22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Absurdity kolem aut

Zbytečná nařízení, nesmysly, které musíme zbytečně platit, kam se svět aut řítí a pár postřehů navíc. Taková erupce naštvání v jeden večer. Uznávám, že to není homogenní - spíš by to vydalo na několik samostatných článků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 30.4.2021 7:31

Meleš hovadiny... Rv

P. Rada 30.4.2021 7:28

Jenoval jste jako jedinec dva největší aktuální znečištovatele podle státního měřítka ale už jste to nerozvedl/nepoměřil na měrné imise právě na jedince! Vůbec už né na jedince za čas (kumulativní) - které jsou ale pro celoplanetární dopady zcela zásadní.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD#/media/Soubor:Percentage_share_of_global_cumulative_energy-related_carbon_dioxide_emissions_between_1751_and_2012_across_different_regions_CS.svg

Pokud jde o tzv "nesmyslné dotace" tak ty Vám nejspíše nevadily ve skryté formě nezapočítávání dopadů externalit které se traduji už od doby studené války a na jejihž snižování se státy G20 dohodly až před několika lety - ale vesměs v tom dál pokračují:

https://energetika.tzb-info.cz/energeticka-politika/18518-ve-svete-se-utrati-400-miliard-americkych-dolaru-na-podporu-ropnych-spolecnosti-je-to-spatne

L. Novák 30.4.2021 7:28

Tak tomu říkejte normálně spotřeba, a ne "uhlíková stopa". Uhlík je základní biogenní prvek a bez něj by nebylo života na planetě Zemi. Jenom zelení idioti vytvořili z uhlíku nebezpečnou látku, stejně jako jsme se jim vysmívali za velmi nebezpečný dihydrohenoxid... :-P

J. Novák 30.4.2021 7:20

Kam noha bruselského politika či úředníka stoupne, tam tráva sto let neroste. Škoda, že se to Jourové v tom vězení nepovedlo. Mohlo být o jednoho člena bratrstva kočičí pracky méně.

P. Rada 30.4.2021 7:16

S rozvojem světa roste komlexita a často i ta absurdnost. Zkuste ale vzít v úvahu rozdíly údajných absurdit vybavenosti aut produkovaných v EU či jen pro EU - a jinde ve světě. Co do četnosti i pikantnosti se mohly i obrátit v neprospěch takových automobilových superregionů jako je severní Amerika nebo Japonsko.

Sovětská vozidla by Vám pravidelně vyšla nejjednoduší a tedy pro zbytek světa příkladná.

Sovětský pohled na ošklivý kapitalistický svět by takto "prýštil ze všech pórů".

P. Dvořák 30.4.2021 7:15

Spočítat něco, co jde spočítat, není nesmysl, protože to má exaktní výsledek. Např. porovnat spotřebu X lodí se spotřebou Y aut.

Nesmysl je, na základě toho naplánovat záchranu planety.

P. Švejnoch 30.4.2021 6:21

No, dobrá... Takže hasiči, aby mohli takové auto "ponořit do kádě" budou k požáru elmobilu vyjíždět s kontejnerem o velikosti min. 3 x 3 x 6 m (a to je jen pro osobní automobily). Ten bude muset být už od startu naplněný vodou, protože i hasičskému čerpadlu by napuštění 54 kubíků trvalo neúnosně dlouho.

No, a těch 60 tun nákladu bude transportovat tahač, napájený, jak jinak, akumulátorem...

... voni sou hlava, pane vachmajstr! ;-D

P. Švejnoch 30.4.2021 6:07

Jako kdyby se absurdity prýštící z EU všemi póry týkaly jen aut... ;-€

P. Švejnoch 30.4.2021 6:03

Za všechny jeden příklad toho, jak krátkozrace uvažují lidé jako Vy: Na základě čeho tvrdíte, cituji: "... hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž..."?

Ony se všechny ty komponenty tohoto zařízení (které navíc ani u jediného auta, o kterém vím, nefunguje správně) jaksi zhmotní ze vzduchu?

Já naproti tomu tvrdím, že většina řidičů si tlak v pneu průběžně kontroluje, další ho sice možná nekontrolují, ale pneu jim prostě za půl roku (tj. v intervalu mezi změnou pneu) neujdou... Takže ekologická zátěž plynoucí z výroby tohoto aparátu je u drtivé většiny provozovaných automobilů úplně, ale úplně zbytečná. Takže - kde konkrétně "snižujete ekologickou zátěž"???

J. Basler 30.4.2021 6:03

Bude to na nás, na voličích. Až nám začnou zavádět tuhle drahou elektřinu ze "zelených" zdrojů a cpát nám elektroauta s nesmyslnými dotacemi, tak jim to dlouho nevydrží, doufejme (jako nutná obměna baterek v těch autech). 15 let staré auto může slušně jezdit s jedním motorem ale kolik sad baterek bude potřebovat elektroauto.

Volby jsou docela často... Lidi se dají oblbovat dobře (to vidíme tady posledních asi 7-10 let), ale věčně snad ne. Ztratíme hodně času, než přijdeme na to, kde je problém, s nefunkční EU ještě víc. Chytří a vzdělaní mezitím vypadnou pryč.

Čína emise moc neřeší, když tak naoko a děje se jí něco? Totéž USA bych jmenoval 2 největší znečišťovatele.

R. Polášek 30.4.2021 5:56

Co se týká cenové výhodnosti provozu elektromobilu, autor napsal, že v těch autech bude SIM karta a tudíž budou online připojena k internetu.

Potom je úplně technicky jednoduché oddělit od sebe ceny a zdanění běžné elektřiny a ceny a zdanění jakékoliv elektřiny použité pro nabíjení elektromobilu. Stačí do softwarové výbary elektromobilu nebo koneckonců i nabíjecího hybridu přidat nevypnutelnou aplikaci typu elektrické hodiny s automatickým hlášením, kolik kilowathodin elektřiny bylo pro nabíjení baterie auta za daný časový úsek, den, měsíc, rok použito.

Stát tato hlášení dostane a automaticky uživateli nebo majiteli elektromobilu na spotřebované kilowathodiny napaří daň, obdobu daně z pohonných hmot. Je to úplně jednoduché a zdaní to stejně dobře nabití elektromobilu z nějaké komerční nabíječky stejně jako nabití elektromobilu doma u baráku samodomo postavenými 10 - 20 FV panely úplně oddělenými od elektrické distribuční sítě a nikým neevidovanými.

R. Langer 30.4.2021 5:51

Á, von Braun má šmirování za demagogii. To hned poznáš soudruha bruselouše, jak z partesu. ;-D

J. Jaroš 30.4.2021 5:50

Data MUSÍ být anonymní. Bože můj pane Braun!

R. Langer 30.4.2021 5:48

Jo, dá. A pořád to bude nesmysl. :-P

R. Langer 30.4.2021 5:47

Ano. A pořád to přesto vyprodukuje MÉNĚ EMISÍ, než kdyby se celý ten náklad té lodě rozvezl kamiony. Takže je to celkem v pohodě. ;-)

V. Mokrý 30.4.2021 4:10

A na to všechno čím dál slabší drátky, takže ta všemožná, mnohdy zcela zbytečná elektronika ( vlastně neopravitelná ) " odejde " mnohem dříve, než ostatní součásti auta. Takže auto na 1 použití, tak 5ti leté.

Začne to konečně docházet zákazníkům !

V. Mokrý 30.4.2021 4:02

R^ !!

L. Novák 30.4.2021 3:56

Jediná jistota: zdražování

Jedinou jistotou pro občany je proto do budoucna zdražování energie. Levná výroba z uhlí končí a žádná z náhradních technologií není tak výhodná a efektivní, aby dokázala elektřinu produkovat za srovnatelných nákladů.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jaderne-dukovany-nestaci-prijde-era-plynu-a-elektrina-musi-zdrazit-115863

EU !! EU !! EU

L. Novák 30.4.2021 3:53

Počítejte si, co chcete, ale stejně je to blbost! ;-)

L. Novák 30.4.2021 3:52

Jasně, investujte do garáží. EU Auta jsou k ničemu... ;-D

J. Vaněček 30.4.2021 3:27

Akceptuju tento názor, i když s ním ne zcela souzním (černé skříňky mohou ušetřit spoustu peněz v právních sporech, hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž, eCall může být a určitě i bude startovní bod pro rozvoj nejrůznější telematiky; není to jen o pomoci při nehodách). Nicméně jak říkám - akceptuju, že to pan Dočekal vidí tímto způsobem a že jeho hlas patří evroskeptikům ze Svobodných.

V každým případě se zdá, že bude výhodné investovat do garáží, auta budou dražší než dnes, myslim že rapidně klesne ochota nechávat je zaparkovaná venku..

P. Dvořák 30.4.2021 3:18

Tak nějaká uhlíková stopa se dá spočítat u každého výrobku nebo u každé činnosti. Další otázka je, jestli to je právě příčinou nějakých klimatických změn.

Samozřejmě, že se někdy hodí a jindy ne. Třeba po nemocné Gretě, která chaoticky a nesmyslně plula oceánem, při její cestě dvěma tryskáči pro doprovodný ansámbl tam a zpět do Švédska uhlíková stopa jistě nezůstala.

Údaj o kontejnerových lodích z Číny, který jsem uvedl výše, je důkazem stupidity (nejen) zavádění elektromobilů.

L. Novák 30.4.2021 2:57

Vykašlete se na zelené blbosti typu "uhlíková stopa"! To je jenom jejich náboženská mantra sloužící k ovládnutí lidské společnosti...Rv

P. Dvořák 30.4.2021 2:50

Nejsem si jist, že budu úplně přesný. Někde jsem četl, že 6 až 7 kontejnerových lodí při plavbě z Číny do Evropy zanechá stejnou uhlíkovou stopu jako všechna auta Evropy.

Jestli to nebude tím, že ty lodě nemají systém start-stop.

L. Novák 30.4.2021 2:40

Žádná anonymní data neexistují, ;-O troubo! Už dnes má Babišova vláda zavedenou např. povinnou registraci sázkařů na Ministerstvu financí ČR a v souvislosti se zavedením tzv. "seznamu vyloučených osob" se prověřuje on-line při každém přihlášení na web Tipsportu, jestli je ta konkrétní a neanonymní osoba na onom "seznamu vyloučených osob" nebo ne. Každý den opkovaně! A když se jim přetížený server začne zadrhávat, tak mi vyskakuje hlášení, že vzhledem k potížím při ověřování na Ministerstvu financí ČR mě nemůžou přihlásit na web! Taková je současná StBácká babišizace lidské činnosti v praxi už dnes a při zrušení placení papírovými penězi a kovovými mincemi budou znát o konkrétních lidech úplně všechno!

L. Novák 30.4.2021 2:28

Ty žádnou budoucnost nemáš! Leda v Klubu přátel žehu bez uhlíkové stopy! ;-D

L. Novák 30.4.2021 2:25

Plácáte nesmysly jako obvykle. Elektromobilů se zatím prodává jen zanedbatelné množství a to i díky masívním státním dotacím. Už i ten dementní Bidden v USA po svém zvolení vyhlásil dolarový dvoubilionový "klimatický" tunel, z něhož budou podobné zelené nesmysly dotovány. U nás, resp. v celé EU, na rozdíl od USA, je zavedeno vysoké zdanění ropných paliv (řád stovek miliard Kč ročně), které budou (v případě masívní státem vynucené elektromobilizace) chybět. Kde je stát vezme peníze na astronomické investice do elektroenergetiky, která BUDE MUSET zajistit zdroje pro provoz elektromobilů? Zdaněním "paliva" pro elektromobily. Je to jako ta písnička Pes jitrničku sežral...:-P Drahá elektřina, blackouty, rozvrat hospodářství...

Ale to je pořád dokola a technicky a ekonomicky negramotní zelení idioti na tyto otázky nemají odpověď... Piráti to ještě umocňují komunistickým "zaručeným příjmem" pro všechny. Peníze bude dodávat Státní tiskárna cenin, resp. ČNB po zákazu používání hotovosti bude provozovat komunismus elektronickou cestou...

Bude legrace tohle pozorovat při nemožnosti do dění nějak účinně zasáhnout. Kdysi jsme měli na stužkách na stužkovém plese (za tuhé komunistické totality na tehdejší dobu poněkud recesistický) nápis: "Zastavte svět, chci vystoupit!". Nikdy by mě nenapadlo, jak bude v době mého odchodu do důchodu aktuální... :-/

K. Machala 30.4.2021 2:15

Na palubě Titanicu se zatím ještě tanci, a tak lid volicsky zvoli zase ty, kteří vůči temto euronesmyslum neřeknou v Bruselu ani popel, natožpak aby je blokovali v EU nebo odmítli jejich účinnost na našem území. Vždyť přece mlčné korumpující dotace vybraným jsou tak sladké.

L. Novák 30.4.2021 2:05

Konečně zase jeden rozumný článek od člena Svobodných. Po dlouhé době...

No, a co teď s tím? Státní ani soukromé finance nejsou perpetuum mobile a inflace tlačená vládou a ČNB žádné nové hodnoty nevytvoří. Já si nikdy elektromobil nekoupím, ani kdybych na něj měl. A až to všechno semele trh a vyplivne vyhodnocení, budeme nejspíš už zase žít v jeskyních nebo zemljankách a budeme se modlit, aby už konečně přišla ta vyhlašovaná oteplovací změna klimatu a nemuseli jsme se v zimě třepat v nevytopených bytech. Má to jednu výhodu. Zelenými idioty vyvolaná energetická a výrobní krize dopadne i na ně, v lepším případě ztratí voliče, v horším skončí na kandelábrech viset za provaz... :-P Šílenci zelené EU EU spojte se!!!

V. Braun 30.4.2021 1:31

Pokud jsem něco četl tak el. auta se hasí "ponořením do kádě", an to je myslím potřeba méně než cca sto kubických metrů vody. Jinak jsem již před lety byl ve Finsku a prakticky na všech nových parkovištích bylo možné u každého stání nabíjet el. auto.

Takže ty vaše dva důvody jako důvody proti elektromobilitě moc neobstojí. Jinak osobně si myslím, že současná technologie ještě nedozrála a i moje další auto, pokud se ještě nějakého dožiji, bude se spalovacím motorem. Jsem ale rád, že el. auta kupuje stále více lidí a platí tak vývoj, snad se i já dočkám a alespoň zažiji něco opravdu masově použitelného.