2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rudla 28.4.2006 7:24

Re: Ježíšmarjá!

Doktore Vy moulo,tady je jasné,že tito lidé jdou po dobrém korytě a která strana je u moci tak tam vlezou.

RadekH 21.4.2006 13:22

Ne, v zásadě autor pravdu nemá.

Je to zase hodně zjednodušené.  Ve skutečnosti, by v Československu komunisté nikdy nezvítězili, nebýt druhé světové války, v jejímž důsledku a v důsledku dohody velmocí z Jaltské konference  jsme se dostali do sféry vlivu SSSR.  CHurchil se trochu pokoušel se Stalinem vyjednávat o Poláky, ale nás Rusům odevzdali bez mrknutí oka. A tak jsme v tom tkzv. socialismu skončili všichni, my spolu s Maďary, Poláky, Pobaltskými státy i s polovinou Německa.  Jen šílenec by snad mohl prohlásit, že jsme to všichni chtěli.

Ergo, za následný úpadek Československa mohou v první řadě Němci, kteří rozpoutali 2. sv. válku.  Ovšem i toto je samozřejmě zjednodušení, ale upřímně řečeno menší, než kterého se dopustil autor článku, když prohlásil, že tu v 48mém zvítězili komunisté a pak tu padesát let devastovali ekonomiku.  On je tu již v tom čtyřicátém osmém a v šestaosmdesátém téměř nikdo nechtěl, ale bylo nám to houby platné.

gerontusinza 21.4.2006 11:00

Ano právě jsem si zcizil vlastní mozek vy taky ...... To ovšem trh nevyřeší pane Kořenský.Re: Re: Milý hansi hase, račte si přečíst co jste napsal. Re: Tojuska - cil privatizace

Huck 21.4.2006 8:57

Autor má pravdu, jenže krást se

prostě nemá ve velkém ani v malém.

vládík 20.4.2006 23:02

Re: Jakže

A ještě poznámku: když ukazuji na zloděje - i to posuzuješ ideologicky. Ty musíš mít opakované kurzy VÚML (lidově ŠMOK - školení mužstva o k.....).

vládík 20.4.2006 23:00

Jakže

Privatizece mohla být krádeží, protože je v porovnání s krádežemi předchozích čtyřiceti let malá??? (alespoň tak článku rozumím, tak vyznívá).  Jednak úhrn hodnot byl přibližně stejně velký (jednou tam, podruhé zpět), ale zejména jedna krádež v žádném případě neomlouvá krádež jinou (a že se při privatizaci bez zákonů kradlo!!!).  Mimochodem: malá privatizace nebyla základem drobného podnikání (s vyjímkou maloochodu, který byl předmětem malé privatizace).

Neverici Tomas 20.4.2006 19:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Egypt si vyrabi Abramsy v liceneci.Indie kupuje T-90 a vyrabi v licenci a vyvijela vlastni tank. L-59 koupil egypt a mel velke potize se spolehlivosti hlavne motoru.

Modernizovany T-72 byl zaveden do ACR v pred 2(?) lety, po velkych problemech s vyvojem...

Kolik Zuzan se slovakum podarilo prodat?

Neverici Tomas 20.4.2006 19:42

Re: nevěřící Tomáš

Zjistete si jak na tom byla po valce treba Velka Britanie.

A ten zbytek.Protoze komunisti.Elektrika byla potreba na taveni ocele:-)

zdeněk 20.4.2006 19:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Jo a je nemožné vyhrát když má váš soupeř vzdušnou převahu, to je již jisté od druhé světové války, pak jsou vám všechny tanty k ničemu.

zdeněk 20.4.2006 18:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

nebyla už L-39 ale L-59 které již byla vybavena průhledovými displeji. prohra Iráku závisela na mnoha faktorech, T-72 co tam byli měli málo účinné náboje, existují účinnější proten samí kanón jaký má T-72, mimochodem Abrahamsi stříleli ochuzeným uranem, to se to potom střílí, pokud by iráčané měli taky takovéto náboje mohli alespoň nějaké sestřelit. celá modernizace T-72 je o účinném systému řízení palby a ještě o aktivním pancéřováním. Elektroniku dovybavíte relativně rychle, Viz třeba Zuzana. Jinak Abrahams je těžký tank a T-72 střední takže to neůžete až zas tak porovnávat.... Ano, jistě by byli země které by naše zbraně chtěli, a měli by na ně peníze, a z jistých důvodů by si je nemohli koupit jinde. Všajk jejich jména znáte, jsou v ose zla a pak jde ještě o země jako Egypt, Srí lanka, jemen, Indie, země třetího světa....

Neverici Tomas 20.4.2006 18:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Myslite, ze byste po valce v Zalivu nekomu prodal tank T-72?Nebo samohybnou houfnici raze 152mm bez systemu rizeni palby....Nebo L-39 bez moderniho navigacniho a komunikacniho systemu kompatibilniho s zapadnimi prostredky? Vsechno o penezich...Havel v tom moc zmenit nemohl.BTW. Vetsina zbrojovek stejne zustala na Slovensku

Myslite, ze CSR mela sanci konkurovat zbrojnim koncernum z Evropy, ci USA v situaci, kdy zde byl obrovsky previs nabidky nad poptavkou (velci hraci prestali zbrojit a zacli se zbavovat prebytku)?

Neverici Tomas 20.4.2006 18:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Tady v praze jezdi jedny z poslednich CKD trmavaji cca z let 1996-97.Ty jsou(az na vozickare vcelku v pohode).Ale take tu na lince 1 jezdi jejich pozdne socialisticky protejsek.A to je proti tem z 50let(!!) troska.Nekde vevnitr je mozna moderni trakce, ale zbytek je zpracovan priserne. A tramvaje se kupuji kvuli cestujicim, ne kvuli odbornikum na kolejova vozidla. Vzdyt na tech trmvajich bylo krasne videt, jak sla uroven dolu, jak uz na nic nebylo. Je jedno, kdyz je stroj koncepcne na vysi kdyz vysledny produkt je znehodnocen nekvalitni realizaci.

Z favoritu se auto stalo teprve az ho VW dotahl do konce. I kdyz ta koncepce byla dost dobra aby zila ve vyrobe skoro 15let

zdeněk 20.4.2006 18:38

Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Oprava ten druhý typ je KT8D5, je jich samozřejmě mnohem víc.

zdeněk 20.4.2006 18:33

Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

A nebyly ty problémy v zbrojním sektoru v 90-tých letech  způsobeny jistým panem havlem? Jinak v ostatním částečný souhlas, v elektronice jsem stíhali tak do začátku 70-tých let. V počítačích jsme pak zaostali nejméně o deset let, i nabýdka ostatních součástek nestíhala potřeby trhu.

zdeněk 20.4.2006 18:28

Re: Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

No T3 se vyráběli od roku 1961 až do roku 1990 takže to je relativní. Ale zamozřejmě v brně jezdí i modernější T6AD. V současné době probíhá  spousta modernizací, myslíte tedy že to byli špatné stroje?

Neverici Tomas 20.4.2006 18:19

Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Vy jste proste k smichu pane Hrbku.Prestante si tu ten svuj socik malovat. Poldina ocel byla sveho casu to co Kruppstahl!!Co z toho za komousu zbylo??Samozrejme, ze se tam vyroba kvalitnich oceli nezrusila.Jenze se znicila ta znacka a hlavne, vyvoj ktery drzel krok se svetem.Nebo mi chcete tvrdit ze v 80. letech Poldi konkurovala na svetovem trhu vyrobcum specialnich oceli?

Je sice pravda,ze Tatrovky jsou kvalitni auta ( vivat nemec Ledwinka:-)Jeneze kazdy segment trhu prochazi periodicky recesi.Fabrika ktera vyrabela vojenske specialy(upravane i pro silnicni provoz) musela mit nutne v 90. letech problemy...Byla tatra schopna plnit EURO normy?Mela servisni sit?

Ty tramvaje...kvalita x kvantita, tot vecny boj socilaizovaneho hospodarstvi.

Na soucasnem trhu potrebujete hlavne dobry marketing, servis, jmeno, schopnost pruzne reagovat na pozadavky zakaznika a kvalitni vyrobky.Ne kvanata vyrobku nebo uzkou specializaci.

A tak by se dalo pokracovat.Ale vy si to stejne nepripustite...V jednom se s vami shodnu.Chce to velke investice. Ale moderni technologie jaksi nebylo to, do ceho by se tu poslednich 50. let investovalo.

Neverici Tomas 20.4.2006 18:06

Re: Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Jo fcni. a spolehlive...jenze se podivejte jak vypada a na jakych technologiich jsou zalozeny tramvaje dneska.Ony ty 120ky byly vcelku spolehlive a funkcni...jenze jaksi hnusne a zastarale.

BTW. bavime se o vyrobcich z 80tych let.Ne o tech z 50tych ktere tu slavu cs. tramvaji zalozily...

David 20.4.2006 17:47

Re: Re: pamět pana Bartoně????

Jo, jo. Mama mi vzdycky rikala, ze Rakousku se po valce rikalo Hladova zeme. No v 89 to bylo trochu jinak. Kampak jste to bolsevici dosli?

Apropo stupen vybombardovani Cech a Nemecka, pripadne Belgie asi opravdu nechcete srovnavat, ze ne?

David 20.4.2006 17:43

Tak jsem si to zbezne precet

A tech 50 let vlady KSC bylo fajn. No tak jo. Jedna otazka. Ci vyplod byli ti vekslaci a pani reditele, kteri tak kritizovane zprivatizovali tovarny. Fungujiciho trzniho hospodarstvi, nebo bolsevickyho systemu? Kseftovalo se nekde v Rakousku s kazetama, kalhotama, sminkama, markama, atd? Asi ne, ze. Na tom se bohatlo jen v blahobytnem socializmu. Kde byl napr. vyvoj osobnich vozu? S120 vykrik moderni techniky. 30let starej motor.

Budem si tady muset pockat, nez pomre posledni z generace bolseviku, a pak to mozna pujde. Jinak ne. Fakt mate malou pamet.

zdeněk 20.4.2006 17:11

Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Co se vám nelíbí na tramvajích od ČKD ?8-o Funkční, spolehlivé. V Brně je většina tramvají od tohoto výrobce a nedá se na ně stěžovat, možná na to že starší nejsou bezbariérové, novější ale již tento problém nemají.

březen37 20.4.2006 16:50

nevěřící Tomáš

ČSR se rychle zotavila???Proč až do roku 1953 trval lístkový systém.Proč se několik let vypínal téměř denně el.proud?sem přímým pamětníkem těch časů,pamatuji se i na pochod smrti který jsem viděl na vlastní oči.To byly podle Vás ty výdobytky ponechané techniky německého Vermachtu.O takové já nestojím.

Neverici Tomas 20.4.2006 16:40

Re: Re: Re: Nápravník omylů

No prave, ze vysla zachovala!!!!Proboha, vzdyt ten "naskok" byl prosustrovan uz v 50. letech. Hlavne, ze jsme meli tisice tanku a stovky tryskacu....

Antonín Hrbek 20.4.2006 16:39

Re: Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Nejlepší vtip týdne - Poldovka se orientovala na výrobu surovéhop železa! Asi v těch pecích na Koněvu, které byly zbourány. Podobně je to i s ostatními tvrzeními. Např. celý jih USA stále pracuje ze značné části na textilních strojích z Elitexu. Proč? Protože byly levné, spolehlivé a nenáročné na obsluhu. Již několikráte jsem doporučoval účastníkům diskuse náhled do statistických ročenek zahraničního obchodu co se kam exportovalo. Nebylo všechno úplně černé. A v některých oborech bylo dokonce lepší naši konkurenční výrobu zničit. Proč např. pan Klaus s panem Dlouhým, panem Kočárníkem a panem Dybou usilovali o zničení naši hutnické výroby, která je dnes na světovém trhu žádána? Tatrovka byla, pdobně jako další podniky jednostranně orientována. Ale její terénní automobily, které potřebuje každá armáda a každé stavebnictví byly jedny z nejlepších na světě. V tramvajích jsme byli největším výrobcem na světě a co jsme po roce 1989? Současný světový trh je takový, že neobstojíte bez určitého objemu výroby. A to vyžaduje buď velké investice nebo úzkou specializaci.

S pozdravem

Neverici Tomas 20.4.2006 16:36

Re: pamět pana Bartoně????

Uz tesne po valce.(rok 46-47) zacali americane zvazovat zastaveni povalecne pomoci CSR, protoze se hospodarstvi rychle zotavilo a CSR zacala s pomoci dokonce obchodovat.

Nemci sem mimo jine privezli mnoho novych technologii a postupu. At uz v chemii, leteckem prumyslu, elektrotechnickem...

Myslim ze si malo lidi uvedomuje jak znicena byla treba Francie, Belgie ci Nizozemi...O nemecku samotnem nemluve.

březen 37 20.4.2006 16:15

pamět pana Bartoně????

Předválečná republika byla opravdu do desátého místa.Jaká však byla po válce výchozí pozice?SKODA,Litvínov a jiné zničeno,republika vydrancovaná,bez surovin,bez řady skvělých mozků umučených ve fašistických věznicích,zlatý poklad a rezervy ukradeny němci.Když si myslíte,že i po válce jsme zůstali na desátémmístě,proč musel být zaveden lístkový a bodový systém na veškeré zboží?Po roce 89 to nebyly jen vytunelované banky ale také podniky např.POLDI,CKD,ZETOR,státní statky,většina textilního průmyslu atd,atd.Chce to p.Bartoni jen a jen hlubší analýzu a daleko větší objektivitu.Tu však asi nepotřebujete,že????

