3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hlava22 12.8.2009 11:26

Re: přejezdy

další řešení z ranných dob - přejmenovat Romy na Indiány a informovat je o vytrhávání kolejnic.

Jarda 12.8.2009 11:18

Re: přejezdy

A to že se paragraf 29 odstavec 1d) týká jen posunu vám sdělila nějaká vyšší bytost? V zákoně přece nic takového není.

MLOK 12.8.2009 11:18

Re: autor určitě

Navrhuji řidiči žigulíka, který mu "chcípne" ausgerechnet na přejezdu jiné, dle mého názoru inteligentnější řešení:

       Nejdřív OKAMŽITĚ!!! zařadit 1. rychlostní stupeň (jedničku), nebo zpátečku - to dle situace a STARTUJTE!!! Tím na přechodnou dobu změníte Vaše auto na (sice velmi nedokonalý) elektromobil, odjedete mimo koleje a zachráníte auto i sebe. Pokud ovšem máte vybitý akumulátor - nezbývá Vám už nic jiného, než urychleně opustit kokpit vozidla!;-(;-(;-(

       Přeji všem čtenářům, aby se do podobné situace NIKDY! nedostali.:-)

krmič 12.8.2009 11:18

Re: přejezdy

Ano, ty zprávy v televizi byly zmatečné. Tisková se zřejmě domnívala, že někdo prostě zkratoval kolejnice. To by šly závory trvale dolů. Ale jiné zprávy tvrdí, že byly zkratovány nějaké vodiče, takže závory byly naopak nahoře. Naprostý šlendrián co se týče informovanosti. Honzaku, jak to vlastně bylo?

hlava22 12.8.2009 11:17

Re: přejezdy

sexuální pracovnice by to mohly vzít jako vedlejšák. Stačilo by, aby je dráhy  proškolily a jmenovaly takzvaného přejezdového pasáka.  Říká se tomu spojit příjemné s užitečným.

cassul 12.8.2009 11:09

Re: přejezdy

Takováhle formulace je v zákoně od doby, kdy jsem dělal autoškolu já. A to znamenala ještě nákladní lokomotiva 555 a rychlíky tahaly albatrosy. A pokud je mi známo, něco velmi podobného platí i jinde, určitě to vím o německu. Zkrátka to není ani tak spiknutí, jako nemožnost jiného řešení...

MLOK 12.8.2009 11:05

Re: přejezdy

Zkuste "liberální žraloku" řešení z ranných dob automobilismu: Po příjezdu ke kolejím zastavit, vypnout motor, vystoupit, dát ucho na kolejnici a není-li slyšet přijíždějící vlak, pokračovat v jízdě.:-):-):-)

       Já vím. Je to na první pohled strašný nesmysl (a nikdo to stejně nebude dělat), ale když se nad tím zkusíte hlouběji zamyslet - kolik přeživších, ležících s těžkým zraněním v nemocnicích by TOTO řešení ještě ráda použila, než být nadosmrti mrzákem!!!

Jarda 12.8.2009 11:04

Re: přejezdy

A pokud jede sám?

Jenda 12.8.2009 11:04

Re: přejezdy

Neboli vsemocne ceske drahy si prosadily do zakona, ze na to mohou zvysoka s.at a ze za nefunkcnost svych zarizeni nenesou zadnou ale opravdu zadnou odpovednost. Jak uz je tak u CD zvykem.

Jarda 12.8.2009 11:03

Re: autor určitě

A jak jako řidič poznáte, která že je to vůbec trať, když tedy byste chtěl nahlásit na kterém je to kilometru. Jste úplně odjinud a víte jen, že jste na silnici z města A do města B (nebo že jste před čtvrt hodinou projel vesnicí C a pak ještě několika, jejichž jména si nepamatujete). Jedna silnice přece může křižovat víc tratí a na nějaké okresce ani nemusíte být schopen do telefonu určit která je to silnice.

krmič 12.8.2009 11:00

Re: Moc pěkný článek!

Dnes už postrachem nejsou? Už jsem pěkných pár let v penzi, ale moc dobře si ty hrůzy pamatuju. Když byly stovky až tisíce položek a jen zkušeňáci věděli, kde je hledat.

cassul 12.8.2009 10:54

Re: přejezdy

Právě proto je pitomost spoléhat na nějaké světýlka, když jde o riziko totální zkázy při "setkání" s vlakem.

js 12.8.2009 10:51

Re: přejezdy

Zrovna včera v Tv ukazovali, ze někdo vyřadil z provozu 5 přejezdů. Na začátku vykládali, že strojvedoucí si všiml, že svítí bílé světlo a jezdí auta přes přejezd, na konci tisková odemlela, že v případě jakékoliv poruchy se rozsvítí červená. Informace jak noha.

zk 12.8.2009 10:49

Re: Levné řešení

já navrhuji vám, nechte se nejprve vyšetřit na psychiatrii a pak se vraťte do základní školy a doplňte si gramatiku jazyka českého, vy "závoramy":-D:-/Rv

cassul 12.8.2009 10:48

Re: přejezdy

železničář rozhodně nejsem, ale už jsem měl párkrát tu čest být jako zdravoťák u havárie na přejezdu...

cassul 12.8.2009 10:46

Re: přejezdy

A vy si přečtěte paragraf 28, odstavec 1.

To co píšete, se týká posunu, kdy můžete vjet na přejezd, i když je v dosahu vlak.

js 12.8.2009 10:46

Re: přejezdy

Pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.

cassul 12.8.2009 10:42

Re: přejezdy

Bílé světlo je informativní, nijak nesnímá z řidiče odpovědnost.

Nelde 12.8.2009 10:39

Kritika řešení je snadná

Souhlasím, že to řešení je laciné a velmi malé. Nicméně je to reakce na skutečné problémy, kdy díky ohlášení špatného přejezdu došlo k problémům. Přejezd nemá určitě svoje inventární číslo - mají ho jednotlivé položky. Tyhle čísla bude znát jen účetní. Dále se dá přejezd číslovat podle trati - číslo plus kilometr. Jenže to budou znát jen železničáři, nikoi silničáři nebo záchranka. Opačně - číslo podle silnice nebudou znát železničáři. Navíc většinou nevíte na které jste silnici a na kterém kilometru. Navíc některé přejezdy jsou celkem blízko u sebe.

Ono je vcelku jedno, jaké číslo tam napíšou, podstatné je, že člověk, který provádí tísňové volání dokáže rychle určit a jednoznačně udat, který to byl přejezd. Což tohle číslování splňuje.

Osobně mě děsí to množství přejezdů. Zejména když většina je bez závor a bez signalizace.

AAA 12.8.2009 10:37

Re: přejezdy

Doporucoval bych k pozornosti paragraf 29, odstavec 1, pismeno d) zakona 361/2000 Sb. a ridicak bezte vratit radeji vy. To bile svetlo tam neni jen pro ozdobu, ci by alespon nemelo byt.

hlava22 12.8.2009 10:12

Re: přejezdy

mě nejde o předpis ani o fyziku, chtěl jsem praktické vysvětlení, jak si má řidič počínat, když pčijíždí k zarostlému přejezdu, jak se má přesvědčit ?

Ivo 12.8.2009 10:11

Re: přejezdy

Ty musi byt asi zeleznicar. Zkus si parkrat zastavit proed prejezdem na silnici prvni tridy.  Pravdepodobnost, ze te usmrti za tebou jednouci auto bude asi 100000x vetsi nez, ze te semele vlak na nefungujicim prejezdu.

Milan 12.8.2009 10:10

Re: přejezdy

tak tohle už je na cassula moc......vy ho snad chcete úplně zničit.Cassul myslí,nevidím na trať, otočit auto a jet jinudy.:-D

děteněkam 12.8.2009 10:03

Re: přejezdy

A k čemu je to blikající bílé světlo? (Ty chytrej!)

Odpovídá někdo za to blikání?

Lukas B. 12.8.2009 9:53

Re: autor určitě

ostatně každá okreska má své číslo. dálnice a silnice první třídy mají číslo jedno a ž dvoumístné, silnice 2. třídy (dříve tzv. krajské) mají číslo třímístné, silnice 3. třídy mají číslo čtyřmístné nebo i pětimístné.

systémové číslování přejezdu je pak: číslo trati-kilometr trati-číslo silnice. u místních komunikací, účelových komunikací a lesních cest, které číslo nemají, by bylo třetí číslo nula.

například: 034-6,3-29022 je jednoznačně přejezd v Josefově Dole v Jizerkách.

cassul 12.8.2009 9:50

Re: přejezdy

Co bych si měl představovat? Vždyť to tak platí - odpovědnost je na řidiči. A pokud je ten řidič tak hloupý, že vjede na trať, aniž by na ní viděl nebo se jinak přesvědčil, že nejede vlak, tak mu zjevně není pomoci.

Jinak to totiž ani nemůže být - technicky není možné, aby odpovědnost byla na vlaku - není fyzikálně možné, aby byl schopen zastavit před každým přejezdem, to by musel jet trvale krokem a stejně by měl ohromnou brzdnou dráhu. A zabudovat výstražné zařízení nebo přímo závory na každý přejezd nikdo nikdy nezaplatí, o nějakých mimoúrovňových kříženích ani nemluvě - a stejně nikdo nikdy nemůže se 100% jsitotou zaručit, že nedojde k nějakému výpadku nebo dokonce sabotáži, jako teď v Třinci. Zkrátka na přejezdu tahá vždycky z kratší konec auto a přesvědčit se musí vždycky řidič.

hlava22 12.8.2009 9:40

Re: přejezdy

jak si to v praxi představujete ?

Ludva 12.8.2009 9:19

Levné řešení

Zatímco řidiči se buzerují kvůli staršímu obvazu v lékárničce, tak české dráhy beztrestně usmrcují spoustu řidičů na nechráněných přejezdech. Pokud je zabezpečení závoramy drahé, tak navrhuji : U přejezdu nechť vlak zastaví, vystoupí průvodčí s plácačkou a zastaví dopravu než vlak přejede. Vlaky stejně jezdí tak pomalu a nespolehlivě, že pár minut navíc to nevytrhne.

cassul 12.8.2009 9:11

Re: přejezdy

Neříkám, že šlendrián při ne/prořezávání křoví kolem trati je v pořádku, taky mě to štve, když není vidět, ale to nic nemění na tom, že odpovědnost je na řidiči, nějaké křoví mu přece nedá přednost před vlakem!

Michal 12.8.2009 9:03

Re: přejezdy

Tos nepochopil, že problém je v nulovém výhledu na trať z pozice auta! U nás naprosto běžná věc.

Kdo by se s tím roštím prořezával, když za tu nehodu může pirát silnic.