26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Elektrárna Moorburg – symbol Energiewende

Na konci roku 2020 bylo rozhodnuto o odstavení jedné z největších a nejmodernějších uhelných elektráren v Německu. V provozu byla pouze pět let a její výstavba i konec jsou symbolickou ukázkou reality a environmentálních dopadů německé Energiewende.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 1.2.2021 21:38

Jako vždy, dementní ;-O Pivoda zase*e komentáře bláboly, které s článkem nijak nesouvisí... Rv

L. Novák 1.2.2021 21:32

Tebe vyhodili jako šarlatána a registrovaného agenta StB "Akát". :-P A podle toho co sem píšeš za nesmysly, sám jsi komunista až do morku kostí. :-P

J. Jurax 1.2.2021 21:19

A za domácí úlohu si dokažte, že se ve všem mýlíte. Není to složité.

J. Jurax 1.2.2021 21:16

Jistě.

Podstatné je to BEZ DOTACÍ. Na ty dotace se museli složit daňoví poplatníci. Ti pak - někteří - dostanou zase dotace na něco jiného a ti, co mají smůlu, nedostanou nic. Jak u blbejch ... ovšem zelenejch ... :-(

V. Bok 1.2.2021 21:03

Ano, pamatujete. Sokolovské jako kvalitnější šlo do němců a mostecké sírovaté k nám. A mimochodem, němci čoudili k nám víc než my k nim... Dederoni ještě více.

J. Jurax 1.2.2021 21:00

Ano.

Zemětřesení i vlny tsunami jsou na Moravě na denním pořádku.

V. Bok 1.2.2021 20:58

Člověk se skládá s uhlovodíků a vody. Tedy s vody, která jako pára je nejdůležitější skleníkový plyn (asi 95%) a uhlík který ekoteroristi a pokrokoví politici s jakýchsi vědě neznámých důvodů (vliv CO2 je v koktailu skleníkových plynů marginální) nenávidí.

Takže by se měli ukázat jako kádři. Vždyť člověk je samej skleníkovej plyn. Při likvidaci by tedy měli začít u sebe. Třeba by zas strhli další, třeba ty politiky, ne?

M. Pivoda 1.2.2021 20:40

Nové je dnes jen to, že magor L. Novák se dnes zde již nedovolává slintu "komunisty" ing. Miroslava Kelnara, kterého (pro odbornou neschopnost) vyhodili ze studijního pobytu v Londýně.

Omlouvám se tímto komunistům z přesvědčení, že jsem je výše výslovně nerozlišil.

M. Pivoda 1.2.2021 20:34

Nejprve ke kvalifikaci. Já jsem v 90. letech v Česku zorganizoval 4 celostátní fóra podnikatelů (po proškolení Evropskou nadací pro podnikatelský výzkum holandského podnikatele Bert Twaalfhovena).

Já jsem proto již zkritizoval všechny české podnikatele, že se (v dnešní době koronavirové) pasují spíše do role zaměstnanců, než podnikatelů.

Firmu Smarwings jsem použil jen jako ilustraci. Takových firem je totiž příliš moc a fungují na přecpaném trhu. Takže někdo z nich musí "vypadnout ze hry" tak, jak tak.

Zejména v této době koronavirové pro většinu českých občanů jsou možná důležitější dostupné tuzemské lyžařské svahy, než lety do zahraničí k moři. Tím ale jen naznačuji možné státní priority, protože podpora všech (natažených rukou) není možná.

M. Rohovský 1.2.2021 19:49

Pane Pivodo, nevím jak jste na tom byl s chemickými stroji, ale s chápáním textu a souvislostí to evidentně není nic moc. Na koho by si mělo Německo stěžovat za svoje vlastní rozhodnutí zavírat uhelné elektrárny? Smartwings, stejně jako každá kadeřnice, hospodský, hoteliér, vlekař a spousta dalších požadují po všech čtenářích tohoto článku "jakési peněžní odškodnění", proč jste nezmínil i je? Ale ne, to je vlastně lež Smarwings odškodnění nepožadují.

L. Novák 1.2.2021 19:46

Blázni ;-O Pivoda a "Rada" jsou při své na NP už tradičně prezentované blbosti schopni čehokoliv. Bilión - nebilión, hlavně že sem vylepí nějakou pitomost... :-P

L. Novák 1.2.2021 19:39

Blb ;-O jako ty, který má problémy s češtinou a vylepuje jeden nesmysl za druhým a z blbosti šíří dezinformace, není ten, který by se mohl kvalifikovaně vyjadřovat k jakékoliv problematice, natož fyzikální, které nerozumíš ani co by se za nehet vešlo, jenom opisuješ odněkud texty, které nedávají v souvislostech smysl.

Táhni k čertu, magore zelený!!!Rv

O. M. 1.2.2021 19:36

Hloupé je, že ve jménu zelenosti si chtějí zrušit to nejlepší a nejzelenější, co mají.

