19.6.2024 | Svátek má Leoš


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 1.6.2011 14:11

Re: Neomlouvejte se.

No, našel jsem si pro sebe přijatelný článek v odpovídající náročnosti na pochopení ;-))

http://vtm.zive.cz/clanek/hleda-se-kybl-na-elektrinu

J. Pernica 1.6.2011 14:09

Re: Kde na to chodíte

Díky za tipy. Centrálu samozřejmě mám. Solární panely jaksi neutáhnou čerpadlo či spíše konvertory, které zvládnou vodní čerpadla jsou velmi drahé (a než propálím odpovídající množství benzínu, tak uplyne mnoho vody).

Co se týká zabezpečovacího zařízení, tak to má svůj akumulátor na 48h a aspoň dostanu SMS, že je něco v nepořádku. Další akumulátor by proto byla dle mne další ztráta energie.

K. Dvořák 1.6.2011 14:07

Solarni parkoviste fy Sanyo - par detailu

Na zminenem parkovisti (nebo mozna parkovistich, asi jsou dve) je mozne dobijet pouze elektrokola Eneloop vyrabena firmou Sanyo. Cena takoveho kola je 2000+ USD (to asi s klidnym srdcem jen tak neoprete o kandelabr, kdyz si jdete koupit do kramku neco k veceri). Hmotnost cca 23 kg, tedy skoro dvojnasobek toho, nac je clovek zvykly u bezneho kola.

Jedna se o tzv. hybridni kolo - kdyz ma vybite baterie, porad jeste muzete jet vlastni silou (velmi moudre ... a aspon udelate neco pro sve zdravi, pri vyse uvedene hmotnosti kola si docela maknete). Motor ma vykon 250 W, coz nejspis staci pro pohyb v rovinatem terenu.

A jeste k vete "v noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí". Ta me fakt rozesmala. Chybi totiz dodat, ze sviti na tom parkovisti ... ;-) Pro pana Omakuru je to mozna prekvapeni, ale od solarni instalace se spickovym vykonem 7,5 kW nelze ocekavat zazraky.

Pan autor by mozna mel zvazit, jestli se nema vratit ke svemy byznysu s plysaky ;-)

J. Anděl 1.6.2011 13:47

Re: Neomlouvejte se.

Myslíte (v těch autobusech) skutečně setrvačníky jako akumulátory elektrické energie, tedy nikoliv ty rekuperační?

V. Kolman 1.6.2011 13:39

Re: Pane Okamuro, nemohu Vám napsat nic jiného

Opravdu zajímavý odkaz na "ostrovní dům"! Díky p. Uhlichu za stručné a odborné (fakty doložené) příspěvky.

       Zajímavá bude návratnost nákladů na vybudování+provoz "ostrovního domu" v porovnání s náklady na provoz+stavbu "klasického" domu.

V. Novák 1.6.2011 13:36

Neomlouvejte se.

Setrvačníky do autobusů se zkoušely zcela seriózně. Tlakový vzduch se dokonce používal v lokomotivách v dolech.

Vyzkoušelo se snad všecko, co koho napadlo. Drahé, málo účinné, malá kapacita.

BTW - ty setrvačníky dokonce ve velmi sofistikované verzi - ve vakuu, magnetická ložiska bez tření, speciální materiály a počítačem generované tvary průřezu...

J. Anděl 1.6.2011 13:33

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

...pardon, už jsem předrážděný

J. Anděl 1.6.2011 13:32

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

Proč ze mě děláte pitomce? Já to řešení neobhajuju. Těší vás to, připadá vám pak, že ho nemáte tak malýho?

Opět opakuji, že jsem jen reagoval na idiotskou poznámku, že v Japonsku se mají, že jim tam svítí sluníčko i v noci.

V. Novák 1.6.2011 13:30

Jojo. Naše skvělá v Beskydech

má účinnost cca 70%. A to je pokud vím maximum, které se podařilo u akumulace elektřiny dosáhnout. Přinejmenším v průmyslovém měřítku.

V. Novák 1.6.2011 13:28

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

Takže nejen konverze elekrtická energie-chemická a chemická-elektrická, ale navíc ještě to celé zopakovat na údržbu stabilty nabíjecí stanice?

Jestli při takové účinnosti by se nevyplatilo krmit pár křečků v kolečku...

J. Anděl 1.6.2011 13:28

Re: Což je největší problém elektromobilů

To je možné. Jen jsem psal o tom, že Sanyo neuchovává světlo v pytlích, nebo že v Japonsku nesvítí sluníčko i v noci.

Co je přečerpávačka? Musím dohledat. Není to to vypumpování vody do kopce?

J. Anděl 1.6.2011 13:26

Re: UVÁDĚNÍ VĚCÍ NA PRAVOU MÍRU

Poznámka: setrvačníky a voda byl vtip (inspirovaný článkem o setrvačnících ve formulích a v autech, roztáčených při brždění a zpětně dodávající energii při akceleraci vozu), prosím, to nebyl seriózní příspěvek do diskuze o revoluci v akumulování energie.

V. Novák 1.6.2011 13:26

Což je největší problém elektromobilů

počínaje dobou Edisona i "českého Edisona" Křižíka...

Furt se mnohem víc vyplatí natáhnout dva paralelní dráty než ztrácet desítky procent konverzí elektrické energie na chemickou a chemické na elektrickou. Nejúčinnější akumulátor elektrické energie je přečerpávačka, ovšem Dlouhé stráně (70%) do auta nevměstnáte. A obávám se, že je nemá ani firma SANYO vedle slunečníkového parkoviště.

J. Anděl 1.6.2011 13:24

Re: UVÁDĚNÍ VĚCÍ NA PRAVOU MÍRU

Třeba bude sluníčko roztáčet časem nějaké setrvačníky :-). Už teď možná pumpuje vodu do kopce...

Ale vážně, pane Langere, s Vaším přístupem, jak Vás tak tady vnímám, pro Vás by přece nemusel být takový problém trend, který vytváří nezávislé samostatné energetické jednotky, zejména pokud by neexistovalo nařízení, že zrovna Vy je musíte používat. Není to skutečně i z Vašeho pohledu o něco lepší, než třeba solární elektrárny do klasických rozvodných sítí?

J. Anděl 1.6.2011 13:18

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

Já rozporoval to "nepochopení" věty. Do posouzení technického řešení se jako laik pouštět nebudu.

Jako laik se ale zeptám - myslíte, že to zařízení by čistě k dobíjení těch elektrokol stejně nepotřebovalo nějaké akumulátory, aby to fungovalo stabilně?

K. Křivan 1.6.2011 13:11

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

Takže aku nejen v autě ale i na svícení ?  Drahý špás.

K. Křivan 1.6.2011 13:08

Re: Kde na to chodíte

Pane Pernico, díky za velice zajímavý a informativní příspěvek. Co takhle to podpořit větrníkem ? Dal by se udělat z automobilového dynama, pár plechů snýtovat, věž svařit,,... soused to měl na chatě už v padesátých letech.  Vítr fičí i v zimě a v noci.

Životnost baterií je taky problém.

J. Anděl 1.6.2011 12:59

Re: Zbyla kde?

Svítí přebytečnou energií, nikoliv přebytečným světlem. Energie se neuchovává v pytlích kocourkovských radních (tm) (c) jako světlo, nýbrž v akumulátorech.

V. Novák 1.6.2011 12:50

Zbyla kde?

V pytlích kocourkovských radních?

R. Langer 1.6.2011 12:41

Re: Kde na to chodíte

Do kamene tesat a těmi kameny mlátit ekologisty do hlavy!

K. Luboš 1.6.2011 12:35

Proč CEZsku nejezdí auta na slunce? - protože to nejde!

Pane Okamuro, vy jste  velký ekonomický a technický romantik. Kupte si elektromobil nebo elektrokolo, jezděte alespoň rok a pak zase napište nějaký blog. Jenom pro vaši informaci, např. akumulátory do elektromobilu se v USA prodávají po 20.000 USD.

J. Anděl 1.6.2011 12:24

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

V noci pak na přebytečnou eletřinu (která zbyde ze dne a nebyla využita na nabíjení vozů) svítí.

Stojí Vám za to dělat, že jste tu větu nepochopil? Nebo to snad není pravda?

V. Kolman 1.6.2011 12:07

Re: Malý dotaz

Tak pozor pane Křivane. V elektrotechnice/elektronice nejsem amatér, to zaprvé. Za druhé - reagoval jsem na svícení ve fy. Sanyo v noci přebytečnou (akumulovanou) solární energií z parkoviště elektrokol.

     O akumulátorech v souvislosti s elektro-mobilitou se zmiňuji na jiném místě. Nežli se elektromobily stanou vážnými konkurenty benzino-mobilů, uplyne ještě mnoho vody a není vyloučeno, že se při vývoji uplatní i t.zv.: "Cimrmanův úkrok vlevo" :-))

K. Křivan 1.6.2011 12:04

Elektromobily

1. jsou příliš drahé,

2. mají malý dojezd, ale na cestu do práce a nakoupit to stačí,

3. pokud je elektrická energie na dobíjení vyrobena v tepelných elektrárnách, pak jsou škodlivější než benzinové motory.

Až budou mít dojezd alespoň 500 km pak to bude něco jiného.

K. Křivan 1.6.2011 11:59

Re: Malý dotaz

A kolik amperhodin mají ?  A kolik potřebujete na 100 km ?

Tak to domyslete a doveďte do "rozumného" konce. když je to podle vás amatéra tak snadné !

J. Tachovský 1.6.2011 11:51

Re: V noci pak přebytečnou elektřinou Sanyo svítí.

No jasne, kdyz je u nas noc, v japonsku sviti slunce. jen ty draty muzi byt trochu delsi

R. Langer 1.6.2011 11:41

Re: UVÁDĚNÍ VĚCÍ NA PRAVOU MÍRU

Bohužel v akumulování elektrické energie se zatím žádná revoluce neodehrála a ani to na žádnou nevypadá - tudíž jsou tyto technologie zatím pro silovou elektřinu nepoužitelné (resp. použitelné velmi špatně).

V. Kolman 1.6.2011 11:40

Re: Nejdřív nastudovat fakta a PAK psát!

MALÝ DOTAZ pro pamětníky klasických releových telefonních ústředen:

     Jakou životnost měla tehdejší olověná staniční akumulátorová beterie?

Za případnou odpověď předem děkuji :-))

R. Langer 1.6.2011 11:27

Re: Malý dotaz

Vážně? Kdo by to byl řekl? 8-o

V. Kolman 1.6.2011 11:27

Re: Kde na to chodíte

Pane Pernico, napsal jste fakty nabitý a zajímavý příspěvek - to oceňuji!

     Dovolil bych si doporučit vám pár ""zlepšováčků". Doplňte vaše zařízení ještě o malou elektrocentrálu "pro všechny případy". Zabezpečovací zařízení nenapájejte přímo z hlavního akumulátoru, ale "krmte" ho z dalšího menšího akumulátoru, který bude dobíjen přes oddělovcí diodu (aby proud nemohl téci zpět do hlavního akumulátoru). Potom, i když se náhodou vybije hlavní akumulátor, může (při správném návrhu) zabezpečovací zařízení sloužit stále.

     Přeji Vám hezký den :-))