Diskuze
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
Děkujeme za pochopení.
M77i95r67o71s43l89a39v 24P40i58v60o16d96a
Článek autora Smutného je o jeho Katastrofálním intelektuálním propadu.
L44a50d35i62s48l42a54v 75N43o66v29á72k
Ty jsi obyčejný dementní StBácký ČUÁK!
L80a14d18i41s32l75a61v 80N67o36v22á54k
Ministr životního prostředí Petr Hladík z KDU-ČSL a exministr Richard Brabec z hnutí ANO
Dva zelení BLBCI na Partii CNN Prima News... :-P
https://cnn.iprima.cz/sledujte-partii-s-hladikem-a-brabcem-je-mozne-opravit-green-deal-434032
Partii Terezie Tománkové sledujte v neděli 14. dubna od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v odkázaném článku.
L64a47d27i95s42l50a39v 28N17o46v54á52k
Klimatickou krizi vyřeší jen nová levná technologie, říká expert, světově uznávaný dánský statistik Bjørn Lomborg. Zmínil adekvátní alternativu
... Lomborg připomněl, že nucení asijských zemí, jako je Čína či Indie, k hospodářským opatřením v podobě Zelené dohody je nesmyslné.
S jeho slovy souhlasil i ekonom Lukáš Kovanda. „Potřebujeme dále inovovat a mít kvalitnější technologie, abychom dosáhli toho, že zajistíme celoroční využití takzvané čisté energie. Měli bychom tak vynaložit více prostředků na vývoj lepších a čistších technologií,“ zdůraznil. ...
M78i64r30o16s19l44a38v 47P98i62v85o31d82a
Autor Milan Smutný ve svém článku smutně informuje o chybných ekonomických měřítcích pokroku (pokroku technologického, i pokroku společenského). Nebudu zde ale rozebírat detaily.
Raději zde sdělím obecnou moudrost pro inovátory, kteří se snaží o nějaký pokrok:
Vaše strategie je jen tak účinná, jak efektivní je vaše schopnost ji sdělit. Můžete mít tu nejúžasnější inovaci, ale pokud nedokážete sdělit její hodnotu nebo překonat odpor ke změně, neuspějete. Nejúspěšnější lídři aktivně trénují sebe a své týmy, aby komunikovali, inspirovali a motivovali.
Your strategy is only as effective as your ability to communicate it. You can have the most amazing innovation, but if you can’t communicate its value or overcome resistance to change, you will not succeed. The most successful leaders actively train themselves and their teams to communicate, inspire, and motivate.
J18u82r97a 34J39u17r38a80x
Vaše strategie je jen tak účinná, jak o produkt lidi projeví zájem za něj utratit své peníze. K čemuž jistě pomůže komunikace, čti reklama, ale hlavně užitné vlastnosti produktu v konfrontaci s jeho cenou a případné náklady na provoz.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122013/00122013130208351381646.jpg)
I89v82a93n 37T79e11r25e88n
V USA kazdy danovy poplatnik prispieva s 1/4 na cenu EV. Ked si niekto chce kupit vatsie golfove vozitko, nech si za to zaplati trhovu cenu.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M54i72r66o62s88l52a21v 40Š74e57j91n82a
Melete nesmysly.
Tesla model 3 stojí v USA 40.630,- USD bez daní.
Kurz je 23,60 Kč/ USD. Takže je to 958 tisíc Kč
V Česku stojí 891,800,- Kč, bez DPH.
J16a72n 11Č61e95r23n33ý
Von der Leyenová musí mít také Asperga.
J42o22z58e54f 88K28o67s92t65e71l67a59n80s25k55ý
Jedno číslo ke "katastrofálnímu propadu" prodejů elektrovozů:
V letošním březnu v Číně dosáhl podíl elektrických aut (čistě elektrické vozy + hybridy, které lze nabíjet i ze zásuvky) na celkových prodejích 48 %. Čína ovšem není malé Norsko. Loni se v Číně prodalo 30 milionů nových vozů... Letos by nejméně polovina z celkových prodejů měla být elektrická auta.
Raketový růst je např. v Austrálii, kde již čínské značky mají vybudované zázemí. A ceny na tamním trhu se blíží cenám na trhu čínském.
