18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Pokrok se zastavit nedá

Konec nově vyráběných aut se spalovacími motory v celé Evropské unii se blíží. Vlády jednotlivých států zakážou vbrzku jejich prodej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Hančar 7.10.2021 8:44

Autor předpokládá racionální ekonomické chování lidí, ale opak je pravdou. O našem jednání nerozhoduje rozum, ale emoce: prostě jsme z říše zvířat jen povystrčili nosánek.

Jeden příklad: při jednom záchvatu rozumu jsem předělal před 15 lety auto na LPG. A u toho už jsem zůstal. Od té doby jezdím za 50% nákladů na benzin. Vůbec nepřemýšlím o nákladech na palivo, totální svoboda pohybu. Tuto možnost měli všichni. Ale emočně cítili tu investici do přestavby automobilu a tak dále jezdí na benzin. Ujeli jste 100 000 km tento rok? vyhodili jste tedy 100 000 Kč oknem! Nějaká návratnost investice? Co to je? Racionalita ekonomického myšlení zcela selhala. A tak je to se vším. Potvrdil jsem si to při sledování ukázek z předvolebních debat: jen emoce, emoce, emoce, rozum zcela prohrál. Po nás potopa.

P. Rada 7.10.2021 8:41

Naopak. "Přirozený vývoj" společnosti přeci zřejmě vede k produkci politiků. Tedy těch kteří se rozpory snaží řešit bez násilností a tedy s menšímy ztrátami než by následovaly otevřenému konfliktu.

P. Milan 7.10.2021 8:37

Čiré (zelené) šílenství.

F. Navrátil 7.10.2021 8:35

Nezodpovězenou otázkou je, zda se blíží konec aut se spalovacím motorem nebo konec degenerované bruselské EU.

D. Polanský 7.10.2021 8:15

Politici jsou zde především od toho, aby všemi možnými prostředky zabránili přirozenému vývoji nejen společnosti, ale i vědeckotechnického pokroku.

S. Ševeček 7.10.2021 8:05

jak budou ten vodík vyrábět? bezemisní syntézou protonu a elektronu ?

K. Wágner 7.10.2021 7:51

S nárůstem e-mobility roste i využívání lithium-iontových bateri. Spolu s tím bude také postupně narůstat množství lithium-iontových baterií s ukončenou životností, pro které bude nutné zajistit recyklaci. Opravdu strmý nárůst lze předpokládat kolem roku 2030 a je třeba, aby na to byly připraveny recyklační kapacity.

K. Wágner 7.10.2021 7:41

K využití vodíku u automobilů vedou dvě cesty. Tou první je přímé spalování v motoru, tou druhou jsou palivové články. Ani jednou z nich nelze miliony spalováků, které v tuto chvíli křižují naše silnice, patřičně „ozelenit“.

Pokud nahlédnete do trochu odbornější literatury, zjistíte, že využití vodíku coby paliva je sice již desítky let běžné v kosmonautice, ale na rozdíl od kosmonautiky a raketových motorů je využití vodíku ve spalovacích motorech automobilů mnohem problematičtější. Spalování vodíku v pístovém motoru má hned několik úskalí. Především je to v porovnání s benzinem malá objemová výhřevnost, která je způsobena nízkou hustotou vodíku. Teoreticky tak potřebujete větší množství vodíku, aby se udržela účinnost motoru na přijatelné úrovni, alespoň 30 procent. V případě spalování vodíkových směsí v pístovém motoru pak zásadní problém představuje zášleh plamene do sacího traktu. Příčinou jsou horké části motoru v kombinaci s velmi dobrou zápalností směsi vodíku se vzduchem. V daném ohledu se proto jako výhodnější ukazuje pro spalování vodíkových směsí rotační motor typu Wankel, kterým se zabývá japonská Mazda.

M. Krátký 7.10.2021 7:12

Hurá - už za chvíli to všechno praskne a bude klid - některá el auta dojedou až do Kolína se startem v Praze - hip hip hurá !!!!!!

