Diskuze
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
Děkujeme za pochopení.
M86i45r89o86s86l69a33v 42P82i76v98o23d81a
Článek autora Smutného je o jeho Katastrofálním intelektuálním propadu.
L66a93d53i57s54l56a93v 51N21o41v84á62k
Ty jsi obyčejný dementní StBácký ČUÁK!
L11a77d65i41s28l38a28v 97N26o74v96á28k
Ministr životního prostředí Petr Hladík z KDU-ČSL a exministr Richard Brabec z hnutí ANO
Dva zelení BLBCI na Partii CNN Prima News... :-P
https://cnn.iprima.cz/sledujte-partii-s-hladikem-a-brabcem-je-mozne-opravit-green-deal-434032
Partii Terezie Tománkové sledujte v neděli 14. dubna od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v odkázaném článku.
L49a74d53i82s55l70a19v 91N23o63v82á72k
Klimatickou krizi vyřeší jen nová levná technologie, říká expert, světově uznávaný dánský statistik Bjørn Lomborg. Zmínil adekvátní alternativu
... Lomborg připomněl, že nucení asijských zemí, jako je Čína či Indie, k hospodářským opatřením v podobě Zelené dohody je nesmyslné.
S jeho slovy souhlasil i ekonom Lukáš Kovanda. „Potřebujeme dále inovovat a mít kvalitnější technologie, abychom dosáhli toho, že zajistíme celoroční využití takzvané čisté energie. Měli bychom tak vynaložit více prostředků na vývoj lepších a čistších technologií,“ zdůraznil. ...
M20i55r36o64s60l80a23v 86P43i44v51o36d70a
Autor Milan Smutný ve svém článku smutně informuje o chybných ekonomických měřítcích pokroku (pokroku technologického, i pokroku společenského). Nebudu zde ale rozebírat detaily.
Raději zde sdělím obecnou moudrost pro inovátory, kteří se snaží o nějaký pokrok:
Vaše strategie je jen tak účinná, jak efektivní je vaše schopnost ji sdělit. Můžete mít tu nejúžasnější inovaci, ale pokud nedokážete sdělit její hodnotu nebo překonat odpor ke změně, neuspějete. Nejúspěšnější lídři aktivně trénují sebe a své týmy, aby komunikovali, inspirovali a motivovali.
Your strategy is only as effective as your ability to communicate it. You can have the most amazing innovation, but if you can’t communicate its value or overcome resistance to change, you will not succeed. The most successful leaders actively train themselves and their teams to communicate, inspire, and motivate.
J16u58r78a 88J47u92r66a16x
Vaše strategie je jen tak účinná, jak o produkt lidi projeví zájem za něj utratit své peníze. K čemuž jistě pomůže komunikace, čti reklama, ale hlavně užitné vlastnosti produktu v konfrontaci s jeho cenou a případné náklady na provoz.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122013/00122013130208351381646.jpg)
I50v95a39n 26T56e97r59e80n
V USA kazdy danovy poplatnik prispieva s 1/4 na cenu EV. Ked si niekto chce kupit vatsie golfove vozitko, nech si za to zaplati trhovu cenu.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M31i43r96o94s50l84a30v 53Š89e34j62n87a
Melete nesmysly.
Tesla model 3 stojí v USA 40.630,- USD bez daní.
Kurz je 23,60 Kč/ USD. Takže je to 958 tisíc Kč
V Česku stojí 891,800,- Kč, bez DPH.
J70o57z21e98f 70K31o86s63t29e62l67a38n29s79k20ý
Jedno číslo ke "katastrofálnímu propadu" prodejů elektrovozů:
V letošním březnu v Číně dosáhl podíl elektrických aut (čistě elektrické vozy + hybridy, které lze nabíjet i ze zásuvky) na celkových prodejích 48 %. Čína ovšem není malé Norsko. Loni se v Číně prodalo 30 milionů nových vozů... Letos by nejméně polovina z celkových prodejů měla být elektrická auta.
Raketový růst je např. v Austrálii, kde již čínské značky mají vybudované zázemí. A ceny na tamním trhu se blíží cenám na trhu čínském.
Kdo se o elektrovozy zajímá, ví, že letos se budou dít velké věci: nové a současně levnější baterie s dlouhou životností a rychlým nabíjením, nebo nové modely z Číny, které jsou podstatně levnější než ty evropské.
Pokud bych si teď měl vybírat z evropské nabídky, není v ní prakticky nic zajímavého. Snad kromě modernizovaného, ale předraženého Enyaqu a Volva EX30. Ale situace s mění každým týdnem.
L33a20d60i39s25l39a13v 33N74o83v15á10k
Marketingové bláboly hlupáka Kostelanského jako obvykle...
J39o15z54e90f 66K55o71s68t73e41l69a95n27s74k60ý
Co k tomu říct... Je zcela přirozené, že ne všichni výrobci elektromobilů přežijí. To je základní princip tržního prostředí - přežijí jen ti nejschopnější.
Myslím, že start-upy mají jeden hlavní problém: neuvědomují si, že vyvinout a vyrobit nějaký nový produkt je ta snadnější část projektu. O moc těžší je zrealizovat a optimalizovat výrobu tak, aby byla zisková.
Často se uvádí tenhle příklad: Dovedli byste udělat doma lepší hamburger než prodávají v McDonalds? Většina by patrně řekla, že jó. Tak proč potom neprodáváte hamburgery?
Tesla má v současnosti u nejprodávanějšího modelu Y jeden problém. Všichni, co se o vozy této značky zajímají, vědí, že letos nebo příští rok by měla být představena modernizovaná verze: s lepším podvozkem, výkonnějšími motory a podstatně vylepšenými bateriemi. Proto si raději počkají, až se modernizované Y objeví na trhu. Že Tesla tento model teď zlevňuje a je dokonce levnější než model 3, je zcela přirozené. Model 3 je již po modernizaci, ale je to "jenom" sedan. A sedanům v Evropě pšenka moc nekvete. Model Y je výběhový model před modernizací a aby si ho lidé koupili, cena musí jít dolů. Tak to dělají všichni výrobci aut.
Já bych současnost nazval ticho před bouří. Firma BYD začína do svých aut montovat nové baterie s cenou 55 USA/kWh kapacity. Podobné baterie bude mít i Tesla. Číňané se hotují prodávat své elektroauta v Evropě ve velkém. Firma Dongfeng letos začne u nás prodávat svůj elektrovůz Box velikosti krátké Fabie za půl mega.
Zkrátka v současnosti je velice překotný vývoj. Hlavně v oblasti nových technologií. I to je jeden z důvodů, proč elektrovozy tak rychle klesají na hodnotě. Co bylo před 2 roky skvělé, je teď již jen průměrné, a za další 2 roky to bude technologický pravěk.
J69o57z47e88f 58K44o63s44t73e20l37a15n43s94k34ý
Ale tohle všechno je přesně součástí životního cyklu každé nové technologie. Teď jsme v etapě, kdy se z elektrovozů coby zboží pro bohaté a fandy postupně stává cenově dostupný produkt, který lze běžně spatřit na silnicích. Konkurence houstne, vývoj jde rychle dopředu, parametry se zlepšují, ceny klesají.
Co víc si zákazník může přát... Ale pořád ti samí lidé křičí, že přesně tohle jsme říkali, že se stane. Akorát že každý to vidí diametrálně odlišně.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M71i58r84o10s93l94a51v 19Š26e56j27n66a
Při počítání diskuze jsem zjistil, že se tady všichni předháníte v předpovědi krachu elektromobility.
Tak se dál placejte po zádech, vy milovníci čmouďáků na věčné časy.
Brzy vám nezbude nic jiného, než nákup čínského elektromobilu, nebo koloběžka. Vaše nechuť kupovat elektromobily dovede evropské automobilky ke krachu a jejich pozice zabere BYD, Zeekr, Xiaomi, Tesla apod...
Před 15 lety jste tu všichni bojovali za edisonky a odmítali LEDky. Dnes by si edisonsku koupil jen idiot, který potřebuje topit a nikoli svítit , nebo vy.
M78i16r11o52s57l40a93v 48K33o77c51i23á66n
Vy jste se nám nějak rozohnil, pane.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D60u29š42a50n 75P88o27l40a44n95s94k84ý
Když se daří, tak se kur.. daří!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz