17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 22.6.2009 12:07

Re: škoda.že jedu pryč!

Asi jako každý 50kw elektromor. Pravděpodobně je ale odlehčený, odhaduji, že synchronní elektromotor 50 Kw s kotvou tvořenou permanentním magnetem bude asi podstatně lehčí než osvědčený elektromotor s kotvou nakrátko.

krmič 22.6.2009 16:17

Re: škoda.že jedu pryč!

Klasický synchronní motor býval větší a těžší než asynchronní. U elektronicky (střídačem) řízených motorů nevím jak to vychází. Novější tramvaje, trolejbusy a lokomotivy mají asynchronní motory. U toho výkonu je ovšem rozdíl je- li to trvalý (např. hodinový) výkon nebo krátkodobý. A způsob chlazení je taky podstatný.

krmič 22.6.2009 16:05

Re: škoda.že jedu pryč!

A kolik myslíte, že teče jenom v hloupém startéru na 12 V?

Stoura 22.6.2009 16:08

Re: škoda.že jedu pryč!

Jak dlouho?

krmič 22.6.2009 20:48

Re: škoda.že jedu pryč!

Správná otázka. Po jakou dobu běží těch 50 kW? Jestli je to aspoň hodinový výkon, tak je to asi polovina jednoho motoru tramvaje. Ale v každém případě 100 A není pro motor žádný velký proud.

zly zidovsky spekulant 22.6.2009 3:18

V boji proti Klimatu stojime pevne na strane EU

Obcan autor ma typicke technokraticke vymluvy, pry nejake kilowaty, pry nejde. Kdyz to komisar z Brusele naridi, zakazou se auta stejne jako zarovky nebo plazmove televize a zadny zpratecnik, kverulant a technokraticka stara struktura nasakla kapitalismem a zkorumpovana jednostrannym, technologicky omezenym vzdelanim s tim nic neudela.

V boji proti klimatu je treba byt tvrdy a neohlizet se na obeti, autor zni stejne smesne jako kulaci, kdyz neverili v uspech kolchozu. On tim drzym postojem dokonce zpochybnuje autoritu Barracka Husseina a Al Gora a ostatnich odborniku a Bruselskych autorit, mohl by tim ovlivnit lid a proste jedince, toto zpatecnicke a protievropske a protipokrokove chovani by se melo zakazat.

My, celostne a holisticky vzdelani odbornici z FF UK vime, ze v boji proti klimatu se neda vahat. Debata jiz skoncila, prichazi akce. Nezastavi ji ani verejni nepratele jako je Klaus. Je treba se vyporadat se vsema kdo nici zivot nasich deti. Nelze stavet prekonane individualni svobody proti kolektivni radosti a stabilnimu klimatu, kapitalismus je prekonany, s pomoci vedeckych metod rizeni a presne zacilenych dotaci zmenime svet.

Navic ty smesne argumenty o megawatech a megaamperech nikoho nezajimaji.

68 22.6.2009 4:06

Re: V boji proti Klimatu stojime pevne na strane EU

Vy jste ještě větší vlastenec, než větší!

MeKu 22.6.2009 8:03

Tak, tak

a dlužno dodat, že pod velikým Leninem a Stálinem ... co pravím AlGorem a Husseinem ... postavíme pevnou hráz proti oteplovačům. A pro lepší klíma a čestvý vzduch nebudeme váhat s použitím otravných plynů.

libero 22.6.2009 9:08

Re: V boji proti Klimatu stojime pevne na strane EU

Nezapomínejte na MU v Brně, to je přímo líheň zelených rozumbradů.

derik 22.6.2009 1:34

doplneni/upresneni

(1) nedavno zacal prodej Toyota 2010 Prius

(2) pro tento hybrid se uvadi spotreba 51 MPG ve meste a 48 MPG na dalnici

MLOK 22.6.2009 8:10

Re: doplneni/upresneni - dotaz

Co je to za jednotku spotřeby "MPG"???

Stoura 22.6.2009 8:50

Re: doplneni/upresneni - dotaz

mil na galon - to je emerická jednotka. 10 mpg je asi 6l/100 km. Poklud to má spotřebu 50 MPG, tak se dělají váry v nádrži (20l/100km)

Stoura 22.6.2009 8:52

Re: doplneni/upresneni - dotaz

oprava: ještě trochu víc. (a je rozdíl mazi britským a americkým MPG)

Peta 22.6.2009 9:02

Re: doplneni/upresneni - dotaz

Stouro, mate tam nejakou chybku! Čistě selským rozumem: Kdy mám větší spotřebu? Když ujedu na 1 galon 10 mil (10 MPG), nebo na 1 galon 50 mil (50 MPG)?

Stoura 22.6.2009 9:04

Re: doplneni/upresneni - dotaz

M8te pravdu. Převrátil jsem hodnotu. Moje chyba

Stoura 22.6.2009 9:11

Re: doplneni/upresneni - dotaz

50 MPG je tedy 4,7 l/100km v Americe nebo 5,6 v Británii

toogood 22.6.2009 9:38

Re: doplneni/upresneni - dotaz

miles per galon. Je občas dobré si přečíst i článek, než se vrchnete do víru diskuse.

jenicek 22.6.2009 1:24

Kdysi jsem si

něco takovýho spočítal, přes spotřeby benzínu a nafty, účinnosti atd. pro ČR a vylezlo mi pro nahrazení všeho co jezdí na naftu (nevím jestli včetně vlaků) a benzín asi 6-8GW trvalýho výkonu navíc.

Stoura 22.6.2009 6:01

Re: Kdysi jsem si

Zbytecne moc. Doveze se 7 mil tun ropy, to je pri ucinnosti 30% a vyhrevnosti 42 MJ/kg asi  2.8 GW trvalého vákonu. (radsi prepocitejte)

jenicek 23.6.2009 0:19

Re: Kdysi jsem si

Ignorujete účinnost nabíjení, účinnost baterií a samotnýho motoru resp. celýho pohonu. Pak to vyjde tak jak píšu.

emersonskej 22.6.2009 1:16

Zajímavé

Ovšem ten dojezd 64 kilometrů mi připadá trochu málo... Mimochodem jsem docela zvědav, jak mají melouni zmáknutou panem Nejedlým nastíněnou problematiku dobíjení statisíců elektromobilů... nebo to snad budou jen tisíce ( pro vyvolené ) a zbytek bude cestovat veřejnou dopravou ???;-P

Hadí oči 22.6.2009 1:25

Re: Zajímavé a velice jednoduché.

Poměrně přesným rozdělením obyvatel podle systému zvaného  "ententýkydvašpalíky"  budou rozděleni do skupin a pracovní doba bude pro různé skupiny začínat ve dvouhodinových intervalech v průběhu celých dvaceti čtyř hodin.

Další kumulaci a tím i nárazovému dobíjení se předejde tak, že víkendy budou začínat celý týden klouzavě opět dle rozpočítání pro určené skupiny obyvatel.

Kdybyste ještě něco nevěděl, stačí se zeptat. :-D:-P

emersonskej 22.6.2009 1:30

Re: Zajímavé a velice jednoduché.

... jinak řečeno bude nařízeno kdo kdy a kde může dobíjet svýho miláška ju ??? Byť to stopro myslíte pouze v ironii, věřím tomu, že některým melounům by to připadalo jako zcela legitimní řešení...

Hadí oči 22.6.2009 1:47

Re: Zajímavé a velice jednoduché.

Tedy teď jste mě vyděsil. Já jsem si vůbec neuvědomil, že některým zeleným pitomcům jsem tím mohl dát návod k použití. :-(

No snad budou mít ještě pitomějšíi nápady, které jim už ale opravdu neprojdou.

zly zidovsky spekulant 22.6.2009 3:25

Re: Zajímavé a velice jednoduché.

Sehr geehrter Herr Hadí Oči,

Za zpochybnovani autority vudcu boje proti klimatu a zesmesnovani pokrokovych vydobitku Evropskeho Socialismu budete potrestan, obcane Oci.

Dostavte se do 5ti pracovnich dnu do nemecke spalovny biomasy, kde (na zaklade rostahlych historickych zkusenosti s pokrokovou spalovaci technlogii ve sluzbach Socialismu) budete premenen na neco uzitecnejsiho, na uhlikove neutralni energii pro boj za mir.

mit freundlichen Grüßen

Evropska centrala ideopolicie, bezpecneho internetu a boje proti Klimatu.

Pavel 22.6.2009 7:55

Re: Zajímavé

No, proč by o tom melouni měli přemýšlet? Elektřina je (podle nich) přece v zásuvce jaksi sama od sebe a není s tím žádná starost. Apoň podle jejich globálního myšlení, které si nevidí ani ma špičku vlastního nosu.

R 22.6.2009 8:37

Re: Zajímavé

R^R^

R 22.6.2009 9:01

Re: Zajímavé

Melouni nevím, ale jestliže se bude jednat pro nabíjení o stabilní příkon okolo řekněme 5 - 10 kilowatt, typuji to na dálkově ovládané spínací hodiny. Jestliže někdo odstaví auto třeba v 8 hodin večer a přijde k němu v 6 ráno, bude mít zaručeno třeba minimálně 5 hodin nabíjení, které bude muset ČEZ za každkou cenu zajistit.  Maximálně třeba plnou dobu, po kterou je auto odstaveno. Auto bude muset mít rezervy, aby minimální doba dobíjení stačila na provoz. Na rozvodné společnosti už potom bude řídit to nabíjení tak, aby na něho použila výhradně levný "noční " proud a aby nabíjení celého souboru aut někde v celém městě řídila tak, aby rozvody elektrřiny byly optimálně využity. Možnosti jsou velké, dneska může majitel každého takového jednotlivého auta zpětně komunikovat s rozvodnými závody, třeba nadstaví, jak dlouho tam auto bude stát a rozvodné závody potom použijí optimální režim dobíjení kvůli zatížení rozvodné soustavy, aby auto stihly v uvedeném čase dobít atd......

Poprvdě řečeno, melouni mají pravdu v tom, že takové nabíječky jsou regulovatelná zátěž s velmi rychlým náběhem nebo doběhem spotřeby a když bude třeba, bylo by možné v případě dálkového ovládání jednotlivých nabíječek velice rychle reagovat. Ale asi největší cenu by to mělo v případě nečekaných havárek a následně hrozících blackautů. Onen dominový efekt přenosu nadměrného přetížení sítě z jedné oblasti na druhou je otázka řádově minut, takže rychlé snížení spotřeby elektřiny do řekněme půl minuty v oblastech kolem nečekané poruchy by dominový efekt zastavilo. Nebo naopak rychlé zvýšení příkonu by mohlo omezit krátkodobé špičky.  Využití  energie  z větrníků a podobných alternativních zdrojů by to zas tak moc nezlepšilo.

Hadí oči 22.6.2009 1:05

Jistě nebude tak těžké spočítat,

kolik hybridů bude mít jeden společný větrník, na který budou při dobíjení napojeni  ;-D;-D;-D

Stoura 22.6.2009 8:14

Re: Jistě nebude tak těžké spočítat,

jeden standardní obří větrník o výkonu 1,5 MW vyrobí za hodinu foukání větru elektřinu odpovídající spálení 500 l benzínu v motoru. cena toho větrníku je 50 milionů. U nás fouká zhruba tak, že reálný průměr je 15-20% tohoto množství. Tedy asi pro 1000 lidí, kteří jezdí kolem 30-50 km denně. Ze větru klidně i dvojnásobek, , za několikadenného bezvětří nejezdí. Na peníze to vyjde 3x levněji než benzín, ale není v tom spotřební daň, je několikanásobně menší dojezd a drsná závislost na počasí.