22.6.2024 | Svátek má Pavla


Diskuse k článku

ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad

Obrovské ztráty utrpělo zejména deset největších amerických výrobců, včetně společností Tesla, Rivian a Lucid.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Král 13.4.2024 20:41

Ke krachu automobilek povede výhradně plánované hospodářství EU. Jako nakonec vždy...

L. Novák 12.4.2024 19:41

;-D Dobrá otázka...

L. Novák 12.4.2024 19:39

Ty jsi obyčejný dementní StBácký ČU;-OÁK!!!Rv

M. Pivoda 12.4.2024 16:48

Článek autora Smutného je o jeho Katastrofálním intelektuálním propadu.

M. Pivoda 12.4.2024 16:44

Neschopnost čeho?

M. Kocián 12.4.2024 14:23

To se nedá nic dělat, že uhelné elektrárny čmoudí - a budou víc, až budou muset zásobovat nabíjecí stanice. Ale s námi to není tak zlé, my alespoň nepropagujeme přechod na elektromobilitu a zároveň nerušíme jaderné elektrárny.

V. Kolman 12.4.2024 13:48

Chybička se vloudila:-(

......s životností SPOŘIVEK (kompaktních zářivek - zvláště těch levných - bez předžhavení vláken elektrod).......

Tedy - nikoli LEDek!!!

V. Kolman 12.4.2024 13:42

Poznámka pod čarou:

První "osvětlovací" LEDka na 230V, kterou šlo individuálně (ve speciálním obchodu) koupit, stála tehdy neuvěřitelných 1600,-Kč. A s životností LEDek (zvláště těch levných - bez předžhavení vláken elektrod) to nebylo moc slavné. Ovšem, jednu 20W značkovou používám už řadu let v koupelně (navzdory častému vypínání!!!!!!) dosud.

S elektromobily to ovšem moc nesouvisí.;-D;-D;-D

V. Kolman 12.4.2024 13:30

Juraxi - oceňuji váš smysl pro humor! Vaše úvaha je z fyzikálního i logického hlediska naprosto správná!!

VODU NA KAFE by si ale hřálo ve velkém litinovém hrnci (nejlépe papinově) pouze "momentálně" zaostalé individuum;-D;-D;-D.

("Šetřílek" nalije pouze ODMĚŘENÉ MNOŽSTVÍ VODY (nebo rumu?) na 1!! kafe do varné konvice a cca za 1 minutu zalévá. Movitější člobrdík si své ristreto uvaří v aparátu na preso, kam předtím dal ČERSTVĚ NAMLETOU kávu.)

L. Novák 12.4.2024 12:22

Ministr životního prostředí Petr Hladík z KDU-ČSL a exministr Richard Brabec z hnutí ANO

Dva zelení BLBCI na Partii CNN Prima News... :-P

https://cnn.iprima.cz/sledujte-partii-s-hladikem-a-brabcem-je-mozne-opravit-green-deal-434032

Partii Terezie Tománkové sledujte v neděli 14. dubna od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v odkázaném článku.

L. Novák 12.4.2024 12:22

Klimatickou krizi vyřeší jen nová levná technologie, říká expert, světově uznávaný dánský statistik Bjørn Lomborg. Zmínil adekvátní alternativu

... Lomborg připomněl, že nucení asijských zemí, jako je Čína či Indie, k hospodářským opatřením v podobě Zelené dohody je nesmyslné.

S jeho slovy souhlasil i ekonom Lukáš Kovanda. „Potřebujeme dále inovovat a mít kvalitnější technologie, abychom dosáhli toho, že zajistíme celoroční využití takzvané čisté energie. Měli bychom tak vynaložit více prostředků na vývoj lepších a čistších technologií,“ zdůraznil. ...

https://cnn.iprima.cz/uznavany-expert-vybidl-k-levnemu-reseni-klimaticke-krize-zminil-vyvoj-alternativnich-zdroju-433811

L. Novák 12.4.2024 11:12

Asi má, osel, strach, aby ho nesledovali, co na Internetu dělá... ;-D A neumí si najít jednoduché řešení...

P. Sura 12.4.2024 10:05

Já jen abyste si udělal obrázek, jak velkou radost jsem od té hračky tenkrát čekal ....;-)

L. Kuča 12.4.2024 8:36

Mě ten Fuji přišel i s celkem slušným “seťákem” na 94k. Pokud to budu chtít rozšířit o ultra široký zoom, padne hádám dalších 80 a (na poměry formátu) za extrémně světelný univerzál na focení lidí 1,7/80 cena dost volně plave v rozmezí 40-60k. O ostatní sklo se raději ani nezajímám, zvlášť takové ty lahůdky jako shift a tilt objektivy. Stejně bych to nevyužil. Co se týče dnešní obrazové kvality, aspoň tedy U tohoto stroje, připadá mi že kdyby se už nikdy nezlepší la, tak by mi to bylo jedno a stačilo by mi toho už takhle napořád. Ovšem u podpůrných funkcí jsou ještě docela veliké rezervy. Je pravda, že výrobci digifoťáků dělají nejvíc v pokroku a investic právě tam.

Ovšem dát tehdejších (!) 38 000 Kč za digitální fotoaparát z roku 2001, tak to by se mi tenkrát nechtělo ani náhodou. Vždyť to mělo snad rozlišení jak CRT obrazovka a kvalitou obrazu to předčily snad i ty hyper-amatérské stroječky na půlený kinofilm.

P. Sura 12.4.2024 7:34

Koukám, že jsem napsal zásadní chybu. Ten první kompakt stál (2001) 38000,- !!, druhej 5,2MPx 43000,- a třetí taky přes 40 ... A dodnes mě to nemrzí.

R. Langer 12.4.2024 7:33

Ano, všude tě vyhodili pro neschopnost, ty naše malá hloupoučká UI. Nemusíš nám to pořád potvrzovat, my už to víme dávno. ;-D

J. Jurax 12.4.2024 6:30

Nicméně ledky nebyly kvůli tehdy absurdní ceně ve srovnání s edisonkami doporučenou ani reálnou náhradou. Doporučovány byly všeliké zářivky a výbojky sice taky výrazně dražší, leč přece jen ne tak absurdně.

Máte mizernou paměť ... :-)

L. Kuča 12.4.2024 5:03

No to já byl ten hajzl, co se celou dobu smál těm čtverečkářům, co si tuhle blbinu kupují, cca v roce 2007 jsem začal digifotografii brát alespoň trochu vážně, ale furt jsem si říkal, ať do toho ti troubové svoje penízky ještě chvíli cpou, z tohohle opravdu něco bude .... až jsem nakonec taky zdigitálnil - začátkem roku 2023 (Fujifilm GFX 50S II). Samozřejmě nějaké první, kupodivu slušné digisnímky jsem nacvakal už na svůj iPhone SE (Socka-Edition? Ani nevím, co ta zkratka znamenala). A posun na iPhone 12 mini vpodstatě už dovoloval kvalitu, kterou jen pár let nazpět nabízely jednodušší, ale slušné DSLR. Samozřejmě s tím 50 mpix strojem se vyblbnete víc, a to i kvůli velikosti jednotlivého pixelu. Jen ta hloubka ostrosti je dvojsečná. Když máte na kompozici a nastavení čas, dá se s ní krásně kreativně pracovat. Když jde o pohotové snímání, zničí vám 3/4 snímků, už proto, že systém vlastně neví, co má být optickým středobodem obrazu. To je pak lepší vytáhnout ten ajfoun. A nebo jsem to přepnul do manuál ostření. U těchhle sensorů větších než fullframe je automatika zatím méně spolehlivá, pokud si nepořídíte nějakou pekelně drahou s fázovým ostřením, ale stejně ještě nebude dosahovat rychlosti ostření na minisnímačích v mobilech, kde se hloubka pole liší o řád. O automatizované pokusy o identifikaci obsahu snímku se u tohoto formátu výrobci zatím ani moc nesnaží, byť výpočetně už to průchozí nejspíš bude. Právě ale kvůli té malé hloubce pole téměř není prostor pro sebemenší chybu.

L. Kuča 12.4.2024 4:27

Ale no tak, co máte furt s těma Vašima "čmouďákama". Jo, jet (zvláště v zimě) v koloně do kopce za dvacet a více let starým dýzlákem připomíná spíš první nacistické pokusy s pojízdnými plynovými komorami, to ano. Ale spalovací auta posledních let, zejména po roce 2018 byla vystavena takovým buzeračním kritériím, že ono humorné tvrzení, že alespoň v oblasti obsahu pevných částic mívají tato auta horší bilanci na sání než na výfuku téměř nejsou vlastně často ani nadsázkou. Navíc, prozatím pokud nemáte elmobil od 2,5 mega nahoru, tak se mi zdá, že se mechanická konstrukce úmyslně oholí až na kost, vlivem čehož pozitivní potenciál schopností stroje zůstane daleko za možnostmi. Různé elektronické přisluhovače vlisované do pouzdra o velikosti poštovní známky do toho vážně počítat nelze.

Bohužel, ty dvacetileté téměřautovraky na našich silnicích nejsou žádným okrajovým excesem, ale spíš něčím, co se blíží statistickému průměru. :-(

O. Barvíř 12.4.2024 1:05

. . jojo, euronadšenci... slovo hujer se mi nelíbí...

A jinak, jestli mohu požádat o pár slov na téma dotace do elektroaut -. Komu jsou primárně určeny dotace a odkud se na to berou peníze . .

Mám si myslet, že jde o řízené emise Eur z tisku ECB ??

Pište mi ....

J. Jurax 12.4.2024 0:42

Ehm ... telefon i přechytřelý lze provozovat i na starších sítích, jinak by si jej málokdo koupil. Kdežto elektromobil bez sítě nabíjecích stanic je v praxi obtížně použitelný, pokud nejezdíte doma kolem zásuvky, z níž nabíjíte.

A k těm expertům co ale jaksi "zapomněli", že výkon se dá zvyšovat nejen pomocí ampérů, tedy velikosti proudu, ale také pomocí voltů = velikosti napětí mne jen tak napadá - jak velké napětí byste si představoval a jak byste jej na nabíjecí misto dostal - ledaže by bylo pod stožáry vedení VVN, ale ty fakt nejsou všude ... :-) ... někde jsem četl, že páteřní rozvody v kabelových tunelech a kolektorech pod Prahou mají 22kV ...

L. Novák 12.4.2024 0:41

Šejna je totální dement a chorobný lhář k tomu...Rv

J. Jurax 12.4.2024 0:16

Řekl bych, že pro taxislužbu je takový vůz poněkud výkonově předimenzovaný, natož bude-li řízen automatem.

J. Jurax 12.4.2024 0:07

Cookies Vás nekousnou ani když si je povolíte ... :-)

J. Jurax 12.4.2024 0:06

No, nejspíš elektromobily. Nikoliv nutně s akumulátory, teoreticky i s palivovými články metan-kyslík; Musk předpokládá výrobu metanu a kyslíku na Marsu z tamnich surovin pro pohon raket.

J. Jurax 12.4.2024 0:00

Bohužel, v této polistopadové demokracii 1989, jsem k tomu nedostal příležitost, pravíte.

No, možná o Vámi nabízenou službu v ceně a kvalitě Vámi poskytované nebyl, resp. není zájem.

J. Jurax 11.4.2024 23:56

Nenajdu. Tedy nehledal jsem.

Nicméně moje Octavia III 1.4 l 110kW v roce 2017 za necelé půlmega mi slouží k plné spokojenosti. Z elektronických hejblat potřebuju leda navigaci, handsfree a slot pro USB s hudbou. I zaparkovat umím sám :-)

210kW bourák fakt nepotřebuju a zrychlení z nuly na sto za 6,1 taky ne. Mých tabulkových 8,2 na 100 mi stačí (nikdy jsem to neměřil, proto tabulkových).

Kdybych měl o půlstoletí míň, tak by mne ty parametry určitě oslnily, ale dnes už jsem z toho vyrostl a jezdit 200 za hodinu po dálnici mne již neláká.

Najděte mi elektroauto s užitnými vlastnostmi mé oktávky za půlmega, resp. dnes u nové Octavie IV za řekněme 750 tisíc ... :-)

P. Sura 11.4.2024 22:34

Taky si občas koupím hračku pro potěšení, ať stojí co stojí, když myslím, že mi udělá radost. Ale netvrďte mi, že jste si koupil za svoje elektroauto jako jediný dopravní prostředek do domácnosti. a už vůbec ne, že jste tím chtěl pomoct planetě a životnímu prostředí. Taky jsem si kupoval digitální foťáky v době, kdy kompakt 1,2 MPx stál.3800,- a největší karta měla kapacitu 128 Gb. To bylo bez dotací a pomohle to dalšímu rozvoji digitální fotografie.

P. Sura 11.4.2024 22:33

Taky si občas koupím hračku pro potěšení, ať stojí co stojí, když myslím, že mi udělá radost. Ale netvrďte mi, že jste si koupil za svoje elektroauto jako jediný dopravní prostředek do domácnosti. a už vůbec ne, že jste tím chtěl pomoct planetě a životnímu prostředí. Taky jsem si kupoval digitální foťáky v době, kdy kompakt 1,2 MPx stál.3800,- a největší karta měla kapacitu 128 Gb. To bylo bez dotací a pomohle to dalšímu rozvoji digitální fotografie.

J. Koníček 11.4.2024 21:28

Pane Suro, ja jsem si ho pred tremi lety koupil (Tesla Y), za svoje , bez státního příspěvku a bez možnosti dobíjet to dotovanou elektřinou. Po dlouhe rade benzinovych a dieslovych vozu - jeste jich nekolik mame. Automobily se spalovacimy motory jsou zazrakem minule technologie, ale budoucnost patri z velke vetsiny elektromobilite.

Nevim proc hejno ceskych penzistu na NP zuri a nenavistne prska. Ti kteri se dozijou roku 2035 a kteri nemaji prostredky na e-auta ted asi tezko budou mit prostredky za jedenact let na nove diesely. Stejne asi uz nebudete mit ridicske opravneni. Kdyz se budete min vztekat, tak se toho alespon snad dozijete, stress skodi zdravi. To plati take pro Vas, pane Smutny.