Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBILITA: Katastrofální propad
M. Pivoda 12.4.2024 16:48Článek autora Smutného je o jeho Katastrofálním intelektuálním propadu. |
L. Novák 12.4.2024 19:39Ty jsi obyčejný dementní StBácký ČUÁK! |
L. Novák 12.4.2024 12:22Ministr životního prostředí Petr Hladík z KDU-ČSL a exministr Richard Brabec z hnutí ANO Dva zelení BLBCI na Partii CNN Prima News... :-P https://cnn.iprima.cz/sledujte-partii-s-hladikem-a-brabcem-je-mozne-opravit-green-deal-434032 Partii Terezie Tománkové sledujte v neděli 14. dubna od 11 hodin na CNN Prima NEWS nebo v odkázaném článku. |
L. Novák 12.4.2024 12:22Klimatickou krizi vyřeší jen nová levná technologie, říká expert, světově uznávaný dánský statistik Bjørn Lomborg. Zmínil adekvátní alternativu ... Lomborg připomněl, že nucení asijských zemí, jako je Čína či Indie, k hospodářským opatřením v podobě Zelené dohody je nesmyslné. S jeho slovy souhlasil i ekonom Lukáš Kovanda. „Potřebujeme dále inovovat a mít kvalitnější technologie, abychom dosáhli toho, že zajistíme celoroční využití takzvané čisté energie. Měli bychom tak vynaložit více prostředků na vývoj lepších a čistších technologií,“ zdůraznil. ... https://cnn.iprima.cz/uznavany-expert-vybidl-k-levnemu-reseni-klimaticke-krize-zminil-vyvoj-alternativnich-zdroju-433811 |
M. Pivoda 11.4.2024 18:45Autor Milan Smutný ve svém článku smutně informuje o chybných ekonomických měřítcích pokroku (pokroku technologického, i pokroku společenského). Nebudu zde ale rozebírat detaily. Raději zde sdělím obecnou moudrost pro inovátory, kteří se snaží o nějaký pokrok: Vaše strategie je jen tak účinná, jak efektivní je vaše schopnost ji sdělit. Můžete mít tu nejúžasnější inovaci, ale pokud nedokážete sdělit její hodnotu nebo překonat odpor ke změně, neuspějete. Nejúspěšnější lídři aktivně trénují sebe a své týmy, aby komunikovali, inspirovali a motivovali. Your strategy is only as effective as your ability to communicate it. You can have the most amazing innovation, but if you can’t communicate its value or overcome resistance to change, you will not succeed. The most successful leaders actively train themselves and their teams to communicate, inspire, and motivate. |
J. Jurax 11.4.2024 19:04Vaše strategie je jen tak účinná, jak o produkt lidi projeví zájem za něj utratit své peníze. K čemuž jistě pomůže komunikace, čti reklama, ale hlavně užitné vlastnosti produktu v konfrontaci s jeho cenou a případné náklady na provoz. |
M. Pivoda 11.4.2024 19:09Bohužel se mi v minulosti nepodařilo přesvědčit Juru X, aby sám požádal, svoji alma mater, o odnětí svého někdejšího vysokoškolského diplomu. Dnes už neplatí. |
J. Jurax 11.4.2024 19:15Inu, Vaše umělá inteligence nejen na tohle zjevně nestačí. A nedá mi to, abych Vaší umělé inteligenci nedoporučil, aby se naučila správně umísťovat čárky v souvětí. |
J. Ticháček 11.4.2024 19:33Pane Pivodo. Mne z vysoké školy z nějakých duvodů vyloučili ještě před imatrikulací. Ale jen kvůli Vám jsem ochoten vrátit maturitní vysvědčení z doby, kdy na VŠ nastupovala s bídou desetina populace. Nerad bych byl řazen mezi vzdělance, jakým jste Vy. |
L. Novák 11.4.2024 19:44Pivoda je dementní StBácký dědek, který ještě než natáhne bačkory, snaží se na§rat co nejvíc lidí... |
P. Diviš 11.4.2024 20:39Pozoruji jisté společné rysy mezi ním a Šejnou. Oba urputně bojují s tím, co si myslí, že si jiní myslí. :-P |
M. Pivoda 11.4.2024 20:45Sdělení pro J. Ticháčka Souhrou okolností jsem prošel opakovaným školením Evropské nadace pro podnikatelský výzkum (EFER), a také podnikatelsky zaměřeným studijním pobytem v USA (...), abych v ČR následně vyučoval obor podnikatelství a inovace. Bohužel, v této polistopadové demokracii 1989, jsem k tomu nedostal příležitost. Asi to tato ekonomika hojnosti nepotřebuje. Stydlivý český demokrat, Všeználek Karel Šebesta, zde stydlivě vystupující jen jako Prokop Diviš, vám to možná ochotně vysvětlí. Případně diskutující Roman Langer. |
