Děkujeme za pochopení.
Karel-nemec
Zásady tvorby cen ve stavebnictví
V současné době na trhu stavebními pracemi jsou ceny u obdobných objektů, lišící se v průměru o ± 10%, v zásadě stále ještě v reálné toleranci. Pohyb cen v tomto rozmezí není na úkor rozsahu či kvality provedené práce, ale je umožňován zvyšováním rentability, snižováním režijních nákladů, zmenšením, ale přesto zachováním ziskovosti, lokální cenotvorbou stavebních prací apod
čtenář
RE: nezlobte se, ale nechtělo by si ten zákon napřed přeříst
Vážený pane meloune. Zákon je tak složitý a má mnoho výkladů, takže se v něm obtížně vyznají i kapacity. Vámi citované vlivy na obyvatelstvo a podobně včetně rizik jsou hodnoceny vždy z pohledu ekologického.
meloun
nezlobte se, ale nechtělo by si ten zákon napřed přečíst
A nejenom zákon, ale i přílohy. Fór je v tom, že dokumentaci EIA si objednává investor (v tomto případě ŘD). V přílohách zákona se dozvíme, že posuzována má být i ta ekonomická a sociální únosnost záměru (kapitolka tuším dopady na obyvatelstvo a další, nemám zákon momentálně u sebe a celý ho zpaměti neznám). Pokud zadání pro zpracovatele dokumentace je jednostranné a hloupé a zpracovatel je přijme, je výsledek samozřejmě v dalších etapách procesu napadnutelný a projekt se vleče. Hanzlíček prostě jako vždy mlží.
P.S. : V tom původním návrhu, kterým se chlubí, byly výsledky procesu EIA pro stavební úřady nezávazné. Nový zákon alespoň ukládá, že pokud se stavební úřad nechce výsledky řídit, musí to odůvodnit (a dobře, je to napadnutelné).
P
Kde vzít rozumného ministra?
V době čím dál teplejších zim se zavádí skoro povinně zimní pneumatiky. A navíc se vzorkem minimálně 4 mm. Nevypadá to, že by na ministerstvu dopravy byl rozumný ministr. Ono je to s tou hloupostí MD snad dědičné. Třeby zákaz dovozu ojetin musela ministerstvu vysvětlovat v minulosti EU. A dost důrazně.
Standa
Pár poznámek
1) Je krásné, jak stačí zmínit slovo dálnice a melouni mají rudo před očima. DÁLNICE, DÁLNICE, DÁLNICE!
2) Jiné varianty D3, než stabilizovaná (kolem Jílového), byly už několikrát vyhodnoceny jako horší, např. Zelenými momentálně prosazovaná Promika negativně zasahuje cca 4x víc lidí.
3) R4 neřeší většinu dopravy na I/3, pouze menší část z ní jede z Prahy do Budějic a dál na jih.
4) D3 kolem Jílového řeší i napojení tamních satelitů, které by se stejně muselo nějak kapacitně řešit (zkuste si jet ve špičce po II/105 nebo II/603).
5) Snahy o jiné řešení, než je stabilizovaná D3, jsou především snahou zablokovat dálnici na jih jako takovou. Milí melouni, gratuluji, oběti nehod na nevyhovující přetížené I/3 jdou i na váš účet!
ok
Re: Pár poznámek
Nesmysl. Samozřejmě, že D3 přes Posázaví zasáhne méně lidí - povede totiž přírodou, po kopcích, přes lesy, kolem chatových osad, kde mají lidé trvalé bydliště jinde a tak se nepočítají. Dálnice má propojovat ekonomicky významné oblasti, pak má smysl. D3 podél D1 a pak na Benešov to splňuje - vede ekonomicky významnou oblastí s intenzivní dopravou a velkým počtem VELKÝCH obcí a měst.
D3 Posázavím vede ekonomicky nevýznamnou zónou, je tedy ekonomicky nesmyslná.
A satelity? Většina majitelů satelitů šla do té oblasti proto, že je VELMI krásná, jsou tam lesy, kopce, KLID a do Prahy je to velmi blízko. Já osobně znám velmi dobře několik satelitních městeček, které by D3 Posázavím ZNEHODNOTILA, a to prosím i finančně - když tedy argumentům neekonomickým (nebo argumentům dlouhodobě ekonomickým) nehodláte rozumět.
I:
Určitě musíme postavit D3
do Budějovic přes Sázavu a jižní Čechy, a současně rychlostku kolem Příbrami, Písku a Vodňan. Jen chudá země si může dovolit takhle plýtvat a místo jedné dálnice postavit hned dvě. Sázava si nic jiného nezaslouží.
Emil XX
Re: Určitě musíme postavit D3
Jen země, kde se lidé množí jako černoši v Africe si může dovolit takovou úmrtnost na silnicích, jako my. Nejnebezpečnější jsou silnice 1. třídy, kterým by dálnice odlehčila.
Mimochodem, po zavedení mýta se na silnicích 1. třídy objevila opět spousta kamionů. Je třeba je pro kamiony zpoplatnit rovněž.
Jinak si myslím, že příbuzní obětí nevyhovujících komunikací by si to měli se zelenými vyřídit brokovnicí.
Lájoš B.
Hlavně, že platy jsou u nás
třeba proti Německu x-krát menší, ale postavit dálnici tak, aby ten rozdíl v nákladech byl vidět nedokážeme. A to autor volá po zahrnutí ekonomické výhodnosti do posuzování stavby dálnic. Autor jen absurdním způsobem lobuje, to je celý.
M.S.
Re: Hlavně, že platy jsou u nás
Nebývám sprostý, ale Vám musím říci:Ty vole O cenách staveb nic nevíš, pouze opakuješ zelené demagogie. Charakteristické pro zelené jeto, že bez znalosti věcí opakují co jejich pitomci vymyslí.Drzost některých lidí je obdivuhodná.
Kylchap
Pokud by se realizovaly
návrhy autora, tak by nic nebránilo stavět dálnice i přes CHKO. Zdůvodnění by se vždy našlo.
jezevec
Re: Pokud by se realizovaly
no a co? je snad lepší, když chcípou lidi ve městech? to at radši pochcípe pár žabiček
Glosator
Demokracie je žvanírna (A.H.)
A bohužel, praxe dává stále více tomuto diktátorovi za pravdu.
Jinak, správně to napsal Machiavelli "Demokracie by nikdy neměla mít ve svém souboru zákonů takový, který by umožnol menšině zablokovat chod celku." Protože pak přijde diktatura, schopná, na rozdíl od demokracie dočasně tyto problémy vyřešit."
Dříve tyto možnosti obstrukcí nebyly, proto se Evropa royvíjela.
ok
Re: Demokracie je žvanírna (A.H.)
Demokracie předpokládá skutečnou angažovanost obyvatelstva. Dokud nebude v politických stranách 70% obyvatelstva, budou nám vládnout kriminálníci, kteří do politických stran nalezli, neboť se jim to vyplatí.
ladislav
Autor má pravdu
Je nejvyšší čas vytvořit a schválit zákon, který bude posuzovat stavby strategického charakteru (infrastruktura dopravní energetická,apod) z pohledu principu udržitelného rozvoje, čili bude ze zákona hodnotit vliv na všechny tři pilíře - ekonomický, ekologický a sociální. Zatím se hodnotí ze zákona pouze ekologie a i soudní rozhodnutí proto tento pilíř preferují a ostatní, byť jsou ve verřejném zájmu - potlačují. Proto zelení pomatenci mohou stavby úspěšně blokovat třeba deset let, proto jsou stavby drahé a proto stavby nestíhají za společenskou potřebou - typické jsou dálnice.JE TO VÝZVA PRO ZÁKONODÁRCE I PRO VLÁDU !!!!
M.S.
Re: Autor má pravdu
Doporučoval bych provést vyhodnocení užitečnosti respektive škodlivosti různých nátlakových skupin, kteří zneužívají ekologie ke svévolnému prosazování svých záměrů. Některé negativní příklady jejich činností jsou přece "do nebe volající" svou kontraproduktivností. Kácení deštných lesů pro umožnění výroby biopaliv je snad ten nejmarkantnější případ.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz