2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

EVROPA: Absurdity kolem aut

Zbytečná nařízení, nesmysly, které musíme zbytečně platit, kam se svět aut řítí a pár postřehů navíc. Taková erupce naštvání v jeden večer. Uznávám, že to není homogenní - spíš by to vydalo na několik samostatných článků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 30.4.2021 8:27

;-D;-D;-DR^

K. Horák 30.4.2021 8:03

Jistě, kdo by chtěl dobývat spálenou zemi.EURv

J. Jurax 30.4.2021 17:36

Nebojte se. Budou se vést, až důsledky konání bruselských magorů překypí.

P. Švejnoch 30.4.2021 6:07

Jako kdyby se absurdity prýštící z EU všemi póry týkaly jen aut... ;-€

P. Rada 30.4.2021 7:16

S rozvojem světa roste komlexita a často i ta absurdnost. Zkuste ale vzít v úvahu rozdíly údajných absurdit vybavenosti aut produkovaných v EU či jen pro EU - a jinde ve světě. Co do četnosti i pikantnosti se mohly i obrátit v neprospěch takových automobilových superregionů jako je severní Amerika nebo Japonsko.

Sovětská vozidla by Vám pravidelně vyšla nejjednoduší a tedy pro zbytek světa příkladná.

Sovětský pohled na ošklivý kapitalistický svět by takto "prýštil ze všech pórů".

L. Novák 30.4.2021 7:31

Meleš hovadiny... Rv

P. Rada 30.4.2021 7:32

Jo - snažim se nějak semlet co zde "hovada" natropila.

R. Langer 30.4.2021 9:03

Tak to se hned vrhni do masomlýnku, ty prolhané Zelené hovado.:-P

P. Švejnoch 30.4.2021 7:40

Máte ve svém příspěvku, pane Rado, několik logických chyb.

1) Možná jste si nevšiml, ale Sovětský svaz už neexistuje - odvolávat se tedy dnes na "sovětská vozidla" je nonsense. Protože:

2) i ta "kapitalistická vozidla" musela nutně projít vývojem od jednoduchosti ke složitosti, ale z pohledu dneška je to úplně irelevantní

3) nikde není psáno, že složitější vozidlo je nutně ve všech aspektech lepší, než auto jednoduché. Z mého pohledu to naopak vychází tak, že ve všech ohledech je jednodušší auto výhodnější. Počínaje DIY údržbou, až po dnes tak mocně skloňovanou "uhlíkovou stopu".

4) úkolem automobilu je přepravit mě z bodu A do bodu B s vynaložením co nejmenší námahy. Cokoli přesahuje tento primární účel, je z mého pohledu nadbytečné. Akceptuji (i když tomu nerozumím), že někdo potřebuje mít v autě 17 nejrůznějších asistentů, audio soupravu na ozvučení O2 arény, E-call a další, z mého pohledu, kraviny. Já je ale nepotřebuji, a jejich přítomnost v automobilu by tedy měla být otázkou volby každého soudruha.

Ergo: Absurdita podobných zařízení netkví v jejich vývoji a existenci, ale v tom, že mě jakýsi panák z EU nutí, abych je ve svém automobilu měl.

L. Hančar 30.4.2021 7:57

Auto bez asistentů si prý můžete u některých automobilek i objednat, ovšem za příplatek + nemůžete vyřadit asistenty požadované legislativou EU. Kocourkov!

P. Rada 30.4.2021 8:01

1. "Nonsens" vznikne i tak, že si někdo nevšimně, že sovětské myšlení přetrvalo.

2. S pohledu okamžiku je vývoj vždy irelevantní.

3. Vcelku souhlas. Sám ale svět poměřujete s pohledu doposud nejsložitějšího organismu. Autor navíc naopak zjednodušeně semlel elektromobilutu se spalovacími ... na jeden oltář nenávisti vůči EU.

4. Úkole života je pokles entropie - jinak by nepřežil. Vy specifikujete jen úzký úhel "úkolu" pro nějaký automobil od živého člověka. Já tvrdí, že přílišné zůžení pohledu může vést k životně kontraproduktivním dopadům. Viz rostoucí narušování mezí planetární stability. Na tomto jevu se zejména osobní automobilita podílí významným způsobem na kterém ale informační obsah automobilu - právě kritizovaný autorem - nenese podstatný podíl:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Planet%C3%A1rn%C3%AD_meze.

J. Hejna 30.4.2021 10:14

Raději se, pane Rado, věnujte studiu gramatiky.

Snad to zvládnete.

L. Novák 30.4.2021 12:38

Nezvládne. Ověřeno...

Z. Jiroušek 30.4.2021 8:47

Doporučuji Vám toho pána ignorovat. Pro rozumnou debatu není vybaven.

R. Langer 30.4.2021 9:02

Jo, a ty jsi dokonalým příkladem té maximální absurdnosti, prolhaný Zelený bolševiku! :-P

J. Basler 30.4.2021 6:03

Bude to na nás, na voličích. Až nám začnou zavádět tuhle drahou elektřinu ze "zelených" zdrojů a cpát nám elektroauta s nesmyslnými dotacemi, tak jim to dlouho nevydrží, doufejme (jako nutná obměna baterek v těch autech). 15 let staré auto může slušně jezdit s jedním motorem ale kolik sad baterek bude potřebovat elektroauto.

Volby jsou docela často... Lidi se dají oblbovat dobře (to vidíme tady posledních asi 7-10 let), ale věčně snad ne. Ztratíme hodně času, než přijdeme na to, kde je problém, s nefunkční EU ještě víc. Chytří a vzdělaní mezitím vypadnou pryč.

Čína emise moc neřeší, když tak naoko a děje se jí něco? Totéž USA bych jmenoval 2 největší znečišťovatele.

P. Rada 30.4.2021 7:28

Jenoval jste jako jedinec dva největší aktuální znečištovatele podle státního měřítka ale už jste to nerozvedl/nepoměřil na měrné imise právě na jedince! Vůbec už né na jedince za čas (kumulativní) - které jsou ale pro celoplanetární dopady zcela zásadní.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD#/media/Soubor:Percentage_share_of_global_cumulative_energy-related_carbon_dioxide_emissions_between_1751_and_2012_across_different_regions_CS.svg

Pokud jde o tzv "nesmyslné dotace" tak ty Vám nejspíše nevadily ve skryté formě nezapočítávání dopadů externalit které se traduji už od doby studené války a na jejihž snižování se státy G20 dohodly až před několika lety - ale vesměs v tom dál pokračují:

https://energetika.tzb-info.cz/energeticka-politika/18518-ve-svete-se-utrati-400-miliard-americkych-dolaru-na-podporu-ropnych-spolecnosti-je-to-spatne

J. Basler 30.4.2021 7:55

Děkuji za připomínku, že uvažuji asi povrchně. Nepodsouvejte, prosím, lidem, co si myslíte Vy, že si myslí (nebo nemyslí). Hezký den

R. Polášek 30.4.2021 5:56

Co se týká cenové výhodnosti provozu elektromobilu, autor napsal, že v těch autech bude SIM karta a tudíž budou online připojena k internetu.

Potom je úplně technicky jednoduché oddělit od sebe ceny a zdanění běžné elektřiny a ceny a zdanění jakékoliv elektřiny použité pro nabíjení elektromobilu. Stačí do softwarové výbary elektromobilu nebo koneckonců i nabíjecího hybridu přidat nevypnutelnou aplikaci typu elektrické hodiny s automatickým hlášením, kolik kilowathodin elektřiny bylo pro nabíjení baterie auta za daný časový úsek, den, měsíc, rok použito.

Stát tato hlášení dostane a automaticky uživateli nebo majiteli elektromobilu na spotřebované kilowathodiny napaří daň, obdobu daně z pohonných hmot. Je to úplně jednoduché a zdaní to stejně dobře nabití elektromobilu z nějaké komerční nabíječky stejně jako nabití elektromobilu doma u baráku samodomo postavenými 10 - 20 FV panely úplně oddělenými od elektrické distribuční sítě a nikým neevidovanými.

J. Hejna 30.4.2021 10:18

Ano, pane Polášku, i nesmysly se dají "vylepšovat".

F. Brnušák 30.4.2021 14:19

Myslim, ze nez se auta s temito "hodinami" zacnou prodavat tak uz na to bude v prodeji "chiptunning" ktery zapisovane udajne lehce upravi ve prospech vlastnika vozidla.

Neco podobneho se vlece v IT cca 30 let a zatim neexistuje zadna ochrana, ktera nebyla prolomena.

Pokud by to opravdu neslo obejit tak je na rade otazka, co zabrani majiteli vozidla aby vytrhnul "ridici jednotku" a nahradil ji jinou, ktera na nej nebude praskat?

Vzdy totiz na konci bude spalovaci nebo elektromotor, do ktereho bud tece palivo nebo elektrika a oboje nebude nijak kodovane, protoze na informace zatim zadny motor nejezdi.

L. Novák 30.4.2021 3:56

Jediná jistota: zdražování

Jedinou jistotou pro občany je proto do budoucna zdražování energie. Levná výroba z uhlí končí a žádná z náhradních technologií není tak výhodná a efektivní, aby dokázala elektřinu produkovat za srovnatelných nákladů.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jaderne-dukovany-nestaci-prijde-era-plynu-a-elektrina-musi-zdrazit-115863

EU !! EU !! EU

J. Vaněček 30.4.2021 3:27

Akceptuju tento názor, i když s ním ne zcela souzním (černé skříňky mohou ušetřit spoustu peněz v právních sporech, hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž, eCall může být a určitě i bude startovní bod pro rozvoj nejrůznější telematiky; není to jen o pomoci při nehodách). Nicméně jak říkám - akceptuju, že to pan Dočekal vidí tímto způsobem a že jeho hlas patří evroskeptikům ze Svobodných.

V každým případě se zdá, že bude výhodné investovat do garáží, auta budou dražší než dnes, myslim že rapidně klesne ochota nechávat je zaparkovaná venku..

L. Novák 30.4.2021 3:52

Jasně, investujte do garáží. EU Auta jsou k ničemu... ;-D

V. Mokrý 30.4.2021 4:10

A na to všechno čím dál slabší drátky, takže ta všemožná, mnohdy zcela zbytečná elektronika ( vlastně neopravitelná ) " odejde " mnohem dříve, než ostatní součásti auta. Takže auto na 1 použití, tak 5ti leté.

Začne to konečně docházet zákazníkům !

P. Švejnoch 30.4.2021 6:03

Za všechny jeden příklad toho, jak krátkozrace uvažují lidé jako Vy: Na základě čeho tvrdíte, cituji: "... hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž..."?

Ony se všechny ty komponenty tohoto zařízení (které navíc ani u jediného auta, o kterém vím, nefunguje správně) jaksi zhmotní ze vzduchu?

Já naproti tomu tvrdím, že většina řidičů si tlak v pneu průběžně kontroluje, další ho sice možná nekontrolují, ale pneu jim prostě za půl roku (tj. v intervalu mezi změnou pneu) neujdou... Takže ekologická zátěž plynoucí z výroby tohoto aparátu je u drtivé většiny provozovaných automobilů úplně, ale úplně zbytečná. Takže - kde konkrétně "snižujete ekologickou zátěž"???

T. Novotný 30.4.2021 8:47

hlídání tlaku v pneumatikách sníží ekologickou zátěž? Že auto kvůli většímu valivému odporu víc žere? Tak to by se měl někdo podívat i na technologii povrchu silnic. Nevím jak to dělaj, ale na některých nově opravených úsecích pneumatiky ukrutně hučí (hluková zátěž na okolí) a spotřeba jde nahoru (ekologická zátěž). A neschopnost udělat rovný povrch spotřebě taky zrovna nepomáhá. A to už nejde o jedno auto na podhuštěných gumách, ale o všechny kdo tam projíždí. (např nedávno dodělaná D48 u Libhoště)

J. Vaněček 30.4.2021 14:12

taky jde o oděr pneumatik

P. Dvořák 30.4.2021 2:50

Nejsem si jist, že budu úplně přesný. Někde jsem četl, že 6 až 7 kontejnerových lodí při plavbě z Číny do Evropy zanechá stejnou uhlíkovou stopu jako všechna auta Evropy.

Jestli to nebude tím, že ty lodě nemají systém start-stop.

L. Novák 30.4.2021 2:57

Vykašlete se na zelené blbosti typu "uhlíková stopa"! To je jenom jejich náboženská mantra sloužící k ovládnutí lidské společnosti...Rv