5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 28.7.2008 18:09

Re: CO2 emise teplotu zvyšují

Helejte, Hmmm, co jste dělal při hodinách chemie ve škole? Asi luštil křížovky nebo spíš četl Playboye.

relativ 28.7.2008 17:24

Re: Re: Re: Souhlas

Obě strany mají máslo na hlavě a vědecké poznatky překrucují k obrazu svému.Žádná filosofie,jenom prosazování vlastní důležitosti,absence objektivity,neschopnost kompromisu.

Hmmm 28.7.2008 17:19

Ne souhlas se vsim

Gore neni klimatolog, ale politik a ten si vybere jen to co se mu hodi a tak ted mele jen o CO2, ale jsem rad ze mluvi i o jadre. Proto bych radeji oddelil politiku a vedeckou disciplinu klimatologie. Kdyz se trosku proberete literaturou tak si vsechno v klidu zjistite i bez politiku. Pravdou ale je, ze mnozstvi vodni pary se neda nijak ovlivnit nebo si to nedovedu predstavit, takze jedine co se da aspon trosku ovlivnit je CO2, CH4 a NOx a ty delaji asi 25% sklenikoveho efektu. Takze proc ne treba vetsim rozsirenim jaderne energetiky, ja nejsem proti. Jinak samozrejme uplne nejvice zavisi od slunicka jak se mu bude chtit moc svitit, ted zrovna je uz nejak moc dlouho ve svem minimu, tak uvidime jak to pujde s pocasim dal, sam jsem zvedav.

Hmmm 28.7.2008 17:04

CO2 emise teplotu zvyšují

CO vznika spalovanim, ale teprve pruchodem pres katalyzator se meni CO na CO2.

qwert 28.7.2008 17:00

Re: Výrobci OZE - jen ať si vyrábí, ale...

To je otázka vkusu. Často si říkám, kolik gotických katedrál by v Evropě stálo, kdyby tehdy měli internet a masmédia. Asi  žádné. 

Jistě,  řada "technologií", OZE nevyjímaje, jsou předražené - vzhledem v výkonu resp. výsledku. To je důsledek dotační politiky.

Jura Jurax 28.7.2008 17:00

Re: Re: Re: Re: Demagogii zelených,zkuste doložit výpočtem

no, ono cena z rozhodnutí zelených blbů a hňupů jimi ovlivněných, avšak bohužel mocí obdařených, může být všelijaká - hlavně ovšem taková, aby se ti správní z našich daní skrze dotace řádně nasáčkovali.j

Jura Jurax 28.7.2008 16:58

Re: Tak nám po 6 letech mění rotor v generátoru v Temelínu

ach bože - přečtěte si někde o tom něco - pokud možno ze seriózního zdroje, ne ze zelemého plátku ... ;-€

qwert 28.7.2008 16:56

Re: Re: Re Pragmatik ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Co se týče "dotovaného byznysu". No vidíte, já jsem v tomto foru navrhl omezit dotace pro producenty energetických plodin jen na ty subjekty, jejich traktory pojedou na MEŘO. A vidíte - opět jsem se nezvděčil.

Jura Jurax 28.7.2008 16:55

Re: Re: Souhlas

Máte zajímavou definici technokratů - falešní,zaujatí interpreti seriozních vědeckých poznatků ... nejste Vy nějaký pfilozóf ;-D:-( ... a kdože myslíte zjišťuje ty vědecké poznatky, ne-li vědci´-technokrati - od pfilozófa se nezískají ;-)

qwert 28.7.2008 16:53

Re: Re: Re Pragmatik ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Statistika říká, že zemědělské plodiny užívané pro výrobu energie či jako palivo zabraly doposud pouhé 1 procento z celkové výměry obhospodařované půdy. Tedy dnes se potraviny pěstují na výměře o jednu setinu nižší, než před několika lety. Jistě uznáte, že panika a hysterie a jimi vyvolaný cenový růst potravin má původ zcela jinde než v úbytku plochy vymezené produkci potravin. ;-P

qwert 28.7.2008 16:49

Re: Plácáte úplné bláboly, takže vám asi nikdo nerozumí...

Možná, že se kardinálnílní chyba nachází na straně příjemce sdělení. promyslete to, a dejte nám vědět něco přínosného, namísto vašich zcela říkanek o zelených trotlech a paní Kuchtové.

karbet 28.7.2008 16:34

Re: Re Pragmatik ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Ano, OZE jsou použitelné, důležitá je ale otázka - které a kolik ? Nejvíce problémová jsou biopaliva (líh, bionafta) a bioplyn, protože zasahují do jiného důležitého odvětví - potravin. Pokud se budou využívat pouze přebytky, dobře. Ale pokud se energie a práce věnuje pouze výrobě cca stejného množství energie na úkor potravin, vidím v tom problém. Proto taky neodsuzuju větrníky ani fotovoltaiku, ať si každý počítá náklady jak chce, ale jídla kvůli nim nějak výjimečně neubyde. Tam se jedná o dotovaný byznys, což taky není dobře, ale co jiného v kapitalizmu čekat, že jo.

bertik 28.7.2008 16:22

Re: Re: K vašim blábolům ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Docela by mě zajímala prognóza, kolik by stála elen, nebýt dotovaných (původně jsem chtěl rovnou napsat loupežných) experimentů s VTE a pod. - v evropském měřítku ...

Al 28.7.2008 16:18

Plácáte úplné bláboly, takže vám asi nikdo nerozumí...

Plácáte úplné bláboly, takže vám asi nikdo nerozumí... Ve škole (doufám že aspoň základní) jste asi moc příležitost formulovat vlastní myšlenky (nebo aspoň věty) neměl...

"Vaše formulace jsou asi takové: "Když, kýžsýzhtr, 250 km, UCH!, zemědělské produkci jezdí, škyt?. OZE létá je nejlepší, Trabant umí! 8 litrů SAMO! Uch!"

Chraň nás Pánbůh před takovými zelenými trotly, jako jste vy nebo paní Kuchtová!

karbet 28.7.2008 16:12

Re: Ne souhlas se vsim

No, Gore to přece jen trochu "tají" a úmyslně vliv vodní páry přehlíží - tudíž přeceňuje vliv CO2, ne ?

Hmmm 28.7.2008 16:08

Tak nám po 6 letech mění rotor v generátoru v Temelínu

V poslednich letech se hodne vymenuji rotory s lopatkami u turbin vsude mozne, protoze se udelal vyrazny pokrok a vymenou se dosahne vetsi ucinnosti a tim i vetsiho vykonu. Takze to neni nic divneho, delaji to vsichckni a CEZ neni vyjimka. Ono totiz zvyseni vykonu o 3 az 5 % je velice lakave pro vsechny.

qwert 28.7.2008 16:06

Re: K vašim blábolům ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Snažte se najít odpověď na fakt, proč politická reprezentace nepodmíní poskytnutí zemědělské dotace na produkci biopaliv pouze těm subjektům, kteří budou budou používat MEŘO pro pohon zeměděslkých strojů. :-/

qwert 28.7.2008 16:03

Re: K vašim blábolům ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

Podívejte, ten článek v podstatě z OZE zmiňuje jen bioetanol. Jo, pokud někdo při té zemědělské produkci jezdí typově 35 let starým Zetorem a má pojíždky 20 km po hlavní silnici, kde zdržuje a někdo mu to dotuje, pak se to jistě nevyplatí. O tom není pochyb.

Jak mi vysvětlíte, že vytápění domu onou levnou atomovou elektřinou by mě přišlo ročně na 50 tisíc a vytápění biomasou mě přijde na 1/4? Není to náhodou také tím, že tepelná elektrárna ve vzdálenosti 250 km má 4x nižší účinnost než lokální topidlo ÚT???

Al 28.7.2008 16:00

Výrobci OZE - jen ať si vyrábí, ale...

Výrobci OZE - jen ať si vyrábí, ale...

nebuťme u nás v Česku idioti a nekupujme si předražené "technologie", které jednak enrgii nejen že NEVYRÁBÍ nýbrž ji naopak NĚKOLIKRÁT VÍCE spotřebovávají!

Neničme si kvůli vlastní hlouposti a hlouposti politiků naši krásnou krajinu, naši krásnou přírodu!!!

Probůh, copak s tím může někdo, kdo se považuje za milovníka přírody souhlasit???

Pokud chceme zničit Vysočinu, Krušné hory, Krkonoše, Jeseníky - naši horskou přírodu a  krajinu - ANO, pak volme ZELENÉ....

Petr 28.7.2008 15:58

ŽEL

Žel, náleží k podstatě každé ideologie, že absolutizuje sama sebe. Spolu se ziskem moci řádí v každém živém organismu jako ničivý virus. Následky se projevují se zpožděním. V liberální společnosti, která garantuje svobodu bez možnosti obrany proti jejímu   zneužití / lidská práva bez povinností/ ,tak téměř neexistuje možnost věcné diskuze, která by diferencovala mezi lepším a horším. Rozhoduje jen MOC prosadit utilitární individuální, nebo skupinové zájmy. I diskuze na těchto stránkách, obávám se,  nevede k ničemu pozitivnímu, ale jen k utvrzování vlastních úhlů pohledu. A to je opravdu zlé. Snad jen fakt, že jako do vrby tu lidé vykřičí svou vůli či nevoli...

honzak 28.7.2008 15:56

Re: Tak nám po 6 letech mění rotor v generátoru v Temelínu

ty jsi tak krystalicky blbej, až je to krásný! Zároveň děláš těm melounům sqělou reklamu - každý vidí, z jakého póvlu se rekrutují jejich voliči.

Al 28.7.2008 15:54

K vašim blábolům ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

OZE na současné technologické úrovni jsou největší zhovadilost za posledních 2000let. Větší blbost bychom v historii jen těžko hledali. Solární elektrárny vyrobí z 20 jednotek enrgie 1 - tzn. energii nejenom že vůbec neprodukují, ale naopak ještě zvyšují spotřebu ropy a uhlí včetně znečištění.

Výborný článek je např. na téma efektivita a energetická "výnosnost" OZE zde:  http://proatom.luksoft.cz/view.php?cisloclanku=2008040001

To ovšem zelení trotlové a lidé zmanipulovaní různými ekoservery, ekonovináři, sociálními ekology etcr. co se "eko-byzbysem výhodně živí, težko chápou...

honzak 28.7.2008 15:53

Re: Takže 98% diskutujících na NP je podle vás placenými agenty jaderného imperializmu....

zvonku to vyzerá, že už znásilněnej byl. A zanechalo to stopy...

Al 28.7.2008 15:47

Takže 98% diskutujících na NP je podle vás placenými agenty jaderného imperializmu....

Takže 98% diskutujících na NP je podle vás placenými agenty jaderného imperializmu....

Nejste vy náhodou taky další Škrlová, co vidí za každým rohem placeného agenta, co ji chce znásilnit?

qwert 28.7.2008 15:42

Re Pragmatik ---- Současné cesty tzv. "alternativních zdrojů" ----

naopak, použitelnost je jasně prokázána. Odpor k OZE v tomto foru je důkazem, neboť kdyby byly skutečně nepoužitelné a nepředstavovaly by reálnou konkurenci, nebyla by proti OZE vedena na Psu pravidělně několikrát týdně agitka a nikdo by "těm nepoužitelným věcem" nevěnoval pozornost 8-o

qwert 28.7.2008 15:31

Re: Re: Je šance zelené třebas i neekologicky zlikvidovat?

a co tím jako změníte, vy antizelení  ??? To si jako myslíte, že dvěstěosumdesátjedna unisono zdvižených pravicí může porazit globální ekonomiku ??? :-):-):-)

Jako nikdo nepochybuje, že ČEZ nevypne Temelín, když proinvestolab víc než 100 mld., stejně tak nikdo nepochybuje, že výrobci OZE přestanou vyrábět OZE, když proinvestovali srovnatelné sumy.

Ruda 28.7.2008 15:30

Re: Re: Je šance zelené třebas i neekologicky zlikvidovat?

moje slova!  R^

Pete Brich 28.7.2008 15:17

Kontrolní otázka pro materiálově specializovanou žabičku jménem qwert:

Ten rotor je z U238, U235, Thoria, Plutonia nebo ještě horšího svinstva?8-o

PB

Pete Brich 28.7.2008 15:09

Re: Je šance zelené třebas i neekologicky zlikvidovat?

Je a zcela jednoduše. Nebaštit jim ty spasitelské bláboly a nevolit je. Jakmile jsou jednou v parlamentu mají velký korupční potenciál. Jednou je platí ropně-plynová lobby (protijaderná), jindy výrobci fofrníků nebo solárních panelů, EU a dotace na biopaliva, atd.

Nejjednodušší a nejúčinnější způsob je: NEVOLIT ZELENÉ MAGORY!!

PB

Hmmm 28.7.2008 14:58

Ne souhlas se vsim

Ze vodni para muze asi za 75% sklenikoveho efektu. To neni zadna tajna vec, to snad chape kazdy a jak koukam tak ted i pan Sula.