21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RomanL 22.6.2009 11:23

Re: K Desertec pane Nejedlý:

Bože, snad ta jaderná elektrárna v Bulharsku nevybuchne!? 8-o To abychom začali stavět protiatomový kryt!

Stoura 22.6.2009 12:19

Re: K Desertec pane Nejedlý:

Mimochodem: Můžete prosím uvést souřadnice lokality, kde podle Vás stojí ta prvni sluněční elektrárna? V Maroku je jedna nova, kde Slunce zajistuje uzasna 4% instalovaneho vykonu. nebo jste myslel jinou?

Honza42 22.6.2009 10:35

Elektromobil je do nebe volající pitomost.

Kapalná uhlovodíková paliva v kombinaci se spalovacím motorem jsou nepřekonatelná v koncentarci energie, skladovatelnosti, bezpečnosti provozu a dosažené celkové účinnosti. Nahrazovat je elektropohonem s nižší celkovou účinností, mizernou skladovatelností a velmi nízkou koncentrací energie je blbost. ZEJMÉNA V DOBĚ, KDY SE UHLOVODÍKOVÁ PALIVA PÁLÍ VE STACIONÁRNÍCH ZDROJÍCH. Dokonce i výroba kapalného paliva z uhlí nebo zemního plynu je za této situace lepší řešení než elektromobil.

Až se objeví nějaký nový průlom ve skladování elektřiny a uhlovodíková paliva se nebudou pálit v kamnech, můžeme se teprve začít bavit o elektromobilech.

 

Stredocech 22.6.2009 10:42

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Pokud budou elektromobily napájeny z UHELNÝCH elektráren, jejichž masivní stavbu plánuje třeba Německo, vyprodukuje se celkově VÍCE CO2.

Elektromobily mají smysl jev ve spojení s JADERNÝMI elektrárnami.

Honza42 22.6.2009 10:46

.....které nemáme. Navrhuji sníst psy. I když je namáme? I když je nemáme.

R 22.6.2009 12:54

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Ve spojení jaderné a uhelné elektrárny může být docela zajímavá varianta, kdy oxid uhličitý vyprodukovaný uhelnou nebo jinou elektrárnou, kde se něco spaluje, se nebude chiméricky likvidovat uzavíráním někde do dutin pod zemí, ale bude použit s vodní párou na výrobu uhlovodíkového paliva pro spalovací motory. Uhelná elektrárna dodá CO2, jaderná nějaký přebytek energie a možná to potom bude výhodnější než různé drahé a těžké akumulátory do elektromobilů. Pokud vím, výroba uhlovodíkového paliva z mixu CO2, voda a elektřina je v laboratoři a snad i v maloprovozech zvládnuta. otázka je realizace ve velkém a ekonomická výhodnost.

Stoura 22.6.2009 13:00

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Není to trochu na hlavu? Proč chcete přeměňovat uhlík nejprve na CO2 a pak teprve na uhlovodík? Oddělit chemicky uhlík od kyslíku stojí stejně energie, jako se uvolnilo spálením. Celková energetické bilance je tedy čistá ztráta 1/2 energie (pokud jste měl velmi dobrou tepelnou elektrárnu), ale asi to bude ještě horší.

R 22.6.2009 14:18

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Protože vedle sebe fungují uhelné elektrárny, které "vyrábějí" CO2 ,  a aspoň podle melounů je třeba to CO2 nějak schovat, takže separace CO2 z kouřových plynů by měla být dostatečně dobře zvládnuta  a jaderné, které mohou vyrobit energii navíc, aby z toho CO2 vznikl uhlovodík.

Stoura 22.6.2009 14:33

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Separace CO2 neni problem. Problem je energie chemickych reakci.

Na to, aby vznikl uhlovodik, je treba odstranik kyslik. Na jeho odstraneni je treba dat  stejne energie, kolik se uvlnilo jeho pridanim (spalenim). Po spaleni se vyrobou elektriny polovina energie ztrati jako teplo, ale zpatky je ji potreba dodat celou. Energeticky je tedy asi dvakrat vyhodnejsi vyrabet uhlovodik rovnou z uhli a nepalit ho. Vysledny uhlovodik bude celkove o dost levnejsi.

Pavel 22.6.2009 14:46

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Podstatné je, že takto nákladně získaný uhlovodík je ideologicky čistý. To je stejné, jako někteří cvoci navrhovali lapat CO2 z uhelných elektráren v rybnících s řasami, a pak ty řasy sušit a pálit jako - pozor - ideologicky čisté BIOPALIVO! Prostě uhlík z uhlí, pokud se zpracuje tou nejdražší a nejnevhodnější technologií, už není skleníkovým plynem.

Yowda 22.6.2009 14:54

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

předpokládám, že máte na mysli spíše EKOLOGICKÉ biopalivo. Tedy řasy, které ve fázi dozrávání samy vylezou z rybníka, dojdou ke spalovně. Cestou samovolně uschnou a suché naskáčou do zásobníku paliva.

Pavel 22.6.2009 15:06

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Ne, podobně jako košer je (ideologicky) čisté pro židy, toto je zase ideologicky čisté pro ekologisty. Proč do toho pletete ekologii (vědu), tomu nerozumím.

Yowda 22.6.2009 15:39

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

ekologii do toho nepletu. Např.  ve všech superhyper se prodává ekologické palivo. Ať jsem to prohlížel z kterékoli strany, tak na tom nic vědeckého nebylo. Vypadalo to úplně jako slisované piliny. Takže prosím pěkně - ekologie je věda, ale slovo "ekologický" už dááávno nemá s vědou lautr nic společného.

Jo  -  jediné ideologicky čisté palivo byl podle mě Mistr Jan Hus.

R 22.6.2009 18:33

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Já jsem jen napsal, že kde jsou jaderné elektrárny, tam by mohl být nadbytek energie potřebný pro výrobu kapalného uhlovodíkového paliva. A kde se vyrábí uhlovodíkové palivo, tam je třeba surovina, tady oxid uhličitý a ten zase vzniká v klasických uhelkách. Takže by mohlo být jedno z lepších řešení než těžké a drahé akumulátory nebo na bezpečnost náročný vodík dělat pomocí energie z jaderek z toho odpadního CO2 kapalná paliva. protože jejich skladování je bezpečné a dávno zvládnuté stejně tak jako vlastní motory.

Tak mě nekamenujte.

vita 22.6.2009 19:20

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Uhlovodíkové palivo se nevyrábí z CO2, ale z jiných uhlovodíků. Třeba z těžkých ropných složek lehčí složky. Nebo z uhlí.

Ale je totální blbost vzít popel a pokoušet se z něj vyrobit briketu - sežere to mnohem víc energie, než kolik ta briketa pak vydá.

Zapojte už zákon zachování energie, prosím...

Stoura 22.6.2009 19:41

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Problém je v tom, že z uhlíku vyrobíte to uhlovodíkové palivo mnohem snáz. Mezipřeměnou na CO2 sice získáte nějakou energii, ale mnohem víc ji musíte zase vložit. Chováte se podobně jak ten, kdo prodá do bazaru nějakou věc a pak ji za dvojnásobek ceny vykupuje zpět. Není lepší ten bazar vynechat?

M. Zima 22.6.2009 10:47

Vaše fantasmagorie dokonce koliduje s ČEZem.

Honza42 22.6.2009 10:52

Re: Vaše fantasmagorie dokonce koliduje s ČEZem.

To mne nepřekvapuje. Ve výrobních závodech se bez techniků neobejdou. Při stejném poznání a stejných fyzikálních zákonech musí dojít k podobným závěrům.

Jiná situace je v politice, kde míra poznání může být libovolně nízká a fyzikální zákony se určují hlasováním.

JJ 22.6.2009 12:43

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost.

Spojeni 75kW dieslu ladeneho na hospodarny "baseload" provoz a 75kW elektromotoru pro akceleraci mi prijde jako super reseni z hlediska potreby vykonu pro zrychleni s kombinaci s dalnicnim provozem (na stabilni rychlost 110-130km/ h rozhodne nepotrebujete 3-5 litrovy motor a to ani u velkeho auta).

Talián 22.6.2009 20:52

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost.

Protože je spalovací motor na uhlovodíková paliva doveden téměř k naprosté dokonalosti, je jeho náhrada hloupost. Problém tedy je, jak zajistit uhlovodíkový cyklus. U vodíku to již umíme. Vodík se spálí na vodu, která se následně rozloží na vodík a kyslík. Tím lze dosáhnout uzavřeného cyklu. Pouze musíme, podle zákona o zachování energie dodat energii na rozklad. Teoreticky i prakticky je možné podobně vytvořit cyklus uhlovodíkový a spalovat kapalný methan. Klíčem k úspěchu je produkce vodíku za přijatelnou cenu. V dohledu je rozklad vody vysokoteplotními reaktory. Dost se na tom pracuje, ale je to reálné za cca 15 roků. Potom by ovšem byl konec ropnému byznisu. Proto také se kolem toho chodí po špičkách a vývoj se moc nepopohání.

Stoura 22.6.2009 20:59

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost.

Spalovat vodík v pístovém motoru je nesmysl. Mizerná účinnost. Mnohem lepší jsou palivové články, kde je účinnost dvojnásobná.

U vysokoteplotních reaktorů byc spíše než spiknutí hledal materiálové a bezpečnostní problémy.

vita 22.6.2009 9:58

Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

pro regulaci sítě? Elmobil jako akumulačky?

Jenom aby stačily, když Němci zase pošlou své severní větrné přebytky na jih přes českou síť - a brzo jen českou, Poláci údajně instalují na hranicích nějaká omezovací trafa, aby se bránili. Nešlo by je instalovat i u nás?

Kanuk 22.6.2009 10:10

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ta trafa. Neni to podobný trik, jako s lapači jaderných elektronů? I když existence nějakých omezovacích trafo by v zásadě byla možná, nějak se mi to nezdá. Ta trafa by asi podstatně snižovala účinnost. To je názor, jen trochu se lišící od laického.

vita 22.6.2009 11:15

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Na hranicích stejně "něco" musí být, co změří předávaný výkon. A ta trafa, o nichž jsem jen četl, že je Poláci hodlají/začali instalovat, by měla omezit předávaný výkon ve chvíli, kdy přesáhne rozumnou hodnotu. Na původu elektronů nezáleží.

Druhá možnost je prostý odpojovač. Druhá a drsná...

Stoura 22.6.2009 11:18

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Trik to asi není. Vizte Wikipedii. Asi pořád lepší snížení účinnosti, než totální kolaps.

vita 22.6.2009 11:45

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

No, ve chvíli, kdy je něco takového potřeba, tak si na účinnost nehrajeme. To je potřeba část výkonu zmařit - a to tak, že rychle a pokud možno bezpečně.

Stoura 22.6.2009 11:49

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ono se to da poslat zpatky jako jalovy vykon. Ale netroufam si odhadnout, co to udela se soustavou, ktere se ta jalovina vrati.

vita 22.6.2009 12:37

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

To už je starost toho, kdo se pokusil přetížit sousedovo síť, ne?

MLOK 22.6.2009 14:45

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ono stačí dát listy vrtule "větrníku" do praporu, aby se fofrník netočil, když moc fouká. Jak prosté - nač složité odpojovače.

       Nejlepší ovšem by bylo, tu "přebytečnou" energii akumulovat. Ale to je zase o něčem jiném a zdaleka to není jednoduché, ani levné.

Pavel 22.6.2009 14:51

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

"Ono stačí dát listy vrtule do praporu" To by tam nesměli mít uzákoněný povinný výkup větrníkové elektřiny, i když ji nikdo nechce. Při tom skoroblackoutu se snažili větrné elektrárny odpojit od rozvodné soustavy, ale zákonůdbalá automatika jim je stále dokola připojovala.