Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ENERGETIKA: Nebezpečí, o kterém se nemluví
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Káš 2.8.2021 9:53Je to tak, logika je největší nepřítel eurohujeru a Radů a zelených. |
P. Dvořák 2.8.2021 6:54V čem spatřujete závislost na Rusku a Číně, když z Ruska máme jenom plyn, ropu a palivo do reaktorů, kdežto z Číny kromě aut vozíme jenom všechno ostatní? |
A. Forman 2.8.2021 7:05Jako ironie dost dobré..... |
R. Langer 2.8.2021 7:46A přitom jedině to palivo do redaktorů můžeme mít odkudkoliv. Dobré připomenout. |
J. Ganaur 2.8.2021 8:22Už se těším, jak v každé redakci budou svítící tužky.A bude po energetickém problému! |
R. Langer 2.8.2021 7:47Jo, a ta auta stojí na dvoře v automobilce. Nejsou totiž řídící jednotky. Z Číny. |
P. Dvořák 2.8.2021 7:54Včera nebo kdy jsem četl, jak Škodovka, čipy-nečipy, má rekordní počet prodaných aut. Tak nevím, že by přišly čipy z Ruska? |
R. Langer 2.8.2021 8:27Rekordní počet prodaných aut od kdy do kdy? |
R. Langer 2.8.2021 8:33https://1url.cz/nKG3w |
P. Dvořák 2.8.2021 9:56Aha, slovo rekordní tam není. Ale jsou bez čipů a přesto:
„Škodě Auto vzrostly tržby o třetinu na 260 miliard“
„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií," konstatoval předseda představenstva Thomas Schäfer.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/skode-auto-vzrostly-trzby-o-tretinu-na-260-miliard-40367663 |
R. Langer 2.8.2021 10:38Aha, takže těch, na které čipy ještě zbyly, že? Co asi bude dál? |
P. Dvořák 2.8.2021 12:37Nemám křišťálové koule. |
J. Vlk 2.8.2021 8:08Není to z Číny, jak by někteří řekli, ale z Taiwanu. Zde se odehrává 80% produkce. Problémy s výrobou nastaly při povodních, se změnou součástek mimo automotiv, covid, atp. Tak sofistikovaná výroba nejde obnovit ze dne na den, ale v průběhu 1/2 - 1 roku. Dokonce jsou i tvrzení, že Čína nesáhla na Taiwan proto, neboť je zde produkce mnoha strategických komponent. |
R. Langer 2.8.2021 8:28Já bych pořád řekl Z ČÍNY. |
A. Forman 2.8.2021 8:57A kdyby jen v automobilce..... ta stojí všude, kde je dost místa.... např. na letišti v Hradci Králové...... |
J. Jurax 2.8.2021 19:51Z Číny ne. Z Formosy |
F. Kusák 2.8.2021 7:56Bohužel, je to tak. Každému člověku z branže je to jasné už dlouho. Jenže hlupáci bez výrobních a technických znalostí si to do dnes neuvědomují. A jen tak mimochodem, stejně naivní představa, že výrobu komponentů pro fotovoltaiku, jen tak "mir nichts, dir nichts" převedeme do Evropy. Zkuste si představit, jak postavíme třeba sklárnu gigantického rozměru třeba někde u Říčan. Co všechno s tím souvisí snad není třeba rozvádět. Peníze v tom sice hrají roli, ale nikoliv tu postačující. |
V. Braun 2.8.2021 9:39Zatím se staví gigantické skladové haly, věřím, že I ta sklárna by se zvládla. |
R. Langer 2.8.2021 10:35Sklad a sklárna je skutečně dost velký rozdíl, jak ve stavbě, tak v provozu, von Braune, ale to byste věděl jedině tehdy, kdybyste v životě někdy něco pořádného dělal, a neživil se jenom žvaněním. Což je z vašich rádoby argumentů zcela jasné. |
J. Plzák 2.8.2021 12:26Je to "Klugscheisser" (klůkšajsr), ten Braun. To je ten, co nepřetržitě vykakává jednu moudrost za druhou. |
J. Plzák 2.8.2021 12:35Hlavně kdo v těch fabrikách bude dělat? Braun? Blbost některých je nebetyčná. |