26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Nebezpečí, o kterém se nemluví

Kvůli „boji“ s oxidem uhličitým země EU prohlubují svoji energetickou závislost na Číně. Fotovoltaické panely se totiž vyrábějí většinou právě tam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Káš 2.8.2021 9:53

Je to tak, logika je největší nepřítel eurohujeru a Radů a zelených.

P. Dvořák 2.8.2021 6:54

V čem spatřujete závislost na Rusku a Číně, když z Ruska máme jenom plyn, ropu a palivo do reaktorů, kdežto z Číny kromě aut vozíme jenom všechno ostatní?

A. Forman 2.8.2021 7:05

Jako ironie dost dobré.....

R. Langer 2.8.2021 7:46

A přitom jedině to palivo do redaktorů můžeme mít odkudkoliv. Dobré připomenout. ;-)

J. Ganaur 2.8.2021 8:22

Už se těším, jak v každé redakci budou svítící tužky.A bude po energetickém problému!;-D;-D;-D

R. Langer 2.8.2021 7:47

Jo, a ta auta stojí na dvoře v automobilce. Nejsou totiž řídící jednotky. Z Číny. ;-)

P. Dvořák 2.8.2021 7:54

Včera nebo kdy jsem četl, jak Škodovka, čipy-nečipy, má rekordní počet prodaných aut. Tak nevím, že by přišly čipy z Ruska?

R. Langer 2.8.2021 8:27

Rekordní počet prodaných aut od kdy do kdy? ;-)

R. Langer 2.8.2021 8:33

https://1url.cz/nKG3w

P. Dvořák 2.8.2021 9:56

Aha, slovo rekordní tam není. Ale jsou bez čipů a přesto:

„Škodě Auto vzrostly tržby o třetinu na 260 miliard“

„Ohlížíme se za skvělým prvním pololetím. Navzdory nedostatku polovodičů a dopadům pandemie koronaviru se nám dokonce podařilo překonat výsledky roku 2019 před pandemií," konstatoval předseda představenstva Thomas Schäfer.

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/skode-auto-vzrostly-trzby-o-tretinu-na-260-miliard-40367663

R. Langer 2.8.2021 10:38

Aha, takže těch, na které čipy ještě zbyly, že? Co asi bude dál? ;-)

P. Dvořák 2.8.2021 12:37

Nemám křišťálové koule.

J. Vlk 2.8.2021 8:08

Není to z Číny, jak by někteří řekli, ale z Taiwanu. Zde se odehrává 80% produkce. Problémy s výrobou nastaly při povodních, se změnou součástek mimo automotiv, covid, atp. Tak sofistikovaná výroba nejde obnovit ze dne na den, ale v průběhu 1/2 - 1 roku. Dokonce jsou i tvrzení, že Čína nesáhla na Taiwan proto, neboť je zde produkce mnoha strategických komponent.

R. Langer 2.8.2021 8:28

Já bych pořád řekl Z ČÍNY. ;-)

A. Forman 2.8.2021 8:57

A kdyby jen v automobilce..... ta stojí všude, kde je dost místa.... např. na letišti v Hradci Králové......

J. Jurax 2.8.2021 19:51

Z Číny ne. Z Formosy ;-)

F. Kusák 2.8.2021 7:56

Bohužel, je to tak. Každému člověku z branže je to jasné už dlouho. Jenže hlupáci bez výrobních a technických znalostí si to do dnes neuvědomují. A jen tak mimochodem, stejně naivní představa, že výrobu komponentů pro fotovoltaiku, jen tak "mir nichts, dir nichts" převedeme do Evropy. Zkuste si představit, jak postavíme třeba sklárnu gigantického rozměru třeba někde u Říčan. Co všechno s tím souvisí snad není třeba rozvádět. Peníze v tom sice hrají roli, ale nikoliv tu postačující.

V. Braun 2.8.2021 9:39

Zatím se staví gigantické skladové haly, věřím, že I ta sklárna by se zvládla.

R. Langer 2.8.2021 10:35

Sklad a sklárna je skutečně dost velký rozdíl, jak ve stavbě, tak v provozu, von Braune, ale to byste věděl jedině tehdy, kdybyste v životě někdy něco pořádného dělal, a neživil se jenom žvaněním. Což je z vašich rádoby argumentů zcela jasné. ;-D

J. Plzák 2.8.2021 12:26

Je to "Klugscheisser" (klůkšajsr), ten Braun. To je ten, co nepřetržitě vykakává jednu moudrost za druhou.

J. Plzák 2.8.2021 12:35

Hlavně kdo v těch fabrikách bude dělat?

Braun? Blbost některých je nebetyčná.