Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad

Obrovské ztráty utrpělo zejména deset největších amerických výrobců, včetně společností Tesla, Rivian a Lucid.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-v-evrope-krachujici-fisker-v-zoufalosti-zlevnil-vsechna-auta-o-507-tisic-korun-koupit-je-neni-problem-ani-pro-cechy/

A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020

https://forbes.cz/poznejte-fiskerovi-miliardarsky-par-ktery-vyzval-teslu-na-souboj/

0 0
možnosti
Foto

Fisker nejspíš zkrachuje. Ale to neznamená, že zkrachuji elektromobily.

Saab taky zkrachoval, ale švédská auta se prodávají dál.

0 0
možnosti
LN

Podobné je to i u fotovoltaiky:

Zájem o fotovoltaiku klesá. Impuls přinese tlak odběratelů a komunitní energetika (hodinový videozáznam diskuse fotovoltaické lobby pro HN)

Po velkém boomu firemních fotovoltaik nyní zájem ochabuje. Nemálo firem je nicméně pod tlakem svých odběratelů, akcionářů či bank. Ti po nich požadují, aby byly co „nejzelenější“. To by mohlo zájem znovu oživit, protože jinak hrozí, že podniky o své odběratele, často ze západní Evropy, přijdou. Další impulz přinese také sdílení elektřiny a komunitní energetika.

https://video.aktualne.cz/aktualne-pro-byznys/firmy-nuti-sve-dodavatele-k-porizeni-fotovoltaik-kdo-odmitne/r~b697f984f72d11eea065ac1f6b220ee8/

Jedná se v podstatě o PR propagaci fotovoltaiky a pohled hlavních aktérů vzhlížejících k další legislativní a finanční podpoře státu. Je zajímavé sledovat jejich argumentaci a snahu "ohnout si stát" ve svůj prospěch... Poučné poznání, jak celou problamatiku vidí ti, co si na fotovoltaice založili vlstní byznys. :-/

0 0
možnosti
JM

Ad 7:01

Pane Dvořáku, podepisuji každé vaše slovo. Ano, kolik dotací dostal Henry Ford? Tohle mě napadlo také. Co je na skutečném kapitalismu skvělé? Vítězí TO, co je nejlevnější a stále kvalitní. Proti hrozbě monopolů, kartelů v USA existovaly a snad i existují zákony. Jsem pro evoluční vývoj bez státních dotací.

0 0
možnosti
JH

Ahoj, jistě víte, že: Stejnosměrná elektřina (i z baterek) je slepou uličkou už od doby Edisona. Střídavý el. proud se celosvětově prosadil, ale nejde skladovat, je střídavý.! Aha,??? Jóžín.

0 0
možnosti
VK

Tím vítězstvím "ac" (versus "dc") si pane Hruško nejsem tak jistý.

Při přenosu el. energie na velké vzdálenosti je zkoušen přenos pomocí "dc" o napětí kolem 3 MV. Ztráty sice nízké, ale co si počít s el. energií na konci 3MV vedení??? Přesto se to zkouší.

"Skladování" el. energie - to je jiná kapitola.

0 0
možnosti
Foto

Naivita investorů spojená s vírou ve světlé zelené zítřky a s vydáváním přání za skutečnost, umocněná píárovou ekvilibristikou lidí jako Elon Musk, narazila na zeď reality. R^

0 0
možnosti
Foto

T59o59m54á16š 12H90r84a29j

11. 4. 2024 10:24

Autor míchá dvě věci do hromady. Propad prodejů EV a akcií výrobců analyzuje správně. Ale co se týče Elona Muska je vedle. Je pravda nenáviděn za své politické názory (jako například ctění prvního dodatku), ale právě těmi, kteří tlačí nesmyslný Green New Deal (a podporu EV jako jeho součást), obecněji levicovými progresivisty.

Pravda je, že Tesla neuvěřitelně profitovala z dotací po celém světě (stejně jako mnozí další výrobci EV). Ale to není chyba Muska, nýbrž vlád, které dotace uzákoňují. Elon Musk se opakovaně vyjádřil, že ideální by bylo, kdyby žádné dotace na EV nebyly.

0 0
možnosti
LN

Propad akcií Tesly byl předpovídán experty už před několika lety, protože tržní cena akcií Tesly několikanásobně přesahovala hodnotu odhadovanou podle skutečných ekonomických výsledků. Dnes už víme, že předpověď se vyplnila. (Věděli jsme to už tehdy... ;-))

0 0
možnosti

Elektromobil má oproti spalováku jednoznačné výhody a jednou spalováky nahradí (jednoduchost, velikost, váhu, pružnost atd.) Jenomže určitě nebude jezdit na baterky jaké máme dnes. Kvůli tomu přišel moc brzy a drncá slepou uličkou. Dnes tak maximálně jako elektrokolo, dojížďák na nákup do města nebo rozvážková dodávka. Dnes je stále nejvymakanější diesel - nejvýhřevnější palivo,nejvyšší účinnost, nejnižší spotřeba, bohužel velká váha, složitost konstrukce atd. Světa běh však není řízen technologickým pokrokem, nýbrž jen penězi - vymyslíme hurá akci, která popře vše dosavadní a postavíme vše nové, ať se hýbe kapitál! Nemám nic proti kapitálu, ale co s tím dokážou lidi...!

0 0
možnosti
Foto

T49o94m24á42š 95H37r88a56j

11. 4. 2024 10:34

Máte pravdu. Mark Mills říká, že názor, že EV jsou jednoduchá, kdežto CEC jsou složitá je nesmysl. Ano, u CEC je složitý motor (spousty pohyblivých částí, vedení tekutin a plynů etc.), ale u EV je vlastně motorem (dodavatelem energie) baterie. A ty současné nejsou o nic jednodušší, než spalovací motor, ačkoli úplně jiným způsobem.

Stačí najít svatý grál v bateriích (veliká energetická hustota, rychlé dobíjení, neklesající kapacita s cykly, ekologické a snadno recyklovatelné materiály, nízká cena) a rázem je EV úžasná věc. Tedy pravda, ještě by se musela vyřešit dobíjecí infrastruktura a výroba elektřiny.;-D

0 0
možnosti
MJ

Pane Smutný za dva roky si řekneme, jak je to s tou elektromobilitou.

0 0
možnosti
RL

Rozhodně. Jestli ještě nějaká bude. ;-D

0 0
možnosti
PK

P65e12t25r 89K52u21b58á17č

11. 4. 2024 9:39

Ze světa, kde důchodce s kolečkovou taškou a dvouplotýnkovým vařičem - cenou své elektřiny dotuje zbohatlíkův elektromobil - mi není dvakrát dobře.

0 0
možnosti
VK

Rozumný důchodce si schová "dvouplotýnku" do sklepa pro sichr a koupí si úspornější indukční vařič. Potom vytáhne ze sklepa (nebo koupí v bazaru) prastaré litinové hrnce po prapraprababičce a šetří el. energii.;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Spousta lidí dnes bydlí na předměstí v domě s více garážemi. Pro ty může být elauto ideální na dojíždění do práce. Ale třeba na sídlišti je to blbost - ostatně dojíždět ze sídliště nebo dokonce z centra do práce autem je blbost, tam by měla fungovat perfektní MHD, jako třeba v Praze.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz