborníka a psát o tom články.

R. Langer 1.2.2022 11:40

Takže myslíte, že ředitel RWE ta data nemá, nebo že lže? ;-)

P. Kubáč 1.2.2022 9:25

Myslím, že současné zelené šílenství začíná být úlohou pro historiky - opustila někdy lidská civilizace určitou technologii ve prospěch technologie horší ?

A jaké to mělo důsledky ?

Třeba pád západořímské říše byl asi technologický šok - viz "ponte di diablo" římský akvadukt ve Španělsku, o kterém středověký lid věřil, že jej musel postavit ďábel. Nebo Baalbecké terasy v Libanonu ( postavené Římany o kterých ještě Daeniken v 60. letech prohlašoval, že je museli postavit UFOni

Byl v tomto případě první společenský a až pak technologický úpadek, nebo to bylo naopak.

A dneska je první technologický úpadek ( z příkazu státu ) nebo už tyto státní příkazy jsouá příznakem úpadku duchovního ?

S. Dedic 1.2.2022 9:33

I kdepak - spolecensky upadek take predchazel: spolecnost musi byt hodne nemocna, kdyz se necha ridit necim takovym, jako ted sedi v Evropske Komisi nebo Nemecke vlade.

Nemocna je uz dlouho - investuje do pochybnych oboru, ktere se nezaslouzene nazyvaji "veda" (ac nemohou sve teorie dokazat, a teorie ani nedavaji overitelne predpovedi) ... a na druhou stranu nema kdo pomalu opravit strechu nebo protekajici kohoutek.

J. Černý 1.2.2022 8:28

Pseudoekonom Niedermayer při své vrozené inteligenci jistě navrhne, aby se solární panely stavěly v patrech nad sebou.