10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
qwert 14.7.2008 16:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Honzíku, koukej slézt z té atomové pece a rozhlídni se po světě! :-D

Bez obav, mě se to vyplatí i bez dotací - ostatně jak jsem poznamenal - na ta nejlepší řešení se dotace nepřidělují.

www racek 14.7.2008 16:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

výstavba jaderky je nákladnější asi tak dvakrát na instalovaný MW výkonu, ovšem provozně je asi tak na polovině.

www racek 14.7.2008 16:21

Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

no, výrobní cena elektřiny je ovšem podstatně nižší. takže v souhrnu je jaderka výhodnější.

honzak 14.7.2008 16:18

Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

synku, nemáš zelený zákal?:-D

Nebo že by se ti investice do obnovitelných zdrojů nevyplácely? Tepelná čerpadla nečerpají, solární články nesolárují a stěrače nestírají?

vita 14.7.2008 16:17

Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Jistěže nezlevní - možná zpomalí nárůst ceny.

A proč? Protože v Evropě není tržní prostředí, které by normálně už před lety přimělo investory investovat do nových - a rozumných - zdrojů elektřiny. Hlavní "zásluhu" na antienergetické deformaci trhu mají Zelení. Bohužel se Zeleným Khmérům podařilo vytvořit takové prostředí, které podporuje nesmyslné zdroje a potlačuje ty rozumné.

Kdyby se postavilo několik desítek jaderných zdrojů (v celé Evropě) a nevnucovaly větrníky a fotovoltaika a podobné nesmysly - cena by mohla i klesnout. Jenže neklesne. Což ostatně vám zeleným přece nemůže vadit...

Stoura 14.7.2008 16:16

Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

To asi nevidíte moc dobře. Nejspíš ji nezlevní. Ale její neexistence elektřinu zcela jistě zdraží.

Ladislav N. 14.7.2008 16:16

Re: Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Že zlevní, to už nikdo neočekává. Otázka je, o kolik méně zdraží, než kdyby se velké zdroje nadále nestavěly. 20 miliard vyhozených do větru ČEZem  za fofrníky,  k nimž se ještě za Paroubkovy vlády zavázal, elektřinu zdraží zcela určitě.Rv

Ladislav N. :-))) 14.7.2008 16:12

Re: myslím ty dnešní Bursíky...

Myslíte, že je lidi budou volit? ;-) Modrého na nich nevidím vůbec nic. Potíž je, že v parlamentu je příliš rudých. Melouni toho využili...

qwert 14.7.2008 16:10

Re: Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

už to vidím, jak v dnešních cenách další jaderná elektrárna bratru za 200-300 mld zlevní el.energii pro koncového spotřebitele.

Pája45 14.7.2008 16:04

Re: LADISLAV N

A magory "zelený s modrým mozečkem" ponechají u koryta, milý "ladislave", myslím ty dnešní Burky

Pája45 14.7.2008 15:57

Re: QWERT

Nemáš ve všem pravdu, "qwerte", zatím vláda (a tu řídí Topolánek) může ČEZu nařídit, aby začali s přípravou dostavby Temelína, Dukovan nebo přestavbou dalších elektráren na plyn atp. A to z pozice spolumajitele. Současně musí ale dát záruky, že je to nezvratné rozhodnutí (projednat to v Parlamentu, dát vládní záruky atp.).

K té "decentralizaci": výroba z části ano (obzvláště ta alternativní), rozvodné sítě ne (mimo jiné právě z hlediska bezpečnosti a to jak státní, ale i podnikové), neboť většina tzv. "blackoutů" byla právě způsobena špatnou rozvodnou soustavou (nenávazností nebo špatnou návazností jednotlivých sítí)

karbet 14.7.2008 15:55

Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Elektřina bude enormně drahá, dokud zelené mozky budou bránit jádru. A OZE v tomto stavu chybějících jaderek a normálního myšlení tu drahotu jen násobí. Dobře, dávejme na OZE dotace - ale jen těm, které budou proud dodávat pravidelně a na základě grafu odběru, tj. ve špičkách víc, v noci málo. Ať si to regulují sami. Takto nejen platíme daně na dotace OZE, ale platíme i náklady ČEZu na regulaci výkyvů dodávek z těchto OZE.

