Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Zapomeňte na politiku...
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Nevrkla 16.9.2021 23:57Mám to stejně. |
I. Lyčka 16.9.2021 22:19V mém případě ta Trikolora, byť nevím, jestli přeleze 5%. Ale naděje umírá poslední. |
J. Nevrkla 16.9.2021 21:39SPD nebo Trikolora-TSS |
I. Lyčka 16.9.2021 21:28V tom mám jasno taky, ale zataženo v tom, koho volit. |
M. Pivoda 16.9.2021 20:28Cituji nadpisy: "Zapomeňte na politiku ... lithium je klíč k budoucnosti." Komentuji Klíčem k budoucnosti světa (a tedy i Česka) není nerostné bohatství, ale technologie. Jaká? Z technologií již má a bude mít klíčovou pozici technologie zvaná umělá inteligence. A klíčovou aplikací z oboru umělé inteligence budou nejdříve vojenské aplikace. Přičemž k zabití člověka-nepřítele není třeba příliš vysoké umělé inteligence (konkrétně stačí aplikace strojového učení a dopravní dron). Závěr: Zapomeňte na české ekonomy. |
J. Nevrkla 16.9.2021 20:06Nesmíme volit idioty, kteří by toto mohli dělat, v tom mám jasno. |
I. Lyčka 16.9.2021 19:39Nebojte se, dotace budou, i kdyby lid měl žrát zpod sebe. |
J. Prikner 16.9.2021 13:59A dodávám: lithum je v budoucnosti vhodné jen do baterek a jako zdroj zisků pro bruselské fantastické úděly. Autor je blbec. |
P. Sura 16.9.2021 13:46Žere příliš mnoho zeleniny ..... |
T. Zlesa 16.9.2021 12:53Proč bych to měl dělat? Porovnáváte si snad Fabii s Jumbem? Zajímavější je otázka kolik takových baterek by se muselo v Německu postavit, aby jim to vyšlo. S větrníky a výkyvy v síle větrů... Ne příští rok, ale třeba s výhledem na deset, dvacet let. |
V. Petr 16.9.2021 11:12JENŽE benzinové auto pořídíte za 300000 Kč, ojeté třeba za 50000 Kč. To je u elektromobilu nedosažitelné, protože starší elektromobil bude mít nepoužitelnou baterku! |
V. Petr 16.9.2021 11:10Vychází to podle Vás na kabel s průměrem jádra skoro 10 cm. Jinak, příkon odpovídá 1500 kW, to aby k nabíjecí stanici vedlo vedení vysokého napětí... |
J. Nevrkla 16.9.2021 11:06Až se začne výrazně zdražovat, a to nebude podle mě dlouho trvat, tak saleni přestane působit. |
V. Petr 16.9.2021 10:55Je třeba volit SPD! |
V. Petr 16.9.2021 10:54Porovnejte si tu "superbaterku" s 2000 MW, které má Temelín nebo Dukovany! Taková elektrárna to vyrobí za 1,5 MINUTY! |
M. Šejna 16.9.2021 10:52Kolik stojí benzínové nebo naftové audi, bmw, mercedes, volvo, porsche, mustang a podobné automobilové krasavice, před kterými si český řidič blahem stříká do trenek? |
V. Petr 16.9.2021 10:51
|
V. Petr 16.9.2021 10:50Autor je magor. Jeho "nová ekonomika" znamená naprostou zkázu a ÚPADEK!!! |
P. Milan 16.9.2021 10:50Jo. |
Š. Hašek 16.9.2021 10:05Začíná boj. Počínání si brusele se ještě před nedávnem vyučovalo jako "jasná a přímá cesta ku krachu". Pokud se sdruží dost cestujících v letadle, ošálí se cukrátkem, u sedadel není výškoměr - tak tak "ta cesta" může být delší. |
Š. Hašek 16.9.2021 10:001. Vůbec není jasné, jak proběhne transformace "z benzínu na zásuvku". Někdo ale věří pětiletkovým skokům brusele. 2. Vůbec není jasné, jak to bude v ČR se stabilními, páteřními zdroji elektrické energie. Mnozí věří politickým plkům, že Rosatom jsou gardové Stalinovy pluky. A Slunce svítí nejvíc v noci a v zimě. 3. Zamlčují se náklady na těžbu surovin, výrobu baterií, jejich životnost a následné "odpadové" hospodářství. Kecy Leyenové ostatně nenastartovaaly ani vojenskou stíhačku. 4. Zamlčují se celkové náklady, falšování dluhů z toho všeho. Pokud z něčeho jsou nadšení zvláště "netechnici a laici" - tak od toho pryč! Resp. "nechat to dozrát na stromě". Parní stroj místo koňů taky nebyl na rozkaz, za dotace a za pět let. 5. Hrůza hrůz je, že pokud někdo přikáže za dotaci skočit z okna, tak skokani se najdou. Viz současný život již faktických polonevolníků v prostoru brusele. 6. brusele je na místě přešlapující, zadlužená množina kanceláří, poslanci si hrají na tvorbu zákonů. Většinu času listují papírama, kterým nerozumějí. Ekonomická výkonnost stojí/klesá. Roste spotřeba papíru a barev do tiskáren. 7. Možná bychom se mohli "vrátit" k naší "místní, hádavé politice". Postavit dvě elektrárny, dlabat naše brambory a Němcům prodávat Strom za smluvní ceny, při jejich sofort požadavku dvacetkrát dráž. |
I. Rajda 16.9.2021 9:51Lithium je něco jako Zemanova továrna na obrazovky v Hranicích n.M. blahé paměti. |
P. Milan 16.9.2021 9:46Holub a ekonomika, to prostě nejde dohromady (a politika mu taky moc nejde). Zřejmě je zde jen co kuriosita, jak moc lze veřejně blbnout. Také ho mají rádi v ČRo, těžko říci, zda také z tohoto důvodu. |
Š. Hašek 16.9.2021 9:41Trefné poznámky! |
T. Zlesa 16.9.2021 8:51Aktuálně nová funkční baterka 50 MWh pro německou síť postavená českou EGEM: https://allforpower.cz/obnovitelne-zdroje/spolecnost-egem-s-r-o-vybudovala-nejvetsi-bateriove-uloziste-elektricke-energie-v-evrope-467 |
J. Nevrkla 16.9.2021 8:35Myslím, že výrobci elektroaut a baterii se na trhu dočkají horkého zklamání a budou neustále žadonit o dotace. A na ty brzy nebudou peníze ani ochota. Pokrokáři si hrají s ohněm. |
J. Ganaur 16.9.2021 8:34Bezpečné stejnosměrné napětí je 48V.Akumulovaná energie cca 20kWh/100km a zbytek je hračka..... |
P. Kubáč 16.9.2021 8:33"Nová ekonomika" založená na výrobě elektromobilů nabijených solárními a větrnými elektrárnami ? Má to smysl, zejména když každý, kdo má do zadku díru mluví o tom jak bude směřovat tímto stejným směrem ? Což takhle jít opačným směrem ? Vrhnout se na výrobu kompaktních jaderných reaktorů 4. generace. Nebo pokud si na to netroufáme - tak třeba založit banku zaměřenou na úvěrování ekologisty nemilovaných projektů ? |
J. Ganaur 16.9.2021 8:13
|
J. Lukavsky 16.9.2021 7:50"rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km" může nám nějaký ing z oboru spočítat kolik Ampérů bude mít ta nabíječka? Řekl bych, že bude nutno mít k ní kabel silný jako stehno a dopředu volat do Temelína aby povytáhli alespoň jednu tyč. Ale poslouchá se to dobře. J.L. end |