Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Zapomeňte na politiku...
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Novák 16.9.2021 7:36mimořádně nekompetentní vedení ČEZu i vlastníka ČR ukazuje, ŽE NEDOKÁŽÍ ODPOVĚDNĚ ŘÍDIT ENERGETIKU (viz cena EE 130Eur/MWh), ale dokáží oblbovat vizemi lithia, zdroje EE nezajistí, ale odstavovat a zavírat uhelky umíme!!! Bože jak ubohý vedení státu máme, není kam se dovolat, nelze zkázu zastavit, je rozkradeno a Západ nemá zájem o rozvoj ČR, ani o stabilitu, pouze ukazujeme světu, co nesmí dopustit, katastrofu a zkázu. |
P. Dvořák 16.9.2021 6:46Tak to si počkám, až "továrny budou chrlit lithiové baterie" do těch skvělých aut v ceně mega a výš. Nebo budou zavedeny i dotace na dotace dotací elektroaut. |
P. Dvořák 16.9.2021 6:42Není mi jasné, odkud se bude brát elektřina a jakým kabelem bude přiváděná do sídliště (nedejbože do Prahy!!!), kde se v noci, kdy nesvítí slunce a většinou nefouká, bude najednou nabíjet několik tisíc (v Praze desítek, stovek tisíc?) vozidel. Běžným způsobem. Natož " . . . na 80 % kapacity za 8 minut . . . " Už vidím ty zástupy asi Afghánců, (protože téměř všichni Romové mají invalidní důchod), kteří budou zakopávat do země kabely k benzínkám . . . tedy dnešním benzínkám. |
K. Wágner 16.9.2021 6:28Vedení ČEZu má asi zázračnou křišťolovou kouli a tak ví přesně, jaký vývoj elektromobility nás čeká. Klidně dá hlavu na špalek za to, že baterie postavené na lithiu budou příštích 20 let kralovat automobilovému průmyslu, poněvadž vodík z palivových článků se v automobilech nejspíš vůbec neuplatní a grafen v bateriích je přece holý nesmysl. Ona totiž společnost Aion ze skupiny GAC nejspíše vůbec nevyvinula a veřejnosti nepředstavila škálovatelný systém grafenových baterií s verzemi 3C a 6C, kdy rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km u běžného SUV. Samozřejmě se zas u nás najdou experti co budou tvrdit, že grafenové baterie nemohou v Evropě nikdy nahradit baterie lithiové, pro které ČEZ za podpory naší vlády hodlá vystavět údajnou gigatovárnu, i když tým vědců z Ústavu chemie Přírodovědecké fakulty MU přišel již s novými postupy výroby grafenu, kterou lze zahájit i u nás. Tedy něco jako když svého času jiní experti u nás tvrdili, že nemohou čínské mobilní telefony zaplavit evropský trh. |
K. Wágner 16.9.2021 6:25Každý, kdo brouzdá po internetu a o danou problematiku se zajímá, dobře ví, že ta uvažovaná výstavba naší továrny na výrobu lithiových baterií pro elektromobily, je podmíněna těžbou cinvalditu s velmi nízkým obsahem lithia a jeho problematickým zpracováním, přičemž na evropský trh okolní státy budou ze svých továren chrlit lithiové baterie dříve, než my se k tomu vůbec dokážeme dopracovat. A nejenže v sousedním Německu roste skutečná „gigatovárna“ Tesly, která má být „největší továrnou pro výrobu baterií na světě“, ale staví se tam i další velké továrny na baterie. |
J. Franke 16.9.2021 5:20Žádné lithium... Budoucnost patří aluminiu!!! |
S. Foster 16.9.2021 4:10Po normálním autě zbyde prázdný kanystr. Po tomhle krámu půltunová baterka. Nic netěžit, neničit přírodu a počkat až se najde něco praktického. |
L. Harvánek 16.9.2021 1:41A až se začne těžit a zpracovával litium, nechci vidět, co v Krušných horách vznikna. Předchozí těžba uranové rudy a uhlí byla proti tomu rajskou zahradou. |
P. Labaj 16.9.2021 0:39Už aby tady nějaká ta gigafactory na baterky vznikla. Montoven není nikdy dost, a máme v tom praxi. Najímat agenturní zahraniční pracovníky umíme dobře. Externality z chemické výroby jsou pro životní prostředí vždy přínosné. A opět v tom máme dlouholetou praxi. No a nějaká další fabrika, která veškeré své výnosy bude posílat své matce v zahraničí (pravděpodobně v Německu), no to je hotové požehnání. |