1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klokan 15.5.2007 16:35

Re: Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

No, a když to ještě vynásobil VRCV ..... to byly zisky ;-D

www racek 15.5.2007 16:21

Re: Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

jo, dělá, naopak, dělá se to dost často.. myslím ty na úplném začátku, vyrobím za 100, prodám za 16, 84 dostanu. pamatuji se...:-P

Klokan 15.5.2007 16:13

Re: Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

Které případy? Já tady uvádím jen klasickou "performance guarantee" a to se snad dělá stále, nebo ne?

www racek 15.5.2007 16:04

Re: Re: No, pokud někdo

mimochodem, podpora exportu se provádí úplně ve všech zemích světa, které se nazývají země. výkony např. japonské eximbanky byly příčinou ohromné japonské expanze na světových trzích, stejně tak korejské, německé, anglické  ... to jsou opravdu mistři světa v exportu. o usa a kanadě nemluvě ... ti s tím začínali.

v podtsě skoro žádný větší investiční celek se nedá vyvézt bez pojištění exportu.

www racek 15.5.2007 16:00

Re: Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

klokane, řekl bych že tvou uváděné případy se děla za komunismu. ten systém se jmenoval FENZO a ke konci totáče tomu šéfoval mladý adamec, dnes několikanásobný miliardář. tohle už opravdu, ale opravdu není.

www racek 15.5.2007 15:55

Re: autorovi vřelý dík za článek

hmm, a takovýhle chytráci učí naše děti. bože ...

www racek 15.5.2007 15:54

Re: Re: Re: Re: Re: Zdenku jste blázen

to nebylo ani tak na vás, omlouvám se. ale exportér opravdu nic nevrací ani nedostane. pouze si zaplatí pojistku a ta musí krýt nejen náklady, ale i všechny ostatní výdaje pojišťovny. úvěr poskytne banka, normálně za úroky. banka může být státní i komerční. prostě, kdo přijde se slušným projektem, je pojištěn.

www racek 15.5.2007 15:50

Re: Začínám chápat vaše argumenty, ale píšete o něčem jiném, než autor

našel. ty instituce jsou vlastně hlavní pilíř proexportní politiky.

mimochodem, za poslední 4 roky vyprodukovaly zisk přes 3 mld korun.

zdeněk 15.5.2007 15:50

Re: Re: Re: Re: Zdenku jste blázen

i v mém příkladu 5Kč exportér státu vrátí, takže nejde o dotace.

www racek 15.5.2007 15:49

Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

stát neručí rozhodně za vývozce. prostě vývozce je pojištěn, pojištťuje třeba záruku za dobré provedení, je pojištěn proti insolvenci kupujícího atd. v podstatě je to, že tímto způsobem se podstatně zvýší jeho finanční likvidita a dostane potřebný úvěr od banky, i když nemá dostatek kapitálu. dodávat třeba investiční celek za 700 mil. eu firmou z ročním obratem 1 mld korun.

prostě pochopte, to opravdu nestojí daňové poplatníky ani korunu.

www racek 15.5.2007 15:44

Re: Re: Re: Zdenku jste blázen

proexportní politika ale není to, že se někomu něco dává. prostě se poskytuje úvěr za úrok, pojištění za pojistné.

co furt povídáte o dotacích?

www racek 15.5.2007 15:42

Re: No, pokud někdo

ptáku, zjisti si podrobnosti. mýlíš se.

Jiří K. 15.5.2007 15:39

Re: No, pokud někdo

Tak jste nám to hezky objasnil, Modrý ptáku, ale co s tím dělat?

Má tedy ČR sama úplně zrušit proexportní politiku a očekávat, že všechny ostatní státy ocení náš příklad a připojí se? Nebo snad máme možnost to v celém světě prosadit silou Vašich a páně Machových argumentů?

Snad nepovažujete všeobecné volební právo za chybu současné civilizace?

zdeněk 15.5.2007 15:28

Re: Re: Zdenku jste blázen

Prosím vysvětlete, já někomu dám 5Kč, on vyveze za 8Kč. Tedy 3Kč je zisk který přibude v naší ekonomice.

