Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Dvořák 14.1.2021 9:23Z Poděbrad do Kolína plujete dvě hodiny. Náklaďák tam je za půl hodiny a přímo na místě, ne 2x překládka v přístavu. Postavením nesmyslu nepřestaneme být "pouhý přívěšek Německa" a nestaneme se ekonomickým tygrem. |
J. Elias 14.1.2021 9:20Zdechovský je manipulátor!!! Hlavním účelem je zadržení vody v krajině!!! A přitom se o tom ani nezmínil. |
P. Dvořák 14.1.2021 9:18Jakým způsobem bude "zadržená voda v krajině", když plavební kanál je plavební kanál a ne systém rybníků nebo zavodňovacích kanálů? Na "zadržení vody" není potřeba stavět zdymadla, těžit štěrky, vyrábět kvanta betonu, ničit podzemní vody v širokém okolí, devastovat krajinu a ekonomiku . . . . . No myslím, že byste si aspoň jednou měl přečíst článek. Nejen tento. |
J. Kočí 14.1.2021 9:16Jsem jednoznačně pro - konečně projekt evropského významu, existuje druhý takový, kde by byla ČR ústředním bodem? Jednoznačně zvýšení prestiže a váhy ČR. Teď jsme pouhý přívěšek Německa. - projekt přesahuje generace. To, co se dnes začne, dokončí se třeba za 100 let. Ale když se nezačne, nebude nikdy. Příklady takových projektů známe - katedrála sv. Víta nebo holandské hráze, díky nimž se Nizozemsko zvětšuje. - to, že se v současnosti příliš nepoužívá vodní doprava, neznamená, že se to neotočí. Dálnice a železnice jsou také drahé a přepravní náklady už asi moc dolů nepůjdou. Vodní doprava je podle mého technicky zanedbaná a má potenciál - nezanedbatelný vodohospodářský efekt - dálnicemi a koridory se příroda nezlepší |
F. Navrátil 14.1.2021 8:47Zdechovský se zcela úmyslně nezmiňuje o hlavním účelu tohoto vodního díla, o kterém se přemýšlí už od dob Karla IV. a ke kterému již byla postavena řada prvků za první republiky. Hlavním účelem je dnes zadržování vody v krajině. Zdechovský se rád předvádí krásnými slovy, ale v evropském parlamentu zvedá pracku podle příkazu své křesťanské frakce za kdejaký nesmysl od zelené energie až po dovoz islámských nelegálů. |
J. Nevrkla 14.1.2021 8:35Je to neuvěřitelně pitomý projekt, kdo se jim vážně zabyva, nemůže mít všech pět pohromadě, to je spíše na zbaveni svéprávnosti. |
O. Kožušník 14.1.2021 8:26Plně souhlasím s panem Zdechovským - o stavbě kanálu může uvažovat pouze blouznivec našich hor, Investice by to byla naprosto nevratná - vyhozené peníze, a jsem přesvědčen, že na to nemáme. Nikde jsem taky neviděl vyčíslit provozní náklady. |
P. Dvořák 14.1.2021 8:09Tak si vyhrňte rukávy, nechte někoho, ať posbírá zbytky vašeho mozku a běžte budovat. |
T. Zlesa 14.1.2021 7:40Pan autor dnes dobře. Myslet nad vydáváním státních peněz je třeba i takhle. Souhlasím s jeho závěrem, je to už dnes pitomost. Hlavně z pohledu využití, tedy tun, které se převezou, až by to bylo hotové celé. Ovšem ta první část za 15 m. je něco jiného. Je to dle mého zamaskovaný pokus o zprovoznění řeky až do Ostravy a nic víc. Většinu by zařídili Poláci na svém území. Je to jen pár kilometrů, ale i tak je tam mnoho sporných míst. Takže se to asi stejně nepostaví. Zatím není jasné kdo to tam vlastně chce. |
J. Koubek 14.1.2021 6:59Jak sebrat pane Z. politické body? Kopnout si do kanálu. |
V. Vérosta 14.1.2021 6:55Já jsem pro DOL. Je šance, že se tím výrazně zvedne krása krajiny. Jako kdysi, když byznysmeni s rybami kompletně a brutálně přeorali tehdejší jižní Čechy tak, že je to dnes CHKO. A tak tam každý rok jezdím! :-) |
J. Pankovic 14.1.2021 4:35Pane Zdechovsky, teđ so pŕedstavte, źe by de zruśil zbytečny senàt, v parlamentu by sedelo jenom 101 poslancû a zruśili by se krajské uŕady... To by se uśetŕilo zbytečne vyhozenÿch peñez
|
R. Polášek 14.1.2021 0:40On je hlavní problém v tom, že ten kanál nepovede přes Prahu. Ale vede přes Ostravu, neboli přes z pohledu Prahy zapadákov, který se jen vytěžuje, ale nic se do něho neinvestuje. |