Diskuse
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M18i95r28o75s73l83a88v 73P21i71v47o11d29a
Článek autora Smutného je o jeho Katastrofálním intelektuálním propadu.
L29a57d32i55s32l52a11v 45N16o71v87á77k
Ty jsi obyčejný dementní StBácký ČUÁK!
L12a66d65i45s63l51a50v 26N57o46v86á96k
Ministr životního prostředí Petr Hladík z KDU-ČSL a exministr Richard Brabec z hnutí ANO
Dva zelení BLBCI na Partii CNN Prima News... :-P
https://cnn.iprima.cz/sledujte-partii-s-hladikem-a...
Partii Terezie Tománkové sledujte v neděli 14. dubna od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v odkázaném článku.
L96a10d41i96s14l36a39v 23N82o85v88á56k
Klimatickou krizi vyřeší jen nová levná technologie, říká expert, světově uznávaný dánský statistik Bjørn Lomborg. Zmínil adekvátní alternativu
... Lomborg připomněl, že nucení asijských zemí, jako je Čína či Indie, k hospodářským opatřením v podobě Zelené dohody je nesmyslné.
S jeho slovy souhlasil i ekonom Lukáš Kovanda. „Potřebujeme dále inovovat a mít kvalitnější technologie, abychom dosáhli toho, že zajistíme celoroční využití takzvané čisté energie. Měli bychom tak vynaložit více prostředků na vývoj lepších a čistších technologií,“ zdůraznil. ...
M80i65r81o97s51l14a11v 34P40i96v70o26d32a
Autor Milan Smutný ve svém článku smutně informuje o chybných ekonomických měřítcích pokroku (pokroku technologického, i pokroku společenského). Nebudu zde ale rozebírat detaily.
Raději zde sdělím obecnou moudrost pro inovátory, kteří se snaží o nějaký pokrok:
Vaše strategie je jen tak účinná, jak efektivní je vaše schopnost ji sdělit. Můžete mít tu nejúžasnější inovaci, ale pokud nedokážete sdělit její hodnotu nebo překonat odpor ke změně, neuspějete. Nejúspěšnější lídři aktivně trénují sebe a své týmy, aby komunikovali, inspirovali a motivovali.
Your strategy is only as effective as your ability to communicate it. You can have the most amazing innovation, but if you can’t communicate its value or overcome resistance to change, you will not succeed. The most successful leaders actively train themselves and their teams to communicate, inspire, and motivate.
J37i57ř29í 95Š83a70m81á69n35e58k
Vaše strategie je jen tak účinná, jak o produkt lidi projeví zájem za něj utratit své peníze. K čemuž jistě pomůže komunikace, čti reklama, ale hlavně užitné vlastnosti produktu v konfrontaci s jeho cenou a případné náklady na provoz.

I32v20a13n 40T79e41r74e94n
V USA kazdy danovy poplatnik prispieva s 1/4 na cenu EV. Ked si niekto chce kupit vatsie golfove vozitko, nech si za to zaplati trhovu cenu.

M26i77r19o63s96l69a52v 74Š53e44j61n65a
Melete nesmysly.
Tesla model 3 stojí v USA 40.630,- USD bez daní.
Kurz je 23,60 Kč/ USD. Takže je to 958 tisíc Kč
V Česku stojí 891,800,- Kč, bez DPH.
J26o97z24e16f 85K54o16s59t86e47l72a31n92s65k12ý
Jedno číslo ke "katastrofálnímu propadu" prodejů elektrovozů:
V letošním březnu v Číně dosáhl podíl elektrických aut (čistě elektrické vozy + hybridy, které lze nabíjet i ze zásuvky) na celkových prodejích 48 %. Čína ovšem není malé Norsko. Loni se v Číně prodalo 30 milionů nových vozů... Letos by nejméně polovina z celkových prodejů měla být elektrická auta.
Raketový růst je např. v Austrálii, kde již čínské značky mají vybudované zázemí. A ceny na tamním trhu se blíží cenám na trhu čínském.
Kdo se o elektrovozy zajímá, ví, že letos se budou dít velké věci: nové a současně levnější baterie s dlouhou životností a rychlým nabíjením, nebo nové modely z Číny, které jsou podstatně levnější než ty evropské.
Pokud bych si teď měl vybírat z evropské nabídky, není v ní prakticky nic zajímavého. Snad kromě modernizovaného, ale předraženého Enyaqu a Volva EX30. Ale situace s mění každým týdnem.
L53a47d23i72s59l58a53v 19N27o46v18á68k
Marketingové bláboly hlupáka Kostelanského jako obvykle...
J59o92z94e38f 64K10o31s57t95e12l71a32n18s89k20ý
Co k tomu říct... Je zcela přirozené, že ne všichni výrobci elektromobilů přežijí. To je základní princip tržního prostředí - přežijí jen ti nejschopnější.
Myslím, že start-upy mají jeden hlavní problém: neuvědomují si, že vyvinout a vyrobit nějaký nový produkt je ta snadnější část projektu. O moc těžší je zrealizovat a optimalizovat výrobu tak, aby byla zisková.
Často se uvádí tenhle příklad: Dovedli byste udělat doma lepší hamburger než prodávají v McDonalds? Většina by patrně řekla, že jó. Tak proč potom neprodáváte hamburgery?
Tesla má v současnosti u nejprodávanějšího modelu Y jeden problém. Všichni, co se o vozy této značky zajímají, vědí, že letos nebo příští rok by měla být představena modernizovaná verze: s lepším podvozkem, výkonnějšími motory a podstatně vylepšenými bateriemi. Proto si raději počkají, až se modernizované Y objeví na trhu. Že Tesla tento model teď zlevňuje a je dokonce levnější než model 3, je zcela přirozené. Model 3 je již po modernizaci, ale je to "jenom" sedan. A sedanům v Evropě pšenka moc nekvete. Model Y je výběhový model před modernizací a aby si ho lidé koupili, cena musí jít dolů. Tak to dělají všichni výrobci aut.
Já bych současnost nazval ticho před bouří. Firma BYD začína do svých aut montovat nové baterie s cenou 55 USA/kWh kapacity. Podobné baterie bude mít i Tesla. Číňané se hotují prodávat své elektroauta v Evropě ve velkém. Firma Dongfeng letos začne u nás prodávat svůj elektrovůz Box velikosti krátké Fabie za půl mega.
Zkrátka v současnosti je velice překotný vývoj. Hlavně v oblasti nových technologií. I to je jeden z důvodů, proč elektrovozy tak rychle klesají na hodnotě. Co bylo před 2 roky skvělé, je teď již jen průměrné, a za další 2 roky to bude technologický pravěk.
J64o36z80e23f 68K10o96s84t76e60l12a29n60s71k87ý
Ale tohle všechno je přesně součástí životního cyklu každé nové technologie. Teď jsme v etapě, kdy se z elektrovozů coby zboží pro bohaté a fandy postupně stává cenově dostupný produkt, který lze běžně spatřit na silnicích. Konkurence houstne, vývoj jde rychle dopředu, parametry se zlepšují, ceny klesají.
Co víc si zákazník může přát... Ale pořád ti samí lidé křičí, že přesně tohle jsme říkali, že se stane. Akorát že každý to vidí diametrálně odlišně.

M96i69r77o84s56l65a91v 19Š18e30j71n17a
Při počítání diskuze jsem zjistil, že se tady všichni předháníte v předpovědi krachu elektromobility.
Tak se dál placejte po zádech, vy milovníci čmouďáků na věčné časy.
Brzy vám nezbude nic jiného, než nákup čínského elektromobilu, nebo koloběžka. Vaše nechuť kupovat elektromobily dovede evropské automobilky ke krachu a jejich pozice zabere BYD, Zeekr, Xiaomi, Tesla apod...
Před 15 lety jste tu všichni bojovali za edisonky a odmítali LEDky. Dnes by si edisonsku koupil jen idiot, který potřebuje topit a nikoli svítit , nebo vy.
M15i51r75o90s63l68a48v 87K82o46c33i48á68n
Vy jste se nám nějak rozohnil, pane.

D62u17š27a76n 61P80o69l84a18n14s12k53ý
Když se daří, tak se kur.. daří!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz