23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karel-nemec 9.8.2008 7:53

Zásady tvorby cen ve stavebnictví

V současné době na trhu stavebními pracemi jsou ceny u obdobných objektů, lišící se v průměru o  ± 10%, v zásadě stále ještě v reálné toleranci. Pohyb cen v tomto rozmezí není na úkor rozsahu či kvality provedené práce, ale je umožňován zvyšováním rentability, snižováním režijních nákladů, zmenšením, ale přesto zachováním ziskovosti, lokální cenotvorbou stavebních prací apod

čtenář 8.8.2008 14:13

RE: nezlobte se, ale nechtělo by si ten zákon napřed přeříst

Vážený pane meloune. Zákon je tak složitý a má mnoho výkladů, takže se v něm obtížně vyznají i kapacity. Vámi citované vlivy na obyvatelstvo a podobně včetně rizik jsou hodnoceny vždy z pohledu ekologického.

meloun 7.8.2008 23:27

nezlobte se, ale nechtělo by si ten zákon napřed přečíst

A nejenom zákon, ale i přílohy. Fór je v tom, že dokumentaci EIA si objednává investor (v tomto případě ŘD). V přílohách zákona se dozvíme, že posuzována má být i ta ekonomická a sociální únosnost záměru (kapitolka tuším dopady na obyvatelstvo a další, nemám zákon momentálně u sebe a celý ho zpaměti neznám). Pokud zadání pro zpracovatele dokumentace je jednostranné a hloupé a zpracovatel je přijme, je výsledek samozřejmě v dalších etapách procesu napadnutelný a projekt se vleče. Hanzlíček prostě jako vždy mlží.

P.S. : V tom původním návrhu, kterým se chlubí, byly výsledky procesu EIA pro stavební úřady nezávazné. Nový zákon alespoň ukládá, že pokud se stavební úřad nechce výsledky řídit, musí to odůvodnit (a dobře, je to napadnutelné).

P 7.8.2008 21:52

Kde vzít rozumného ministra?

V době čím dál teplejších zim se zavádí skoro povinně zimní pneumatiky. A navíc se vzorkem minimálně 4 mm. Nevypadá to, že by na ministerstvu dopravy byl rozumný ministr. Ono je to s tou hloupostí MD snad dědičné. Třeby zákaz dovozu ojetin musela ministerstvu vysvětlovat v minulosti EU. A dost důrazně.

Standa 7.8.2008 13:02

Pár poznámek

1) Je krásné, jak stačí zmínit slovo dálnice a melouni mají rudo před očima. DÁLNICE, DÁLNICE, DÁLNICE!

2) Jiné varianty D3, než stabilizovaná (kolem Jílového), byly už několikrát vyhodnoceny jako horší, např. Zelenými momentálně prosazovaná Promika negativně zasahuje cca 4x víc lidí.

3) R4 neřeší většinu dopravy na I/3, pouze menší část z ní jede z Prahy do Budějic a dál na jih.

4) D3 kolem Jílového řeší i napojení tamních satelitů, které by se stejně muselo nějak kapacitně řešit (zkuste si jet ve špičce po II/105 nebo II/603).

5) Snahy o jiné řešení, než je stabilizovaná D3, jsou především snahou zablokovat dálnici na jih jako takovou. Milí melouni, gratuluji, oběti nehod na nevyhovující přetížené I/3 jdou i na váš účet!

ok 7.8.2008 14:07

Re: Pár poznámek

Nesmysl. Samozřejmě, že D3 přes Posázaví zasáhne méně lidí - povede totiž přírodou, po kopcích, přes lesy, kolem chatových osad, kde mají lidé trvalé bydliště jinde a tak se nepočítají. Dálnice má propojovat ekonomicky významné oblasti, pak má smysl. D3 podél D1 a pak na Benešov to splňuje - vede ekonomicky významnou oblastí s intenzivní dopravou a velkým počtem VELKÝCH obcí a měst.

D3 Posázavím vede ekonomicky nevýznamnou zónou, je tedy ekonomicky nesmyslná.

A satelity? Většina majitelů satelitů šla do té oblasti proto, že je VELMI krásná, jsou tam lesy, kopce, KLID a do Prahy je to velmi blízko. Já osobně znám velmi dobře několik satelitních městeček, které by D3 Posázavím ZNEHODNOTILA, a to prosím i finančně - když tedy argumentům neekonomickým (nebo argumentům dlouhodobě ekonomickým) nehodláte rozumět.

honzak 7.8.2008 14:16

Re: Re: Pár poznámek

Jasně, D1 spojuje samá velká města a rozvinuté a bohaté regiony. Asi jezdím po jiné D1. Přejede u  Hvězdonic Sázavu (u D1 to nevadí, že?) a ocitá se v prdélákově, široko daleko nic. Následuje Humpolec a Jihlava a zase až do Brna NIC!

