29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

ELEKTROMOBILITA: Dotace vysychají, prodeje váznou

Zatímco vedení EU řeší, jako zlomit odpor některých zemí unie proti definitivnímu zákazu registrace nových aut se spalovacími motory od r. 2035, prodeje elektrických aut, která mají konvenční auta po r.2035 nahradit, kolabují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vrabec 23.3.2023 9:33

P. Smutný je typický "zablokovaný" Čecháček. Doufejme, že takový nikdy nebudou u moci. Jinak zůstane Česko jako Švejk flekpuc.

J. Vrabec 23.3.2023 9:26

Smutný lžete !

Zulassungen in der EU: Rekord bei Verkauf von E-Autos

01.02.2023 — Viele Autohersteller kämen mit der Produktion wegen fehlender.....

J. Koníček 9.3.2023 5:37

Je mi Vas líto, pane Smutný. Budete v budoucnosti jenom smutnější a smutnější, až se naučíte trochu správně číst, čtené pochopíte a realita bude pokračovat navzdory Vašim nenávistným přesvědčením. Ale jako útěcha, Gigafaktory VW v Česku nebude a Expert Pepa Vrtal s Vámi oduševněle souzní.

Viz reference, třeba pan Huml zde : https://www.ev-volumes.com/ Pokud to čtu správně, prodeje v 2022 se zvýšily o 55%. Leden a únor 2023 se prodeje e-aut rekordně navyšují ve všech hlavnich světových trzích.

Byla hloupost EU vydat zákaz tradicních motorů od 2035. (To je jakoby před 120-ti lety zakázali od roku 1910 volama tahané povozy, abz se pomohlo Benzům a Fordům.) Co se týče elektromobility, Klausova oblíbená "neviditelná ruka trhu" si to vyřeší, ať se Vám to líbí nebo ne.

V. Kolman 8.3.2023 23:07

Kde ho (CO2) budou brát? Přímo z výfuku automobilu a generátor syntetického paliva si povezou sebou v přívěsném vozíku - viz "perpetuum mobile";-D;-D;-D

V. Kolman 8.3.2023 20:02

Je to podobné tomu, jako kdyby někdo vnucoval zákazníkům motocykly, jako jedině správné a perspektivní (navíc dotované!!) dopravní prostředky budoucnosti.;-D;-D;-D

Nic proti motocyklům. Za letních veder - pohoda. Ale za mrazu a vnucované ouřdením nařízením.......

Podobně - e-mobil: Pro dojíždění na krátké vzdálenosti, navíc ve městě - také dobré řešení.

Ale k 2000 km k moři bych v něm jet nechtěl ani náhodou. To raději čistým, vodík, nebo syntetické palivo spalujícím (tedy ČISTÝM!!!!!!) starým dobrým "spalovákem"!!!!!!

V. Kolman 8.3.2023 19:50

Moje vzpomínky jsou trochu jiné. Ve výše popisované době jsem v Praze Vršovicích došel do KTERÉKOLI drogerie (malý kluk - školák) a všude mi bez problémů prodali: "chlorečnan draselný, manganistan draselný, sirný květ ... a spoustu dalších chemikálií"!!!!!!

Dnes, coby kmet už nic takového nekupuji, ale upřímně řečeno, ani nevím, kde by mi to prodali.

M. Pivoda 8.3.2023 14:07

Promluvil rodilý demokrat L. Novák.

P. Novák 8.3.2023 13:42

7 tisíc aut na baterky. To je takový plivnutí do rybníka. A jestli tam vidíte exponenciální růst, tak ten taky není věčněj. Všichni to ví, krom bláznů a ekonomů.

L. Novák 8.3.2023 13:15

Táhni do (_,_) se svými prolhanými dementními žvásty, MAGORE ZELENÝ! !!

