18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

EVROPA: Dá se říci o řecké krizi něco nového?

O řecké dluhové krizi, která naplno a neskrývaně, před očima nás všech, probíhá od května 2010, bylo řečeno už asi všechno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel st. 16.7.2015 8:33

Re: Je úsměvné, číst zde některé komentáře.

Viz výše!

P. Gabriel st. 16.7.2015 8:32

Re: Je úsměvné, číst zde některé komentáře.

Tak to moc zasvěcený nebudete! Protože podstatou autorova,jinak naprosto úletného článku je tvrzení, že jádrem a zdrojem problémů Řecka je to, že vstupem do eurozóny přijalo parametry ekonomiky jiného typu! Což je směšné, protože neexistuje žádný typ ekonomiky, který byx dovoloval beztrestně žít trvale na dluh mnohonásobně převyšující příjmy a fixlovat výkaznictví! Jste-li opravdu zasvěceným praktikem, dobře víte, že při stejném hospodaření ve firmě byste dávno zkrachoval a skončil jako bezdomovec, nebo v kriminále! Panu Klausovi jsou ovšem takové elementární principi praktické ekonomie cizí!

J. Kyselková 15.7.2015 22:10

Re: Pan profesor Václav Klaus

Pane Rybáku - přesné, souhlas a dík.

K. Janyška 15.7.2015 21:19

Pane prezidente, pohrdání spontánním řádem lidského světa,

respektive jeho absolutní neznalost, je v pozadí a v základech lidského počínání. Bohužel i těch, kteří se pyšní tituly a "vzdělaností", která ovšem bez této znalosti je povrchní a mnohdy dokonce velmi irelevantní a škodlivá. Nestačí mít na paměti jen ekonomii, soukromé právo určuje to, co se smí a co ne. Na to se nesmí zapomínat, co zapomínat, to je dokonce to hlavní v lidském světě... Dzp.

J. Jurax 15.7.2015 20:29

Re: Je úsměvné, číst zde některé komentáře.

Podle Vaší kategorizace jsem naprosté teoretik, potažmo pustý tlachal. Přesto bych si dovolil s panem exprezidentem souhlasit.

A souhlas s panem Vondráčkem - v čem konkrétně se Klaus mýlí, ať tu není pustě tlacháno? :-)

J. Kanioková 15.7.2015 20:26

Naprostý souhlas s autorem..

Řecko 2015: Argentinské déjà vu -- http://finmag.penize.cz/ekonomika/301940-recko-2015-argentinske-deja-vu#comment_237556

J. Kanioková 15.7.2015 20:22

Souhlas, Švejnar je neskutečně alibistický žvanil..

A že Euro je především nástrojem nátlaku pro "sjednocení" uměle vytvořená jednotná měna, která je dobrá nejvýš tak pro 4 - 5 států Evropy, o tom není pochyb.

Tajná historie Evropské unie -- http://www.voltairenet.org/article14369.html

A. Alda 15.7.2015 19:38

Řecko ať si dělá co chce,

ale my musíme urychleně vystoupit z EU!

P. Manda 15.7.2015 19:23

Re: Mlčte, prosím, pane Klausi

prosím, neokopávejte kotníky, klausofobe.

L. Křivan 15.7.2015 19:13

Re: Devalvace je pěkná,

Jednoduše. Díky laciné drachmě budou mít hodně práce, hodně zakázek, hodně turistů,  stát dostane hodně daní, (pokud bude fungovat,). ... a bude moct splácet dluh. Potrvá to asi celé tohle století,...  ale pořád lepší než abychom je dál živili.

A. Hrbek 15.7.2015 18:58

Re: Pan profesor Václav Klaus

Vážený pane Rybáku,

pokud jste si neráčil všimnout, tak CZK je díky ČNB pevně vázaná na EURo, a to se všemi důsledky. A současná ČNB nikdy nedovolí, aby směnný kurz CZK odpovídal skutečné ekonomické úrovni našeho hospodářství.

Jinak česká ekonomika je věcně z více než 70% vázána na EURo, takže řada velkých podniků vede účetnictví v EURech a dokonce podle německých účetních standardů. Do češtiny se to jen přeloží.

B. Rybák 15.7.2015 18:20

Pan profesor Václav Klaus

Děkuji Vám za velmi důležitou informaci o tom, že pan exprezident V. Klaus přirovnal v interview pro ČT jednání EU (pod taktovkou Německa) s Řeckem k antické tragédii, či spíše k tragikomedii, v jejímž závěru bylo vše bylo domluveno, že tedy šlo jen o divadlo pro voliče v EU, protože to byl jediný aspekt řeckého problému, který jsem v jeho dnešním, jako obvykle výborném článku postrádal.

Názor, že z eurozóny se navzdory teatrálním výhrůžkám především německých politiků nelze dostat, protože ta je všemu nadřazenou politickou prioritou vládnoucích EU-elit a že tedy vždy dojde k dohodě, která vyjde vstříc všem momentálním vášním tu (nejenom já) hájím od samotného počátku eurozóny! Ta totiž byla jako nástroj integrační hospodářské euro-války vytvořena!

Pokud někoho nepřesvědčí Tsiprasem podepsaná (a zároveň slovně znevěrohodněná) k uklidnění např. německých voličů sloužící dohoda, velmi rychle doplněná bezprecedentní nabídkou 30-letého odkladu splátek řeckých dluhů (která má uklidnit řecký parlament), pak nejspíš pravidla eurozóny v dohledné době nepochopí (časem to snad dojde každému myslícímu člověku).

P.S. Vlastní měna znamená svobodu, která při všech tlacích, kterým může být vystavena, nemůže být horší než eurokriminál! Kurz Kč slouží k udržování rovnováhy mezi vývozem a dovozem je poměrně stabilní (funguje tedy dobře) a jistě Vám neuniklo, že s ním na rozdíl od eura může naše centrální banka ve prospěch naší ekonomiky manipulovat!

Pan Švejnar především ovládá alibistické umění mluvit a nic neříct (žvanit) a je na rozdíl od V.K. plně závislý na svých politicko-korektních "postech", což je mnohem horší, než kdyby se mýlil!

M. Vondráček 15.7.2015 18:20

Re: Je úsměvné, číst zde některé komentáře.

Podle Vaší definice jsem zasvěceným praktikem. Přesto si dovolím vyjádřit souhlas s tím co autor o Řecku a EU píše. V čem konkrétně se autor mýlí, ať tu pustě netlacháme :-)

B. Rybák 15.7.2015 16:39

Re: A prijeti Drachmy to splaceni milliard zitra nejak umozni??

Když je nějaký stát v dluhové pasti (jako teď Řecko), znamená to, že jeho dluhy jsou nesplatitelné, což jeho věřitelé dali teď jasně najevo svým návrhem na jejich (zatím) 30-letý odkladu splácení (čímž více než vyhověli požadavkům premiéra Tsiprase)!

Do té dluhové pasti ale spadlo až po té, co bylo vlákáno do eurozóny a od té doby je defakto v bankrotu nesrovnatelně delším a sumárně bolestivějším, než by byl jeho bankrot spojený s návratem k vlastní měně (při němž by jeho věřitelé o většinu pohledávek přišli např. 30-letým odkladem splátek), jímž by ale Řecko získalo zpět svou důstojnost a suverenitu!

Vnitřní devalvace je v demokratickém státu prakticky neproveditelná. Zvládli ji pouze některé pobaltské státy, vyděšené záměrně vyvolanou hrůzou z toho, že je spolkne a zmasakruje Rusko a nedávno i Řecko, které bylo tak vyděšeno zveličenými hrůzami bankrotu, že se stalo jedním z mála států s pozitivní bilancí čistého státního rozpočtu! Spekulanty s lichvářskými dluhopisy vyvolaná dluhová krize už mohla a měla skončit i bez vyvolání vášní, které zničili iluzi o EU-integraci!

Pravdu máte v tom, že věřitelé cynicky počítaly s tím, že EU-strýček jejich úvěry i s úroky zaplatí (kde jinde by v době EU-recese mohli s nějakým ziskem investovat)!

F. Kusák 15.7.2015 16:03

No, pan Klaus

je taková chytrá horákyně. Poslouchal jsem včera s ním "interview" v ČT, kde přirovnal jednání EU pod taktovkou Německa s Řeckem k antické tragedii, snad možná k tragikomedii. No budiž, tomu se dá rozumět různě. A hlavně, vše bylo domluveno, připraveno a šlo jen o divadlo pro hloupý lid v EU. Tak to už zavání "hájkovinou". Ale hlavně mě nadzvedlo to volání k národním státům, hlídaným hranicím, národním měnám atd. Tedy v duchu teorie a la Klaus. Vše špatné pochází od EU a nejlepší by byl návrat k rozdrobené Evropě s maličkou Českou republikou. Nebo to mám pochopit v duchu britského koloniálního "rozděl a panuj". Neustále zdůrazňuji. že vlastní měna může být také obrovskou naší nevýhodou, resp. výhodou pro silné ekonomické hráče u nás, konkrétně Německo. Kurz měny je přeci cena, za kterou svou měnu prodávám, a ten může být pro nás taky značně nevýhodný, diktovaný třeba právě Německem. Dobře si pamatuji, jak jsme obchodovali za komunizmu se západem za kurz, který byl umělý a pro nás značně nevýhodný, takže jsme např. sběrový papír prodali Itálii za pár lir (v honbě za získáním tak potřebných deviz) a Italové pak se značným ziskem tuto surovinu prodali papírnám. Úžasně výhodné, že. Dnes se to děje samozřejmě mnohem sofistikovaněji, jen se mně pane Klausi nesnažte namluvit, že tento kurz je odrazem naší ekonomické úrovně.

Také výrok: prafrázuji: "postulátem je, že cokoliv řekne pan Švejnar, je omyl". Tak to už zavánělo zhrzenou milenkou, tedy byl to přeci bývalý sok v prezidentských volbách a Klaus nezapomíná.

Nedovedu si představit, že by pan Klaus radil Rusku, aby se rozpadlo na národní státy s vlastními měnami. Asi by ho pan Putin za takové rady nepochválil.

Pana Klause bych jednoduše nazval zlým a mazaným populistou

P. Gabriel st. 15.7.2015 16:01

Je úsměvné, číst zde některé komentáře.

Komentující by se měli dobrovolně rozdělit na zasvěcené praktiky, tedy na ty, kteří alespoň nějakou dobu řídili výrobní firmu s alespoň deseti zaměstnanci, na teoretiky s alespoň trochou ekonomického vzdělání a na na naprosté teoretiky a pusté tlachaly. Těch prvních zde evidentně moc není, včetně autora článku.

E. Erat 15.7.2015 16:00

Skvěle řečeno-napsáno, jako vždy.Děkuji.

P. Gabriel st. 15.7.2015 15:56

Re: Mlčte, prosím, pane Klausi

Pane Švrčku, nevím, čím se zabýváte vy, ale já jsem denně ve své praxi konfrontován s neslavnými důsledky neumětelství pana Klause a jeho souputníků a tak se odmítám jakkoliv zabývat čímkoliv, co pan Klaus vyplodil. Výsledek je předem jasný. Navíc aby si právě on brousil svůj rádoby ostrovtip na Řecku, je vrcholně trapné. Tím spíše, že přivést Řecko do tohoto marasmu pomáhal jeden z jeho dlouhodobých souputníků soudruh Dlouhý, fixlováním hospodářských statistik. Jsem přesvědčen, a to zcela obecně, že tito teoretikové hospodářství, neprohnaní fabrikou, kteří nikdy nic fakticky neřídili, do všeho a o všem jenom kecali, by měli mlčet a neměli by do ničeho mluvit. A pokud promluví, nechť je to cokoliv, mělo by topro ostatní být varováním a výzvou do střehu! To píšu a za plotem vidím Královopolskou strojírnu nesoucí neklamné stopy Klausovské ekonomie, ze kterých se dodnes zcela nevzpamatovala...

P. Gabriel st. 15.7.2015 15:34

Re: Jen pište dál, pane Klausi

Právě, že každý má právo vyjádřit svůj názor. Já jse denně při své práci konfrontován s důsledky neumětelství Klause a jeho melodybojs i Zemana a jeho hospodářských zázraků. S důsledky jejich strategických prichvatizací... A tak si dovoluji vyjádřit svůj názor ověřený léty praxe. A vy mě, laskavě, neokřikujte!

P. Gabriel st. 15.7.2015 15:30

Re: Mlčte, prosím, pane Gabrieli, houby o Řecku víte !

Ale to se přece může stát podmínkou pro to, aby investice mohly přijít. Ihned k určitému termínu a na náklady Řecka, nikoliv ostatních členů EU! Řecko není jediná země, která kdy byla ny bankrot z nenažranosti. Těch zkušeností, jak revitalizovat zkrachovalé země je poměrně dost. Důvody, proč to či ono nepůjde se najdou vždy a snadno. Lépe je ale hledat chuť a cesty, jak to udělat.

P. Gabriel st. 15.7.2015 15:23

Re: Mlčte, prosím, pane Klausi

Soudruhu Plzáku, to jste se předvedl!

O. Uživatel 15.7.2015 15:15

Uživatel požádal o vymazání
Z. Baldova 15.7.2015 15:01

Re: Muj prispevek neni k tematu

Kolaborant Klaus a blabol???   Asi  pane Tesarik mate zalepeny oci a usi jak se jedna o kolabornata Klause ( Proslov z Petrohradu podlizani Putinovi  omlouvani anexe Krymu spineni zapadu a dalsi a dalsi verejne vyroky Klause jsou u Vas zvasty??

Z. Baldova 15.7.2015 14:56

Re: Muj prispevek neni k tematu

Pane R. Tesařík at Vam nepraskne zilka na mozecku je to nebezpecne  Nakonec je videt ze o Klausovi nic nevite jen na okraj zvasty??? nerika Vam nic uvolneni z konta  ze Svycarska jen mala castka hned po zlocinecke amnestii co klaus dal zlodejum a mafianum 600.000.000 korun?

Z. Baldova 15.7.2015 14:53

Hele P. Švejnochu

zase jsem ti hezky pohla se zluci o Donatovi ani nemluvim :):)

S. Donát 15.7.2015 14:42

Re: Muj prispevek neni k tematu

:-)

S. Donát 15.7.2015 14:42

Re: Jen pište dál, pane Klausi

A to lehni jsem psát nemusel, to máte pravdu. Příště nebudu psát raději nic, když nějaký Váš blábol uvidím.

P. Švejnoch 15.7.2015 14:40

Re: Muj prispevek neni k tematu

Paní Baldová, anoncovat v nadpisu "Muj prispevek neni k tematu" je zbytečné - o Vašich příspěvcích toto platí téměř bez výjimky, a koneckonců je to o nich i obecně známo... ;-)

V. Vaclavik 15.7.2015 14:38

Re: politika diktuje ekonomice

"objeví se též lidé, kteří pracovat budou chtít, jen na požadavky moderních technologií nebudou mít."

Volny trh zamestna kazdeho, kdo bude chtit pracovat. To je prakticky definicni vlastnost volneho trhu. Volny trh nikoho nevytlaci, to jen lide maji mylne predstavy, utvorene v dnesnim a minulem prostredi prorostlem kolektivismem, levicovymi myslenkami, predpoklady...

A jak jsem napsal, debata kdo, nebo co ma komu diktovat je debata falesna, diktovat nema nikdo, nic, nikomu. Politika a ekonomie zeme se nemaji co michat a kdyz se michaji, dopada to spatne, viz nase a svetova smutna az tragicka situace.

Chce se me zvolat, 'lide, probudte se'! Kdyz jsou dnes po roce 89 noviny a media vseobecne plne ekonomicko-politickych diskuzi, je neco strasne spatne. Je to v principu to same, jako kdyz se v mediich pred rokem 89 pranyrovaly nesvary socialisticke ekonomiky, kdyz se v novinach psalo o plneni planu, ze sklizen za pomoci brigady socialisticke prace dopadla dobre... V normalni zemi s volnou trzni ekonomikou by tyto veci tykajici se ekonomiky byly zalezitosti jen pro specializovane ekonomicke zpravodaje a zadna babicka, zadny Pepik, nebo nejaky pan Novak, by se nicim takovym nemuseli zabyvat ani o tom ve volbach rozhodovat. Ti 'zli kapitaliste' by se uz postarali aby byl blahobyt pro vsechny, kdo chteji pracovat, na kazde urovni lidskeho snazeni, stejne jako dnes jiz umi zajistovat vyrobu, takze uz neni treba v mediich pretrasat nesvary nedostatku toho ci onoho, treba toaletniho papiru. Ale pretrasa se treba korupce, a pretrasa jen protoze socialisticke regulace jsou posvatna krava a verejny danovy hrnec musi byt dej se co dej, aby si z nej nekteri mohli brat plnymi hrsti, prednostne, pokoutne....

Lidem proto rikam, zijte si v tom socialistickem hnoji, kazdy si lehne, jak si ustele.

S. Donát 15.7.2015 14:19

Re: Jen pište dál, pane Klausi

Když mě někdo nazve rudým hovádkem, klidně to oplatím titulem kravka. Kdo do mě kamenem, já do něj dvěma až pěti.