Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Absurdní „vodní dálnice“
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Pivoda 14.1.2021 20:14Typická česká oponentura! |
M. Krátký 14.1.2021 20:07Já si myslím, že bychom měli zasypat jak Suezský i Panamský i další průplavy i koridory - asi stejně jako se u nás přestaly budovat dálnice, rychlostní vlakové tratě a vůbec by se ten český "pokrok" měl prošetřit, zda se neplýtvá penězi - čest práci |
Š. Hašek 14.1.2021 19:46.... a štrasposlanec Zdechovský se probudil ..... |
P. Princ 14.1.2021 19:39Ideální řešení to není. Nerad sýčkuju, ale nechci se dožít doby, kdy bude voda nad zlato. Přitom technická řešení jak sem dostat vodu existují. |
J. Nevrkla 14.1.2021 19:26
|
J. Nevrkla 14.1.2021 19:26To jistě nemohl myslet vážně. Že by chtěl kanálem zdolavat převýšení tři sta metrů? |
J. Jurax 14.1.2021 19:23Stačilo by trošku zvýhodnit lodě ... máte na mysli dotace? Ty mohou udělat i z naprostého nesmyslu lukrativní kšeft, je-li politická vůle a dost vlivných kapes, do nichž lze penězotoky odklonit ... |
J. Jurax 14.1.2021 19:16Kdyby k tomu došlo ... vodní kanál pro dopravu je dnes kromě velice specifických případů dnes už anachronismem. |
J. Jurax 14.1.2021 19:11A opravdu máte za to, že řešením problémů sucha na Moravě je nákladná dopravní vodní cesta, jejíž dopravní využití je diplomaticky řečeno diskutabilní? A turistické tuplem? |
L. Novák 14.1.2021 19:07Prosím vás, co to melete o nákladech na Senát? Vždyť jenom na přípravu projektu DOL vláda vyčlenila 15 miliard Kč! (1 miliarda = 1000 milionů). A teď si zjistěte, jaké jsou roční náklady na provoz Senátu... |
L. Novák 14.1.2021 18:59Projekt byl zastaralý už v době, kdy se budovala železnice s parními lokomotivami. |
L. Novák 14.1.2021 18:57P.S.: Máte pocit, že 15 miliard Kč, které vláda na projekt vyčlenila, je pakatel, který lze ve státním rozpočtu zanebat? |
L. Novák 14.1.2021 18:55Že se připravuje, ví každý. Jenom vy ne. To jste líný zadat si pár slov do Google? https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/koridor-dol-vedci-prohlaseni-hazard-nenavratne-zmeny-v-krajine.A201008_092151_domaci_brzy https://forbes.cz/nevyhnutelna-stavba-dunaj-odra-labe-ma-podporu-sefa-rejdaru-vedci-mluvi-o-omylu/ |
D. Polanský 14.1.2021 18:41Nic se takového nestaví, ani neprojektuje, což ví každý. Tak nechápu, o čem vlastně článek je. |
P. Milan 14.1.2021 17:52Nechápete, ano. Ani postavení průplavu by z nás ekonomického tygra neudělalo, spíš naopak. Jedněmi ze základních podmínek efektivní dopravy je čas a spolehlivost. Proto se prosazuje pružná doprava automobilní, před méně pružnou železniční a ještě mnohem méně pružnou vodní. Vyjímkou je jen přeprava na velkou vzdálenost, typu Čína/EU, nebo EU/USA, kde holt auto nebo vlak nepojede. DOL není ani jeden tento případ. |
P. Milan 14.1.2021 17:47No a ten hydrologický je výrazně záporný. Aby zdymadla fungovala (a bez nich se to neobejde), musí voda ODTÉKAT. To je holt taková technická záležitost, pokud to má jakž takž fungovat ekonomicky. Zeman s tím má společné jen to, že tu pitomost prosazuje. |
P. Milan 14.1.2021 17:44Místo parního má teď Škodovka elektrické. :-P |
P. Milan 14.1.2021 17:42Váš (ne)způsob uvažování? |
P. Milan 14.1.2021 17:42IMHO více, než 50 let. Ono to utíká ... |
P. Selinger 14.1.2021 17:03Projekt je dobrý, ale má zpoždění 50 let. Kdyby se před 50lety postavila část spojující Ostravsko se severním mořem, bylo by možno levně vyvážet ocel, uhlí a dovážet rudu. Ale kde že doby Ostravska hornického a hutnického jsou. |
J. Kočí 14.1.2021 16:56Např. Karel IV |
J. Kočí 14.1.2021 16:54po odstavcích: - lodě se začnou používat, až to bude výhodné, zatím to není z důvodů, které naznačujete. Stačilo by trošku zvýhodnit lodě a budete se divit, jak se to rozběhne. Souhlasím, že dopravní infrastruktura je nedomyšlená a chaotická. Příklad Rýna, který tady zazněl je dobrý, umožnilo by to převést část dopravy ze silnic a odlehčit jim. - na spojení evropský význam nevidím nic vágního ani neuchopitelného. Spojení Černého moře s Baltem je přece celoevropský projekt s centrem v Česku - tvrdím, že bude co vozit, a to na lodích a problém překládky se řeší např. kontejnerovou přepravou a terminály s napojením na silniční a železniční přepravu - zaspal jste dobu, už jsme se ekonomicky zvedli a aby to pokračovalo, jsou potřeba právě takovéto projekty (nevím o žádném dalším) - konkurence je asi tvrdá, ale fyzikální zákony taky. Cenu za tunokilometr už asi těžko snížíte. Automobilová doprava má své limity a asi už jsme na nich. |
J. Kočí 14.1.2021 16:40To je ale demagogie proč neletět helikoptérou? Ta je tam ještě dříve. Asi z toho pochopíte, že každá doprava má své, Neříkám, že sypké materiály se nyní moc přepravují, ale kdyby k tomu došlo, náklaďáky to neuvozí, železnice nezvládá už teď, co zbývá? Nebo nadměrné náklady atd. Nechápu, jak nepostavení průplavu z nás udělá ekonomického tygra. |
I. Lyčka 14.1.2021 16:32Souhlasím. |
V. Kosiner 14.1.2021 16:24Hlavní minus projektu je to, že jeho zastáncem je Zeman! Kdyby jeho zastáncem byl Havel, to byste se mohli všichni posr...! |
P. Princ 14.1.2021 16:19Souhlasím a přeju hezkejch pár m3/s zásadité alpské vody do Pomoraví. |
P. Princ 14.1.2021 16:17IMHO hydrologický význam je větší než ten dopravní, a poroste, pokud potrvá srážkový deficit v našich nížinách. Nenechme se mýlit tím, že rok 2020 byl srážkově nadprůměrný. To je kumulativní údaj, který nevypovídá o časové a plošné nerovnoměrnosti. Jsou místa, kde hydrologické sucho trvá, a nějakej Zeman s tím má máloco společnýho. |
L. Novák 14.1.2021 14:38Na nesmyslném projektu DOL zasahujícím do přirozeného toku řeky a jejího hydrobiologického řádu samozřejmě žádné ekologické plus najít nelze. Už se o tom psalo mnohokrát, jenomže betonáři a úplatní politici takové analýzy nečtou. Proč taky, když jim jde jenom o to, jak utratit peníze, které jim nepatří. Nejlépe s podílem do vlastní kapsy.... |
L. Novák 14.1.2021 14:33Blb "Akát" Pivoda je jen šílený důchodce, který se na sebe snaží za každou cenu upozornit. Exhibicionista demence. |
V. Kain 14.1.2021 14:31Zeman je umíněný dědek a možná že chce aby po něm něco zůstalo.Zatím má jistý nafukovací člun na rybníku. |