3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Rusko, sankce a SWIFT

Rusko dosud zvládá čelit sankcím Západu, neboť po řadu let systematicky snižuje své vystavení americkému dolaru. Dolarové rezervy Ruska činily loni jen 16 procent celkových devizových rezerv země. Přitom o čtyři roky dříve to bylo více než 40 procent. Jeden příklad za všechny: od vrcholu roku 2010 Rusko snížilo objem držených amerických dluhopisů o 98 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 26.2.2022 20:58

Ty prostě ty hovadiny mlít nepřestaneš, co, ty naše malá hloupoučká UI? ;-)

Š. Hašek 27.2.2022 13:02

R^ Ale malinko občanské sounáležitosti .............

Kurzy třetího věku byste mu podepsal .... nebo ne?

J. Jurax 27.2.2022 19:46

NAOPAK se domníváte zouplna špatně. UI je ještě nedokonalá.

V. Pavelka 26.2.2022 11:21

Jo vypadá to na zdvíhání ohnutých zad z Liberál gender socialismu ! Putin si už výtězství vzít nenechá , a Slabý západ , je jen žvanící produkt ! EU:-)

J. Nevrkla 26.2.2022 10:37

Zdá se, že se začínají lámat dějiny. Obávám se, že západ nebude sebevědomí nabývat, ale pozbyvat. A už mu to začíná docházet.

D. Laurencikova 26.2.2022 9:50

Rada bych prispela do diskuze necim jinym. A sice tim, ze jak vidime, vypukla u nas tvrda cenzura. Nekolik "dezinformacnich" webu bylo zablokovanych a za to, ze jsem cenzuru kritizovala - aniz bych jakkoliv schvalovala utok Ruska na Ukrajinu - byl muj ucet v Lidovych novinach zablokovan. V jinem clanku se dozvidam, ze za schvalovani pocinani Ruska, (k cemuz bude zrejme patrit i jeho prime neodsouzeni) hrozi az 3 roky vezeni! Tak to mame stesti. Hostinsky Palivec dostal za "mouchy, ktere sraly na cisare pana" hned 10 let! ;-)

G. Onion 26.2.2022 10:10

Za schvalování ruské invaze hrozí až tři roky. Kolik hrozí za schvalování bombardování Bělehradu v roce 1999, za 20 let invaze v Afghu, za invazi do Iráku, za invazi do Lybie a můžeme jít ještě dál do minulosti. Tak kolik hrozí za tyhle invaze Stříži??

Kolik let hrozí za schvalováni masakru v Oděse v roce 2014?

D. Laurencikova 26.2.2022 10:15

Jestli me vsechny moje smysly nematou, je zrejme, ze otazku musime polozit jinak. A sice: "Kolik let hrozi za NEschvalovani bombardovani Belehradu v roce 1999.... ?"

G. Onion 26.2.2022 10:23

Jj já vám rozumím, ale musíme se ptát v intencích toho co blábolí Stříž.

Jen tak mimochodem by mě zajímalo jak na to schvalování invaze chtějí napasovat genocidu a samozřejmě už se připojili fizlové s tím, že to budou kontrolovat a vyhodnocovat.

D. Laurencikova 26.2.2022 10:35

Moje otazka rezultuje prave z toho, "co blaboli Striz". Budou se trpet jenom ty nazory, ktere odpovidaji tomu "jedinemu povolenemu spravnemu" - jinak postih a docela tvrdy. Jestli se nemylim tak spravnym nazorem bude take souhlas s "humanitarnimi bombami" (V. Havel) na Belehrad. ;-)

G. Onion 26.2.2022 10:50

Samozřejmě že platí jenom ty jediné správně názory a na ně mají monopol paraziti typu Rakušana nebo Bartoška.

Nemýlíte se, bingo, souhlas s bombardováním Bělehradu potažmo vražděním nevinneho civilního obyvatelstva v podání Američanů a Angličanů je to správně. Naopak když to odsoudíte můžete dostat kriminál na tvrdo.

D. Laurencikova 26.2.2022 10:54

Muj muz si odsedel v Husakove Ceskoslovensku 6 let za to, ze tuto hru nehral. Ani ted ji hrat nebudeme ;-)

V. Pavelka 26.2.2022 11:26

A Vypadá to na návrat osazenstva do Velvyslanectví Ruska ? A možná otevření kauzy Vrbětice a mnoha dalších ?;-)

P. Hák 26.2.2022 13:44

Na profilu LinkedIn jsem měl dvě návštěvy společnosti Meta, provozující FB. Prý "profesionál právního servisu". Nikdy předtím se o mne nezajímali... ale občas chodím na ruskojazyčný web o kočkách. Jinak mne nenapadá, co by je k té návštěvě vedlo.

P. Černý 26.2.2022 14:48

Nikdy jsem příliš nerozuměl řečem o proruskych pátých kolonách. Připadalo mi to jako střelba z pušky bez munice. Tak teď už tu munici mají. Už začínám rozumět. I některým událostem v minulosti. Jako by už před více než rokem někdo viděl do budoucnosti...

Ale vykašlal bych se na to. Pokud se někdo zabývá lidmi, jako jsme my, tak už na tom musí být hodně špatně.

D. Laurencikova 26.2.2022 16:39

To je myslim dobra zprava.

