Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Utržené ze řetězu
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
krmič 3.8.2009 14:21Re: technicky vzato No SAMOZŘEJMĚ že se předpokládá mít dvě auta! Nebo raději ještě víc. Každý slušný člověk ve vyspělých zemích má přece už dnes 2 auta. Velice ekologické! |
Tx 3.8.2009 16:59Re: technicky vzato Ještě bych podotkl, že firma, která se v Příbrami stará o hasící přístroje, má elektromobil. Protože ujede pár kilomerů denně, je to výborné. Stejně tak v Holandsku jsem viděl mlékaře, pekaře a řezníky, jak elektromobily rozváželi potraviny. Šlápne na pedál, ujede 15 m a stojí. Od baráku k baráku. Bezva. Ovšem pro normálního člověka to dosud opravdu není. |
honzak 3.8.2009 12:30Re: technicky vzato já si to nemyslím, že jsem předpojatý. Co uděláte, když pojedete např. na dušičky a uděláte 460 km (co ž je zase můj případ)? Budete požadovat takovou infrastrukturu, která vám bez větších problémů umožní "natankovat". Nebo budete vozit "kanystr" (trakční baterii s cca 30% kapacity té velké), jako se to dělalo za socíku, když nebyla dostatečná síťt čerpacích stanic? "problém se skladováním elektřiny by se velmi zjednodušil nočním nabíjením baterií " - vy nebudete elektrotechnik, že? Zkuste si spočítat příkon, který by potřeboval standardní 12 patrový věžák (48 bytů), na ono noční nabíjení! V elektrárně by k dispozici byl, ale jak ho dostat k jednotlivým automobilům? Pro zjednodušení - ze soustavy 3x400V / 50 Hz můžete bez problémů brát 10A, tedy necelých 7 kW na auto. Tedy během "nočního" proudu (dnes HDO) za cca 6 hodin dostanete 42 kWh (nebudu uvažovat účinnost nabíjení). To je "nádrž" na cca 2 hodiny jízdy s citlivou nohou na akcelerátoru. při počtu cca 36 aut na barák (uvažuju 75% vlastníků auta) jsme na 0,25 MW (ze sítě 22kV / 50 Hz). Pro ulici na Kladně, kde bydlí syn to je 1 MW (4 věžáky). Takže kompletně nové rozvody 3x22 kV, nové trafačky, parkoviště s přípojkami a měřením, atd. Je to technicky realizovatelné, ale MUSÍ TO NĚKDO ZAPLATIT! Kdo to bude? Američtí či japonští profesionální optimisti z PR asi těžko... Jak jsem byl napsal ráno - stěžejním problémem elektromobilu je a dlouho bude trakční baterie. |
jenicek 3.8.2009 13:32Re: technicky vzato Ta dojezdová vzdálenost je v principu řešitelná stanicemi s výměnnou akumulátorů (nikoli jen nabíjením) místo dnešních pump, což taky předpokládá odpovídající konstrukční řešení a standardizaci akumulátorů. Ekonomicky to bude slabší, protože dneska by vlastně taková stanice zadržovala ve formě kolujících akumulátorů skladový zásoby v cenách řádu minimálně desítek miliónů (a celý systém ještě víc, ten by držel v akumulátorech stovky miliard). A koncentrací většiny nabíjení do takových stanic se zlevňují i rozvody. |
jirkac 3.8.2009 5:43To je nejaky zmateny clanek... jaky lih to srkate, skautiku Zaorale? Vas clanek nedava zadny smysl, ani nejmensi dukaz tvrzeni.. skoda slov a casu.. |
šakal 3.8.2009 7:12...Chi, chi, chi... ...Ale stejně Vám to nedalo, co? |
Tx 3.8.2009 17:22Re: To je nejaky zmateny clanek... Ježíšmarjá, co se Vám na tom nezdá, Vždyť je to pravda! |