Navíc ten exportér zamětnává další lidi, kteří by jinak byli nezaměstnaní. Tedy celkový zisk bude větší jak 3Kč. Žádná ztráta. Pokud vezmeme že těch 5Kč dá stát a pak je chce zpátky, tak stát o nic nepřijde, to by přišel pokud by exportér prodal za 4Kč...

Možná jsem neporozuměl výkladu.

Většinou ale přeci nejde o to že stát dotuje nějakého exportéra, jde o to že dává záruku, že firma nezkrachuje, že je solidní. Sjednává schůzky svých firem s cizími vládami a místními obchodníky. Nachází našim firmám zakázky. Takto si já představuji podporu exportu.

hodne neRath 15.5.2007 15:19

Re: Zdenku jste blázen

evidentne nejste schopen pochopit, ze kdyz nekomu date ze zveho 5 Kc, on vyveze za 8, ze vlastne vyvezl za 3.... tedy se ztratou, ktera se kryje z penez ktere Vy odevzdate statu.. neboli exporter vyveze a Vy mu to platite... a jeste tleskate.

BERAN 15.5.2007 15:15

Začínám chápat vaše argumenty, ale píšete o něčem jiném, než autor

Stát pracuje nikoli se svými penězi, ale s výnosem daní.

Byla-li z tohoto výnosu daní zřízena instituce (a její jmění), která je nejen finančně soběstačná, ale produkuje i zisk, který svému zakladateli vrátí vložené prostředky, pak s vámi souhlasím.

Ale o tom článek nebyl. Nebo jsem to v něm alespoň já nenašel.

BERAN 15.5.2007 14:57

Re: Re: Re: Re: Re: Podpora parazitů

Ano. Tu podporu platí PERPETUM MOBILE. A ze svého;-P

zdeněk 15.5.2007 14:52

Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

"chceme-li, aby stát nepřispíval z daní na vzdělání, nenávidíme prý osvětu jako takovou."

To je pravda. Lidé co takové věci hlásají jsou proti tomu aby obyčejní občané měli kvalitní vzdělání, chtějí mít na vzdělání monopol aby mohli ovládat lidi. V zemích kde nebyla zavedena státní bezplatná školní docházka alespoň na úrovni základní školy, tam se demokracii nedaří. zato tam jsou diktatury jakéhokoli druhu. Uveďte příklad země kde lidé nepřispívají daněmi na vzdělání a země je relativně bohatá. taková země neexistuje a také to ukazuje že liberalismus ve smyslu že stát nemá nic z daní platit, je nesmysl.

janabok 15.5.2007 14:47

autorovi vřelý dík za článek

opravdu není zbytí, než příznivcům socialistických experimentů a zastáncům vládních zásahů pomalu a trpělivě vysvětlovat důsledky těchto "dobrých úmyslů"...

zdeněk 15.5.2007 14:45

autore jste blázen

Proexporní politika je potřeba neboť díky vysoké technologické úrovni české republiky, pokud bychom vyráběli zboží jen pro sebe, nebyla by práce. V jiných částech světa ale potřebují naše výrobky, potřebují moderní technologie, neumí si je ale sami vyrobit. Zato mají třeba nerostné bohatsví. Takže zjednodušeně my vyměňujeme naše zboží za jejich zdroje, kterým máme tady nedostatek. Sousta cizích států očekává státní záruky za soukromé firmy, jinak kontrakt nepodepíší. To ovšem neznamená že obchod bude ztrátový.

Celá naše ekonomika je dlouhodobě proexportní a celé to je základem obchodu. Autor není schopen pochopit že existuje něco jako "společný" zájem, chce svoje penízky které by ale při pádu ekonomiky ztratili cenu. On by se ale zřejmě nebál neboť by měl úspory v cizí měně.

Klokan 15.5.2007 14:44

Re: Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

On by si možná měl někdo z Centra pro ekonomiku a politiku v praxi vyzkoušet nabídnout třeba do Peru výstavbu bloku elektrárny, a do nabídky uvést, že se jedná o nabídku české firmy, ale český stát neručí za nic, protože my v Centru si myslíme, že podpora vývozu v jakékoliv formě je blbost. Co mu tak asi na to druhá strana řekne ... :-D

gerontusinza-poZnepřístupněníN 15.5.2007 14:25

Bingo,Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

autor skutečně neví o čem hovoří ale hovoří až příliš mnoho. Do toho samozřejmě patří i podpora garancí státu výrobci či zákazníkovi, zajištění záruk státu za výrobce v případě staveb velkého rozsahu a vyšší podpora zastupitelských úřadů v dané zemi za pracovníky exportéra a umožnění proškolení zaměstnanců zákazníka na našem území..... Atd.....