O. M. 1.2.2021 19:34

Ano, lze. Každé vedení má automatické nadproudové ochrany, ta pecka by nejspíš znamenala přetížení vedení, zaúčinkování ochran a odpojení vedení. Problém je, že i to odpojení může být velký zásah do rovnováhy výroby a spotřeby v síti, což také může vést k řetězci lokálních přetížení, odpojování, a blackout v půlce Evropy je na světě. Ty phase shiftery mají tu výhodu, že s nimi lze přenos energie nejen zapnout a vypnout, ale i řídit jeho velikost.

M. Rohovský 1.2.2021 19:32

Chcete tímto naznačit, že vyhodit bambilión za elektrárnu, kterou za pár let zavřu je správný princip rozvažování?

M. Pivoda 1.2.2021 19:22

Občané v regionu jsou "stakeholders", i když nejsou "shareholders".

O. M. 1.2.2021 19:18

A to nikdo rakouským zeleným radši neříká, že z fyzikálních důvodů vpodstatě všechna elektřina, kterou od nás odeberou, je z Temelína a Dukovan, protože ty jsou Rakousku nejblíž.

S. Jelen 1.2.2021 19:17

Přímo na západ pak vedly koleje. Například elektrárna u Bayreuthu odebírala kolem 2 milionů tun sokolovského uhlí ročně (pokud si to dobře pamatuji).

P. Rada 1.2.2021 19:05

Pane Langere slyšel jste někdy něco o nukleogenezi?

Štěpné JE jsou takovými lidskými nukleo-dílničkami, kde ale už jednou započaté děje s principu také nelze zcela zastavit.

V případě štěpného reaktoru jde pak zejména o uvolnování tepla v ještě procentech původního výkonu. To u energetických reaktorů výkonu jen 100MW ale i po odstavu ještě pořád činí jednotky megawatů produkované v oběmu jen několik metrů kubických po dlouhé dny....

Pokud se takový prostor přestane chladit pak teploty tam mohou vystoupit nad meze odolnosti konstrukčních materiálů. Pak už to je o vyčíslování stupně havárie - ke které by nemuselo dojít kdyby i pan Langer lépe věděl s čím má tu čest.

P. Rada 1.2.2021 18:47

1. Připomínám, že nejen podnikatelská činnost nese riziko - ale rizika lokálních aktivit nese i širší prostředí. Lecky se přitom ale nezohlednují (i pokud k tomu existuje legislativa) a když tak - pak hlavně u nás bagatelizují.

Němci si svého prostředí pravidelně považují více a princip rozvažování dalšího postupu je tam spíše součástí života. To ale asi ani W. připomenot nechtěl.

J. Sinnreich 1.2.2021 18:43

O cemz jste jiz pred valkou patrne mluvil se starostou a svym okresnim hejtmanem...

S. Ševeček 1.2.2021 18:39

a vy jste kdo ?

P. Milan 1.2.2021 18:30

Ano, na rozdíl od vás se zamýšlím. Šíření lží a desinformací přenechávám vám a Radovi.

R. Langer 1.2.2021 18:29

Á, další inteligent, co očekává cunami v Německu. ;-D

R. Langer 1.2.2021 18:24

Neplácej tady zase ty své lži, prolhaný Zelený bolševiku! :-P

P. Rada 1.2.2021 18:21

Jaderná bezpečnost v Německu aplikovaná v požadavcích na neprodlužování za projektovou životnost až odstav rozhodně roli měla. Diskutovat lze jen jak velkou.

Žádná JE totiž už s fyzikálního principu nejde zcela vypnout, ve všech dochází vlivem neutronového záření ke křehnutí materiálů....

Na takováto fakta se pak doposud váží další často i vbnější bezpečnostní rizika. Otázkou je pak přiměřenost k dalším aspektům jako: - zalidněnosti oblasti, teroristickému až vojenskému vlivu...

Jestli tedy něco/někdo nemá s vysokou pravděpodobností co do činění s jadernou bezpečností - pak typuji J. Sinnreicha.

Z. Lapil 1.2.2021 17:58

Je to možný. Proto tam mám ty tři otazníky. "Četl jsem to vlevo dole" je jakés takés určení v novinách, ale na rolovací obrazovce to ztrácí smysl definitivně :-).

J. Makovec 1.2.2021 17:55

Naprosto souhlasím a tak nechme lidi a trh rozhodnout penženkou a nepřerozdělujme prostředky pomocí nesmylslných dotací, které tak akorát nakrmí solární barony .. A až budou zelené technologie dostatečně vyspělé prosadí se sami . Stejně jako se prosadily lokomotivy před koňským povozem . Jen tak pro zajímavost zkuste si spočítat , zda se vám vyplatí fotovoltaické panely na střeše vašeho domu pro "ostrovní" výrobu elektřiny pro vaši potřebu ...Já to zkusil ..a bez dotací vám vyjde doba návratnosti investice za dvacet let tedy prakticky po době životnosti panelů :-)

V. Novák 1.2.2021 17:23

Já četl o Němcích, že jim chybějí 3000-4000 km vedení VVN, v každém případě tisíce a v každém případě jim Zelení nedovolí to postavit.

V. Novák 1.2.2021 17:20

Třeba tisíciletá cunami?