Jura 20.4.2006 16:14

Kdo za to může

Já to dělám tak, že určím na každý týden osobu která za všechno může. Ano lidé se snaží ten svět , který je velmi složitý a nepochopitelný zjednodušovat a to tím že se rozhodnou a určí kdo za to může. Když naší hokejisté nepřivezou z olympiády zlatou medaily, tak se hledá viník a bere se to jako neúspěch našeho ledního hokeje a hned se najde  viník. Je to trenér.  Ano naše transformace v 90 tých letech byla špatná. Dnes se za to hledá viník. Přemýšlíme kdo co řekl, kdo nám co poradil, jak se kdo choval, co se mohlo udělat lépe a co se dělat nemělo. Dokonce se našli někteří, který za to viní ty jež to vedli před nimi Ještě štěstí, že nevíme kdo to povede zítra, protože určitě i on by mohl za to. Já vím kdo za to může tento týden.  Je v tom budocnost , ale jenom týdenní. Navrhuji, abychom se domluvili a určili na každý týden, kdo za to může. Daný týden bychom po něm pojmenovali a potom bychom říkali : V Karlově týdnu se nám nepodařilo prosadit tento zakon., V e Frantově týdnu byla nejvyšší zločinost. Kde jsme byli my, když to ti druzí dělali špatně? Každý neseme kousek toho úspěhu a neúspěhu. Nezajímá mě kdy to ti lidé dělali špatně. Zajímá mě zda to dělají dnes dobře. Když připálíte brambory, tak Vám přece nikdo nezakazuje vařit brambory.

Neverici Tomas 20.4.2006 15:56

Re: Re: Příklad z praxe k předchozímu

Poldovka - zmrazenim vyvoje kvaltinich oceli, opustenim svetovych trhu v tomto segmentu a orientaci na vyrobu suroveho zeleza pohrbena uz v 50. letech, Tatrovka - jednostranne orientovana na vyrobu terenich automobilu, vyroba osobnich vozu prakticky zlikvidovano na prelomu 60-70 let zastavenim smysluplneho vyvoje. T 613 zastarala uz v 80. letech. Ke dnu sly ve svete mnohem vyspelejsi a renomovanejsi znacky. Jawa + CZ strakonice...zrusen vvoj osobnich automobilu, orientace na jeden typ vyrobku, zlikvidovany v 60. letech, kdy byl zastaven vyvoj(smysluplny) v 80. letech produkce jen pro nejmene narocne trhy. Stroje takrka muzealni kousky. Dnes nemaji sanci konkurovat levne vyrobe v Asii. Aero Vodochody... znovu jednostranna orientace na jeden vyrobek a jeden trh...ČKD....proboha ty jejich tramvaje z 80tych let jeste po Praze jezdi...vzdyt je to otresny.

Ty firmy se daly bud zavrit a nebo prodat do ciziny. Asi se mely prodat hned. Ale oni by s tim udelali to co by museli.Vetsinu zavreli a nechali jen zivotaschpne zbytky. To je ucet za 40let socialistickeho hospodareni...

Tak to proste je....Tahle zeme ztratila v 70tych letech kontakt s modernim svetem....

Pavel Kořenský 20.4.2006 15:24

Re: Milý hansi hase, račte si přečíst co jste napsal. Re: Tojuska - cil privatizace

geronte, než začnete malovat prdelky, tak si půjčte nějaký výkladový slovník a zjistěte si, co znamená "zcizit".

Pak ze sebe možná nebudete dělat tak totálního pitomce.

b.p.. 20.4.2006 15:14

--

To je tak pane Bartoň, pan Jandák a pan Rath v každé větě používají ODS jako odstrašující příklad všeho na zemi, i když v této straně. byli. Totiž ti zhrzení, ti jsou nejhorší. V jednom je ale se třeba zamyslet, Když Ratha a Jandáka dne posloucháte, umíte si představit, až jim bude ČSSD malá a možná je i Paroubk vypeče, jsem moc zvědavá jakou rétoriku budou používat potom. Jak to zvládnou, aby nadávali o sto šest na ODS a ještě na ČSSD a komu opět polezou do prdele ?

Antonín Hrbek 20.4.2006 15:12

Re: za ODS se tunelovalo, ale ted tuneluje primo CSSD, coz stalym pripominatelum jaksi nevadi

Ale vadí a hrozně. Je to ale důkaz toho, že jsme byli a i jsme stále produkovat něco, co má cenu tunelovat. V článku hadr káře onuci.