Klokan 15.5.2007 14:19

Re: Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

Ted jsem si vsiml ze autor strukturu podpor uvadi hned na zacatku. :-(

Takze - prime dotace ne, ostatni ano.

Martin 15.5.2007 14:15

Re: Re: podpora exportu nebyla vyvracena

proc mate takovy problem s konstatovanim fakt ? Jeden z nich jsem uvedl vyse, je na tom videt, ze autor nema pravdu a tot vse. Vase plactivy vykriky realitu nezmeni a neudelaj svet spravedlivej. V tom je problem s liberalama, cekaj nejakou superdokonalou spolecnost jako bolsevici a nedokazou pochopit, ze svet a lidi jsou ruzny a nespravedlivy a se i tomu prizpusobit.

Martin 15.5.2007 14:12

prolhanej nacek Ladislav N. IP: 83.240.8.xxx

uved idiote jedinej priklad kde vychvaluji komunismus

konstatovani fakt blbecku, ze cina ma nejvetsi rust a uspesne aplikuje mekantilismus /to kretene znamena neco jinyho nez komunismus/ nic s podporou totalitniho rezimu nema spolecneho

ty bys idiote asi v ramci valky z komunismem napsal cina nepodporuje export a jeji hdp klesa.

Klokan 15.5.2007 13:45

Nejdříve by nám měl autor vysvětlit,

co tou "podporou" exportu vlastně myslel. Z komentářů je vidět, že někteří to chápou tak, že firma vyrobí koloběžky za 100, prodá je do Austrálie za 80 a stát vyrovná ztrátu. Nebo že firma obdrží od státu dotaci 10 za každou vyrobenou a vyvezenou koloběžku. Toto se ale běžně neděje, podpora se odehrává nepřímo např. formou dotací za zemědělskou prvovýrobu, zde je pak často jedno zda výrobek je vyvezen nebo zkonzumován doma. Tyto formy podpory jsou jednoznačně škodlivé a autor má pravdu, že silně deformují trh.

Jiná věc je, že všechny firmy bez rozdílu by měly mít možnost využít služeb, které stát nabízí - podpora účasti na veletrhu v cizině, služby obchodních oddělení zastupitelských úřadů, garance státu za úvěry, kde firma z různých důvodů nedosáhne na prostředky potřebné k financování výroby, pojištění inkasa, atd atd. Jestli autor bojuje svým článkem proti těmto věcem, je to IMHO nesmysl.

Modrý pták 15.5.2007 13:42

No, pokud někdo

chápe rozdíl mezi exportem a importem jako dluh, tak se vydal "poněkud na scestí". Pokud někdo tvrdí, že proexportní politika není subvencována nebo placena z daní a současně je schopen prohlásit, že smyslem takové politiky je jenom ručení za úvěry tzv. "pojištění kapitálové vybavenosti", tak již je na scestí. No a proč zrovna nyní provozuje mnoho zemí (včetně těch vyspělých) podobné politiky? V demokraciích oběcně existuje všeobecné volební právo, které umožňuje odhlasovat kdeco. A občas dokonce současně několik věcí, které se navzájem vylučují.

Vlali 15.5.2007 13:41

Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

Takže pro vás je nesvobodou, když stát podporuje bezmocné. Chcete zavést nějaký ten způsob eliminace těch co se bez podpory neobejdou? Rozumná politika je ta co podpoří to co má být podpořeno. Věřím, že se neshodneme v míře podpory (a tudíž i míře vybraných peněz na daně) přesto si myslím, podpora není nesvoboda.

www racek 15.5.2007 13:36

Re: Re: Pan Mach je hodně natvrdlej,

žádný státní příspěvek exportér nedostává. snad jen dobré rady.

www racek 15.5.2007 13:34

Re: Re: Re: Re: Ano. Exportem nám uniká bohatství.

daňoví poplatníci snad platí jen rozpočet czechtrade. jinak kritizované instituce jsou ziskové a obejdou se bez dotací. dokonce se musí obejít bez dotací.