1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“

Postavit kanál Dunaj-Odra-Labe může znít jako zajímavá investice. Už 1. fáze ale bude stát 15 miliard, a to v době, kdy máme zastavená celá odvětví ekonomiky. Živnostníkům by přitom pomohla už desetina této částky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Dvořák 14.1.2021 9:23

Z Poděbrad do Kolína plujete dvě hodiny. Náklaďák tam je za půl hodiny a přímo na místě, ne 2x překládka v přístavu.

Postavením nesmyslu nepřestaneme být "pouhý přívěšek Německa" a nestaneme se ekonomickým tygrem.

J. Elias 14.1.2021 9:20

Zdechovský je manipulátor!!! Hlavním účelem je zadržení vody v krajině!!! A přitom se o tom ani nezmínil.

P. Dvořák 14.1.2021 9:18

Jakým způsobem bude "zadržená voda v krajině", když plavební kanál je plavební kanál a ne systém rybníků nebo zavodňovacích kanálů?

Na "zadržení vody" není potřeba stavět zdymadla, těžit štěrky, vyrábět kvanta betonu, ničit podzemní vody v širokém okolí, devastovat krajinu a ekonomiku . . . . .

No myslím, že byste si aspoň jednou měl přečíst článek. Nejen tento.

J. Kočí 14.1.2021 9:16

Jsem jednoznačně pro

- konečně projekt evropského významu, existuje druhý takový, kde by byla ČR ústředním bodem? Jednoznačně zvýšení prestiže a váhy ČR. Teď jsme pouhý přívěšek Německa.

- projekt přesahuje generace. To, co se dnes začne, dokončí se třeba za 100 let. Ale když se nezačne, nebude nikdy. Příklady takových projektů známe - katedrála sv. Víta nebo holandské hráze, díky nimž se Nizozemsko zvětšuje.

- to, že se v současnosti příliš nepoužívá vodní doprava, neznamená, že se to neotočí. Dálnice a železnice jsou také drahé a přepravní náklady už asi moc dolů nepůjdou. Vodní doprava je podle mého technicky zanedbaná a má potenciál

- nezanedbatelný vodohospodářský efekt - dálnicemi a koridory se příroda nezlepší

F. Navrátil 14.1.2021 8:47

Zdechovský se zcela úmyslně nezmiňuje o hlavním účelu tohoto vodního díla, o kterém se přemýšlí už od dob Karla IV. a ke kterému již byla postavena řada prvků za první republiky. Hlavním účelem je dnes zadržování vody v krajině. Zdechovský se rád předvádí krásnými slovy, ale v evropském parlamentu zvedá pracku podle příkazu své křesťanské frakce za kdejaký nesmysl od zelené energie až po dovoz islámských nelegálů.

J. Nevrkla 14.1.2021 8:35

Je to neuvěřitelně pitomý projekt, kdo se jim vážně zabyva, nemůže mít všech pět pohromadě, to je spíše na zbaveni svéprávnosti.

O. Kožušník 14.1.2021 8:26

Plně souhlasím s panem Zdechovským - o stavbě kanálu může uvažovat pouze blouznivec našich hor, Investice by to byla naprosto nevratná - vyhozené peníze, a jsem přesvědčen, že na to nemáme. Nikde jsem taky neviděl vyčíslit provozní náklady.

P. Dvořák 14.1.2021 8:09

Tak si vyhrňte rukávy, nechte někoho, ať posbírá zbytky vašeho mozku a běžte budovat.

T. Zlesa 14.1.2021 7:40

Pan autor dnes dobře. Myslet nad vydáváním státních peněz je třeba i takhle. Souhlasím s jeho závěrem, je to už dnes pitomost. Hlavně z pohledu využití, tedy tun, které se převezou, až by to bylo hotové celé.

Ovšem ta první část za 15 m. je něco jiného. Je to dle mého zamaskovaný pokus o zprovoznění řeky až do Ostravy a nic víc. Většinu by zařídili Poláci na svém území. Je to jen pár kilometrů, ale i tak je tam mnoho sporných míst. Takže se to asi stejně nepostaví. Zatím není jasné kdo to tam vlastně chce.

J. Koubek 14.1.2021 6:59

Jak sebrat pane Z. politické body? Kopnout si do kanálu.

V. Vérosta 14.1.2021 6:55

Já jsem pro DOL. Je šance, že se tím výrazně zvedne krása krajiny. Jako kdysi, když byznysmeni s rybami kompletně a brutálně přeorali tehdejší jižní Čechy tak, že je to dnes CHKO. A tak tam každý rok jezdím! :-)

J. Pankovic 14.1.2021 4:35

Pane Zdechovsky, teđ so pŕedstavte, źe by de zruśil zbytečny senàt, v parlamentu by sedelo jenom 101 poslancû a zruśili by se krajské uŕady...

To by se uśetŕilo zbytečne vyhozenÿch peñez !!

:-):-):-)

R. Polášek 14.1.2021 0:40

On je hlavní problém v tom, že ten kanál nepovede přes Prahu. Ale vede přes Ostravu, neboli přes z pohledu Prahy zapadákov, který se jen vytěžuje, ale nic se do něho neinvestuje.