Obyvatelé Trhového Štěpánova, Velkého Meziříčí a Velké Bíteše nechť prominou. Jejich městečka jsou půvabná a dobře tam vaří, ale do velkoměsta mají opravdu daleko.

ok 7.8.2008 14:21

Re: Re: Re: Pár poznámek

Však také budoucí hradecká dálnice je mnohem smysluplnější. D1 je strategické spojení Čech a Moravy, v tom je její smysl.

honzak 7.8.2008 14:54

Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

D1 se postavila v intencích Baťovy dálnice Aš - (Jasiňa). I soudruh Hitler to trasoval stejně. Tenkrát nešlo o spojení měst, ale o zásady ekonomického vedení a stavění dopravních cest.

Otázka závěrem - kdo že to bránil dostavbě D11 do Hradce? Nebyli to melounisti?

ok 7.8.2008 15:39

Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

Dostavbě D11 do Hradce zabránila neochota státu zaplatit férovou cenu paní Havránkové. Kdyby jí dali na začátku férovou cenu, nešprajcovala by se. Ale soudruzi nechápou podstatu soukromého vlastnictví a soudí po komunisticku "bábě nestačí 3+1 v paneláku, že se nestydí".

Tak mají v Hradci co si zaslouží.

Lájoš B. 7.8.2008 15:42

Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

Paní Havránková s melounisty nemá teda fakt nic společnýho.

ok 7.8.2008 15:44

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

myslíte, že to Honzák pochopí?

On má přece ideově jasno: "za všechno můžou melounisti", říkal to totiž čestný předseda STRANY.

Lájoš B. 7.8.2008 16:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

Aha, mě bylo hned divný, co to mela a vono je to už nalinkovaný a rozeslaný k dalšímu použití.

M.S. 7.8.2008 17:20

Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

Malinko se mýlýte. Soudruh Hitler plánoval dálnici poněkud severněji D1,jak o tom svědčí zbytky mostních pilířů. Jinak s Vámi souhlasím.

nobody 8.8.2008 0:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pár poznámek

Myslíte u té Želivky, kde pak soudruh bolševik postavil vodárenskou přehradu pro Prahu? Tam se jedině muselo s trasou trochu cuknout, ale to soudruh Hitler fakt nemohl dopředu vědět ;-D

V+H 7.8.2008 14:25

Re: Re: Pár poznámek

Máte jistě pravdu, že většina obyvatel satelitů šla za klidem. Jenže oni jezdí do zaměstnání, v tomto příadě většinou do Prahy. Takže si ráno smrdí a dělají kravál před vlastním i sousousedovic domky (nejlepší po ránu je soused s dálkovým ovládáním od kvákajícího auta), pak smrdí a dělají kravál cestou a totéž na cílové stanici. Pak jede podobně paní maminka s dětmi. pak se vrací zpět, pak jede na nákup atd. Odpolední návrat je totéž v bledě modrém. A to nemluvím o dalších, zejména večerních, aktivitách obyvatel těchto satelitů. Takže vedení dálnice poblíž takové lokality už nemůže nijak výrazněji zvýšit nasra.ózu původních obyvatel. 

honzak 7.8.2008 14:45

Re: Re: Re: Pár poznámek

doplnil byl letní jízdy synáčků na motorkách v době 23:00 - 02:30. A taky aktivitu zmíněných matinek (vozících dětičky v džípu do školky) na poli ochrany přírody typu "té lípy se nevzdám".

I když existuje skupina mlaďochů a mlaďošek, kteří jezdí do Prahy vlakem a když sedí, tak buší do noťasů. Auto mají u vlaku a jejich postoj nejen chápu, ale i schvaluju. Nakupují totiž v místních krámech a tak poněkud zakulacují hrany mezi starousedlíky a náplavami.

ok 7.8.2008 15:42

Re: Re: Re: Pár poznámek

To se hluboce mýlíte, ale to vám asi nevysvětlím... Dálnice to pochopitelně výrazně zhorší, ta oblast satelitů na okraji Posázaví je totiž relativně malá, a vnější okruh + dálnice Posázavím ten region zcela rozvrátí.

Pája45 7.8.2008 23:26

Re: OK

Povídej nám, "OK", proč a jak je výhodné vést D3 z Prahy severně od D1 souběžně, poté ji stočit na jih, křížit ji s D1 a pak ji vést po staré silnici Benešov - Tábor?

jasan 7.8.2008 16:54

Re: Pár poznámek

jeste bych jen dodal, ze "soucasna" trasa  j v uzemnich planech sidel, kudy vede...  dalsi melounisticke  napady samozrejmne v zadne uzemnim planu nejsou, takze jsou  v podstate nerealizovatelne... alespon v realnem case.

