29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ENERGETIKA: Až ruský plyn nebude

Začátkem roku 1938 Hitler vystupňoval propagandu. Německý národ je utlačován. Potřebuje životní prostor. K tomu mohutně řinčel zbraněmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 27.12.2021 11:19

Vyvrací to nějak moje tvrzení?

Jinak z Vašich posledních komentářů bych řekl, že by Vám Rusko mohlo být velmi sympatické - je osídleno germánskými dobyvateli, kteří "vyvraždili Slovany" a Kateřina Veliká byla Pruska, takže super, ne?

P. Hák 27.12.2021 11:16

Asi máte pravdu. Nakonec Ukrajinu Německo chce už dlouho.

J. Lukavsky 27.12.2021 11:03

"motocykly Ural" no ten motocykl byl a je vyráběn v licenci, je to německý myslím DKW či co. A SSSR ho dostal jak dáreček v době kdy Stalin a Hitler byli nerozborní přátelé a spojenci, vzpoínáte? Jinak je to ale docela pěkná mašina, ale žere jako auto. No a stejně tak slavná sovětská auta, foťáky, rádia, bombardéry... všechno okopírované a prodejné akorát do zemí Socialistickéhpo tábora, neb nic jiného nebylo. J.L. end

J. Lukavsky 27.12.2021 10:56

"Německo bylo Versailleskou smlouvou opravdu těžce poškozeno" a to jenom pro takovou drobnůstku, že spustilo a prohrálo První sv. válku. To je ale hnus. Správně by mělo dostat modré z nebe a odprošovat ho za tu porážku 3x denně? To už tak bývalo, kdysi, že kdo prohraje - ten platí. J.L. end

J. Lukavsky 27.12.2021 10:49

"Až se zhroutí úplně, přilezou k Rusku samy" Zatím ovšem jak pobaltské země, tak Ukrajina se snaží nacpat do NATO. Ale to je jistě jenom dočasné pomatení smyslů a až jim spadnou šupiny z vočí tak se rády zase přitulí do hřejivé náruče země, kde "tak vólno dýšet čelověk". Až si Rus zodpoví otázku proč se všechny bývalé země "Socialistického tábora míru v čele s nesmrtelným SSSR" tak snaží dostat se do NATO... tak Rusko bude první krok na cestě k normální společnosti. J.L. end

J. Ptáček 27.12.2021 9:18

Krym byl nejprve řecká kolonie nazvaná Tauris, od 1. století byl součástí římské říše, pak jej zabrali suroví Tataři (Zlatá horda). 1783 jej pro Rusko násilně uchvátila ruská carevna Kateřina Veliká, rozená Pruska. Ale ani pak si krymští obyvatelé moc nepomohli, stačí připomenout ruské deportace ve 30, letech 20. století. Jde o 220.000 Tatarů a 70.000 Řeků. Takže pokud se rozhodneme pro výchozí rok 1783, Krym opravdu k Rusku patřil. Někdo zase horuje pro jiný rok, tak ať si každý vybere podle svého gusta.

P. Černý 27.12.2021 8:20

To nevím ani já.

Řekl bych, že spousta lidí tam uvažuje či neuvažuje podobně jako naši piráti. Řádově vyšší životní úroveň než u nás Němcům umožňuje strávit více času v oblacích mimo realitu. Volební úspěch německých Zelených tomu nasvědčuje. A ti starší určitě preferují stav, kdy je Ukrajina oddělena od Ruska. Politicky, ekonomicky a pokud možno i kulturně. Pokud si ovšem neuvědomují fakt, že takový stav nikdy nebude stabilní. Spíše se podobá sudu stejného prachu na hranicích EU.

My starší Češi Rusům nejspíš rozumíme lépe. Ať chceme či nechceme, vyrostli jsme a žijeme v podmínkách, které se mnohem více blíží těm ruským. A to nemyslím jen minulost. Ale i současnost. Alespoň ve větších centrech.

Nicméně, nemusíte s někým souhlasit, abyste mu někdy popřál sluchu. Zvlášť, když má pravdu v takových praktických otázkách, jako je zprovoznění nového plynovodu a jeho vlivu na ceny plynu a hlavně na energetickou bezpečnost.

V. Novák 26.12.2021 23:46

Pitomec neschopný argumentace by se neměl projevovat, Staronový Prokope.