K. Wágner 7.10.2021 6:49

Kanadská provincie Saskatchewan zavedla zdanění elektromobilů. Celkem logicky to odůvodnila tím, že elektromobilisté neplatí dálniční mýtné ani spotřební daň na palivech, bude tedy do budoucna potřeba něčím nahradit výpadky příjmů v rozpočtu na údržbu silniční a dálniční sítě. Na jejich opotřebení se totiž elektromobily podílejí stejnou měrou jako vozidla na fosilní paliva. A protože průměrné konvenční auto spálí za rok množství benzinu či nafty odpovídající zhruba spotřební dani ve srovnatelné výši, považuje vedení Saskatchewanu za spravedlivé, aby elektromobilisté platili také. Není na čase už začít diskutovat o tom, jakým způsobem se elektromobilisté budou podílet na údržbě infrastruktury?

https://fdrive.cz/clanky/dane-a-pohledy-na-ne-kanadsti-elektromobiliste-je-zesmesnuji-7831

V. Mokrý 7.10.2021 6:02

R^ !!

A. Forman 7.10.2021 5:34

No, hlavně aby nám vůbec něco zbylo alespoň na tu slanou vodu.....

J. Novák 7.10.2021 0:56

E-mobilita směřuje k Total Control populace a Great Reset eugenika Švába je dostatečný důkaz ke snahám o redukci svobody pohybu.

K rozvoji E-mobility bude zapotřebí až 10 nových bloků 1200 MWe, a ČR jedná o výstavbě EDU5 náhradou za dosluhující EDU1234

Která vláda a kdo má vážný zájem o E-mobilitu, musí vzhledem k lhůtám výstavby a povolení i soutěžení VZ spustit výstavbu ETE34 a EDU56 co nejdříve a jednat o dalších JE Kopeček1234 a Tetov12! 10 bloků za 2 bilióny se musí vyrobit + smontovat a postavit českými podniky včetně GDS+GDT a co nejdříve provozovat.

K. Pavlik 7.10.2021 0:45

No kdybych byl riskantni typ tak bych koupil 10 konu aby se zakaznici meli jak v Praze premistovat.

No ted vazne - je to pruser.

J. Novák 7.10.2021 0:44

civilizace čelí největšímu spiknutí proti rozumu vzdělání a pokroku bílé populace pro absolutní selhání justice nepotrestáním organizátorů i spolupachatelů obrovské energetické korupce většiny politiků EU i v ČR uznáním Green Dealu.

Z vývoje postojů v kampaních je jasné, že spolupachatel = poslanci vědí o svém zapojení v protispolečenské činnosti a drží basu v mlčení.

Copak lze strategickou elektřinu zajistit pálením slámy a štěpky, nebo elektřinu pěstovat na Orné Půdě přes 5x dotované BPS=Bio Plynné Stanice se zápornou energetickou bilancí = spotřeba PHM na vypěstování biovsázky(kukuřice) k vyrobení EE v BPS výrazně převyšuje 1MWh

Technicky zvladatelné využití vazební energie ze štěpné reakce radionuklidů k výrobě tepla a EE je obrovský technickoinženýrský úspěch bílé populace, která je dnes téměř zatracována, bílá civilizace je uvrhávána do energetické chudoby a nouze, a to je dnes největší podvod a zločin politiků i ekologistů Západu, kteří stojí za CO2 podvodem a falešnými ETS, ....od kterých jsou např. BPS osvobozeny!

V. Kolman 7.10.2021 0:33

Problém není v tom, že se jedná o SPALOVACÍ motor. Problém tkví v tom, jak "špinavé" palivo tomu motoru poskytneme. Pokud ho budeme napájet vodíkem - pak padají veškeré námitky proti spalovacím motorům.

Nevím jak energeticky vyjde porovnání "spalováku" versus elektromotor + palivový článek, ale ve prospěch spalovacího motoru hovoří dokonale zvládnutá a lety prověřená technologie.

Nevýhod by se (jako ostatně u většiny novinek) pochopitelně našlo také dost. Ale to i u elektromobilů.