Ladislav N. 14.7.2008 15:46

Re: Qwert Biopalivovič Obnovitelný

To je jako s Bursíkovými zálohami na PET flašky... lidem bude otravovat život, zvýší jim náklady, recyklace bude dražší, spotřebuje s nakonec i víc ropy, ale zelení magoři si splní  socialistický plán "dohnat a předehnat" někoho, kdo to z blbosti a neschopnosti domyslet důsledky začal... ;-P

www racek 14.7.2008 15:42

Re: Racku, plynové elektrárny nepotřebujeme VŮBEC, lze je nahradit

tak tak, ale ještě je potřeba je zkorumpovat  ... aby se jim líbil náš způsob žiovota.

syntetický benzín? no, dobrá, akorát než se rozhoupem, ČEZ spálí naše poslední zásoby.

Pája45 14.7.2008 15:41

Re: Středočech

"Středočechu" radíš možná i dobře, ale ve stylu "bursíků". Nahradíme Temelín alternativními zdroji - na otázku: "jakými" odpoví alternativními, na trvání otázky dodají - voda, vítr, biomasa, slunce. Otravnému novináři na doplnění - kolik a kterých, náklady, kde postaví, co to bude stát, a čím budem svítit když budou zdroje mimo provoz (nebude dost vody, nesvítí slunce, došla biomasa atp., raději mlčí. To abys věděl která u bursíků bije. Takže ke zdrojům z Ruska bys nasmlouval od koho, za kolik, trvale, nebo jen až Rus zavře kohout, způsob dopravy atd. Myslíš si, že najdeš nějaký zdroj, který bude českou nedotknutelnou zásobou (řekněme Norové - navrtají plyn, nebudou jej těžit, jen budou čekat až vláda ČR zavolá, spusti plyn!) Nepřipadáš mi tak naivní, že bys tomu věřil. Vysvětli nám tedy tu tvoji, cituji: " nějakou diverzifikaci s nákupem od ostatních" (vo co gou).

Ladislav N. :-))) 14.7.2008 15:39

Re: Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Nesmysl. Doddavatelé (nikoli výrobci) neplatiče jednoduše odpojí. A až jich bude moc, půjdou klackem po hlavě zeleným magorům s rudým mozečkem. ;-P

qwert 14.7.2008 15:35

Re: Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

Elektřina bude enormě drahá stejně. Jestliže lůza, která nebyla ochotna investovat do zateplení a solárních technologií (a těm, kteří nemohou se omlouvám) nebude za 20 let schopna platit faktury za elektřinu a teplo (cena se přeci odvodí od cen ropy, že.....) tak to bude hlavně problém výrobců energie, když jim budou nabíhat neplatiči.

qwert 14.7.2008 15:33

Re: Re: tahle agitka stejně nic nezmůže a pár ohlasů na komentáře

ANO, souhlasím se zrušením dotací, protože to je velice účinná páka jak omezit počet instalací. Ročně se zrealizuje vždy takový počet instalací, kolik bude přiděleno dodací, neboť právě dotace umožňují výrobcům prodávat předražené a často zbytečně komplikované systémy s nesmyslně dlouhou návratností.

To že dodtace fungují jako regulační omezující prvek je zřejmé např. z podmínky nesmyslného topného faktoru, když je jasné, že použití méně účinných zařízení by mělo o málo horší výsledek, avšak s návratností do 3-5 let bez dotací.  Tak o čem to je???

Ladislav N. 14.7.2008 15:29

Re: "Qwert Biopalivovič Obnovitelný"

napsal: "...Solární vytápění = nezávislost na centrálním zás.teplem, event. na ruském plynu, či mizerném mosteckém uhlí atp. ..."

Ale kdepáááák, milej zlatej, v zimě si se sluneční energií nevystačíte a chodit do práce podle toho, jestli zrovna fouká vítr a teče proud do zásuvky s počítačem (nebo osvětlení obchodu) taky nebudete chtít. Takže až se projeví důsledky zelené blbosti prosazené do politiky a ekonomiky v praxi, začnou výpadky dodávek elektřiny nebo bude enormně drahá, vezmou lidi zelené magory klackem po hlavě a bude zase na nějakých pár let či desetiletí klid. ;-P

qwert 14.7.2008 15:23

Re: Re: tahle agitka stejně nic nezmůže a pár ohlasů na komentáře

Davide , to je jen a jen tvůj problém, že když se řekne "mini" vysoká pec, vybaví se ti předseda Mao a nikoli solární tavící pec.