L. Novák 8.3.2023 13:12

Aktuální výsledky čistých elektromobilů mají jasný pokles, jak uvedl pan Smutný. Plug-iny do této kategorie nepatří, takže váš komentář byl zcela mimo téma. Rv

M. Pivoda 8.3.2023 11:21

"já jsem horník a kdo je víc"?

Do prodejny drogerie v 50- letech vešel sebevědomý horník, aby tam koupil tehdy na trhu novou termosku. Jenže, jako obvykle, hornicky sebevědomě popletl názvy. Zvolal již ve dveřích drogerie: Dejte mi Primerosku (nikoliv termosku). Ale nějakou pořádnou! To víte, já jsem v díře 8 hodin!

P. Rada 8.3.2023 7:24

Dotace jako ekonomické opatření mají různé formy, mohou mít historické či aktuální pozadí a různé dopady. U nás nejmasivněji dotační bylo dlouhé období studené války, které ilustrovalo heslo "já jsem horník a kdo je víc".

Právě s vel-moceských důvodů se doposud leckde dotují nejmasivněji fosily a to zejména skrytou formou tolerování nerecyklovatelných škodlivých imisí. Konkrétněji v Rusku masivně tím, že se při těžbě plynu připouštění jeho mimořádně velké úniky bez jakékoli kompenzace ale na celosvětové dopady a to navíc markantněji pro cizí osluněněji položená území. Cena takového plynu se ale na trhu může jevit neobvykle nízká.

Dokladem celosvětové situace je fakt růstu koncentrace skleníkových plynů jako neoddiskutovatelná anomální realita za více jak deset milionů let. Nikoli momentálně ale do budoucna to hrozí enormním poškozením celoplanetárního životního prostředí i ekonomik. Za poslední tři desetiletí např. lidstvo navzdory mezinárodním dohodám vypustilo tolik imisí CO2 jak za celou předešlou historii.

Takováto základní pokřivenost alespon tržního prostředí se dá trochu napravit jinou formou dotace/ovlivnění která pomáhá ohledně dopadů srovnávat konkrétněji obnovitelné zdroje a jejich spotřebiče s fosilními.

Náhled "zrušme dotace" je pro výše uvedené zdánlivě snadný ale v reálu aktuálně nerealizovatelný. Dnes např. pro válku na Ukrajině a rostoucí čínsko-americké napětí.

V takto celkově nepřehledné situaci bývá na pováženou, otevřeně vystupovat jen proti jedné části přímé dotační politiky a nebezpečné dopady na dříve ojediněle životadárný planetární systém "zametat pod koberec". Dlouhodobě se takto činí pan Smutný.

J. Huml 8.3.2023 5:34

Tedy souhlasite, pane Rado, ze dotace jsou skodlive. Dotace uvedene jakoukoliv vladou jsou obycejne zavedeny, aby stimulovaly rozvoj urciteho prumysloveho odvetvi ku prospechu ekonomicke aktivity. Vyzkum a tezba nerostu a fosilnich paliv do teto kategorie patri.

Muj nazor je, ze dotace urcene k rozvoji spotrebniho zbozi, jako jsou elektricke spotrebice, technicke inovace prospesne cistote ovzdusi: LED svitidla, tepelna cerpadla, elektricke automobily, zateplovani obytnych ploch - neni zapotrebi dotovat vladou, nebot by mely byt podporovany sirokou verejnosti, a nabizeny populaci za rozumne ceny jako prospesne vsem.

P. Rada 8.3.2023 3:09

https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/iea-globalni-dotace-do-fosilnich-paliv-dosahly-loni-bilionu-dolaru

J. Huml 8.3.2023 2:48

Asi se jen snazi o cisty vzduch. Baterky hybridu vetsinou vydrzi 50 km, coz by na jizdu v centru mesta melo stacit. Jen klidne malujte certa na zed, stejne to dopadne jako dopadly zarovky edisonky, balasty flourescent zarivek, a vybojky mestskeho osvetleni; jen to bude dele trvat. Dotace zaslouzi odsouzeni, souhlasim.

M. Smutný 8.3.2023 2:27

Jsem přesvědčen, že devastace státních rozpočtů většiny zemí EU neumožní dotovat drahá elektrická auta jako 2. či 3. vůz do rodiny majetných lidí. I cizí peníze nakonec dojdou, což je princip socialistického přerozdělování, v tomto případě dokonce z kapes chudým pro bohaté. Z lidovce Jurečky každý den kouká úporná snaha jak si za cizí peníze koupit znovuzvolení. Problémem je, že slepá sázka na totální elektromobilitu zabije český i evropský autoprůmysl. Ve prospěch Číny.

M. Smutný 8.3.2023 2:21

Já píšu o "čistě elektrických". Mimochodem víte, že Němci dotační podporu plug-in hybridů k 1.1. 2023 ukončili zcela? Od roku 2025 budou plug-in hybridy muset mít software, který rozezná pohyb vozu v městském provozu a automaticky přepne na pohon baterie. I kdybyste v ní neměli už žádnou šťávu a museli vůz odstavit i s plnou nádrží benzínu. Takže dokonalý "velký bratr".

J. Huml 8.3.2023 1:08

https://www.ev-volumes.com/

Tady nejde o svetle zitrky, ale co se v soucasne dobe prodalo, a prodava.

L. Novák 8.3.2023 0:36

P.S.: a vyhodit z dotazu "plug-in" :-P

L. Novák 8.3.2023 0:26

Musíte ten dotaz ale zadat podle data, která jsou v článku uvedena. ;-) Záplava zdrojů a propagandy slibuje světlé zítřky elektromobilního zeleného komunizmu. :-P

L. Novák 8.3.2023 0:23

Ty už zjevně potřebuješ celodenní péči ošetřovatelky, abys udržel myšlenku a moč. Rv!!

J. Huml 8.3.2023 0:14

Zajimave je vyhledat si "current sales of plug-in electric vehicles worldwide". Zaplava zdroju nabizi doklady naprosto opacne nazorum pana Smutneho.

P. Diviš 7.3.2023 22:21

Tak někdy zkuste jet jen na elektromotor bez baterky nebo spalovacího článku.

P. Diviš 7.3.2023 22:19

Obávám se, že už je to neopravitelné. Špína (moc a dotace, dotace a moc) jsou příliš zažrané.

V. Novak 7.3.2023 21:49

Pro někoho drobná epizoda, pro někoho Dolchstoss a v každém případě ukončení Velké války.

J. Zeman 7.3.2023 21:07

Dotace vysychají? No sláva. Už aby vyschly úplně a EUkolchoz se vrátil na hlavní cestu pokroku, ze které odbočil. Rýsuje se před ním pevná zeď na konci slepé uličky. Zeď nesplatitelných dluhů. Nově natisknutými penězi Číně za komponenty pro krásnou zelenou budoucnost nezaplatí. Že jsou kryté nábožným zápalem? To je snad ještě horší, než za bolševika, kdy byly kryty prací. Taky před zhroucením neměli nic jiného než zářnou budoucnost. Tenkrát pětiletý plán. Dnes vylepšený na desítky let, kdy už ten komunismus konečně vybudujeme. Třeba elektřina. Tu budeme vyrábět všichni a budeme ji všichni všem prodávat ... Hlavně v létě a ve dne.

J. Novák 7.3.2023 21:03

Elektromobilita není jen o bateriích. Elektromobilitu rozdělte na dvě části. Na vlastní pohon a způsob jeho napájení.

V. Kučer 7.3.2023 21:02

A to ještě neplatí silniční daň.

J. Novák 7.3.2023 20:56

Elektromobilita? Jeden z ekoneoliberál fašistických zločinů.

P. Diviš 7.3.2023 20:53

Vám ovšem vadí hlavně presidentovo angažmá v NATO, proč by komunistovi měla vadit jeho komunistická část minulosti?

Skálu vám prostě nezvolili.