Kdo se o elektrovozy zajímá, ví, že letos se budou dít velké věci: nové a současně levnější baterie s dlouhou životností a rychlým nabíjením, nebo nové modely z Číny, které jsou podstatně levnější než ty evropské.
Pokud bych si teď měl vybírat z evropské nabídky, není v ní prakticky nic zajímavého. Snad kromě modernizovaného, ale předraženého Enyaqu a Volva EX30. Ale situace s mění každým týdnem.
L73a27d80i42s41l66a76v 57N57o60v94á37k
Marketingové bláboly hlupáka Kostelanského jako obvykle...
J22o42z37e29f 67K95o72s42t95e23l69a95n70s98k92ý
Co k tomu říct... Je zcela přirozené, že ne všichni výrobci elektromobilů přežijí. To je základní princip tržního prostředí - přežijí jen ti nejschopnější.
Myslím, že start-upy mají jeden hlavní problém: neuvědomují si, že vyvinout a vyrobit nějaký nový produkt je ta snadnější část projektu. O moc těžší je zrealizovat a optimalizovat výrobu tak, aby byla zisková.
Často se uvádí tenhle příklad: Dovedli byste udělat doma lepší hamburger než prodávají v McDonalds? Většina by patrně řekla, že jó. Tak proč potom neprodáváte hamburgery?
Tesla má v současnosti u nejprodávanějšího modelu Y jeden problém. Všichni, co se o vozy této značky zajímají, vědí, že letos nebo příští rok by měla být představena modernizovaná verze: s lepším podvozkem, výkonnějšími motory a podstatně vylepšenými bateriemi. Proto si raději počkají, až se modernizované Y objeví na trhu. Že Tesla tento model teď zlevňuje a je dokonce levnější než model 3, je zcela přirozené. Model 3 je již po modernizaci, ale je to "jenom" sedan. A sedanům v Evropě pšenka moc nekvete. Model Y je výběhový model před modernizací a aby si ho lidé koupili, cena musí jít dolů. Tak to dělají všichni výrobci aut.
Já bych současnost nazval ticho před bouří. Firma BYD začína do svých aut montovat nové baterie s cenou 55 USA/kWh kapacity. Podobné baterie bude mít i Tesla. Číňané se hotují prodávat své elektroauta v Evropě ve velkém. Firma Dongfeng letos začne u nás prodávat svůj elektrovůz Box velikosti krátké Fabie za půl mega.
Zkrátka v současnosti je velice překotný vývoj. Hlavně v oblasti nových technologií. I to je jeden z důvodů, proč elektrovozy tak rychle klesají na hodnotě. Co bylo před 2 roky skvělé, je teď již jen průměrné, a za další 2 roky to bude technologický pravěk.
J41o62z63e62f 65K84o26s98t68e10l13a46n19s60k83ý
Ale tohle všechno je přesně součástí životního cyklu každé nové technologie. Teď jsme v etapě, kdy se z elektrovozů coby zboží pro bohaté a fandy postupně stává cenově dostupný produkt, který lze běžně spatřit na silnicích. Konkurence houstne, vývoj jde rychle dopředu, parametry se zlepšují, ceny klesají.
Co víc si zákazník může přát... Ale pořád ti samí lidé křičí, že přesně tohle jsme říkali, že se stane. Akorát že každý to vidí diametrálně odlišně.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102019/16102019A6E72EDAB02CA5529C09B5AA6600D84B.jpg)
M98i23r76o31s92l40a20v 57Š54e92j14n56a
Při počítání diskuze jsem zjistil, že se tady všichni předháníte v předpovědi krachu elektromobility.
Tak se dál placejte po zádech, vy milovníci čmouďáků na věčné časy.
Brzy vám nezbude nic jiného, než nákup čínského elektromobilu, nebo koloběžka. Vaše nechuť kupovat elektromobily dovede evropské automobilky ke krachu a jejich pozice zabere BYD, Zeekr, Xiaomi, Tesla apod...
Před 15 lety jste tu všichni bojovali za edisonky a odmítali LEDky. Dnes by si edisonsku koupil jen idiot, který potřebuje topit a nikoli svítit , nebo vy.
M34i28r51o17s54l65a64v 20K78o42c56i83á78n
Vy jste se nám nějak rozohnil, pane.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D70u39š92a43n 35P56o13l25a75n93s76k53ý
Když se daří, tak se kur.. daří!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz