Diskuse
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M66i57l45a78n 62S28m87u34t34n92ý
Minus 99,66 %, tato hodnota svítí u vývoje ceny akcií firmy Fisker Inc. na amerických burzách za poslední rok.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/uz-i-v-evrope.../
A teď si přečtěte, jak prodejní novináři opěvovali firmu Fisker a adorovali její šéfy ještě v roce 2020

M18i13r17o70s67l57a61v 55Š65e15j20n18a
Fisker nejspíš zkrachuje. Ale to neznamená, že zkrachuji elektromobily.
Saab taky zkrachoval, ale švédská auta se prodávají dál.
L89a56d13i53s43l83a63v 43N46o97v51á12k
Podobné je to i u fotovoltaiky:
Zájem o fotovoltaiku klesá. Impuls přinese tlak odběratelů a komunitní energetika (hodinový videozáznam diskuse fotovoltaické lobby pro HN)
Po velkém boomu firemních fotovoltaik nyní zájem ochabuje. Nemálo firem je nicméně pod tlakem svých odběratelů, akcionářů či bank. Ti po nich požadují, aby byly co „nejzelenější“. To by mohlo zájem znovu oživit, protože jinak hrozí, že podniky o své odběratele, často ze západní Evropy, přijdou. Další impulz přinese také sdílení elektřiny a komunitní energetika.
https://video.aktualne.cz/aktualne-pro-byznys/firm.../
Jedná se v podstatě o PR propagaci fotovoltaiky a pohled hlavních aktérů vzhlížejících k další legislativní a finanční podpoře státu. Je zajímavé sledovat jejich argumentaci a snahu "ohnout si stát" ve svůj prospěch... Poučné poznání, jak celou problamatiku vidí ti, co si na fotovoltaice založili vlstní byznys.
J17a75r97o53s41l21a57v 70M96a48t26u51š70k58a
Ad 7:01
Pane Dvořáku, podepisuji každé vaše slovo. Ano, kolik dotací dostal Henry Ford? Tohle mě napadlo také. Co je na skutečném kapitalismu skvělé? Vítězí TO, co je nejlevnější a stále kvalitní. Proti hrozbě monopolů, kartelů v USA existovaly a snad i existují zákony. Jsem pro evoluční vývoj bez státních dotací.
J60o15s15e16f 94H51r98u82š76k90a
Ahoj, jistě víte, že: Stejnosměrná elektřina (i z baterek) je slepou uličkou už od doby Edisona. Střídavý el. proud se celosvětově prosadil, ale nejde skladovat, je střídavý.! Aha,??? Jóžín.
V10l23a57d59i21s32l35a92v 45K96o80l98m41a16n
Tím vítězstvím "ac" (versus "dc") si pane Hruško nejsem tak jistý.
Při přenosu el. energie na velké vzdálenosti je zkoušen přenos pomocí "dc" o napětí kolem 3 MV. Ztráty sice nízké, ale co si počít s el. energií na konci 3MV vedení Přesto se to zkouší.
"Skladování" el. energie - to je jiná kapitola.

K92a71r44e46l 96W33á58g26n29e86r
Naivita investorů spojená s vírou ve světlé zelené zítřky a s vydáváním přání za skutečnost, umocněná píárovou ekvilibristikou lidí jako Elon Musk, narazila na zeď reality.
T96o61m77á76š 53H58r38a60j
Autor míchá dvě věci do hromady. Propad prodejů EV a akcií výrobců analyzuje správně. Ale co se týče Elona Muska je vedle. Je pravda nenáviděn za své politické názory (jako například ctění prvního dodatku), ale právě těmi, kteří tlačí nesmyslný Green New Deal (a podporu EV jako jeho součást), obecněji levicovými progresivisty.
Pravda je, že Tesla neuvěřitelně profitovala z dotací po celém světě (stejně jako mnozí další výrobci EV). Ale to není chyba Muska, nýbrž vlád, které dotace uzákoňují. Elon Musk se opakovaně vyjádřil, že ideální by bylo, kdyby žádné dotace na EV nebyly.
L73a97d22i33s16l61a84v 53N42o83v93á69k
Propad akcií Tesly byl předpovídán experty už před několika lety, protože tržní cena akcií Tesly několikanásobně přesahovala hodnotu odhadovanou podle skutečných ekonomických výsledků. Dnes už víme, že předpověď se vyplnila. (Věděli jsme to už tehdy... )
P66ř84e25m83y28s89l 57Č47e35r61v57e49n40k29a
Elektromobil má oproti spalováku jednoznačné výhody a jednou spalováky nahradí (jednoduchost, velikost, váhu, pružnost atd.) Jenomže určitě nebude jezdit na baterky jaké máme dnes. Kvůli tomu přišel moc brzy a drncá slepou uličkou. Dnes tak maximálně jako elektrokolo, dojížďák na nákup do města nebo rozvážková dodávka. Dnes je stále nejvymakanější diesel - nejvýhřevnější palivo,nejvyšší účinnost, nejnižší spotřeba, bohužel velká váha, složitost konstrukce atd. Světa běh však není řízen technologickým pokrokem, nýbrž jen penězi - vymyslíme hurá akci, která popře vše dosavadní a postavíme vše nové, ať se hýbe kapitál! Nemám nic proti kapitálu, ale co s tím dokážou lidi...!
T49o45m54á80š 71H69r57a41j
Máte pravdu. Mark Mills říká, že názor, že EV jsou jednoduchá, kdežto CEC jsou složitá je nesmysl. Ano, u CEC je složitý motor (spousty pohyblivých částí, vedení tekutin a plynů etc.), ale u EV je vlastně motorem (dodavatelem energie) baterie. A ty současné nejsou o nic jednodušší, než spalovací motor, ačkoli úplně jiným způsobem.
Stačí najít svatý grál v bateriích (veliká energetická hustota, rychlé dobíjení, neklesající kapacita s cykly, ekologické a snadno recyklovatelné materiály, nízká cena) a rázem je EV úžasná věc. Tedy pravda, ještě by se musela vyřešit dobíjecí infrastruktura a výroba elektřiny.
M61i17l38a50n 49J86o57s30o46v73i58č
Pane Smutný za dva roky si řekneme, jak je to s tou elektromobilitou.
P21e50t72r 92K85u21b49á97č
Ze světa, kde důchodce s kolečkovou taškou a dvouplotýnkovým vařičem - cenou své elektřiny dotuje zbohatlíkův elektromobil - mi není dvakrát dobře.
V21l33a21d34i33s18l55a76v 50K70o89l14m25a82n
Rozumný důchodce si schová "dvouplotýnku" do sklepa pro sichr a koupí si úspornější indukční vařič. Potom vytáhne ze sklepa (nebo koupí v bazaru) prastaré litinové hrnce po prapraprababičce a šetří el. energii.

L89u68b70o38m10í60r 32Ž18a68l66o15u49d66e64k
Spousta lidí dnes bydlí na předměstí v domě s více garážemi. Pro ty může být elauto ideální na dojíždění do práce. Ale třeba na sídlišti je to blbost - ostatně dojíždět ze sídliště nebo dokonce z centra do práce autem je blbost, tam by měla fungovat perfektní MHD, jako třeba v Praze.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz