Diskuze
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
Děkujeme za pochopení.
M66i98l55a23n 58S93m32u67t88n77ý
Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.
A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020
https://forbes.cz/poznejte-fiskerovi-miliardarsky-par-ktery-vyzval-teslu-na-souboj/
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M72i68r94o82s39l65a62v 66Š93e19j38n16a
Fisker nejspíš zkrachuje. Ale to neznamená, že zkrachuji elektromobily.
Saab taky zkrachoval, ale švédská auta se prodávají dál.
L45a88d83i81s78l14a83v 54N28o24v15á70k
Podobné je to i u fotovoltaiky:
Zájem o fotovoltaiku klesá. Impuls přinese tlak odběratelů a komunitní energetika (hodinový videozáznam diskuse fotovoltaické lobby pro HN)
Po velkém boomu firemních fotovoltaik nyní zájem ochabuje. Nemálo firem je nicméně pod tlakem svých odběratelů, akcionářů či bank. Ti po nich požadují, aby byly co „nejzelenější“. To by mohlo zájem znovu oživit, protože jinak hrozí, že podniky o své odběratele, často ze západní Evropy, přijdou. Další impulz přinese také sdílení elektřiny a komunitní energetika.
Jedná se v podstatě o PR propagaci fotovoltaiky a pohled hlavních aktérů vzhlížejících k další legislativní a finanční podpoře státu. Je zajímavé sledovat jejich argumentaci a snahu "ohnout si stát" ve svůj prospěch... Poučné poznání, jak celou problamatiku vidí ti, co si na fotovoltaice založili vlstní byznys.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/00102016140307001705018.png)
J57a76r48o80s27l69a29v 21M57a49t60u63š65k38a
Ad 7:01
Pane Dvořáku, podepisuji každé vaše slovo. Ano, kolik dotací dostal Henry Ford? Tohle mě napadlo také. Co je na skutečném kapitalismu skvělé? Vítězí TO, co je nejlevnější a stále kvalitní. Proti hrozbě monopolů, kartelů v USA existovaly a snad i existují zákony. Jsem pro evoluční vývoj bez státních dotací.
J79o64s39e63f 10H36r82u35š48k71a
Ahoj, jistě víte, že: Stejnosměrná elektřina (i z baterek) je slepou uličkou už od doby Edisona. Střídavý el. proud se celosvětově prosadil, ale nejde skladovat, je střídavý.! Aha,??? Jóžín.
V14l40a33d65i83s98l13a57v 31K69o93l44m94a35n
Tím vítězstvím "ac" (versus "dc") si pane Hruško nejsem tak jistý.
Při přenosu el. energie na velké vzdálenosti je zkoušen přenos pomocí "dc" o napětí kolem 3 MV. Ztráty sice nízké, ale co si počít s el. energií na konci 3MV vedení Přesto se to zkouší.
"Skladování" el. energie - to je jiná kapitola.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082014/270820145EE74122BF22B8F0BDFF45BE76B077F7.jpg)
K77a63r71e45l 46W67á93g52n85e10r
Naivita investorů spojená s vírou ve světlé zelené zítřky a s vydáváním přání za skutečnost, umocněná píárovou ekvilibristikou lidí jako Elon Musk, narazila na zeď reality.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/00102016140307001705018.png)
T59o59m54á16š 12H90r84a29j
Autor míchá dvě věci do hromady. Propad prodejů EV a akcií výrobců analyzuje správně. Ale co se týče Elona Muska je vedle. Je pravda nenáviděn za své politické názory (jako například ctění prvního dodatku), ale právě těmi, kteří tlačí nesmyslný Green New Deal (a podporu EV jako jeho součást), obecněji levicovými progresivisty.
Pravda je, že Tesla neuvěřitelně profitovala z dotací po celém světě (stejně jako mnozí další výrobci EV). Ale to není chyba Muska, nýbrž vlád, které dotace uzákoňují. Elon Musk se opakovaně vyjádřil, že ideální by bylo, kdyby žádné dotace na EV nebyly.
L43a37d31i72s21l88a12v 13N40o60v53á32k
Propad akcií Tesly byl předpovídán experty už před několika lety, protože tržní cena akcií Tesly několikanásobně přesahovala hodnotu odhadovanou podle skutečných ekonomických výsledků. Dnes už víme, že předpověď se vyplnila. (Věděli jsme to už tehdy... )
P13ř53e43m91y36s63l 43Č79e51r91v62e92n68k54a
Elektromobil má oproti spalováku jednoznačné výhody a jednou spalováky nahradí (jednoduchost, velikost, váhu, pružnost atd.) Jenomže určitě nebude jezdit na baterky jaké máme dnes. Kvůli tomu přišel moc brzy a drncá slepou uličkou. Dnes tak maximálně jako elektrokolo, dojížďák na nákup do města nebo rozvážková dodávka. Dnes je stále nejvymakanější diesel - nejvýhřevnější palivo,nejvyšší účinnost, nejnižší spotřeba, bohužel velká váha, složitost konstrukce atd. Světa běh však není řízen technologickým pokrokem, nýbrž jen penězi - vymyslíme hurá akci, která popře vše dosavadní a postavíme vše nové, ať se hýbe kapitál! Nemám nic proti kapitálu, ale co s tím dokážou lidi...!
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/00102016140307001705018.png)
T49o94m24á42š 95H37r88a56j
Máte pravdu. Mark Mills říká, že názor, že EV jsou jednoduchá, kdežto CEC jsou složitá je nesmysl. Ano, u CEC je složitý motor (spousty pohyblivých částí, vedení tekutin a plynů etc.), ale u EV je vlastně motorem (dodavatelem energie) baterie. A ty současné nejsou o nic jednodušší, než spalovací motor, ačkoli úplně jiným způsobem.
Stačí najít svatý grál v bateriích (veliká energetická hustota, rychlé dobíjení, neklesající kapacita s cykly, ekologické a snadno recyklovatelné materiály, nízká cena) a rázem je EV úžasná věc. Tedy pravda, ještě by se musela vyřešit dobíjecí infrastruktura a výroba elektřiny.
M55i46l22a88n 70J21o40s71o23v15i26č
Pane Smutný za dva roky si řekneme, jak je to s tou elektromobilitou.
P65e12t25r 89K52u21b58á17č
Ze světa, kde důchodce s kolečkovou taškou a dvouplotýnkovým vařičem - cenou své elektřiny dotuje zbohatlíkův elektromobil - mi není dvakrát dobře.
V69l56a15d12i78s17l96a66v 61K31o51l62m95a40n
Rozumný důchodce si schová "dvouplotýnku" do sklepa pro sichr a koupí si úspornější indukční vařič. Potom vytáhne ze sklepa (nebo koupí v bazaru) prastaré litinové hrnce po prapraprababičce a šetří el. energii.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102021/151020217D5F5AD205A16F4A886E4A0A60F34A2D.jpg)
L68u59b19o11m46í19r 64Ž54a62l60o52u88d44e96k
Spousta lidí dnes bydlí na předměstí v domě s více garážemi. Pro ty může být elauto ideální na dojíždění do práce. Ale třeba na sídlišti je to blbost - ostatně dojíždět ze sídliště nebo dokonce z centra do práce autem je blbost, tam by měla fungovat perfektní MHD, jako třeba v Praze.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz