1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
krmič 22.6.2009 19:20

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ale tak pane R, zase píšete o něčem, čemu moc nerozumíte. Tam byl, jestli se nepletu, magnetický stabilizátor napětí ferorezonanční. Ten nemá žádné pohyblivé součásti, vypadá v podstatě jako běžný transformátor, ovšem princip činnosti je na pochopení dost obtížný. Tlumivka s železným jádrem a stejnosměrným sycením je transduktor. Ano, na tomto principu mohou být taky založeny stabilizátory. Dokud nebyly tyristory (a později jiné polovodiče), tak se transduktory hodně používaly pro všemožné regulace. Třeba pro řízení světelných zdrojů ve studiích nebo divadlech.

vita 22.6.2009 19:20

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Uhlovodíkové palivo se nevyrábí z CO2, ale z jiných uhlovodíků. Třeba z těžkých ropných složek lehčí složky. Nebo z uhlí.

Ale je totální blbost vzít popel a pokoušet se z něj vyrobit briketu - sežere to mnohem víc energie, než kolik ta briketa pak vydá.

Zapojte už zákon zachování energie, prosím...

J.G. Pašek 22.6.2009 19:18

Herr Zima, Vy si kupte za Vaše peníze co chcete Vy . . .

a já si koupím co chci já a vyhovuje mému vkusu a šrajtofli . . . .

vita 22.6.2009 19:17

Re: Obava z problémů s dobíjením ???

A co? Když si pořídím akumulačky a bojler na nízký tarif, tak halt akumuluji a ohřívám "když panstvo dovolí".

Tu slevu jsem dostal za to, že jsem dovolil "panstvu" použít můj spotřebič jako zdroj negativního výkonu pro regulaci. A mám možnost do nízkého tarifu nejít - a zacálovat všechno.

R 22.6.2009 18:33

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Já jsem jen napsal, že kde jsou jaderné elektrárny, tam by mohl být nadbytek energie potřebný pro výrobu kapalného uhlovodíkového paliva. A kde se vyrábí uhlovodíkové palivo, tam je třeba surovina, tady oxid uhličitý a ten zase vzniká v klasických uhelkách. Takže by mohlo být jedno z lepších řešení než těžké a drahé akumulátory nebo na bezpečnost náročný vodík dělat pomocí energie z jaderek z toho odpadního CO2 kapalná paliva. protože jejich skladování je bezpečné a dávno zvládnuté stejně tak jako vlastní motory.

Tak mě nekamenujte.

Mirek 22.6.2009 18:01

A není to jedno, jak tu energii vyplýtváme ?

... si myslím, že je úplně jedno, jakým způsobem budeme mrhat energií na náš součastný způsob života. Každá energetická transformace zmenšuje celkovou účinnost a když k tomu přičteme další kvanta energie potřebná pro likvidaci starých aut a výrobu nových, tak výsledek bude totální energetický kolaps. Bohužel, do vedoucích funkcí států se dostává generace, která nebyla ve škole vzdělána, ale pouze školou provedena. Psaním slohových úloh na humanitní témata se možná dá odhalit talentovaný spisovatel, ale nic to danému jedinci nepomůže např. ve fyzice. Kdo nezná zákon o zachování energie, tak bude do krve bránit různé větrníky a slunečníky a nikdo mu nedokáže vysvětlit, že pro reálnou spotřebu naší technické civilizace se altrnativní (měkká) energie nedá upotřebit. Takže Obamům se bude ještě chvíli tleskat, až jednoho krásného dne dojedeme k pumpě a tam bude cedule "PHM pouze Hasiči, Policie, sanity a armáda".

krmič 22.6.2009 16:17

Re: škoda.že jedu pryč!

Klasický synchronní motor býval větší a těžší než asynchronní. U elektronicky (střídačem) řízených motorů nevím jak to vychází. Novější tramvaje, trolejbusy a lokomotivy mají asynchronní motory. U toho výkonu je ovšem rozdíl je- li to trvalý (např. hodinový) výkon nebo krátkodobý. A způsob chlazení je taky podstatný.

Stoura 22.6.2009 16:08

Re: škoda.že jedu pryč!

Jak dlouho?

krmič 22.6.2009 16:05

Re: škoda.že jedu pryč!

A kolik myslíte, že teče jenom v hloupém startéru na 12 V?

Yowda 22.6.2009 15:39

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

ekologii do toho nepletu. Např.  ve všech superhyper se prodává ekologické palivo. Ať jsem to prohlížel z kterékoli strany, tak na tom nic vědeckého nebylo. Vypadalo to úplně jako slisované piliny. Takže prosím pěkně - ekologie je věda, ale slovo "ekologický" už dááávno nemá s vědou lautr nic společného.

Jo  -  jediné ideologicky čisté palivo byl podle mě Mistr Jan Hus.

krmič 22.6.2009 15:28

Re: Obava z problémů s dobíjením ???

 To jako že budete tankovat, eh čo to tárám, dobíjet, jenom když vám to panstvo dovolí?

Pavel 22.6.2009 15:06

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Ne, podobně jako košer je (ideologicky) čisté pro židy, toto je zase ideologicky čisté pro ekologisty. Proč do toho pletete ekologii (vědu), tomu nerozumím.

MLOK 22.6.2009 14:55

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

No jo! Sladit technické možnosti s ouřednickou blbostí - to je průs.....švih:-(.

       Ale technicky - žádný velký problém.

Yowda 22.6.2009 14:54

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

předpokládám, že máte na mysli spíše EKOLOGICKÉ biopalivo. Tedy řasy, které ve fázi dozrávání samy vylezou z rybníka, dojdou ke spalovně. Cestou samovolně uschnou a suché naskáčou do zásobníku paliva.

MLOK 22.6.2009 14:53

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Zaměňujete středočechu transformátor za transduktor. Obojí sice pracuje s magnetickým polem, ale princip činnosti je rozdílný. V praxi byly transduktory hojně používané ve stabilisátorech síťového napětí v časech, kdy stabilizační obvody nebyly vestavěny prakticky ve všech elektronických přístrojích.

Pavel 22.6.2009 14:51

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

"Ono stačí dát listy vrtule do praporu" To by tam nesměli mít uzákoněný povinný výkup větrníkové elektřiny, i když ji nikdo nechce. Při tom skoroblackoutu se snažili větrné elektrárny odpojit od rozvodné soustavy, ale zákonůdbalá automatika jim je stále dokola připojovala.

Pavel 22.6.2009 14:46

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Podstatné je, že takto nákladně získaný uhlovodík je ideologicky čistý. To je stejné, jako někteří cvoci navrhovali lapat CO2 z uhelných elektráren v rybnících s řasami, a pak ty řasy sušit a pálit jako - pozor - ideologicky čisté BIOPALIVO! Prostě uhlík z uhlí, pokud se zpracuje tou nejdražší a nejnevhodnější technologií, už není skleníkovým plynem.

MLOK 22.6.2009 14:45

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Ono stačí dát listy vrtule "větrníku" do praporu, aby se fofrník netočil, když moc fouká. Jak prosté - nač složité odpojovače.

       Nejlepší ovšem by bylo, tu "přebytečnou" energii akumulovat. Ale to je zase o něčem jiném a zdaleka to není jednoduché, ani levné.

i.h. 22.6.2009 14:41

Obavam se,

ze v te hlave byly proste klinove barevne filtry a ty cudliky je jenom posouvaly sem a tam.

Stoura 22.6.2009 14:33

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Separace CO2 neni problem. Problem je energie chemickych reakci.

Na to, aby vznikl uhlovodik, je treba odstranik kyslik. Na jeho odstraneni je treba dat  stejne energie, kolik se uvlnilo jeho pridanim (spalenim). Po spaleni se vyrobou elektriny polovina energie ztrati jako teplo, ale zpatky je ji potreba dodat celou. Energeticky je tedy asi dvakrat vyhodnejsi vyrabet uhlovodik rovnou z uhli a nepalit ho. Vysledny uhlovodik bude celkove o dost levnejsi.

R 22.6.2009 14:26

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Nebo v sérii s trafem je zapojena tlumivka se železným jádrem, jejiž indukčnost   je měněna přídavným vinutím, do kterého jde stejnosměrný proud a který tím mění sycení železného jádra tlumivky. Tuším, že takový systém by snad mohl vykazovat i dokonce jakési výkonové zesílení a tudíž při správném zapojení by žárovku mohl docela dobře regulovat

R 22.6.2009 14:18

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Protože vedle sebe fungují uhelné elektrárny, které "vyrábějí" CO2 ,  a aspoň podle melounů je třeba to CO2 nějak schovat, takže separace CO2 z kouřových plynů by měla být dostatečně dobře zvládnuta  a jaderné, které mohou vyrobit energii navíc, aby z toho CO2 vznikl uhlovodík.

Lájoš B. 22.6.2009 13:42

Obava z problémů s dobíjením ???

Nechápu autora článku v jeho obavách, když u nás nespočet let funguje HDO. To by vyřešilo problém nárazové spotřeby i v USA. Takže - je autor skutečně ve věci odborník ?

Stoura 22.6.2009 13:09

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Spis bych to videl tak, ze trafo se navrhne s vyssim magnetickym tokem, nez pro danou spotrebu snese jadro. Prenos energie je pak dan maximalnim sycenim jadra a male kolisani na vstupu prakticky nezmeni vystupni napeti ani proud

R 22.6.2009 13:04

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Určitý regulační účinek byl v tom, že takové trafo je proudový, ne napěťový zdroj s intenzitou proudu danou postavením toho magnetického bočníku v trafu a kolísáním síťového napětí v rozumném rozsahu ten proud zůstává víceméně stálý. 

Stoura 22.6.2009 13:00

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Není to trochu na hlavu? Proč chcete přeměňovat uhlík nejprve na CO2 a pak teprve na uhlovodík? Oddělit chemicky uhlík od kyslíku stojí stejně energie, jako se uvolnilo spálením. Celková energetické bilance je tedy čistá ztráta 1/2 energie (pokud jste měl velmi dobrou tepelnou elektrárnu), ale asi to bude ještě horší.

R 22.6.2009 13:00

Re: Co využít ty nabíječky jako zdroj záporného výkonu

Nejspíš se reguloval proud žárovkou. Pokud to nebyl rovnou polovodičový regulátor, tak v trafu s volnou proudovou vazbou mezi primárem a sekundárem se hejbal magnetický bočník, který část magnetického toku trafa odváděl mimo sekundár. Čím větší část magnetického toku šla mimo sekundár, tím menší proud a napětí šlo do žárovky. Starý známý spolehlivý před dobou polovodičů asi nejlepší princip.

R 22.6.2009 12:54

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost - SOUHLAS

Ve spojení jaderné a uhelné elektrárny může být docela zajímavá varianta, kdy oxid uhličitý vyprodukovaný uhelnou nebo jinou elektrárnou, kde se něco spaluje, se nebude chiméricky likvidovat uzavíráním někde do dutin pod zemí, ale bude použit s vodní párou na výrobu uhlovodíkového paliva pro spalovací motory. Uhelná elektrárna dodá CO2, jaderná nějaký přebytek energie a možná to potom bude výhodnější než různé drahé a těžké akumulátory do elektromobilů. Pokud vím, výroba uhlovodíkového paliva z mixu CO2, voda a elektřina je v laboratoři a snad i v maloprovozech zvládnuta. otázka je realizace ve velkém a ekonomická výhodnost.

Pavel 22.6.2009 12:51

Re: 120 voltové rozvody

No, u nás předělávali 120 na 220 až někdy v polovině osmdesátých let, a to jsme ještě zdaleka nebyli poslední. A protože už se tenkrát na 120 nedalo (kromě žárovek) koupit nic, měli jsme několik traf a od nich dráty tahané po celém bytě. Nejhezčí bylo 3kW trafo někde načerno sehnané, které jsme dali do dřevěné krabice, aby na nás nás nečuměly holé dráty, a od něj rozvod do koupelny (pračka) a kuchyně (trouba). To by asi revizora klepla pepka a infarkt současně.

JJ 22.6.2009 12:43

Re: Elektromobil je do nebe volající pitomost.

Spojeni 75kW dieslu ladeneho na hospodarny "baseload" provoz a 75kW elektromotoru pro akceleraci mi prijde jako super reseni z hlediska potreby vykonu pro zrychleni s kombinaci s dalnicnim provozem (na stabilni rychlost 110-130km/ h rozhodne nepotrebujete 3-5 litrovy motor a to ani u velkeho auta).