31.5.2024 | Svátek má Kamila


Diskuse k článku

ENERGIE: Dodávky elektřiny v ohrožení

Německý účetní dvůr varuje spolkovou vládu před krachem její energetické politiky. Ve své zprávě vypočítává důvody. Situace Německa je podobná té v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kocián 12.3.2024 12:43

Tady je každá předpověď jen zárukou omylu předpovídajícího.

R. Řezníček 12.3.2024 13:28

Tanky? Eh... no jo, vlastně, kde by na ně svazáci vzali ocel, energie a lidi? Tank je produkt průmyslu, a průmysl je přeci třeba bezpodmínečně zničit ve jménu záchrany planety...

No vidíte, to je teda otázka! Co proti nám vlastně ti svazáci pošlou, když mají holou tu... sedací část těla?

Nějaký nový mobil!

F. De Winter 12.3.2024 8:55

R^

V. Kuhaj 12.3.2024 10:22

Ale tak mně tehdá myšlenka elektroaut tak nějak nevadila, kór když jsem jel v koloně za autobusem nebo náklaďákem. Ale právě ten způsob, kterým se to na sílu tlačí, ten mi vadí hodně.

R. Langer 12.3.2024 11:28

Myšlenka elektroaut je úplně normální, už asi 150 let, jenom jejich současné totalitní prosazování včetně související Zelené bídy je problém. Jako se všemi těmi současnými prolhanými Zelenými bolševiky. ;-€

R. Řezníček 12.3.2024 14:48

No tak on bateriový automobil má jen jednu výhodu proti standardnímu automobilu se spalovacím motorem: dokáže přesunout (výměnou za velké energetické ztráty, vysokou cenu a drancování planety) zdroj emisí z místa pohybu do míst zdrojů el. výkonu. Tedy může mít nějaké lokální výhody například ve velkoměstských aglomeracích v případě např. průmyslových inverzí.

Trochu problém je, že v ČR máme sotva jedno (menší) velkoměsto a průmysl v něm už není prakticky žádný, takže v ČR jsou bateriové elektromobily úplně k ničemu. Jen ztráty a peníze vyhozené do kanálu.

A z globálního hlediska je to naprostý nesmysl, protože v nabíječce máme v nejlepším případě zhruba to, co má auto se spalovacím motorem na kolech, a od toho odečítáme jen ztráty a náklady. A to navíc raději ani neuvažujeme spotřební daně...

M. Kocián 13.3.2024 8:44

Tu výhodu lépe řeší elektrifikované tratě, metro, tramvaje a trolejbusy - odpadají problémy s nabíjením. Ty se ale bůhví proč do elektromobility nepočítají.