22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

EVROPA: Absurdity kolem aut

Zbytečná nařízení, nesmysly, které musíme zbytečně platit, kam se svět aut řítí a pár postřehů navíc. Taková erupce naštvání v jeden večer. Uznávám, že to není homogenní - spíš by to vydalo na několik samostatných článků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vágner 30.4.2021 9:39

Svobodní, Svobodní. V roce 1947 si taky spousta mudrlantu myslela, že se chystané ideologie mohou zpochybňovat a nebo se z nich dokonce nechá dělat sranda. Za pět let Velký bratr dokonale zařídil, že titíž že strachu s ostatními v modrých košilích mávali na erenach rudými prapory. Užívejte posledních pár měsíců svobody. Na podzim začne s Piráty utahování šroubů.

P. Skřivan 30.4.2021 9:11

Konečně někdo kdo tomu rozumí musím se tedy zeptat. Pane Rado pokud výrazně stoupne poptávka po elektřině(nárůst elektromobility). Zároveň odstavíme uhlí a jádro nebude pak elektřina dražší?

A zastaví se to u uhlí a jádra. Nebude pak na řadě plyn a biomasa?

R. Langer 30.4.2021 9:07

Nesmysly tady plácáte jedině vy, von Braune. :-P

P. Milan 30.4.2021 9:06

Místní zelený pomatenec.

P. Milan 30.4.2021 9:05

Dejte dobroserům moc a páchají dobro jak zjednaní. Dílem z fanatické blbosti, dílem (IMHO větším) za peníze. Jak jsou někde dotace, je korupce nevyhnutelná. K věci i tohle: https://echo24.cz/a/SSY8P/evropa-ztratila-rozum-kdyz-si-necha-znicit-automobilovy-prumysl

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektro-za-stejnou-cenu-jako-benzin-slibil-sef-renaultu-a-zd/r~248cb55459e011ebaabd0cc47ab5f122/

R. Langer 30.4.2021 9:03

Tak to se hned vrhni do masomlýnku, ty prolhané Zelené hovado.:-P

R. Langer 30.4.2021 9:02

Jo, a ty jsi dokonalým příkladem té maximální absurdnosti, prolhaný Zelený bolševiku! :-P

K. Křivan 30.4.2021 8:49

"humanitární vzdělání" by se mělo platit. Jako první bych omezil na jednu desetinu počet studentů práv a plné placení studia. Hned potom všechna zbytečná a debilní studia. Gender, a podobné nesmysly.

T. Novotný 30.4.2021 8:47

hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž? Že auto kvůli většímu valivému odporu víc žere? Tak to by se měl někdo podívat i na technologii povrchu silnic. Nevím jak to dělaj, ale na některých nově opravených úsecích pneumatiky ukrutně hučí (hluková zátěž na okolí) a spotřeba jde nahoru (ekologická zátěž). A neschopnost udělat rovný povrch spotřebě taky zrovna nepomáhá. A to už nejde o jedno auto na podhuštěných gumách, ale o všechny kdo tam projíždí. (např nedávno dodělaná D48 u Libhoště)

Z. Jiroušek 30.4.2021 8:47

Doporučuji Vám toho pána ignorovat. Pro rozumnou debatu není vybaven.

K. Křivan 30.4.2021 8:44

"kolik sad baterek bude potřebovat elektroauto."

Tuhle informaci nikde nenajdete ani tu, kolik to bude stát. Asi ze strachu, že by lidi začali (konečně) zabíjet propagátory elektroaut.

Z. Jiroušek 30.4.2021 8:44

To neznáte pana Randu?

M. Horák 30.4.2021 8:42

Co to tady melete? Jaky biologicky potecial? Spotrebovavame energii protoze nezijeme v jeskyni, tam nas chcete dotlacit? Obsah CO2 v atmosfere neni staly a vzdy se napred zvysovala teplota a nasledkem toho CO2, ne naopak. A neplette si zivotni prosterdi s klimatem.

V. Braun 30.4.2021 8:40

Jen trouba na příspěvek o jednom tématu reaguje naprosto mimo mísu.

V. Braun 30.4.2021 8:38

Placate nesmysly jako obvykle, to na vás v tomto příspěvku opravdu sedí.

D. Polanský 30.4.2021 8:36

To je z toho, že lidi s humanitním vzděláním kecají do vědeckotechnického pokroku.

K. Křivan 30.4.2021 8:27

;-D;-D;-DR^

J. Nevrkla 30.4.2021 8:23

Naprostý souhlas. Taky jsem míval služební auto s mnoha asistenty, které jsem postupně povypinal. Teď mám starší silné GTI a už bych nic jiného nechtěl. Budoucnost automobilového průmyslu v Evropě vidím v temných barvách. Asijské automobilky ho začnou válcovat, elektrická auta budou propadákem a dále zostří konflikt mezi bohatými a chudými, kteří se je nebudou moci dovolit, statisíce lidí v automobilkách přijdou o zaměstnání a lidé bez aut o svobodu pohybu. A protože si to nenechají líbit, tak dojde k velkému společenskému konfliktu a dnešní mocní demagogové a zachránci planety budou odstaveni, nedá se nic jiného dělat.

P. Rada 30.4.2021 8:22

Zdali se chováte ekologicky (obrazněji životadárně)? Jistěji to posoudí až budoucnost. Fakt, že běžný evropan dnes spotřebovává zhruba 200x více energie s primárních energetických zdrojů ( 20kW) než činí jeho biologický potenciál (100W) je pro prakticky všechny evropany krajně na pováženou a to zejména za situace planetární nestability kdy ke zvratu konkrétněji klimatu stačí geohistoricky neobvykle malý podnět.

