1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“

Postavit kanál Dunaj-Odra-Labe může znít jako zajímavá investice. Už 1. fáze ale bude stát 15 miliard, a to v době, kdy máme zastavená celá odvětví ekonomiky. Živnostníkům by přitom pomohla už desetina této částky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Forman 14.1.2021 14:30

No nazdar, vy jste mi materiál..... takže nečtete, ale víte.

L. Novák 14.1.2021 14:29

Vaše babička používá příliš slušného slovníku. Na to, co dnešní návrhy zlodějů a rozkrádačů státního rozpočtu na stavbu podobných nesmyslů znamenají... :-P

L. Novák 14.1.2021 14:27

Jasně. Babišův chvost Čermák nemůže žádnou kravinu od Zemana a Babiše nepodpořit. Z cizí kapsy, samozřejmě. Ze své ani korunu.

J. Kadeřábek 14.1.2021 14:27

Realita je pane nezpochybnitelná. Plavební kanály se začaly budovat v Evropě počíná francouzským Canal du Midi, který spojuje Středozemní moře s Atlantickým oceánem před 3. stoletími. Tehdy to byla jediná možnost ekonomicky dopravit velké náklady. Po vybudování železnice jejich hospodářský význam rychle upadal. Dnes třeba Holandsko své plavení kanály zasypává a na jejich místě buduje komunikace pro cyklisty. Stavba Zemanova kanálu se dá přirovnat ke stavbě parního automobilu ve Škodovce.

P. Milan 14.1.2021 13:48

"konečně projekt evropského významu"

Byl by, kdyby přišel v době, kdy nebyli řidiči, mašinfírové, piloti a všechno obstarávali kočí. :-P

P. Milan 14.1.2021 13:46

Každopádně vyhmátl, jak zase kecáte o něčem, čemu rozumíte jak koze od prdele k noze. :-P

P. Milan 14.1.2021 13:44

Zavilí odpůrci jsou u každého díla, až potud ano.

U tohohle ovšem pochybují i odpůrci zcela reální, konkrétní a to tak, že důvodně.

"Studii jsem nečetl, ani ekonomickou rozvahu, ale jistě splňují požadovaná kritéria." - klasický přístup Svědka Burešova, v tomhle případě Svědka Zemanova.

L. Severa 14.1.2021 13:42

Lze souhlasit, že je to megalomanský projekt, ale navíc v době kdy by se měla před vydáním obracet každá koruna. V době kdy máme v havarijním stavu některé mosty a silnice nižších řádů. Moje babička by řekla, že vláda má roupy.

V. Čermák 14.1.2021 13:28

Každé velké dílo má své zavilé odpůrce. Vodní díla pak jsou vždy víceúčelová, tedy více užitečná. Doprava, propojení moří, regulace vody proti povodním i proti suchu, výroba elektřiny a jistě i další, např. turistická atrakce aj. Studii jsem nečetl, ani ekonomickou rozvahu, ale jistě splňují požadovaná kritéria. Srovnáme-li se zmíněným Gabčíkovo-Nagymaros, ze kterého zfanatizovaní porevoluční Maďaři vycouvali a dodnes se tlučou do hlavy, nebo Nové Mlýny na Moravě, obě díla čelila obrovské kritice a naštěstí to ustála. I Havel se zapojil. Takže více takových Zdechů ( podpora školáků, samoživitelek, rodičů aj.) = více reklamy...;-D

M. Pivoda 14.1.2021 13:19

Karel Šebesta se zde raději podepisuje jako Milan Prokop, aby svá slova mohl později popřít. Nevidí si totiž do vlastní huby (co řekl dříve), jsem zjistil.

P. Milan 14.1.2021 13:07

Kanál se zdymadly opravdu nezadržuje vodu.

P. Milan 14.1.2021 13:07

Nebude, to by Zeman musel žít a presidentovat věčně.

Ekonomicky, logisticky i hydrologicky je to nesmysl.

P. Milan 14.1.2021 13:05

Jedna z mála věcí, kde s "melouny" souhlasím.

P. Milan 14.1.2021 13:04

Zase kecáte ...

Gabčíkovo upraveno, postaveno, Nagymaros nezačali stavět.

Vzducholodi jsou taky dobrý tahák na peníze od bláznů. O tunelech ani nemluvě.

V. Chrastina 14.1.2021 12:43

Je jisté, že zrušením senátu a jeho drahého provozu, ale i zeštíhlením dolní komory by se hodně uspořilo. A co se týče krajů, to je kapitola sama o sobě. Už při jejich zakládání se jevila jejich naprostá zbytečnost. Tam všude jsou zakopány miliardy a možná biliony, o které zbytečně přichází státní kasa a tím kapsy občanů republiky. Ostatně už pan Baťa uvažoval o potřebnosti této vodní cesty, která by se stala důležitou dopravní křižovatkou celé Evropy. Možná by nebyla tolik vytížena naším zbožím, nicméně je evidentní, že evropské státy by ji určitě využívaly a tím postupně nemalými poplatky za jeho užívání zaplatily náklady na jeho výstavbu. O potřebnosti prestiže pro naši republiku ani nemluvě.

P. Dvořák 14.1.2021 12:34

R^R^R^!!!!!!

M. Pivoda 14.1.2021 12:26

Každý projekt lze zastavit a v jakékoliv fázi pokročilosti. Připomenu například zasýpání velké jámy velkého projektu Gabčíkovo-Naďmároš. Přičemž i to zasýpání jam projektu Gabčíkovo-Naďmároš se tehdy započítalo do ukazatele Hrubý domácí produkt. Takže by mohli být uspokojeni i ekonomové.

Ve 21. století je vhodné zvažovat technologické alternativy.

1. Doprava? Odhaduji, že za 15 miliard by se dalo zakoupit několik vzducholodí, pro potřebnou dopravu velkých nákladů.

2. Boj proti suchu? Odhaduji, že s použitím dnešní technologie rychlého hloubení tunelů Elona Muska by se za 15 miliard dal vykopat i alternativní tunel. Mohla by se tak do suché české krajiny přivést i vzdálená mořská voda.

I. Lyčka 14.1.2021 11:48

Tuším, že minulý týden dávali v české televizi pořad "Nedej se!", který se věnoval právě projektu DOL. Bylo to opravdu zajímavé a vyznělo to tak, že průplav je zbytečný a jde pouze o vyhazování peněz. Což je i můj subjektivní názor. Dal bych přednost dostavbě dálniční sítě a rozvoji rychlostní železnice.

M. Pivoda 14.1.2021 11:38

Úporná snaha o zadržování vody je významné téma zejména pro prostatiky.

P. Miller 14.1.2021 11:25

Pane Zdechovský, občas máte názory se kterými bez výhrad souhlasím, ale tady jste vedle jak ta jedle. Bylo už "pro" řečeno vše, Vás to minulo, tedy nemá cenu se pouštět do zbytečné polemiky. Smiřte se s tím, že kanál bude a to neříkám jako první prezident spolku Pro podporu Pomoraví, ani jako první stínový premiér za ČSSD v době, kdy Zeman byl s Kužvartem odpůrcem kanálu. Jsem rád, že kromě pitomostí, které hlásá, aspoň v tomto náš milovaný prezident prozřel. 8-o

A. Forman 14.1.2021 11:24

Pane Kočí, jen pro příklad - splavnění Labe do Pardubic.... ekonomicky nákladný projekt, ale, návratnost investic do tohoto díla je nulová. Mám otázku, kdo donutí firmy dát své zboží do lodě ? Jak velký je zájem o nákladní lodní dopravu již na vybudovaných dílech ?

A ten evropský význam je slovní spojení zcela neuchopitelné a vágní.

Nějaká prestiž ČR je absolutně k ničemu, když nebude co naložit a čím vozit, frekvence lodní dopravy nebude jako na Rýnu. Navíc, kdo doveze zboží do přístavu nalodění a vylodění ?

Napřed se musíme ekonomicky zvednout, a to není záležitost několika let, spíše několika desetiletí. Při katastrofálním zadlužení ještě investovat ekonomicky nevýhodné projekty je hazard střihnutý bláznostvím.

O automobilové přepravě toho moc nevíte, jen, že auta jezdí po silnicích. U této dopravy je konkurence sakra tvrdá, a kde je konkurence, je snaha náklady na dopravu snižovat....

B. Hynek 14.1.2021 11:06

R^

B. Hynek 14.1.2021 11:03

RvRvRv!!!!!!

L. Novák 14.1.2021 11:00

Ne. Ten idiotský nápad (DOL) je v dnešní době nesmyslem kdekoliv na území ČR. !!

L. Novák 14.1.2021 10:58

Vy už jste taky přišel o rozum? 8-o

L. Novák 14.1.2021 10:56

Přesně! :-) R^ !!

L. Novák 14.1.2021 10:54

Taková blbost! Vemte si staré necky a zadržujte si "vodu v krajině" sám! Rv :-P

S. Rádl 14.1.2021 9:43

Vlastně pan poslanec propaguje projedení celoevropské investice jeho voliči.

Tím nepopírám užitečnost podpory firem a živnostníků. Jen by měla být vázána na výši v minulosti placených daní a neměla by být na úkor investic. Jednak výše zaplacených daní ukazuje alespoň zčásti přínos pro společnost. Pokud to chápu, v Německu tomu tak zčásti je. Nu a druhým faktorem je, že by si v budoucnu při "optimalizaci" daní zvláště živnostníci mohli uvědomit souvislost výše zaplacených daní s možnou budoucí státní pomocí.

M. Valenta 14.1.2021 9:36

Komunističtí aparátčíci milují megaprojekty. V tomto případě však zůstaňte v klidu. Kanál nebude.

J. Elias 14.1.2021 9:23

Ta frakce i ta pracka je spíš nekřesťanská!!!