Co se týče změny infrastruktury - asi jsi nepochopil příměr. Poukázal jsem na to, že např. vedle klasické metaliky pro přenost dat behem několika let vyrostly optické sítě. Je snad důvod pochybovat o tom, že tak jak je dnes běžné mít do domu  zavedenu vodovodní, plynovou, elektrickou, telefonní a televizní přípojku, může být v budoucnu i extra rozvot pro nepravidelně pracující zdroje. Ostatně tohle řešení by mnohým  v tomto fóru ušetřilo skuhrání, nicméně  jim se  nebude líbit ani myšlenka paralelní rozvodné sítě, kam může každý dodávat a každý odebírat. ;-)

Pája45 14.7.2008 15:22

Re: Komik

Který Evropský veletok, milý "Komiku" chceš vést přes ČR a kudy? Jiná řeka než řeka označovaná za Evropský veletok nemůže zabezpečit výrobu energie v ČR (nebo nám řekni, kde bys ty přehrady stavěl, uveď průměrný průtok, spád velikost nádrže atp. - možna se odborníci zasmějí nebo zapláčí). Kolik % by měli ty vodní a kolik % ty větrné do sítě dodávat?

Ladislav N. 14.7.2008 15:19

Re: Re: Re: Re: tak už nám umožněte stavět

Má připomínka se týkala toho "rejžování"... ;-)

Pája45 14.7.2008 15:11

Re: PARA

Když nemáš nic proti ideálům, milé(á) "paro" (asi jseš ten alternativní typ), tak nám ten svůj pověz a nestyď se. Pan D:B: jej řekl (tvoje slova). Zároveň nám vysvětli, které že to elektrárny má zájem stavět soukromej kapitál (řekl jsi jen, že JE to nejsou)? 

vita 14.7.2008 15:06

Re: Re: Přejděme na jádro a není co řešit

O plynovod z Alžírska má zájem Gazprom...

A má i dost peněz, zato nemá problémy s koordinací N zúčastněných firem, jako stále plánované a stále odkládané Nabucco.

Pája45 14.7.2008 15:04

Re: František Hečko

Samozřejmě že MIX, milý "františku", v drátech to nepoznáš odkud to "teče". Ale hesla typu "jádru zmar"  má  u nás ve štítě i jedn vládní strana, skoro "státní " podporu to má u jižního souseda atp.

Každý rozumně a realisticky jednající člověk  ví, že bez jádra to ještě dlouho nepůjde, půjde-li to někdy. Ale chtít zde stavět velké vodní (kde?) větrné (toho větru tu také není), sluneční (to by se muselo slunce prestěhovat nad ČR) a biomasou poháněné (stačí řepkoslunečnicové šílení, natož biomasové) elektrárny je nesmysl.

Když chce chalupník, menší obec a další soukromníci využít alternativní zdroje a i tu možnost  má, tak ať si tento zdroj postaví a provozují jej. Proč ale dotovat výrobu této energie celostátně. Výzkum lze dotovat, dojde-li ke zlevnění výroby některého využitelného zdroje v ČR do dvojnásobku energie z jádra, uhlí a plynu, bude možno tento alternativní zdroj rozvíjet a dál využívat. Nesouhlasím, ale s dotací majitelům alternativních zdrojů s poviností státu tuto energii vykupovat. 

 

Stredocech 14.7.2008 14:45

JE jde budovat na základě volného trhu, pokud bude vyloučena

nebo alespoň omezena možnost obstrukcí. V USA jaderné elektrárny soukromé firmy stavěly, dokud ty obstrukce nebyly příliš velké.

para 14.7.2008 14:45

Re: Re: Re: Re: Nic proti ideálům.

V CERNu jsou špičkoví odborníci jaderného výzkumu s celého světa, ESA vysílá úspěšně sondy do vesmíru, ve Francii se staví supertokamak ..... - vše pod hlavičkou EU. To se Ti Ládíku jeví jako málo výmluvný argument o schopnostech organizačních i praktických? Já se problém snažím vidět šířeji než jen okolo Českého aspektu rozšířeni Temelína. Zdroje el. energie budou chybět všude a obměnovat stávající za nové typy bude rovněž nutností i pro ty dnes nejpokročilejší.  Procesy obohacování, recyklace a ukládání.... lze také spíše řešit ve spolupráci jak solo. Je to rozhodování týkajíci se v důsledcích celého Evropského kontinentu i dál a pro několik generací navíc.  Tak to jinak rozumě řešitelné - jak širokou spoluprací - prostě nevidím.

Jura Jurax 14.7.2008 13:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nic proti ideálům.

no on ten svobodomyslný osvícený žralok má ideologické zábrany.

Jura Jurax 14.7.2008 13:32

Re: Re: Re: Re: Pokud někdo za "decentralizaci" považuje malé zdroje na plyn,

napojené v konečném důsledku na jedinou rouru, vedoucí z Ruska ;-)

Stredocech 14.7.2008 13:31

Proč ne, a Rusové by mohli též zajistit, že by to vyráběla Škodovka.

Jinak se nebráním ani reaktorům Framatomu.