1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 22.6.2009 10:35

Pane Pašek,

jestliže Vaše perla jezdí max.  1500 km/rok, tak byste jí měl koupit místo hybrida kolo s přívěsem. A ten Váš vozový park dělá vůbec dojem žhavého aspiranta na šrotovné. Až ho za to zinkasujete, protlučete se s těma prachama a zmíněným velocipedem pohodlně do důchodu.

Kanuk 22.6.2009 10:28

Re: 120 voltové rozvody

Dodatek: To by odpovídalo. 230 xSQRT3 = cca 400.

Kanuk 22.6.2009 10:24

Re: Manželka přišla minulý měsíc, s nápadem, že by chtěla Toyota Prius . . .

Obcas jezdím taxíkem. Skoro všichni taxikáři ve Vancouveru mají ty hybridy, prý to šetří benzin. A vláda snad připlácí při nákupu.

M. Zima 22.6.2009 10:21

Kdyby Čechům nešlo o kšeft,

nemuseli by výkon z německých VE transférovat a přetěžovat vlastní vedení, ale oni se tak hospodařit naučili za komunistů a nic jiného neumějí. Tak prosím víc soucitu.

A ta elauta, jako zásobníky (pumpy mezi nočním a denním proudem) jsou součástí koncepce. Zařídí to řízený accumanagement a připomíná to v Evropě známý koncept virtuální elektrárny.

Stoura 22.6.2009 10:21

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

A nedopadnou větrníky, nebrzděné výrobou proudu, takhle?

V době předdotační jsem obdivoval jednu větrnou elektrárny ve Francii. Na dotaz, proč se netočí a nevyrábáí proud, mi místní sdělili, že se nenašel sponzorptovozu.

Kanuk 22.6.2009 10:19

Re: 120 voltové rozvody

V Kanadě a USA poslední rozvodové transformátory mají uzeměný střed, takže mají 120 (115) V proti zemi a 240 (230)V proti druhé fázi. Větší rozvody pak jsou asi třífázové do trojúhelníka, tedy v zásadě bez nuláku. Jak to je presně nevim, nejsem elektrikář.

Kanuk 22.6.2009 10:10

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ta trafa. Neni to podobný trik, jako s lapači jaderných elektronů? I když existence nějakých omezovacích trafo by v zásadě byla možná, nějak se mi to nezdá. Ta trafa by asi podstatně snižovala účinnost. To je názor, jen trochu se lišící od laického.

ver 22.6.2009 10:09

Re: škoda.že jedu pryč!

a je těžký , jak kráva

Petr Nejedlý 22.6.2009 10:03

Re: K projektu DESERTEC

A ještě se omlouvám češtinářům, samozřejmě "vidím":-).

mar156 22.6.2009 9:59

Re: Herr Zima

stale je to jen obelhavani se ... tak si do toho googlu zadejte slovni spojeni "prednosti priusu" a dejte to manzelce ... to uz ne co ? :-) ... typicke

vita 22.6.2009 9:58

Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

pro regulaci sítě? Elmobil jako akumulačky?

Jenom aby stačily, když Němci zase pošlou své severní větrné přebytky na jih přes českou síť - a brzo jen českou, Poláci údajně instalují na hranicích nějaká omezovací trafa, aby se bránili. Nešlo by je instalovat i u nás?

MLOK 22.6.2009 9:57

Re: 120 voltové rozvody

Pro "R"

       Síť 127/220V byla (možná je i dosud) používána v CCCP.

       V šerém dávnověku bylo používáno i Česku 120V napětí (fázové napětí proti zemi cca 70V). Ideální z hlediska bezpečnosti - dostačující pro malé spotřebiče. Pro větší výkony pak byla k dispozici další síť - 500V. Dva rozvody byly ale nepohodlné a drahé.

        Vhodným kompromisem je nyní v převážné části Evropy používaná JEDNA síť 230/400V. Fázové napětí (230V proti zemi) většinou člověka nezabije při náhodném doteku a 400V sdruženého napětí už postačuje i pro energeticky náročnější  elektrospotřebiče.

toogood 22.6.2009 9:38

Re: doplneni/upresneni - dotaz

miles per galon. Je občas dobré si přečíst i článek, než se vrchnete do víru diskuse.

Petr Nejedlý 22.6.2009 9:36

K projektu DESERTEC

Rád si nechám předvést, jak se program zafinancuje a vyřeší technické potíže. Prozatím to vydím asi takto (http://nejedly.blog.idnes.cz/c/39547/Zachrani-nas-pouste.html).

Jura Jurax 22.6.2009 9:32

Moudrý článek

a když pominu pár hňupů typu Zimy i uvážlivé reakce.

A pochopitelně - teze vyslovené v článku jsou vysoko nad mezí chápavosti prostého zeleného.

J.G. Pašek 22.6.2009 9:27

Herr Zima

To si můžete přečíst sám . .  Naťukejte do Googlu  "Problems with Toyota Prius"  . . . Mně zajímalo, jak tomu je v zimě a zasněžených kopcích, hlubokém mrazu, což tady u jezera Ontária máme habaděj . . .Manželka jezdí s Hondou Accord a najezdí max. cca 1500 km / rok . . . . Na koupi benzínu používá mojí podnikovou benzinovou kreditní kartu . . . . . Já jezdím s Mercury Sable Combi a v garáži mám černého chrta BMW 535i  . . . .

Kdybychom bydleli ve státě, kde je mírná zima, rovina, používali mnoho mílí každý den do a z práce, platil benžín z valstní kapsy, tak Primus by dělal smysl . . . .

Stoura 22.6.2009 9:27

Re: Jistě nebude tak těžké spočítat,

... tak nějak. Ale zase ušetříte ...

LJG 22.6.2009 9:25

Re: Jistě nebude tak těžké spočítat,

Babí na tu husu prijedeme až to zafouká, zatím jí schovej do mrazáku, doufám, že ti za toho bezvětří ještě mrazí.;-D

Stoura 22.6.2009 9:20

Re: 120 voltové rozvody

Pokud použijí napětí mezi dvěma fázemi, je reálné dostat 208 V

R 22.6.2009 9:13

120 voltové rozvody

Oněch 120 voltů v USA elektrické síti je jen na nejméně výkonné spotřebiče. Podle mých informací pro více výkonné spotřebiče v lepších domácnostech  je nějak 230 volt ve dvou fázích, obdoba našich tří fází a pro fabriky a více výkonné stroje jsou  potom 400 a 600 voltové rozvody.  Asi se to bude měnit místo od místa, není to tak závazně  znormované a jednotné jako u nás v Evropě, ale větší problém to zřejmě nebude.

Stoura 22.6.2009 9:11

Re: doplneni/upresneni - dotaz

50 MPG je tedy 4,7 l/100km v Americe nebo 5,6 v Británii

R 22.6.2009 9:08

Re: škoda.že jedu pryč!

Mě nepřekvapilo. 50 Kw elektromotor znamená proud motorem při jmenovitém výkonu 100 Ampér !!! 8-o  Ten motor musí mít stejně masívní vinutí jako třeba sekundár svářečky !!!

libero 22.6.2009 9:08

Re: V boji proti Klimatu stojime pevne na strane EU

Nezapomínejte na MU v Brně, to je přímo líheň zelených rozumbradů.

Stoura 22.6.2009 9:04

Re: doplneni/upresneni - dotaz

M8te pravdu. Převrátil jsem hodnotu. Moje chyba

Peta 22.6.2009 9:02

Re: doplneni/upresneni - dotaz

Stouro, mate tam nejakou chybku! Čistě selským rozumem: Kdy mám větší spotřebu? Když ujedu na 1 galon 10 mil (10 MPG), nebo na 1 galon 50 mil (50 MPG)?

R 22.6.2009 9:01

Re: Zajímavé

Melouni nevím, ale jestliže se bude jednat pro nabíjení o stabilní příkon okolo řekněme 5 - 10 kilowatt, typuji to na dálkově ovládané spínací hodiny. Jestliže někdo odstaví auto třeba v 8 hodin večer a přijde k němu v 6 ráno, bude mít zaručeno třeba minimálně 5 hodin nabíjení, které bude muset ČEZ za každkou cenu zajistit.  Maximálně třeba plnou dobu, po kterou je auto odstaveno. Auto bude muset mít rezervy, aby minimální doba dobíjení stačila na provoz. Na rozvodné společnosti už potom bude řídit to nabíjení tak, aby na něho použila výhradně levný "noční " proud a aby nabíjení celého souboru aut někde v celém městě řídila tak, aby rozvody elektrřiny byly optimálně využity. Možnosti jsou velké, dneska může majitel každého takového jednotlivého auta zpětně komunikovat s rozvodnými závody, třeba nadstaví, jak dlouho tam auto bude stát a rozvodné závody potom použijí optimální režim dobíjení kvůli zatížení rozvodné soustavy, aby auto stihly v uvedeném čase dobít atd......

Poprvdě řečeno, melouni mají pravdu v tom, že takové nabíječky jsou regulovatelná zátěž s velmi rychlým náběhem nebo doběhem spotřeby a když bude třeba, bylo by možné v případě dálkového ovládání jednotlivých nabíječek velice rychle reagovat. Ale asi největší cenu by to mělo v případě nečekaných havárek a následně hrozících blackautů. Onen dominový efekt přenosu nadměrného přetížení sítě z jedné oblasti na druhou je otázka řádově minut, takže rychlé snížení spotřeby elektřiny do řekněme půl minuty v oblastech kolem nečekané poruchy by dominový efekt zastavilo. Nebo naopak rychlé zvýšení příkonu by mohlo omezit krátkodobé špičky.  Využití  energie  z větrníků a podobných alternativních zdrojů by to zas tak moc nezlepšilo.

libero 22.6.2009 9:00

Re: Proč nezkusíte reagovat inteligentně?

Na blba?

libero 22.6.2009 8:59

Re: Pane Pašek,

Vám dal někdo dokonce i řidičák?

Stoura 22.6.2009 8:59

Re: Relativnost - Je to pouze otázka vůle aby se to rozjelo. (JIstě, je to, jako když ČEZ dělá eko, absurdní.)

Přesně tak. Uhlobaroni a atomická lobby budou klást překážky čisté lásce, Hartmanovi pohůnci postaví Nigreskou přehradu, aby Nekolovy nádržky zatopili, ale jeho vůle nakonec zvítězí nad všemi protivenstvími a Evropě zajistí blahobyt. :-):-):-)

M. Zima 22.6.2009 8:52

Relativnost - Je to pouze otázka vůle aby se to rozjelo. (JIstě, je to, jako když ČEZ dělá eko, absurdní.)