P. Hák 26.2.2022 17:20

Nebo hodně dobře, z mocenského hlediska.

Určitá část společnosti v sobě už dlouho živí nenávist k těm, kteří k ní nepatří. Proto ty řeči o "gerontech", "švábech", "filckách", "koblihách" atd. Navzájem se hecují. S tím se pojí pocit morální a intelektové nadřazenosti - v lepším případě jsou ti druzí líčeni jako nevzdělaní zakomplexovaní hlupáci, v horším jako zrádci. Úroveň jejich verbální agresivity je mimořádná, určitě vyšší než u komunistů v 80. letech. Ti aspoň považovali své odpůrce za lidi... někteří z těchto už ne.

No a volbami se tito lidé dostali k moci. Ti ve vládě to až do posledních dnů částečně maskovali, ale bylo to v nich a tvrdé jádro jejich příznivců je přesně tato sorta. Je otázka, co bude následovat, jakmile byla překročena hranice, už to je velmi obtížné zastavit.

P. Černý 26.2.2022 17:40

Je to tak. Nedávno jsem slyšel jednoho německého politologa, původem Rusa, ještě před tou invazí (po návštěvě Scholze v Moskvě) popisovat situaci v Německu. Řekl, že v Německu žije skoro celý život, ale taková míra nesmyslné nenávisti a rusofobie, jaká je tam dnes, ho opravdu překvapila.

Lidé, kteří se nenávistně a zuřivě vymezují vůči jimi samými vymyšlenými nepřáteli by asi patřili do blázince. Takové je těžké zastavit. Už kvůli nedostatku blazinců. To máte pravdu.

Jenže oni se nějací skuteční nepřátelé jistě časem objeví. Pravděpodobně však takoví, které nikdo nečekal. Nebo takoví, které oni sami stvořili. Pak ať ti bojovníci s papírovými draky předvedou, co v nich je.

P. Černý 26.2.2022 17:46

nepřátelům

P. Hák 26.2.2022 17:56

V Německu taky? Já německy neumím, tak mne to překvapuje.

U nás to teda podle mne je hlavně potřeba někoho nenávidět a boj proti domácím odpůrcům.

P. Černý 26.2.2022 18:20

Boj proti odpůrcům vesměs vedený pod falešnou vlajkou. Protože ta skutečná by byla obvykle nemravná, odporná nebo směšná.

To, že politika funguje na nenávisti i v Německu je patrné i bez znalosti němčiny. Jak jinak by se mohlo stát, že Němci z politických důvodů nezprovoznili dokončený plynovod, který navíc má vlastnost, že ho lze kdykoli zase zavřít. I to mohlo přispět k Putinovu rozhodnutí začít tu invazi.

P. Hák 26.2.2022 18:55

Mohli na ně tlačit Američané.

A přiznám se, že nemám přehled o tom, jak se k plynovodu stavěli Zelení

P. Hák 26.2.2022 17:57

Jinak pokud se něco rozmáhá u nás, není to mezinárodně důležité. Pokud v Německu, je to jiná.

P. Černý 26.2.2022 18:47

Jistě

D. Laurencikova 26.2.2022 16:37

To mi pripomina pribeh nemeckeho autora Akifa Pirincci, ktery psal drive romany o kockach (Felidae) a pozdeji politicke, kriticke knihy. Tento autor je dnes po vzoru metod patera Koniase v Nemecku naprosto znicen, vcetne jeho kocicich romanu. Kdovi, co maji kocky za lubem, nic se neda podcenovat ;-).

P. Černý 26.2.2022 16:59

Pan Hák se mi před časem svěřil, že se u ruských YouTuberů učí vařit a shání na ruských blozich kuchařské recepty. Takže kdyby kočky selhaly, mohli by na něho přes žrádlo.

Já jsem se zase na YT u ruských svářečů zkoušel dozvědět různé finesy pro mé hobby svařování. Nebo u různých řemeslníků různé návody, informace a recenze. Prostě jsme oba zjistili, že oprášit staré znalosti ruštiny může být v dnešní době prijemne a užitečné. Putin nePutin. Teď asi za to poneseme důsledky

D. Laurencikova 26.2.2022 17:10

Je nas takovych vic, i ja patrim k podezrelym. Pracovala jsem behem let v Nemecku v ruznych firmach, kde jsme meli ruske obchodni partnery nebo dokonce kolegy, se kterymi jsem mela velmi dobry, pratelsky vztah. Byli to vesmes inteligentni a pratelsti lide.... Ja jsem nejen procvicovala Rustinu, ja jsem ji dokonce prekladala! Nevim nevim, jak se z toho ted vyzuju :-/

P. Černý 26.2.2022 17:15

Taky jsem kdysi dokonce psal obchodní korespondenci, a dokonce obchodní smlouvy, ještě na mechanickém psacím stroji s českým rozložením azbuky. Ale to je snad už promlčené.

Mějte se hezky, paní Laurencíková.

D. Laurencikova 26.2.2022 18:44

Vy take, pane Cerny a drzme si palce :-)

G. Onion 27.2.2022 0:35

No v Bavorsku je rusáků víc než dost. Regensburg a okolí, tam člověk slyší víc ruštinu než němcinu;-D;-D;-D