Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Druhý hospodářský zázrak SRN
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Vlasák 16.9.2017 18:37Re: ........ Britové by se měli vrátit do své okupační zóny v Německu, aby se jim lépe vyjednávalo o Brexitu. |
F. Navrátil 16.9.2017 13:09Známá věc Německo funguje jako výkonný vysavač. Nevysává však prach, ale prachy. |
L. Černín 16.9.2017 12:57Opravdu? "Spojené státy na rozdíl od Německa postrádaly pomocnou ruku v podobě laciné a kvalifikované pracovní síly z východní Evropy, konstatuje Dalia Marinová." Americké výrobní firmy nemají své pobočné závody např. v sousedním Mexiku? |
M. Prokop 16.9.2017 18:15Re: Opravdu? Jo, to mně taky napadlo. |
M. Hoblík 16.9.2017 11:20Němci byli, jsou a budou vždy našimi přirozenými spojenci. Dávají nám práci, dokonce i jídlo a mobilní telefony nám povolili; zrušili koncentrační tábory a už nám téměř odpustili "odsun" jejich sudetských bratří. Když budeme moc hodní, tak nám dovolí i nadále pracovat radostně na jejich blahobytu. Vítězství a blaho Merkelové! |
T. Krystlík 16.9.2017 10:42České ospravedlňující se žvásty Autore, proč Češi, Slováci, Poláci a další nejsou s to konkurovat invencí vloženou do výrobků Německu? Chybějícím kapitálem to nebude - banky půjčí komukoli, kdo je přesvědčí, že jeho projekt má budoucnost, že s dostatečnou pravděpodobností nepřijdou o svůj vložený kapitál. |
D. Procházka 16.9.2017 11:06Marže u finálního produktu je podstatně vyšší než u subdodavek. Těžko pochopitelné? |
T. Krystlík 16.9.2017 12:37Re: Nikoliv, tak to není. U nemonopolních výrobků (= máte konkurenci) se marže výrobce pohybuje mezi 4 - 5 %. VW má marži 4,7 % na každém hotovém vozu. Subdodavatelé mohou mít jen nepatrně méně, protože nižší marže nedovoluje technický rozvoj podniku, inovace. Zde nastupuje v ČR jako velké negativum absence eura - plánujte inovace, když vám kolísá kurs CZK/€! Od jara zvýšila koruna svou hodnotu o 3,8 % své hodnoty, čili původní marže 4 % cz-subdodavatele se smrskla na 0,2 %. Tedy nemáte za co investovat! Nebo zvýšíte cenu, abyste si vyrovnal schodek v příjmu a VW si vezme jiného subdodavatele z jiné země. |
J. Kanioková 16.9.2017 15:13Bežte do háje s eurem..
|
J. Rechnovský 16.9.2017 12:53Re: Máte samozřejmě pravdu, ale realita našich firem je trochu složitější. České firmy se naučily reagovat na Německé poptávky ohledně subdodávek. Je to mnohem jednodušší cesta než usilovat o komplexní zakázky na trhu a budovat vlastní brand. Je to dlouhodobě celkem udržitelné a nese to nižší rizika. K této cestě naše firmy nikdo nenutil. Zvolily si jí samy a dnes je jich většina. Teprve v poslední době zjišťují, že orientací na subdodávky lze jen velmi obtížně vybudovat silnou a stabilní firmu. Ta totiž potřebuje perfektně fungující prodej a kvalitní vývoj. Právě tyto části firmy produkují podstaně vyšší přidanou hodnotu než výroba. Jenže ty stojí spoustu peněz a především kvalitní lidi. Těch (kvalitních) je však v Česku zoufalý nedostatek. A je to ještě horší. Naprostá většina firem ani nedokáže efektivní prodej a vývoj vůbec vytvořit! JInými slovy. Pan Krystlík má celkem pravdu. České firmy většinou nedokáží přímo konkurovat Německým či jiným z vyspělého světa. Naopak Německé firmy si ze středoevropských firem vybudovaly kvalitní a levnou subdodavatelskou základnu. Závislost je tedy vzájemná, ale Německé firmy jsou na tom lépe. Mohou vytvořit alternativu (např. na balkáně a na Ukrajině) mnohem rychleji než České firmy dokáží získávat převážně primární zakázky. |
O. Uživatel 16.9.2017 13:16Uživatel požádal o vymazání |
J. Rechnovský 16.9.2017 14:22Re: To se bohužel velmi mýlíte. Automotive je jen dobře viditelné. Týká se to všech oborů. Chmurná je i střednědobá budoucnost Stýkám se s jednateli mnoha firem menší a střední velikosti na téměř denní bázi. Ty by měli být motorem změny. I v případě nadějného produktu nakonec od penetrace na zahraniční trhy v drtivé většině ustoupí... |
J. Rechnovský 16.9.2017 14:28Re: pardon "měly" ...;-) |
O. Uživatel 16.9.2017 14:39Uživatel požádal o vymazání |
J. Rechnovský 16.9.2017 14:57Re: Ale vždyť to píšete sám pane Chodovský!...;-) Máme už poměrně dost konkurenceschopných produktů, ale je "těžké" je prosadit. Souhlasím a právě v tom prosazení máme problém. Srovnejte si sám podobně velké země s ČR. Např. Holandsko nebo Israel... |
O. Uživatel 16.9.2017 15:10Uživatel požádal o vymazání |
T. Krystlík 16.9.2017 15:24Základní problém proniknutí na západní trhy (1) Výrobek musí být konkurence schopný - dnes se Češi prosazují na těchto trzích především nižší cenou, ne vyšší kvalitou nebo užitnou hodnotou než konkurence. (2) Cz-výrobci nejsou schopni při větších sériích dodržet buď kvalitu nebo termíny. |
O. Uživatel 16.9.2017 16:09Uživatel požádal o vymazání |
T. Krystlík 16.9.2017 16:45Re: Základní problém proniknutí na západní trhy Ale je to pravda. Možná, že si ještě vzpomenete, jak se stanovilo při prodeji škodovky do rukou VW, že 70 % dílů ve vozech Škoda bude pocházet z tuzemska. Dnes je tomu obráceně: cca 70 % pochází z regálů VW. To není žádný naschvál, VW tratí na skutečnosti, že ony díly nejsou vyráběny levněji v ČR. A je to nakonec důkaz mého tvrzení. |
O. Uživatel 16.9.2017 17:01Uživatel požádal o vymazání |
T. Krystlík 16.9.2017 18:55Re: Základní problém proniknutí na západní trhy Proč byste to měl vyvracet? Už to několikrát před lety asi deseti patnácti proběhlo cz-tiskem. Stačí si vzpomenout. Vsadím se, že když se dopátráte dnešní oficiální statistiky Škoda Auto, že tam budou pro cz-výrobce příznivější údaje. Jenže bude se jednat o podvod: komplexní součástka třeba ze 17 dílů se dá vést jako celek, pokud je z VW-regálu nebo jako 17 jednotlivých dílů, jsou-li díly cz-provenience. Pak dostanete výsledek dle svého přání. |
J. Rechnovský 16.9.2017 15:46Re: Skvělé! Držím Vám palce. Mnozí mí klienti by Vám jen záviděli odvahu. Také bych rád sdílel Vaší pozitivní víru, ale průměr Českých firem, o kterém píši, je opravdu jinde. Mám oborem jsou firemní procesy tak trochu vidím pod povrch...;-) Zpětně to potvrzují makroekonomická data o nevalné úrovni přidané hodnoty per capita. Módním indikátorem je i nízká úroveň mezd. Je dost možné, že tento stav má dlouhodobé historické příčiny (viz pan Krystlík) a je už součástí národní povahy. Je-li to pravda, změna by mohla trvat ještě generace... |
O. Uživatel 16.9.2017 16:29Uživatel požádal o vymazání |
L. Novák 17.9.2017 6:23Re: Bohužel, u firmy, kde pracuji, to vidím na vlastní oči (dceřinná spol. nadnárodního kolosu). Český management nemá dost schopností, aby odstraňoval z výroby to, co snižuje kvalitu nebo zbytečně zaměstnává lidi nesmyslnými výkony v důsledku špatné organizace výrobního procesu. A německý (?) manažer na svých procházkách výrobou po dobu jeho návštěvy upravenou na Potěmkinovu vesnici :-) nic nezjistí, protože jazyková bariéra mu neumožňuje komunikaci s lidmi, od nichž by se leccos dozvěděl. Funguje to jako socialistický podnik, kde se pracovníci angažují jen do výše své mzdy a žijí v přesvědčení, že se na tomto stavu nedá nic změnit... |
J. Kanioková 16.9.2017 15:17Holandsko se vždycky svezlo s Německem, o to to měli lehčí.. |
T. Krystlík 16.9.2017 13:19Zajisté, pane Rechnovský, tak to je ve své složitosti, jak líčíte, ale je nutno vysvětlit, proč Češi se neetablovali v oblasti komplexních zakázek. Odpověď je jednoduchá: Češi se tomu nikdy - až na výjimky - nenaučili. Nedostatek kvalitních lidí na cz-trhu práce je zřejmý, nejde však na něj to svalovat, Kromě toho nejsou Češi při větších sériích dodržet současně kvalitu a termíny. Celkový problém spočívá v cz-mentalitě, která se vytvořila v době národního obrození a způsobila, že Češi nepodnikali ve výrobě - v roce 1918 bylo v cz-zemích v německých rukách 75-80 % veškerého průmyslu. Údajně strojírenská velmoc, meziválečná ČSR vyvážela strojírenských výrobků v hodnotě 3 % celkového exportu, dovážela jich mnohem více. Jenže bavit se zde o tom, znamená házet perly... Dopište mi na adresu tkrystlik@yahoo.de |
J. Farda 16.9.2017 11:16Re: České ospravedlňující se žvásty Spíše než realisticky hodnotíte obsah renegátsky. Váš problém, ale chápu Vás, málo platné, Deutschland über, über alles ... :-§ |
T. Krystlík 16.9.2017 12:27Pane Fardo, když nemáte protiargumenty a míníte reagovat jako český národovecký hlupák... |
O. Uživatel 16.9.2017 13:04Uživatel požádal o vymazání |
T. Krystlík 16.9.2017 13:26Pane Chodovský, to je materiál na delší článek a NevPes mi neotiskne ani řádku, protože guru pana Wagnera je Václav Vlk st., který mě nesnáší a bojí se mě. Naprosto stručně: Zavinili to obroditelé, kteří sugerovali lež, že všichni Češi pocházejí z chudičkých poměrů, z malých vesnických chaloupek. Důsledek: všichni mají mít tedy stejně, nikdo nemá mít více. Další důsledek: závist vyúsťující v udávání. Další důsledek: Nepatří se podnikat v průmyslu a zbohatnout, takže většina průmyslu v roce 1918 byla v cz-zemích německá. Indicie výše uvedného: Na vyšehradském Slaváíně je pohrben jen jeden průmyslník - F. Křižík. |