1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Pokrok se zastavit nedá

Konec nově vyráběných aut se spalovacími motory v celé Evropské unii se blíží. Vlády jednotlivých států zakážou vbrzku jejich prodej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Pavlik 7.10.2021 0:45

No kdybych byl riskantni typ tak bych koupil 10 konu aby se zakaznici meli jak v Praze premistovat.

No ted vazne - je to pruser.

M. Sedláček 7.10.2021 9:43

Zvířata prdí. S těma taky zatočíme. Heil Greta!

J. Novák 7.10.2021 0:44

civilizace čelí největšímu spiknutí proti rozumu vzdělání a pokroku bílé populace pro absolutní selhání justice nepotrestáním organizátorů i spolupachatelů obrovské energetické korupce většiny politiků EU i v ČR uznáním Green Dealu.

Z vývoje postojů v kampaních je jasné, že spolupachatel = poslanci vědí o svém zapojení v protispolečenské činnosti a drží basu v mlčení.

Copak lze strategickou elektřinu zajistit pálením slámy a štěpky, nebo elektřinu pěstovat na Orné Půdě přes 5x dotované BPS=Bio Plynné Stanice se zápornou energetickou bilancí = spotřeba PHM na vypěstování biovsázky(kukuřice) k vyrobení EE v BPS výrazně převyšuje 1MWh

Technicky zvladatelné využití vazební energie ze štěpné reakce radionuklidů k výrobě tepla a EE je obrovský technickoinženýrský úspěch bílé populace, která je dnes téměř zatracována, bílá civilizace je uvrhávána do energetické chudoby a nouze, a to je dnes největší podvod a zločin politiků i ekologistů Západu, kteří stojí za CO2 podvodem a falešnými ETS, ....od kterých jsou např. BPS osvobozeny!

J. Novák 7.10.2021 0:56

E-mobilita směřuje k Total Control populace a Great Reset eugenika Švába je dostatečný důkaz ke snahám o redukci svobody pohybu.

K rozvoji E-mobility bude zapotřebí až 10 nových bloků 1200 MWe, a ČR jedná o výstavbě EDU5 náhradou za dosluhující EDU1234

Která vláda a kdo má vážný zájem o E-mobilitu, musí vzhledem k lhůtám výstavby a povolení i soutěžení VZ spustit výstavbu ETE34 a EDU56 co nejdříve a jednat o dalších JE Kopeček1234 a Tetov12! 10 bloků za 2 bilióny se musí vyrobit + smontovat a postavit českými podniky včetně GDS+GDT a co nejdříve provozovat.

V. Kolman 7.10.2021 0:33

Problém není v tom, že se jedná o SPALOVACÍ motor. Problém tkví v tom, jak "špinavé" palivo tomu motoru poskytneme. Pokud ho budeme napájet vodíkem - pak padají veškeré námitky proti spalovacím motorům.

Nevím jak energeticky vyjde porovnání "spalováku" versus elektromotor + palivový článek, ale ve prospěch spalovacího motoru hovoří dokonale zvládnutá a lety prověřená technologie.

Nevýhod by se (jako ostatně u většiny novinek) pochopitelně našlo také dost. Ale to i u elektromobilů.

K. Wágner 7.10.2021 7:41

K využití vodíku u automobilů vedou dvě cesty. Tou první je přímé spalování v motoru, tou druhou jsou palivové články. Ani jednou z nich nelze miliony spalováků, které v tuto chvíli křižují naše silnice, patřičně „ozelenit“.

Pokud nahlédnete do trochu odbornější literatury, zjistíte, že využití vodíku coby paliva je sice již desítky let běžné v kosmonautice, ale na rozdíl od kosmonautiky a raketových motorů je využití vodíku ve spalovacích motorech automobilů mnohem problematičtější. Spalování vodíku v pístovém motoru má hned několik úskalí. Především je to v porovnání s benzinem malá objemová výhřevnost, která je způsobena nízkou hustotou vodíku. Teoreticky tak potřebujete větší množství vodíku, aby se udržela účinnost motoru na přijatelné úrovni, alespoň 30 procent. V případě spalování vodíkových směsí v pístovém motoru pak zásadní problém představuje zášleh plamene do sacího traktu. Příčinou jsou horké části motoru v kombinaci s velmi dobrou zápalností směsi vodíku se vzduchem. V daném ohledu se proto jako výhodnější ukazuje pro spalování vodíkových směsí rotační motor typu Wankel, kterým se zabývá japonská Mazda.

G. Onion 7.10.2021 9:18

Co dokáže vodík nám předvedl Challenger, to vše díky jednomu teflonovému těsnění.

A přeprava vodíku z Ukrajiny? Chci vidět jak ho budou chránit proti případným teroristickým atakům.

T. Hraj 7.10.2021 10:58

Vodík vzbuzoval nadšení už před mnoha dekádami, protože jeho spalování je čisté a je ho nevyčerpatelné množství.

Jenomže s vodíkem je spojeno několik zásadních úskalí, které jsou většinou spojené s jeho extrémně malou molekulou (dále pak výbušností a agresivitou vůči kovům (při stlačení/zkapalnění)). PROTO se neprosadil už dávno. Nevšiml jsem si, že by zmiňované problémy někdo uspokojivě vyřešil. Rád se ale nechám vyvést z omylu.

V. Petr 7.10.2021 11:19

Vodíku samozřejmě není "nevyčerpatelné množství," dokonce to ani není "primární palivo." Musíte ho vyrobit buď z fosilních paliv nebo elektrolýzou vody.

P. Hák 7.10.2021 19:50

Pokud ho vyrábíte elektrolýzou vody, vzniká spalováním opět voda. Tohle by v podstatě nevyčerpatelný zdroj byl, samozřejmě při dostatku elektřiny.

V. Petr 7.10.2021 20:07

Pokud by ovšem jeho spalováním někdo nechtěl pohánět právě ty tepelné elektrárny. Já jsem sice v osmi letech vynalézal perpetum mobile, ale že by toto nefungovalo jsem věděl už tehdy.

P. Hák 9.10.2021 9:02

Jo jako vyrobit vodík na pohon tepelných elektráren v tepelných elektrárnách? Geniální ;-D

R. Langer 7.10.2021 11:37

Ty fantasmagorie o vodíku jsou zcela zcestné. :-P

K. Wágner 7.10.2021 7:51

S nárůstem e-mobility roste i využívání lithium-iontových bateri. Spolu s tím bude také postupně narůstat množství lithium-iontových baterií s ukončenou životností, pro které bude nutné zajistit recyklaci. Opravdu strmý nárůst lze předpokládat kolem roku 2030 a je třeba, aby na to byly připraveny recyklační kapacity.

R. Langer 7.10.2021 11:40

Já zase myslím, že tou dobou už bude ta nesmyslná slepá ulička DÁVNO OPUŠTĚNA. :-P

K. Wágner 7.10.2021 20:09

Tak 2030 není tak daleko, je to za 9 let. To se ještě ti, co jim to nedochází, nestačí probudit. Pokud nepřijde nějaký opravdu velký šok, co i s nimi zatřese...