P. Diviš 26.12.2021 22:57

Mohl, ale zbytečně. Vy to pochopit nechcete.

P. Diviš 26.12.2021 22:54

To máte z vlastní hlavinky, nebo z Aeronetu? Pitomost je to tak jako tak.

P. Hák 26.12.2021 19:31

Přiznám se, že nevím, jak vypadá veřejné mínění např. v Německu ohledně NordStreamu, Ukrajiny apod.

V. Petr 26.12.2021 19:28

Němci spálili v létě plyn, kterým se měli ohřát v zimě. A nadávají Rusku, že jim chybějící plyn nedodalo za hubičku.

To je bezprostřední příčina zdražení energií u nás! Skutečnou příčinou je "boj proti globálnímu oteplování" pod jakoukoliv hlavičkou!

V. Novák 26.12.2021 17:13

Jména Sevastopol, Simferopol, Jevpatorija,... jsou důsledkem módního (za Kateřiny II.) antikizování. Krym tak pojmenovali Tavrida a Potěmkin dostal titul "kňaz tavričeskij". Nic víc v tom netřeba hledat.

J. Ptáček 26.12.2021 15:29

Hlavně že město založil 1255 český král Přemysl Otakar II. Pak to ukradli tu Prusové (a už to byl Königsberg), pak zase Rusové (Kaliningrad). Jedni větší parchanti, než druzí. Ani české jméno zakladatele mu nenechali, natož aby českým potomkům aspoň poděkovali. To neumí.

J. Ptáček 26.12.2021 15:14

Máte hodně pravdy, ve svých 80+ už nepojedu ani do do Ruska, kde jsem byl, ani na Ukrajinu. Ale druhým extrémem je pořád vydávat za ruské to co ukradli. Ať už Petr Veliký (minimálně Pobaltí) nebo čistá Pruska Kateřina Veliká (minimálně Krym a další). Kdyby pomlčeli a zbytečně neprovokovali, udělají líp. Ruské to nebylo, teď po krveprolití to ruské je.

M. Grundmann 26.12.2021 14:13

Progresivistické myšlenky jsou vyjádřením dominantního postavení ve společnosti. Čím jsou tyto myšlenky nesmyslnější, tím lépe dokazují, že jejich nositel patří k elitě společnosti, protože jenom společensky vysoce postavený člověk může bez úhony zastávat nesmyslné názory.

Podobné myšlenky však mají katastrofální důsledky pro normální lidi, pokud jim uvěří a přitom nepatří k privilegovaným sociálním skupinám.

Ministr si může podobné nesmysly myslet, pro zbytek národa však jeho nesmysly budou mít neblahé důsledky.

V. Wagenknecht 26.12.2021 13:09

Turci (hnusní otrokáři) Krym ukradli Tatarům (hnusným otrokářům), ti ho ukradli Řekům (hnusným otrokářům), ti ho ukradli Taurům, a ti kdoví komu. Domníváte se, že Poláci by měli vrátit Němcům půl Polska a nám třeba Kladsko? Taky Ukrajina by nám, potažmo nám a Slovákům, mohla vrátit Podkarpatskou Rus. Měl byste jet do Kyjeva a zasadit se za to.

J. Kraus 26.12.2021 13:02

Jen opravdový kretén může věřit tomu, že by Rusko vpadlo na Ukrajinu nebo do Pobaltí. Mladí a perspektivní lidé opouštějí v zástupech tyto země, nikoli Rusko. Nikoli pod vlivem Ruska, ale pod vlivem Západu se ty země rozvrátily a v dnešním stavu by byly přítěží pro každého. Až se zhroutí úplně, přilezou k Rusku samy a to si bude klást podmínky. I malé dítě vidí, že Západ ve snaze odvrátit svůj hospodářský kolaps rozehrává další kolo krvavých jatek. Ale Čína nemůže nechat Rusko padnout, další na talíři by byla ona. Tak Západ ve svém neuvěřitelném a neskonalém kreténství zahnal Rusko, svého přirozeného spojence, na stranu Asiatů. Ale nebojme se, dobře to dopadne. Západ už je tak prosycený temnotou a tak škodí Zemi, že z vyšších principů musí být zničen. Jak vidíme, je to zařízeno tak, že se uvědoměle a odevzdaně zničí sám.

V. Petr 26.12.2021 12:35

R^R^R^

J. Ptáček 26.12.2021 12:21

Anektován = ukraden za cenu krveprolití. Stačí se podívat na "ruské" názvy velkých měst jako Sevastopol, Simferopol, Tarnopol, Bachčisaraj, Guruf atd. Velká města Rusové zčásti přece jenom přejmenovali. Menší města, řeky, hory, všechno původní názvy těch, kterým to ukradli a které pobili. Všechno názvy tatarské, turecké, řecké a kdovíjaké další. Když už to ukradli, tak ať aspoň pomlčí o ruském původu.

V. Novák 26.12.2021 11:42

EU, která zahájila vyhlašování sankcí, si stěžuje u WTO, že si Rusko dovolilo nahradit import a požaduje 290 mld EUR jako náhradu "za diskriminaci"...

No - není ta EU přímo rozkošná?

V. Kučer 26.12.2021 10:59

Golanské výšiny nemají pro Sýrii žádný význam a ani USA a EU Krym nepotřebují.

J. Novák 26.12.2021 10:52

kéž by ZP nebyl již zítra,.... společnost =ČR odstavila drzé politiky od moci a média by začaly konat ve veřejném zájmu, jak dlouho by vystačily zásobníky spravované Němci??? Kdo má klíče od kohoutů??? Němci!!! Umí stát == ČR řídit plynárenství za krize???

J. Kalina 26.12.2021 10:35

jen takový příkládek, aby se to trošku osvítilo. Na hranici Ruska s Ukrajinou jsou rozmístěna děla s dostřelem 30 km. Jedna jsou ruská , druhá jsou NATO-USA. Až začnou střílet zničí do hloubi 30 km ruské a ukrajinské území. Území NATO a USA poškozeno nebude. Podobně kdyby byly na hranicích umístěny rakety, které za 6 minut dorazí do Moskvy. Kam za 6 minut dorazí rakety v opačném směru? To je jeden zdroj toho proč se Rusáci tak ošívají. Na druhou stranu USA nedotáhly k vítězství Vietnam ani Afganistán a dost bych se divil, kdyby honem honem vlítli do další války, kde by sami nasazovaly životy svých vojáků. Ale prostřednictvím Ukrajinců zaměstnat Rusko? O tom by se dalo přemýšlet. Na druhou stranu, Putin si nejspíš dobře uvědomuje, ženyní je celkem slušná šance na nějakou násilnou akci. Docela bych si vsadil, že kdyby se obě velmoci nežinýrovaly před geopoliticky nepolíbenou veřejnosti u nás a v EU, tak by si Ukrajinu rozdělily na sféry podle Dněpru se svobodným městem Kyjev.

P. Černý 26.12.2021 10:25

S dovolením to otočím ještě jinak. Pan Putin rád beseduje s občany. To se ví už dávno. Ake teď to pomalu začíná vypadat, že má co říci i lidem na Západě.

Pokud takto vypadá ta informační válka, pak ji Západ začíná těžce prohrávat

P. Hák 26.12.2021 10:24

Co pozoruju kolem sebe, tak mnoha lidem došlo nebo postupně začíná docházet, že nám mainstreamové sdělovací prostředky ohledně energetiky, EU, plynu a Ruska neříkaly tak úplně pravdu. Tlak faktů je nelítostný a předsudky se začínají bortit.

Pan autor holt patří do té druhé skupiny. Stane se.

J. Nevrkla 26.12.2021 10:21

Ano, ale nezájem o přátelské vztahy a záruky míru má naše strana, nikoliv Rusko.

F. Kusák 26.12.2021 10:19

Ano, technický je to pravda, ale jak známo, nestačí to. A navíc, kdyby šlo do tuhého, pak by většina dnešní populace nechápala, proč by zrovna měla umírat na Ukrajině. Válka je hlavně nekonečné utrpení a haldy mrtvol. Válku, až na jisté výjimky, může schvalovat jen psychopat.

P. Hák 26.12.2021 10:13

Já bych to obrátil. Když si toho všimnu já jako laik, Putin a jeho tým to musí vědět dávno.

P. Hák 26.12.2021 10:12

Aha :-)

No, ono je to v současnosti většinou tak, že když je něco špatně, udělalo to "Rusko", proto ten vtípek s Gruzií. Fakt je, že výrok "nenávidím Rusko a Rusy, protože Stalin udělal..." jsem potkal na českých i polských diskuzích. S tím SSSR a internacionální povahou komunismu máte samozřejmě pravdu.