28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Covid „luxuje“ peníze na Green Deal

Bilionu eur se blíží schodek letošních rozpočtů, které země eurozóny musely ukázat v Bruselu (zde). Jenže eurozóna zahrnuje jen 19 států. Takže to není ani zdaleka schodek za všechny státy sdružené v EU.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Zavadil 3.11.2020 19:07

Řekněme si to popravdě , že vynaložení peněz na boj s Covidem, mělo alespoň nějaký smysl. ̈

Naproti tomu Green Deal je pouze naprosto nesmyslné vyhazování peněz, kterému občanům žádné země nic nepřinese !!!

:-P:-P:-P

L. Novák 2.11.2020 22:58

Jo, jo, agent StB "Akát" Pivoda bude ZASE zvonit klíči... :-P [>-]

K. Kubů 2.11.2020 22:57

Pane Rado, to jste odkázal na přímo vědecké kapacity, jejichž texty by si co nejdříve zasloužily pokud možno nějakou cenu, třeba Nobelovku. Obávám se, že termín "šílené bludy" jsem použil celkem oprávněně. Tím, že svou teorii založíte na nové definici uznávaných pojmů a to takové, aby vyhovovaly vašim argumentům, kvalitu svojí argumentace nijak nezvýšíte.

M. Pivoda 2.11.2020 22:23

Agent Milan Prokop (Karel Šebesta) se zde spojil s magorem L. Novákem.

Toto jsou opravdu důstojní reprezentanti české polistopadové demokracie.

Občané, bude muset zvonit svými klíči znova!

P. Milan 2.11.2020 21:04

Keynes. :-P

P. Milan 2.11.2020 21:04

On má ekonomii jako svého ďábla. Asi mu někdy nějaký rozumný ekonom odepřel peníze na ty jeho hámotiny.

M. Pivoda 2.11.2020 20:40

Obchodník Trump, ač jistě v dobrém úmyslu (ze svého obchodnického, tedy nutně omezeného, zorného úhlu), napomohl čínskému technologickému osamostatnění. Zavedl sankce, které Číňané dnes už ale obejdou. "Co tě nezabije, to tě posílí!"

Huawei develops plan for chip plant to help beat US sanctions. Huawei has a new survival plan: build its own chips. A facility in Shanghai could be a way to deal with US sanctions.

L. Novák 2.11.2020 20:13

:-P R^

L. Novák 2.11.2020 20:01

Komunistická strana Číny kráčí k prosperitě cenzurou a blokací svobodného provozu na Internetu a likvidací nepohodlných kritiků...

https://www.lidovky.cz/svet/zmizel-cinsky-magnat-kritizoval-postup-proti-koronaviru-zmizel.A200315_073812_ln_zahranici_ele

L. Novák 2.11.2020 19:56

... a Pivoda osobně. :-P

L. Novák 2.11.2020 19:53

Pivodo, ty už nic jiného než šílenou blbost asi napsat nedokážeš. ;-D

Jasně, Čína postupuje podle Rozhodnutí Komunistické strany, proto vyrábí tak levně pro celý svět... Žádnou tržní ekonomii v tom nehledej! ;-D

M. Pivoda 2.11.2020 19:17

Jiné ekonomické téma.

Princip konkurenceschopnosti je silnější, než tržní principy (než tržní ideologie)!!! Proč? Protože historii píší vítězové, nikoliv poražení. A ten postup, který umožní firmám zvítězit, je ten správný postup. USA tedy musí nutně přihlédnout k tomu, co úspěšně praktikuje Čína.

Cituji z dnešních zpráv na Seznam.cz: Velké technologické firmy, jako je Facebook nebo Google, nebude nutné rozdělit. V rozhovoru, který v neděli otiskl německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung, to řekla eurokomisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová. Omezit tržní sílu těchto firem se chystají i Spojené státy, kde podvýbor Sněmovny reprezentantů ale došel k závěru, že vyloučit nelze ani rozdělení uvedených podniků.... Ve čtvrtek eurokomisařka řekla, že navrhne nové pravomoci, které umožní regulátorům řešit situace, na které sám trh nestačí. Smyslem je zabránit tomu, aby se objevovaly nové případy selhání tržních principů. ...

Doporučení:

Odložte, prosím, již notně zaprášené učebnice předmětu ekonomie a studujte raději realitu! Realitu takovou jaká je, nikoliv takovou, jaká by (dle vyznávané ideologie) měla být.

Čínská firma Huja Hej nabízela jako první na světě nejnovější sítě 5G. A nepostupovala dle učebnic ekonomie.

I. Schlägel 2.11.2020 18:46

Ideologie nezná termín "nedostatek financí". Tak že z krizí se jednoduše "proinvestujeme". No ne?

P. Rada 2.11.2020 18:46

Zkuste si namísto neadekvátních výtek typu "šílené bludy" lépe na odkazech níže ujasnit o čem píši a přijmout za fakt, že v případě života na planetě jde o LOKÁLNÍ pokles entropie hrazený tokem energie zvenčí. Nejde tedy o zcela uzavřený systém. Proto není porušena druhá termodynamická věta.

https://www.wikiskripta.eu/w/Definice_%C5%BEivota

http://www.distantworlds.wz.cz/DisWorlds1-2/ET/Definice.htm

https://vira-a-veda.webnode.cz/entropie-informace-a-inteligentni-plan-/

V. Kučer 2.11.2020 18:33

Homo sapiens žije na zemi několik desítek tisíc let. civilizace trvá několik tisíc let, prosperita současné západní civilizace trvá několik desítek let. Já mám před sebou ještě několik let a myslím že většina zdejších přispěvatelů také. Podobné diskuze jsme vedli u piva ale nyní jsou restaurace zavřené.

J. Jurax 2.11.2020 18:14

Ano. To jsou ti Vaši tupci, tihle voliči ... :-)

J. Jurax 2.11.2020 18:08

Ano.

Váš příspěvek je jen důkazem, že článek má tu zásadní chybu. Totiž že je založen na logice. To nepochopíte ... :-)

J. Jurax 2.11.2020 18:03

Vy máte green deal za prospěšnou inovací?

Tu mají za prospěšnou toliko tupci a některé UI.

J. Jurax 2.11.2020 18:00

Dobře napsáno. Souhlas.

Na tu greendealovou peachovinu by se prachy opravdu vyhazovat neměly. A to i kdyby koronaviru nebylo - a když je, tak tuplem.

P. Brich 2.11.2020 17:46

Není to tak dlouho, co průměrná délka života člověka byla 46 let.;-)

P. Brich 2.11.2020 17:43

Green Deal je taková 3,14čovina, že se bude financovat, kdyby na chleba nebylo. Záchrana planety především!!;-€EU;-O

L. Novák 2.11.2020 16:05

No, USA bych za protiklad zeleného blbnutí nedával. Trump sice největší nesmysly zelených magorů odmítá, ale zelené šílenství rozpumpované za Obamy a propagandy Al Gorea nabralo díky podpoře zeleného byznysu naprosto nevídaných rozměrů. Stačí se podívat na dokument Planet of the Humans (2019) stále ještě volně dostupný na Internetu nebo ke stažení ze serveru i s českými titulky, a uvidíte, co se v USA děje...

https://planetofthehumans.com/ ... nebo tady:

https://youtu.be/Zk11vI-7czE

https://www.fastshare.cz/13472435/planet-of-the-humans-2020-dokument-1080p-ac3-2.0-en-cz-titulky.mkv

J. Fridrich 2.11.2020 15:45

Píšete - " Čínané si naopak od Vás pochvalují, že se COVIDu jako nebezpečné přítěže zbavili. Rozvoj "zelených technologií" je tam přitom progresivní jak málo kde." - Číňané se COVIDU nezbavili, jen jejich komunistické gerento-politbyro o situaci u nich svět ani své obyvatelstvo neinformuje - ale to je u bolševiků normou jejich chování. O rozvoji zelených technologií v Číně a respektu k přírodě a lidem jste přesvědčen poze vy...

K. Kubů 2.11.2020 15:23

Oháníte se tou entropií jak Don Quijote dřevcem proti větrným mlýnům. A snažíte se přitom vyvolat dojem, že existuje nějaká stanovitelná a přijatelná globální míra entropie celého světa. Přitom je to zase jenom výmysl v novořeči zelených snílků, kteří se používáním rádoby vědeckých termínů snaží dodat vážnosti svým argumentům.

Vězte, že ta skutečná entropie se neustále mění v souladu s probíhajícími procesy všude kolem nás a pokud někam směřuje, tak v globálním souhrnu vždycky k vyšší hodnotě, protože její snížení je možné pouze za cenu působení vnější síly, která se čerpá na úkor nějakého zdroje energie. A protože zákon o zachování energie platí a protože procesy se 100% účinností přeměny neexistují, výsledkem je vždy vyšší entropie celého světa jako univerzálního systému než byla předtím.

Není možné z této globální hry vymezit jenom něco a snažit se tomu přisoudit globální význam, protože čím větší systém si vezmete do rukou tím méně se vám jej podaří izolovat od okolí.

Zkuste najít lepší a více věcné argumenty pro Vaše postoje a přestaňte vykřikovat ty šílené bludy.

J. Kadeřábek 2.11.2020 15:15

"My" si řešení bez uhlí umíme nejen představit, ale jsou činěny kroky k realizaci. Bohužel přednost má zbohatnutí předsedy vlády a stavba Zemanova kanálu. Ovšem pokud se zde nepostaví skutečně kapacitní a spolehlivý zdroj energie nelze odstavit všechny uhelky. Leda, že by jste dobrovolně odevzdal elektroměr a s Vámi i VW a další fabriky.

J. Kadeřábek 2.11.2020 15:03

Je tak progresívní, že největším znečisťovatelem na světě je Čína, nikoliv USA, které sice odstoupily od Pařížské dohody, ale bez větší pompy své emise výrazně snižují. Česko bude pod tlakem muset odstoupit od uhlí, protože cena odpustků začíná být neúměrná. Některé kotelny přejdou na plyn a jiné začnou pálit české lesy. Na nějaký pátek jim kůrovcové dřevo vydrží a pak je budou ekologicky dovážet přes půl zeměkoule aby mohly emitovat CO2, který nemá skleníkový efekt.;-D

K. Kubů 2.11.2020 14:53

Není to moje profese oponovat bludům ve veřejné diskusi. Máte mé svolení mé argumenty opakovat komukoliv, kdo je bude chtít nebo i nebude chtít slyšet.:-)

P. Rada 2.11.2020 14:49

Čínané si naopak od Vás pochvalují, že se COVIDu jako nebezpečné přítěže zbavili. Rozvoj "zelených technologií" je tam přitom progresivní jak málo kde. Česko je nyní v obou směrech právě ukázkovým opakem.

P. Rada 2.11.2020 14:41

Pane Hruško bez uvedení věcného vyjadřujete nespokojenost. Bud tedy nerozumíte tomu co vlastně chcete nebo dokonce jde o pokus notoricky dehonestovat něco co je pro Vás nepřijatelné.

Znovu, jen jinými slovy reprodukuji. O fotosntéze přeci bylo napsáno mnoho knih a je i nově popisována s různých aspektů. Vzhledem k tématu výše se lze ze poučit např. v Nátrově publikaci "Příroda nebo člověk".

https://www.kosmas.cz/knihy/164356/priroda-nebo-clovek/

Právě Vy jste přitom nikdy neuvedl co konkrétního s celé problematiky chcete ode mě na ony "dva odstavce" uvést. Opakuji proto:

Fotosyntéza je proces živé hmoty který spotřebovává sluneční energii transformací do chemických vazeb. Je životním údělem Producentů. Přitom má v biosféře planety svůj zrcadlový obraz v Destruentech kteří chemicky akumulovanou energii naopak uvolnují.

Oba tyto procesy jsou přitom ve zdravě se vyvéjejícím systému po věky bilančně prakticky vyrovnané. Taková rovnováha platí také v případě optima výkonu globálního biosférického metabolismu, při kterém dlouhodobě dochází k poklesu entropie systému - tedy k rozvoji uspořádanosti a růstu biodiverzity.

Lidstvo žel zejména v těchto desetiletích zvýrazněním produkce nerecyklovatelného (CO2, Freony, plasty... a destrukcí uspořádaného (surovinové zísoby, půdní bonita...) entropii celého systému zvyšuje. Globálně tak roste neuspořádanost, klesá stabilita, druhová rozmanitost.... a s tím vším vyhlídky na komplexní rozvoj života.

J. Lukavsky 2.11.2020 14:21

"Viz Kielingova křivka" že se otepluje je fakt, dokonce už od konce doby ledové (poslední). Jádro pudla ale je, co je příčina a co následek. Vrty v ledovci Vostok v Antarktidě ukazují, že nárůst koncentrace CO2 následuje asi 300 let po růstu teploty. A data jdou cca 400 000 let dozadu. Jistěže nárůst CO2 zpětně zesiluje oteplování, stejně tak ale zvýšené odpařování vody. Zvýšená teplota pak zvyšuje rozklad biomasy v půdě a tím uvolňuje další CO2, stejně tak vyšší teplota snižuje rozpustnost CO2 v oceánech.... Ale zásadní právnická otázka: Příčina nebo následek? Ten Vostok lze najít i ve Wikipedii. J.L. end