Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ENERGETIKA: Pokrok se zastavit nedá
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Pavlik 7.10.2021 0:45No kdybych byl riskantni typ tak bych koupil 10 konu aby se zakaznici meli jak v Praze premistovat. No ted vazne - je to pruser. |
M. Sedláček 7.10.2021 9:43Zvířata prdí. S těma taky zatočíme. Heil Greta! |
J. Novák 7.10.2021 0:44civilizace čelí největšímu spiknutí proti rozumu vzdělání a pokroku bílé populace pro absolutní selhání justice nepotrestáním organizátorů i spolupachatelů obrovské energetické korupce většiny politiků EU i v ČR uznáním Green Dealu. Z vývoje postojů v kampaních je jasné, že spolupachatel = poslanci vědí o svém zapojení v protispolečenské činnosti a drží basu v mlčení. Copak lze strategickou elektřinu zajistit pálením slámy a štěpky, nebo elektřinu pěstovat na Orné Půdě přes 5x dotované BPS=Bio Plynné Stanice se zápornou energetickou bilancí = spotřeba PHM na vypěstování biovsázky(kukuřice) k vyrobení EE v BPS výrazně převyšuje 1MWh Technicky zvladatelné využití vazební energie ze štěpné reakce radionuklidů k výrobě tepla a EE je obrovský technickoinženýrský úspěch bílé populace, která je dnes téměř zatracována, bílá civilizace je uvrhávána do energetické chudoby a nouze, a to je dnes největší podvod a zločin politiků i ekologistů Západu, kteří stojí za CO2 podvodem a falešnými ETS, ....od kterých jsou např. BPS osvobozeny! |
J. Novák 7.10.2021 0:56E-mobilita směřuje k Total Control populace a Great Reset eugenika Švába je dostatečný důkaz ke snahám o redukci svobody pohybu. K rozvoji E-mobility bude zapotřebí až 10 nových bloků 1200 MWe, a ČR jedná o výstavbě EDU5 náhradou za dosluhující EDU1234 Která vláda a kdo má vážný zájem o E-mobilitu, musí vzhledem k lhůtám výstavby a povolení i soutěžení VZ spustit výstavbu ETE34 a EDU56 co nejdříve a jednat o dalších JE Kopeček1234 a Tetov12! 10 bloků za 2 bilióny se musí vyrobit + smontovat a postavit českými podniky včetně GDS+GDT a co nejdříve provozovat. |
V. Kolman 7.10.2021 0:33Problém není v tom, že se jedná o SPALOVACÍ motor. Problém tkví v tom, jak "špinavé" palivo tomu motoru poskytneme. Pokud ho budeme napájet vodíkem - pak padají veškeré námitky proti spalovacím motorům. Nevím jak energeticky vyjde porovnání "spalováku" versus elektromotor + palivový článek, ale ve prospěch spalovacího motoru hovoří dokonale zvládnutá a lety prověřená technologie. Nevýhod by se (jako ostatně u většiny novinek) pochopitelně našlo také dost. Ale to i u elektromobilů. |
K. Wágner 7.10.2021 7:41K využití vodíku u automobilů vedou dvě cesty. Tou první je přímé spalování v motoru, tou druhou jsou palivové články. Ani jednou z nich nelze miliony spalováků, které v tuto chvíli křižují naše silnice, patřičně „ozelenit“.
Pokud nahlédnete do trochu odbornější literatury, zjistíte, že využití vodíku coby paliva je sice již desítky let běžné v kosmonautice, ale na rozdíl od kosmonautiky a raketových motorů je využití vodíku ve spalovacích motorech automobilů mnohem problematičtější. Spalování vodíku v pístovém motoru má hned několik úskalí. Především je to v porovnání s benzinem malá objemová výhřevnost, která je způsobena nízkou hustotou vodíku. Teoreticky tak potřebujete větší množství vodíku, aby se udržela účinnost motoru na přijatelné úrovni, alespoň 30 procent. V případě spalování vodíkových směsí v pístovém motoru pak zásadní problém představuje zášleh plamene do sacího traktu. Příčinou jsou horké části motoru v kombinaci s velmi dobrou zápalností směsi vodíku se vzduchem. V daném ohledu se proto jako výhodnější ukazuje pro spalování vodíkových směsí rotační motor typu Wankel, kterým se zabývá japonská Mazda. |
G. Onion 7.10.2021 9:18Co dokáže vodík nám předvedl Challenger, to vše díky jednomu teflonovému těsnění. A přeprava vodíku z Ukrajiny? Chci vidět jak ho budou chránit proti případným teroristickým atakům. |
T. Hraj 7.10.2021 10:58Vodík vzbuzoval nadšení už před mnoha dekádami, protože jeho spalování je čisté a je ho nevyčerpatelné množství. Jenomže s vodíkem je spojeno několik zásadních úskalí, které jsou většinou spojené s jeho extrémně malou molekulou (dále pak výbušností a agresivitou vůči kovům (při stlačení/zkapalnění)). PROTO se neprosadil už dávno. Nevšiml jsem si, že by zmiňované problémy někdo uspokojivě vyřešil. Rád se ale nechám vyvést z omylu. |
V. Petr 7.10.2021 11:19Vodíku samozřejmě není "nevyčerpatelné množství," dokonce to ani není "primární palivo." Musíte ho vyrobit buď z fosilních paliv nebo elektrolýzou vody. |
P. Hák 7.10.2021 19:50Pokud ho vyrábíte elektrolýzou vody, vzniká spalováním opět voda. Tohle by v podstatě nevyčerpatelný zdroj byl, samozřejmě při dostatku elektřiny. |
V. Petr 7.10.2021 20:07Pokud by ovšem jeho spalováním někdo nechtěl pohánět právě ty tepelné elektrárny. Já jsem sice v osmi letech vynalézal perpetum mobile, ale že by toto nefungovalo jsem věděl už tehdy. |
P. Hák 9.10.2021 9:02Jo jako vyrobit vodík na pohon tepelných elektráren v tepelných elektrárnách? Geniální |
R. Langer 7.10.2021 11:37Ty fantasmagorie o vodíku jsou zcela zcestné. |
K. Wágner 7.10.2021 7:51S nárůstem e-mobility roste i využívání lithium-iontových bateri. Spolu s tím bude také postupně narůstat množství lithium-iontových baterií s ukončenou životností, pro které bude nutné zajistit recyklaci. Opravdu strmý nárůst lze předpokládat kolem roku 2030 a je třeba, aby na to byly připraveny recyklační kapacity. |
R. Langer 7.10.2021 11:40Já zase myslím, že tou dobou už bude ta nesmyslná slepá ulička DÁVNO OPUŠTĚNA. |
K. Wágner 7.10.2021 20:09Tak 2030 není tak daleko, je to za 9 let. To se ještě ti, co jim to nedochází, nestačí probudit. Pokud nepřijde nějaký opravdu velký šok, co i s nimi zatřese... |