J. Jurax 12.4.2024 0:00Bohužel, v této polistopadové demokracii 1989, jsem k tomu nedostal příležitost, pravíte. No, možná o Vámi nabízenou službu v ceně a kvalitě Vámi poskytované nebyl, resp. není zájem. |
R. Langer 12.4.2024 7:33Ano, všude tě vyhodili pro neschopnost, ty naše malá hloupoučká UI. Nemusíš nám to pořád potvrzovat, my už to víme dávno. |
M. Pivoda 12.4.2024 16:44Neschopnost čeho? |
L. Novák 12.4.2024 19:41Dobrá otázka... |
M. Pivoda 11.4.2024 19:32V TV jsem dnes v podvečer sledoval úvahu, z roku 2018, o plánované cestě lidí na planetu Mars. Byl to překlad německého naučného filmu. Úvahu o nutnosti použití elektromobilů na planetě Marsu jsem neviděl. Možná, že jsem na ten patřičný TV kanál jen přeladil až pozdě. Stihnul jsem ale uslyšet tehdejší odhad celkových nákladů (na výzkum, vývoj i realizaci projektu): USD 400 miliard. To si prý sám nemůže dovolit žádný existující stát planety Země. |
J. Ticháček 11.4.2024 19:37Úvaha o nutnosti použití elektromobilů na Marsu? Hernajz, a co jiného by tam, s ohledem na složení atmosféry, na možnost těžby a zpracování bylo k dispozici? |
J. Jurax 12.4.2024 0:06No, nejspíš elektromobily. Nikoliv nutně s akumulátory, teoreticky i s palivovými články metan-kyslík; Musk předpokládá výrobu metanu a kyslíku na Marsu z tamnich surovin pro pohon raket. |
M. Pivoda 11.4.2024 20:33Upřesnění. Německý pořad o cestě na Mars (za odhadovaných 400 miliard dolarů) běžel dnes v podvečer na Prima Zoom. Bohužel, nemohu zde diskutujícím sdělit více, protože tento TV pořad nelze zpětně dohledat, aniž byste komusi dovolili umístit "cookies" do vašeho počítače. TV Prima Zoom tím zřejmě chce odradit TV diváky od sledování svých TV pořadů. Je mi líto, že zde nemohu diskutujícím sdělit více. V takovém "stimulujícím" prostředí, v roce 2024, bohužel, žijete. |
J. Jurax 12.4.2024 0:07Cookies Vás nekousnou ani když si je povolíte ... :-) |
L. Novák 12.4.2024 11:12Asi má, osel, strach, aby ho nesledovali, co na Internetu dělá... A neumí si najít jednoduché řešení... |
I. Teren 11.4.2024 18:34V USA kazdy danovy poplatnik prispieva s 1/4 na cenu EV. Ked si niekto chce kupit vatsie golfove vozitko, nech si za to zaplati trhovu cenu. |
M. Šejna 11.4.2024 19:29Melete nesmysly. Tesla model 3 stojí v USA 40.630,- USD bez daní. Kurz je 23,60 Kč/ USD. Takže je to 958 tisíc Kč V Česku stojí 891,800,- Kč, bez DPH. |
J. Jurax 11.4.2024 19:42No a pro sprostný lid Tesla model 3 stojí 1 085 238 Kč s DPH a bez dotací; tedy kromě dočasných úlev přiznaných elektromobilům (parkování, dálniční známka etc.), což jsou též dotace. No nekupte to za tu lidovku! |
M. Šejna 11.4.2024 20:02Najděte mi mezi vámi milovanymi spalováky auto s výkonem 210 kW, zrychlením z nuly na sto za 6,1 sec., v plné výbavě, ale za nižší cenu, než stojí Tesla. |
P. Diviš 11.4.2024 20:38Co bych s takovým krámem dělal? Na užitek překombinované, na plezír nudné. |
M. Pivoda 11.4.2024 20:55Pokud takový elektromobil zakoupí nějaká byznys-společnost a bude provozovat levnou samo-řídící taxi službu (například pro důchodce), pak to bude oboustranně prosperující byznys. Firma Tesla oznámila zveřejnění samo-řídícího taxíku na den 8. srpna 2024. Vydržte! |
J. Jurax 12.4.2024 0:16Řekl bych, že pro taxislužbu je takový vůz poněkud výkonově předimenzovaný, natož bude-li řízen automatem. |
J. Jurax 11.4.2024 23:56Nenajdu. Tedy nehledal jsem. Nicméně moje Octavia III 1.4 l 110kW v roce 2017 za necelé půlmega mi slouží k plné spokojenosti. Z elektronických hejblat potřebuju leda navigaci, handsfree a slot pro USB s hudbou. I zaparkovat umím sám :-) 210kW bourák fakt nepotřebuju a zrychlení z nuly na sto za 6,1 taky ne. Mých tabulkových 8,2 na 100 mi stačí (nikdy jsem to neměřil, proto tabulkových). Kdybych měl o půlstoletí míň, tak by mne ty parametry určitě oslnily, ale dnes už jsem z toho vyrostl a jezdit 200 za hodinu po dálnici mne již neláká. Najděte mi elektroauto s užitnými vlastnostmi mé oktávky za půlmega, resp. dnes u nové Octavie IV za řekněme 750 tisíc ... :-) |