Konkrétně nárůst z 260 na 280ppm CO2 stačil před cca 5tis lety ke kompenzaci Milankovičovy precese a tím k odvrácení hrozící doby ledové a tedy nastolení donedávna metastabilního životadárného klimatického optima. Dnes ale jsme již na 415 s trendem +2/rok!

Oproti okolním občanům se tedy možná chováte trochu ekologičtěji. Pokud by jste ale např. mohl smysluplně pracovat s domova a cestování a s tím spojené náklady zásadněji odboural... - mohl by jste patřit k těm několika málo kteří se chovají trvale udržitelně.

I jen při něolika spravedlivých v tlupě, by se časem při pokračování neúnosné zátěže na životní prostředí mohlo snadno stát, že inovace technologií nevyváží dnes produkovaná negativa a celý civilizační okruh zanikne.

K. Horák 30.4.2021 8:03

Jistě, kdo by chtěl dobývat spálenou zemi.EURv

P. Rada 30.4.2021 8:01

1. "Nonsens" vznikne i tak, že si někdo nevšimně, že sovětské myšlení přetrvalo.

2. S pohledu okamžiku je vývoj vždy irelevantní.

3. Vcelku souhlas. Sám ale svět poměřujete s pohledu doposud nejsložitějšího organismu. Autor navíc naopak zjednodušeně semlel elektromobilutu se spalovacími ... na jeden oltář nenávisti vůči EU.

4. Úkole života je pokles entropie - jinak by nepřežil. Vy specifikujete jen úzký úhel "úkolu" pro nějaký automobil od živého člověka. Já tvrdí, že přílišné zůžení pohledu může vést k životně kontraproduktivním dopadům. Viz rostoucí narušování mezí planetární stability. Na tomto jevu se zejména osobní automobilita podílí významným způsobem na kterém ale informační obsah automobilu - právě kritizovaný autorem - nenese podstatný podíl:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze.

L. Hančar 30.4.2021 7:57

Auto bez asistentů si prý můžete u některých automobilek i objednat, ovšem za příplatek + nemůžete vyřadit asistenty požadované legislativou EU. Kocourkov!

J. Basler 30.4.2021 7:55

Děkuji za připomínku, že uvažuji asi povrchně. Nepodsouvejte, prosím, lidem, co si myslíte Vy, že si myslí (nebo nemyslí). Hezký den

L. Hančar 30.4.2021 7:53

Mám Superba 2002, šestiválec. Jezdím za 7l LPG ( skoro nebrzdím, vše dojíždím ). Chovám se ekologicky? Asi ne, rok od roku mám větší problémy na emisích, nevychází mi benzín na volnoběh. Můj podíl km LPG/benzín je 1000/1, na benzín jen startuji. Cena opravy vyšší než cena vozidla ( lambdy, katalyzátory ??????). Zatím jsem to vždy nějak pořešil, ale ten pocit bezmoci každé 2 roky.........

P. Švejnoch 30.4.2021 7:48

Loni jsem si koupil novou televizi, a od té doby jsem si nezlomil nohu.

Z toho plyne, že televizor je nezbytným předpokladem při prevenci fraktur. !

I. Krahula 30.4.2021 7:48

A k tomu ty nesmyslné bezpečnostní pásy. Při nehodě je nejlepší volbou se z auta vykutálet.

J. Kouřil 30.4.2021 7:48

Pro naše nové takyevropany z Afriky ty všechny nesmysly dávají smysl. Nahrazují chybějící IQ. Je vidět, že v Bruseli mysleli dopředu.R^[>-]

P. Švejnoch 30.4.2021 7:40

Máte ve svém příspěvku, pane Rado, několik logických chyb.

1) Možná jste si nevšiml, ale Sovětský svaz už neexistuje - odvolávat se tedy dnes na "sovětská vozidla" je nonsense. Protože:

2) i ta "kapitalistická vozidla" musela nutně projít vývojem od jednoduchosti ke složitosti, ale z pohledu dneška je to úplně irelevantní

3) nikde není psáno, že složitější vozidlo je nutně ve všech aspektech lepší, než auto jednoduché. Z mého pohledu to naopak vychází tak, že ve všech ohledech je jednodušší auto výhodnější. Počínaje DIY údržbou, až po dnes tak mocně skloňovanou "uhlíkovou stopu".

4) úkolem automobilu je přepravit mě z bodu A do bodu B s vynaložením co nejmenší námahy. Cokoli přesahuje tento primární účel, je z mého pohledu nadbytečné. Akceptuji (i když tomu nerozumím), že někdo potřebuje mít v autě 17 nejrůznějších asistentů, audio soupravu na ozvučení O2 arény, E-call a další, z mého pohledu, kraviny. Já je ale nepotřebuji, a jejich přítomnost v automobilu by tedy měla být otázkou volby každého soudruha.

Ergo: Absurdita podobných zařízení netkví v jejich vývoji a existenci, ale v tom, že mě jakýsi panák z EU nutí, abych je ve svém automobilu měl.

P. Rada 30.4.2021 7:32

Jo - snažim se nějak semlet co zde "hovada" natropila.

P. Rada 30.4.2021 7:31

Kam noha bruselského politika či úředníka stoupne, tam se od té doby nevedly války.