A to je zrejmne to, o co melounistum jde - sabotovat a odsouvat realizaci....

I: 7.8.2008 12:06

Určitě musíme postavit D3

do Budějovic přes Sázavu a jižní Čechy, a současně rychlostku kolem Příbrami, Písku a Vodňan. Jen chudá země si může dovolit takhle plýtvat a místo jedné dálnice postavit hned dvě. Sázava si nic jiného nezaslouží.  

Emil XX 7.8.2008 13:12

Re: Určitě musíme postavit D3

Jen země, kde se lidé množí jako černoši v Africe si může dovolit takovou úmrtnost na silnicích, jako my. Nejnebezpečnější jsou silnice 1. třídy, kterým by dálnice odlehčila.

Mimochodem, po zavedení mýta se na silnicích 1. třídy objevila opět spousta kamionů. Je třeba je pro kamiony zpoplatnit rovněž.

Jinak si myslím, že příbuzní obětí nevyhovujících komunikací by si to měli se zelenými vyřídit brokovnicí.

V+H 7.8.2008 14:09

Re: Re: Určitě musíme postavit D3

Zelený nestřílet! Jsou jakožto ohrožený druh chránění sami sebou!!!

honzak 7.8.2008 14:09

Re: Určitě musíme postavit D3

Kdybys bydlel na průtahu Plzní, tak bys zpíval jinou píseň, že?

Byls někdy např. ve Švýcarsku, zemi pohlednicově krásné, dbající na ochranu přírody? Víš kolik je tam dálnic? Kolik tunelů a mostů pře řeky o řád krásnější než Sázava? Víš kolik tam v zimě, v létě projede aut?

Opakování šplechtů ze školení duhatců nikoho neohromíš.

I: 8.8.2008 6:58

Re: Re: Určitě musíme postavit D3

Ano, Švýcarsko znám. A taky vím, že tam skoro nejezdí ve srovnání s Českem kamiony, protože pro náklady preferují železnici, na rozdíl od nás. Pracoval jsem v oboru, a dsoat náklad na dráhu je skro nemožné. Srovnání nesedí. Mluví se o dálnici na jih, a tvrdím, že (omylem, hejtmani to přiznávají) budeme mít dvě. Podobně, jako po dlouhých diskusích, zda do Ruzyně rychlodráhu, nebo metro, se rozhodlo, že se tam povede obojí. Jsme prostě v Česku, a to jde. Hodně draho, hodně pozdě, a ke všemu blbě. Švýcarsko je fakt jinde.

Lájoš B. 7.8.2008 11:07

Hlavně, že platy jsou u nás

třeba proti Německu x-krát menší, ale postavit dálnici tak, aby ten rozdíl v nákladech byl vidět nedokážeme. A to autor volá po zahrnutí ekonomické výhodnosti do posuzování stavby dálnic. Autor jen absurdním způsobem lobuje, to je celý.

M.S. 7.8.2008 14:51

Re: Hlavně, že platy jsou u nás

Nebývám sprostý, ale Vám musím říci:Ty vole O cenách staveb nic nevíš, pouze opakuješ zelené demagogie. Charakteristické pro zelené jeto, že bez znalosti věcí opakují co jejich pitomci vymyslí.Drzost některých lidí je obdivuhodná.

Lájoš B. 7.8.2008 15:48

Re: Re: Hlavně, že platy jsou u nás

To mě pobavilo :-D Místo linků na srovnání cen dálnic u nás a ve vyspělé Evropě, které by vyvrátily mé tvrzení,  jen zkratka - vůl. Ta s protiargumenty ale společného nemá nic.

Takže jen ukázka vykřikujícího hulváta.

M.S. 7.8.2008 16:33

Re: Re: Re: Hlavně, že platy jsou u nás

Na hrubý pytelm hrubá záplata. Kdyby naše firmy mohly působit v Německu tak by místní zcela zruinovaly. A to kterákoliv. Pokud se některé naší firmě s českými pracovníky podaří chytnout nějaký kšeft, je to pro ni zlatý důl a to i přes to že je subdodavtelem subdodavatelů, kteří si z původní zakázky strhávají výrazná procenta. Na rozdíl od chytrých neználků mohu dokumentovat.

Lájoš B. 7.8.2008 19:40

Re: Re: Re: Re: Hlavně, že platy jsou u nás

Nepoužil jsem žádné hrubé nebo sprosté slovo, tak o jaké záplatě to melete ?

Pokud můžete něco dokumentovat, tak vydokumentujte, jak české platy příznivě ovlivňují cenu výstavby našich dálnic.