29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gerontusinza 22.6.2006 11:02

A co fašouni v Deutschlandu, nevadí?Re: Re: Re: Soudruhu autore Burkete, a kde vezmete to Vaše "JÁTRO" ? Vždyť jsme totálně závislí na dodávce jaderného paliva

Evropan (original) 22.6.2006 9:33

Velmi smesne,

Sasa tady vola po zavedeni povinne matiky, fyziky,genetiky, filipiky .... a ministryni skolstvi bude nocni mura vsech technokratu Matka Kuchtova ;-D;-D

Pavla B. 22.6.2006 9:45

Re: Velmi smesne,

Ale nebude. To už je dávno passé. (Radujeme se, veselme se:-))

Evropan (original) 22.6.2006 9:47

Re: Re: Velmi smesne,

To je smula, ja jsem se tesil na kopec legrace  a kdo bude ?

Pavla B. 22.6.2006 10:00

Re: Re: Re: Velmi smesne,

Snad Šojdrová?? (KDU-ČSL)

Možná bude psina taky, nebojte:-) Povinný katechismus a tak:-)

Kuchtová nechce být ministryní ničeho,  prý se chce starat o děti, což je chvályhodné z celé řady důvodů:-) Nakonec, je to Matka, ne?:-D:-D

křovas 22.6.2006 8:47

Pozor!

Budoucnost patří thoriu.

míša mýval 22.6.2006 8:57

také mu fandím

Ale je to hodně vzdálená budoucnost. Jednak na mnoho let je tu ještě dostatek uranu na výrobu levného primárního paliva a to i u nás. Thorium je výhodné pro rozšířenou reprodukci v těžkovodních reaktorech (možná i grafitových chlazených heliem, ale jen taktak), v rychlých to jde i s uranem a thorium v nich tvoří nepříjemný U232. Těžkovodní reaktory se vyplatí, až se bude vyrábět velké množství vodíku elektrolýzou, jinak je deuterium příliš drahé.

cb 22.6.2006 8:59

Re: Pozor!

Kdepak, budoucnost patri aluminiu. :-D

míša mýval 22.6.2006 9:32

Pozdě

Hliník se odstěhoval do Humpolce

tony 22.6.2006 8:37

jeskyně

Zapoměli jste ještě postrašit zeleným stěhováním do jeskyň.

Medvídek 22.6.2006 8:41

Re: jeskyně

Do jeskyň nám Zelení nepovolí se stěhovat. Jeskyně se musí přece také chránit.;-P

cb 22.6.2006 9:00

Re: jeskyně

Dobra pripominka. Takze, pokud budou vladnout zeleni, budeme se stehovat do jeskyni.

Skepticus Maximus 22.6.2006 8:20

To je ale trapná agitka

Jsem sice příznivcem jaderné energetiky v našich podmínkách, ale snižovat se k podobným natěšeným plkům jako autor tohoto článku je opravdu ubohost. :-/

Em 22.6.2006 8:27

Re: To je ale trapná agitka

Trapná netrapná, jak dnes už řečeno jinde : Zatímco jinde se přiklání k jad. energetice, u nás je to spíše naopak pod tlakem lidí co se těší na min. židle. Aneb, jsme v Čechách. Zatím co jinde se Stalinovy pomníky již bouraly, u nás se teprve stavěly.:-)

Medvídek 22.6.2006 8:42

Re: To je ale trapná agitka

Proč považujete za ubohé říci jak se věci mají ?

Skepticus Maximus 22.6.2006 15:44

Re: Re: To je ale trapná agitka

Ale no tak, medvídku, spěte dál ;-)

JJ 22.6.2006 8:48

Naprosty souhlas

http://www.world-nuclear.org/sym/2005/maeda.htm

 The IEA reference scenario expects about 1.7% annual growth in energy demand for the next 20 to 30 years, and that electricity demand will grow at 2.45% per year as the electricity demand will increase more rapidly than the energy demand. This 2.45% growth is coincidentally the same growth as the growth in nuclear generation capacity up to 2020 under our upper scenario.

Mozna ma WNA nejake nove projekce, nevim. Ale tady rikaji, ze i v pripade "upper scenario" se podil JE na vyrobe elektriny celosvetove nezmeni.

Saša 22.6.2006 8:15

Bez atomových elektráren se určitě neobejdeme,

protože tu fúzní stále není na obzoru. Energie je třeba stále více a více, s rozvojem "třetího světa" bude stále víc a víc žádána a tím dražší ropa i uhlí... Atomové elektrárny jsou prostě jediným řešením. Protože různí nevzdělaní lidé mají právě pro svou nevzdělanost strach, je třeba rozšířit povinnou výuku matematiky včetně povinné maturity z matematiky a samozřejmě též fysiku. Fysice, chemii a matematice je na základních i středních školách věnována příliš málo času - místo toho se děti učí plácat blbosti ve víceru jazycích (blbost zůstane blbostí, i kdyby ji pitomec uměl říci ve všech jazycích světa; k čemu je znalost cizinštiny v případě, že slouží k čtení kosmopolitanů a elle a podobných hovadností?) a všeliké blbosti o sexu a výživě a podobné ptákoviny.

ČEZ by měl věnovat více lobystického úsilí právě k rozšíření výuky matematiky a fysiky a dalších přírodních věd. To tvrdím já, oběť humanistické blbosti. Howg.

R 22.6.2006 9:44

Dnešní výuka chemie Re: Bez atomových elektráren se určitě neobejdeme,

No, možná ani rozšířit povinnou výuku nebude třeba.  Stačí ji třeba jen zkvalitnit. Před pár lety jsem se podíval o Dni otevřených dveří do "svého" gymlu a jako původní profesí chemik do učebnic.  A zjistil jsem, že dnešní všeobecní středoškoláci gympláci se v chemii učí prakticky totéž učivo jako před 20 lety my specialisté chemici na vysoké škole.  Akorát obrané o logické souvislosti.  Zřejmě nějaký debil na ministerstvu dostal za úkol snížit objem učiva o třetinu - polovinu, tak je vyškrtal.  Takže zatímco my jsme se učili v chemii  souvislostech a díky tomu jedna znalost sama vycházela z jiné předchozí, stačilo jen trochu uvažovat, oni se musí tyhlety znalosti našprtat.  A to vzhledem k rozsahu dokáže dokonale jen nějaký profesionální šprták, který jinak musí mít vygumováno, většina normálních středoškoláků chemii prostě vypustí

R 22.6.2006 9:45

Re: Dnešní výuka chemie Re: Bez atomových elektráren se určitě neobejdeme,

A taky k čemu to všeobecným středoškolákům bude, když maximálně jeden z deseti jde na chemika, lékaře nebo farmaceuta atd, kde jedině může takové encyklopedické znalosti chemie potřebovat .

Jestli se takhle současná mládež učí i fyziku a matematiku, tak "pomož nám pánbů" I kdyby se to učili od rána do večere, bude to stát za houby.  Nedivím se, že je v dnešní době při takové školní výuce tolik lidí oblbených různými ekologickými demagogickými žvásty.

Saša 22.6.2006 9:53

K čemu mu to bude?

K tomu aby nebyl manipulovatelný. K tomu, aby se nenechal ošidit kdejakým profesionálním strašičem lidí.

Ale i v běžném normálním "malém" životě například k tomu, aby věděl, že k takovému či onakému laku na kov nemusí použít coby ředidlo výhradně výrobek výrobcem laku doporučovaný, ale stačí 15 krát levnější výrobek totožného složení, leč jiného názvu...

A také proto, aby nepodepisoval petice proti dihydrogenmonoxidu.

R 22.6.2006 10:10

Re: K čemu mu to bude?

To je sice logické, k čemu jim to bude, jenomže takhle pojatou výuku chemie mládež  prostě vypouští, takže to jsou pro ně ztracené hodiny.  Papírově sice při výuce chemie prosedí část života, ale co to je třeba dihydrogenmonoxid nebo jakoukoliv jinou chemickou znalost  z nich prostě nedostaneš, protože to tam není.

Zrovna letos na konci května jsem připravoval kočku z příbuzenstva na testy z chemie na zubního laboranta.  Měla před několika lety pečlivě napsané sešity z chemie, spoustu učebnic, ale znalosti z chemie absolutně žádné.

František 22.6.2006 23:07

Re: Re: K čemu mu to bude?

Jedna věc je znalosti mít a druhá umět s nimi pracovat. Já si nestěžuji. Je tady dost zahraničních společností, které zorganisují doškolení jedince v potřebné látce, rozsahu a hloubce. Jedinec který ty znalosti potřebuje, samozřejmě vydatně platí. Má to výhodu, že výuka je téměř individuální a na úrovni. Druhou výhodou je to, že se to učí jen ten, kdo to potřebuje. Potom to ovšem probíhá optimálním způsobem. Ani tam, odkud sem tento způsob přišel, není školství zázračné a navíc člověk ve 20ti netuší, co bude potřebovat ve 30ti.

Saša 22.6.2006 10:05

V možnostech lidí a firem autora článku podporujících

nepochybně je i přísun financí na zkvalitnění a hlavně rozšíření výuky přírodovědných předmětů... Nejlepší formou boje proti Zeleným je důkladnější výuka přírodních věd. A oni to mohou podporovat například financováním doškolování učitelů, financováním soutěží o nejlepší učebnice fysiky nebo chemie, vybavováním školních laboratoří, dotováním překládání a vydávání knih vědu popularisujících jakož i různých vědeckých a vědeckopopularisačních www stránek etc. etc.

Jednoduchý test: co pomůže jaderné energetice více?

a) zavedení povinné jednotné angličtiny na vysoké škole

b) pořízení mlžné komory  a školního rekatoru pro vysokou školu

Na ZČU, fakultě aplikovaných věd, si zřejmě odpověděli za "a)". A autora tohoto článku to k mému překvapení nezajímá.

R 22.6.2006 10:15

Re: V možnostech lidí a firem autora článku podporujících

Souhlasím v každém případě  Nejlepší formou boje proti Zeleným je důkladnější výuka přírodních věd.

Nesouhlasím Nejlepší formou boje proti Zeleným     rozšíření výuky přírodovědných předmětů

Ditys 22.6.2006 23:08

Re: Bez atomových elektráren se určitě neobejdeme,

Matematika je věda s abstraktními pojmy - proměnná, rovnice, věta, axiom. Daný problém plně řeší aritmetika - tedy nauka na úrovni trojčlenky. Kolik Temelínů se třeba, aby se každá druhá africká rodina mohla koukat na televizi?

Ludva 22.6.2006 8:15

Bohužel,

ODS klidně zlikviduje ČEZ, když ji Bursík udrží u koryta. A my budeme radostně hýkat, až bude kWh za půl eura.

L 22.6.2006 7:57

K cemu je vice energie

Muze mi nekdo vysvetlit k cemu je potreba vice a vice elektricke energie? Ja ji vic nepotrebuji, muj soused taky ne. Kdo vlastne potrebuje tu dalsi energii a dalsi reaktory?

Delfín 22.6.2006 8:06

Re: K cemu je vice energie

Pokud roste ekonomika (HDP) tak roste i spotreba prumyslu. V domacnostech se zase mnozi nove spotrebice. Vsadim se ze ti spotreba take postupne roste ...

Skepticus Maximus 22.6.2006 8:23

Re: Re: K cemu je vice energie

Nesmysl, energetická náročnost klesá i díky větším úsporám z nových technologií(od žárovek až po indukční pece).