Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Uber jako diagnóza dneška
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Šimek 10.10.2017 14:07Re: Ja ty taxikare taky nechapu http://zpravy.idnes.cz/taxi-uber-kontroly-magistrat-pokut-novela-kauce-taxikari-p3c-/domaci.aspx?c=A171006_085103_domaci_hell |
O. Uživatel 10.10.2017 14:06Uživatel požádal o vymazání |
J. Šimek 10.10.2017 14:06Re: Ja ty taxikare taky nechapu Jasně, je to spiknutí všech proti UBERu, jasná účelovka :o) |
L. Písařík 10.10.2017 14:02Re: Ja ty taxikare taky nechapu Na google si může pověsit každý co chce, tam bych pravdu nehledal, co tak Finanční správa - ale tam nic není. |
L. Písařík 10.10.2017 14:01Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci. Odkud máte tu informaci. Napište zdroj. |
J. Šimek 10.10.2017 13:58Re: Ja ty taxikare taky nechapu Veřejné zdroje, zkuste google, ale vy tomu výsledku stejně neuvěříte :o) |
J. Šimek 10.10.2017 13:57Re: To mají někteří blbci starostí Moji připomínku to nijak nevyvrací. |
O. Uživatel 10.10.2017 13:55Uživatel požádal o vymazání |
J. Šimek 10.10.2017 13:55Re: Šlapka na mobilu už je sdílená ekonomika "spolusex"? Daň z příjmu nedělá z ničeho sdílenou ekonomiku :o) |
J. Šimek 10.10.2017 13:53Re: Ja ty taxikare taky nechapu Jistěže že těch řidičů, když uvěří UBERu lež o tom, že je to spolujízda a ne černá ekonomika. |
J. Šimek 10.10.2017 13:51Re: Ja ty taxikare taky nechapu To se zeptejte řidičů UBERu, proč naprosto všichni dostali při kontrole pokutu. |
A. Alda 10.10.2017 13:29Autor nezná historii. Nedávnou. Po roce 1989 bylo taxikářství zařazeno mezi živnosti volné. Každý, kdo měl řidičák a auto, mohl taxikařit. Ale taxikářům se to nelíbilo a ve snaze zmenšit konkurenci začali psát petice a demonstrovat. Výsledkem bylo převedení taxislužby z živnosti volné na živnost koncesovanou a zavedení zkoušek z místopisu a další šikana. Taxikáři si to přáli, aby se jim podařilo být uzavřenou partou, která mezi sebe nikoho cizího nepustí. UBER na to vyzrál a cechovnímu systému se nepřizpůsobil a taxikáři teď řvou, že mají těžší podmínky podnikání, které si ovšem před tím sami vybojovali. |
R. Langer 10.10.2017 12:58Re: Tedy argument. Ne, vy si jenom nejste jist. :-) |
O. Uživatel 10.10.2017 12:57Uživatel požádal o vymazání |
R. Langer 10.10.2017 12:56Re: Ja ty taxikare taky nechapu A to je čí chyba? :-P |
J. Berger 10.10.2017 12:52Pro srovnání: u nás nástupní plat 30-40 Kč, km cca 22-28 kč. V Indii (Bombay) kolem r. 2005 nástupní plat =0, jízdné v přepočtu 6 Kč/km (10 rp). Auto a řidič typu homeless. V Šanghaji kolem r. 2007 nástupní plat 11 jüanů, tj cca 31 kč, ale to vlastně nebyl nástupní plat, ale minimální jízdné, taxametr začal nabíhat až po projetí této částky (asi 3,7 km). V Šanghaji jízdné 3 J/km (8,40 Kč), mimo Šanhaj 2 j/km (5,6 Kč). Cena benzinu asi 20-21 Kč/l, auta moderní, řidič(ka) perfektně oděn(a) s bílými rukavicemi. A to se jim to muselo vyplácet. V obou těchto destinacích jsem byl a osobně to zjistil. Protesty proti UBERu jso tedy spíš proto, že jezdí levněji (viz pokusy 100 Kč/km). |
J. Vintr 10.10.2017 12:45Re: To mají někteří blbci starostí Předpokládám, že podobně jako třeba na AUKRU, je provozovatel služby UBER povinen poskytnout na požádání finančnímu úřadu údaje o platbách, které eviduje ... |
J. Chaloupka 10.10.2017 11:51Čerstvá zkušenost z Brna, kde uber zakázali. Taxi služba je dražší než v Praze a čeká se na ni déle. |
O. Uživatel 10.10.2017 11:49Uživatel požádal o vymazání |
J. Šimek 10.10.2017 11:42Re: To mají někteří blbci starostí Chyba lávky s tou dohledatelností plateb. Vždyť z EET zahrnuje platby kartou :o) |
J. Šimek 10.10.2017 11:40Re: Ja ty taxikare taky nechapu Že by při první kontrole platili tučnou pokutu. |
J. Šimek 10.10.2017 11:39Šlapka na mobilu už je sdílená ekonomika "spolusex"?
|
J. Tachovský 10.10.2017 11:38Re: Autorovi bych přál. To jste tu lod navigoval sextantem a papirovou mapou ? A to je takovy problem ? |
J. Tachovský 10.10.2017 11:36Ja ty taxikare taky nechapu Co jim brani zaregistrovat se u Uberu a jezdit jako oni ? |
O. Uživatel 10.10.2017 11:30Uživatel požádal o vymazání |
J. Vintr 10.10.2017 11:26To mají někteří blbci starostí aby erár nepřišel zkrátka. A vsadím se, že jsou to stejní lidé, kteří budou volit jistého člověka, který zcela veřejně ojebat erární kasu o miliardy - a to dokonce ve funkci ministra financí. A to se veřejnost dozví tak maximálně o desetině podrazů, které tento úspěšný podnikatel dělá. Mimochodem - čím víc se do eráru nasype, tím víc bude erár platit neschopných arogantního úředníků, kteří vám budou otravovat život na každém kroku. Jinak co se týká služby UBER, tak tam řidiči neinkasují zákazníky "keš", ale všechny platby jdou přes tuto službu, takže jsou zdokumentované a dohledatelné. Takže obavy hlupáčků z daňových úniků jsou nepodstatněné. Daleko spíš můžou zatloukat tržby "legální" taxikáři. |
J. Šimek 10.10.2017 10:57Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci. Dokola tvrdíte, že UBER je legální a voláte po kontrole. Výsledek kontroly je jasný a vy zase nevěříte, že je UBER nelegální. Nemá to smysl, jste zacyklený v nějaké své představě. |
O. Uživatel 10.10.2017 10:51Uživatel požádal o vymazání |
M. Vondráček 10.10.2017 10:45Re: Autorovi bych přál. Nikdo Vás nenutí , vezměte si "normální" taxík :-) |
J. Šimek 10.10.2017 10:40Re: UBER je šedá ekonomika schovaná za mobilní aplikaci. 100% zkontrolovaných řidičů UBER dostalo pokutu za nelegální činnost. Co chcete za další důkaz nelegality jejich podnikání? |